E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Temsku
    replied
    Pitääkö molemmat moottorin tukikumit vaihtaa samaan aikaan vai voiko vaihtaa vain toisen? Onnistuin vääntämään toisesta pultin poikki..

    Leave a comment:


  • Lundersson
    replied
    Originally posted by JOKERI87 View Post
    pirssi e46 330ci -02 coupe

    Eli ongelma olis, että öljyt haiskahtaa bensiinille.

    Ongelma ilmeni jo viime keväänä, kun kerkisin ajella castrollin softech öljyillä noin 3000km. sen jälkeen vaihtanut kahdesti castrollin magnatec öljyt koneeseen ja suodattimet tietysti joka kerta. vaihto välit ollut öljyille noin 5000km, ja vieläkin haisee bensa öljyn kanssa, ja sitä häviää noin 0.7l 2000km välein, eli tullut myös lisäiltyä välillä. Venttiilikopantiivisteen vaihdoin keväällä, ongelma ehkä alkanut sen jälkeen, mutta vaikuttaako?
    Päästöt on hyvät.
    Eikä pakokaasussa haise öljy, ainakaan niin että huomaisin.
    Eikä myöskään valuta oljyä maahan.
    Bensa ei öljytilaan pääse muutoin kuin männänrenkaiden ohi. Huomaako kulkupuolella että olisi laiskistunut tämän oireilun alusta? Ohivuotomittauksella selviää. Villi veikkaus öljynkulutukseen voi olla huohotusjärjestelmä...

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Suosituksia mitä öljyä tehostajaan kun meinasin öljyjä vaihtaa. CHF ja vihreä tarra säiliössä.
    Onko paras laskea pumpulta vanhat pois ja pyöritellä ohjausta että saa öljyt pois.. vai imemällä vaihtaa pariin otteeseen säiliöön?
    Niin keltaiselta se öljy vaikutti mitä säiliössä on.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Tilastotietoja?

    Eräänä aamuna syttyi moottorin vikavalo. Vikakoodiksi heitti missfire cylinder3.

    Hain uudet tulpat, ihan ne mitkä sinne kuuluukin NGK BKR6EQUP.

    Tänäänpä ne vaihtelin ja seuraavia huomioita.
    Puolat olivat 5 boschilaista ja yksi jokin muu (erilainen juurikin 3-pytyllä). Tulpat olivat DENSO K20TT.

    Tässäpä vaan pohdin että josko olisi muista poikkeavasta puolasta johtuvainen häiriö vai onkohan "väärät" tulpat olleet mahdolliset syypäät.

    Jos vika tulee uudelleen samalta pytyltä niin sitten vaan hakemaan oikeaa puolaa tiskiltä.

    Siispä mitä tulppia olette käyttäneet (tehtaan suosittelemista tulpista poikkeavat) ja onko ollut ongelmia? Entäpä minkä merkkiset puolat ovat susia tai hyviä?

    Tässäpä vielä muutama kuva eroavista osista:

    Kaikki puolat (6-1):


    Puolat (oikea - väärä):


    Tulppien erot:


    Kunhan vaan pohdiskelen... :think

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Originally posted by kani View Post
    Ei se ole huolto-ohjelmassa. Mutta 200tkm on aika hyvä hihnapyörille ja vesipumpulle. Mulla oli vesipumppu ihan ok, hihnapyörien laakerit kuluneen oloset.

    8-12 vuotta taitaa olla huohotinjärjestelmän ja erinäisten kumitiivisteiden ja letkujen sekä imusarjan kumitulppien ikä. kuumuus väsyttää ne ja pätkäajo talvisin tukkii paikat.
    Ilmeisesti ne laakerit oli kaputt...yks osa ihan vatkas siinä koneen kyljessä, kun pajalla iskivät koneen tulille. Oli aika hurjan näköstä hyvä ettei oo jättäny tielle missään kauempana. Eipä tuota ite oo nähny vaikka konehuoneen puolelle on tullut kateltuakin ja ihmeteltyä ääniä... huohotinventtiili on tullukin jo vaihdettua...tiivisteet koneessa kaikinpuolin alkuperäiset. Tosin varmaankin vaihdettu jotain tiivisteitä suuttimien vaihtojen yhteydessä. Ei oo tullu niin katottua, mitä kuitteihin on eritelty.
    Last edited by huppu; 04-10-2014, 13:17. Reason: Lisäys

    Leave a comment:


  • Nikke-
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Onko bemarilla jokin vaihtoväli vesipumpulle? :think en sillä tiedolla sinänsä enää mitään tee, koska osa meni nyt vaihtoon, kun autolla rullattu 240 tkm...kädessä kun heilutti niin helinä vain kuulu samalla vaihtoon menee ne hihnapyörät vai mitkä lie...väljää oli!

