E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • riippis
    replied
    Siirtopumppu särissyt jo jonkin aikaa auton alla. Kattelin ebaystä http://www.ebay.de/itm/DIESELPUMPE-K...item4619f722ff

    Kokemuksia?

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by -Hekaaa View Post
    Mistä ja mihin hintaan mahtais saada nuo tiivisteet? Ja onkohan miten kallis operaatio vaihdattaa jossain
    Myös tyhjäkäyntiventtiili on syytä puhdistaa. Oli omassa vajaa 200tkm ajetussa jo aika likainen ja vähän jumissa. En tiedä saako noita Beisanin vanos settejä suomesta mistään, menee varmaan ulkomaan tilaukseksi. Samalla kannattaa hommata myös venttiilikopan tiivisteet ja myös ne ruuvien alle menevät 15 (?) tiivistettä. Tiiviys on tärkeää näissä moottoreissa.

    Todennäköisesti samaan syssyyn kun tyhjäkäyntiventtiilin purkaa voi uusia huohotusjärjestelmän letkuineen (jos ei ole uusittu, on varmasti huonossa kunnossa) ja vaihtaa moottorin hihnat sekä öljysuodatinjalan tiivisteen. 200+k matkalla myös rullat/kiristimet uusiksi. Omassa 2001 330 cabriossa oli jäähdytyspuolen letkut vielä ihan OK mutta samallahan ne on fiksu uusia jos aikoo pitää auton pidempään. Alavesiletkun lämpötila-anturin vihreä pieni tiiviste oli uusintakunnossa.

    Imusarjan takapään alipainetulpat vaihtoon ja samoin kaikki alipaineletkut, omassa oli takapöntön alipainetoimiseen läppään ja polttoainesuodattimeen letkut ihan haperoa eri malleissa tätä samaa alipaineletkua on eri kohteisiin, kannattaa käydä läpi. Tehtaalla laitettu letku ei ole kestävintä laatua bemarin suhteellisen lämpimässä konehuoneessa..

    Tilaa ahtaaseen askarteluun saa kivasti purkamalla keulan pois, se on aika helppo irrottaa umpioineen kaikkineen pakettina ja laittaa takaisin. Koska tilaa on niin ahtaasti kannattaa purkaa riittävästi ja tehdä monta asiaa kerralla kuntoon.

    Näitä voisi kutsua kymmenen+ vuotiaan bemarin vakiorempaksi.. parikymppisenä sitten uudestaan jos vielä on itsellä . Moottori käy ja tuntuu ihan erilaiselta kuin ennen remppaa vaikka dynossa olikin vielä tehot tallella ja vääntöä luvattua reilusti enemmän.
    Last edited by kani; 24-09-2014, 10:16.

    Leave a comment:


  • FuriaN
    replied
    nesteongelmaa

    Auto -99 1.9 e46. vasta termari vaihdettu, paisari ja korkki. kylmänä käynnistettäessä kaikki ok, muutaman kilometrin jälkeen kun lämmöt suurinpiirtein nousseet normaaliin syttyy jäähdytinnesteen valo palamaan. muutaman kerran oon tehny niin että pysähdyn tienvarteen, sammutan auton ja raotan korkkia ja laitan sen kiinni kun paineita on tullut ulos jonkin verran. tämän jälkeen on saanut ajella ilman valon syttymistä. Historiaa: termari meni sököksi jokin aika sitten jollonka pääsi lämmöt nouseen n. 5 kertaa. Oisko viisaammilla mitään neuvoa/kokemusta samasta asiasta. voisko olla että uusi korkki onkin paskana valmiiksi eli ei päästä liikoja paineita pihalle? vai kansipahvi menossa paskaksi? konepelti auki kuumana en oo huomannu mitään silminnähtäviä.

    Kiitos!

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Originally posted by Juhs_ View Post
    Kulahtaneet vanoksen-tiivisteet voi aiheuttaa tuollaista ainakin.
    Mistä ja mihin hintaan mahtais saada nuo tiivisteet? Ja onkohan miten kallis operaatio vaihdattaa jossain

    Leave a comment:


  • Juhs_
    replied
    Kulahtaneet vanoksen-tiivisteet voi aiheuttaa tuollaista ainakin.

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Mikä mahtaa riivata kun tuli nämä kylmemmät kelit niin auton tyhjäkäynti alkaa seilata kylmänä? lämpimillä kelillä ei mitään ongelmaa mutta nyt kun tuli kylmää niin heti alkaa kylmänä tehdä tuota, autona siis E46 328i :o

    Leave a comment:


  • MarQu
    replied
    Originally posted by eeneljäkuus46 View Post
    mikäs vois olla -98 318 e46 kun suoraan ajaessa kuuluu kolinaa? kolinan "nopeus" riippuu siintä kuinka hiljaa/kovaa ajaa. alkuun kolina/naputus loppui kääntymällä tai jarruttamalla mutta nyt vain pelkästään jarrua painamalla? kolina alkoi neljäpäivää sitten ja ääni koventuu päivä päivältä
    villi veikkaus näillä tiedoilla että käsijarrun kamat lähtenyt kävelemään.

    Leave a comment:


  • eeneljäkuus46
    replied
    mikäs vois olla -98 318 e46 kun suoraan ajaessa kuuluu kolinaa? kolinan "nopeus" riippuu siintä kuinka hiljaa/kovaa ajaa. alkuun kolina/naputus loppui kääntymällä tai jarruttamalla mutta nyt vain pelkästään jarrua painamalla? kolina alkoi neljäpäivää sitten ja ääni koventuu päivä päivältä

    Leave a comment:


  • Vildemar
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Tietääkseni niitä ei saa irrallisena vaihdettua kuten sedan malliin.
    Lämmitinmaton saat vaikkapa lähimmästä bmw-liikkeestä.
    Eli sit joutus ostamaan koko valon mutta kun hinnat on vähän turhan korkeet, kun ajattelee että tarvitsisin pelkän kuvun.

    Tai sit toinen vaihtoehto on että ostais käytettynä tai jostain purkuautoista?

    Siis saako pelkän lämmitysmaton ostettua kun schmiedmannilla sanottiin että tarvitsee uuden penkinpäällisenkin joka tulisi maksamaan 500e...?

    Leave a comment:


  • Evelyn
    replied
    Mitäää maksaa perus öljynvaihtohuolto 316:een? Onko jollain suositella jotain hyvää paikkaa pk-seudulla? Metroautossa näytti olevan öljynvaihto alkaen 219€, varmaan niillä kieppeillä muuallakin?

    Leave a comment:


  • amfe
    replied
    mistä löytyy e46 coupen takalasin lämmittimen rele?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Vildemar View Post
    Moro!

    Mistäs löytäisi e46 coupe faceliftiin ajovalojen kuvut? Schmiedmannilla ei ainakaan ole.

    Kuskin penkin puoleinen penkinlämmitin ei myöskään toimi joten pitäisi varmaan uusi vastusmatto (?) hankkia. Mistäs semmoinen ? :think
    Tietääkseni niitä ei saa irrallisena vaihdettua kuten sedan malliin.
    Lämmitinmaton saat vaikkapa lähimmästä bmw-liikkeestä.
    Last edited by Antti O; 23-09-2014, 07:50.

    Leave a comment:


  • Retardedmonkey
    replied
    Kaverilla e46 ja aamulla syttyi jäähdytysjärjestelmä valo. Motarilla ei lämmöt noussu puoleen väliin. Eilen nousi vielä ihan hyvin. Termari ilmeisesti rikki ja pinta liian matalalla?

    Näkyykö termarin toimimattomuus vasta kylmällä kelillä. Vai miten voi pinta ja lämmöt olla samana aamuna. Aikasemmin toiminut hyvin.

    Leave a comment:


  • tsero1
    replied
    Huohotinremppa (myös kaikki kolme putkea) tulossa niin mietin mitä kaikkea kannattaa vaihella samalla kun alkaa purkuu hommiin. Kampiakselin asentotunnistin nyt ainakin menee varmuuden vuoksi vaihtoon kun paikat on auki.. Muuta tuleeko mieleen?

    Kone: N42B20

    Leave a comment:


  • mäksy
    replied
    vastausta tähän

    :thinkjeps elikkäs tällainen vika löytyy 330cia autosta. pakki luistaa tai oikeastaan ei liiku mihinkään. ajettu 193tkm. vikakoodit luettiin autocom ohjelmalla ja antoi tällaiset koodit :-mekaanisen muuntimen lukkokytkin valvonta. -vaihteen valvonta 3. --+30 jännite? kellään kokemuksia tai tietoa mistä voisi vika johtua. kiitos vastanneille!

    Leave a comment:

Working...
X