    Että olisko pitänyt tuo vesipumppu vaihtaa jo aikaa sitten huolto-ohjelman mukaan?
    Kannatti vaihtaa itellä rupes hukkaahan nestettä täsä jokuaika sitte.. Selville saatii että vesipumppu tiputtaa pumppu finaalisa kilometrejä takana 208tkm.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Suosituksia mitä öljyä tehostajaan kun meinasin öljyjä vaihtaa. CHF ja vihreä tarra säiliössä.
    Onko paras laskea pumpulta vanhat pois ja pyöritellä ohjausta että saa öljyt pois.. vai imemällä vaihtaa pariin otteeseen säiliöön?

    Leave a comment:


  • BBBimmer
    replied
    Tietääkös kukaan / pystyykö katsomaan INPA:sta minkälaista arvoa pitäisi "throttle potentiometer anglen" näyttää kaasupohjassa.
    Asteikkohan menee 0 - 5 mutta itsellä kaasupohjassa arvo !91,43
    Autona siis 318i koneena:m43b19

    Kiitos

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by huppu View Post
    Onko bemarilla jokin vaihtoväli vesipumpulle? :think en sillä tiedolla sinänsä enää mitään tee, koska osa meni nyt vaihtoon, kun autolla rullattu 240 tkm...kädessä kun heilutti niin helinä vain kuulu samalla vaihtoon menee ne hihnapyörät vai mitkä lie...väljää oli!

    Että olisko pitänyt tuo vesipumppu vaihtaa jo aikaa sitten huolto-ohjelman mukaan?
    Ei se ole huolto-ohjelmassa. Mutta 200tkm on aika hyvä hihnapyörille ja vesipumpulle. Mulla oli vesipumppu ihan ok, hihnapyörien laakerit kuluneen oloset.

    8-12 vuotta taitaa olla huohotinjärjestelmän ja erinäisten kumitiivisteiden ja letkujen sekä imusarjan kumitulppien ikä. kuumuus väsyttää ne ja pätkäajo talvisin tukkii paikat.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Onko bemarilla jokin vaihtoväli vesipumpulle? :think en sillä tiedolla sinänsä enää mitään tee, koska osa meni nyt vaihtoon, kun autolla rullattu 240 tkm...kädessä kun heilutti niin helinä vain kuulu samalla vaihtoon menee ne hihnapyörät vai mitkä lie...väljää oli!

    Että olisko pitänyt tuo vesipumppu vaihtaa jo aikaa sitten huolto-ohjelman mukaan?

    Leave a comment:


  • Cannu
    replied
    Vanos-remppaa

    Onko kenelläkään kokemusta tästä kitistä?



    Vaiko suoraan Beisanit tilaukseen? :think

    Leave a comment:


  • JOKERI87
    replied
    330ci

    pirssi e46 330ci -02 coupe

    Eli ongelma olis, että öljyt haiskahtaa bensiinille.

    Ongelma ilmeni jo viime keväänä, kun kerkisin ajella castrollin softech öljyillä noin 3000km. sen jälkeen vaihtanut kahdesti castrollin magnatec öljyt koneeseen ja suodattimet tietysti joka kerta. vaihto välit ollut öljyille noin 5000km, ja vieläkin haisee bensa öljyn kanssa, ja sitä häviää noin 0.7l 2000km välein, eli tullut myös lisäiltyä välillä. Venttiilikopantiivisteen vaihdoin keväällä, ongelma ehkä alkanut sen jälkeen, mutta vaikuttaako?
    Päästöt on hyvät.
    Eikä pakokaasussa haise öljy, ainakaan niin että huomaisin.
    Eikä myöskään valuta oljyä maahan.

    Leave a comment:


  • Nikke-
    replied
    Jäähdytinneste vuoto paikannettu, vesipumppu vuotaa mutta onneks vaan se pumppu ei tuo pitkä ikänen enää ole, mutta ei huoltoonkaan heti saanu aikaa tohtiikohan tuolla pitempää ajoo lähtee ajaan enää :think tietysti voi kitkutella vielä kauanki tai menee heti huomena?

    Leave a comment:


  • Rappiokana
    replied
    Onko kokemuksia tosta valeon paketista http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...73?ajoneuvo=58
    Alkaa vissiin vauhtis olemaan entinen kun täristää aika ikävästi kiihdyttäessä ja sammuttaessa nytkähtää koko auto ja kuuluu kolahdus.. (vai mikä on sökönä..?) Kaksoismassaa on kait turhaa laittaa takas, suosiolla yks osanen?
    Eipä oo ennen tullu moisien kanssa puljailtua niin onko paha homma vaihtaa? Juutupen videoitten perusteella tuntus suht bolt on...

    Leave a comment:


  • eeskoo
    replied
    Tämmöstä vikakoodia herjaa -03 E46 330da, oisko vähän apuja että miten korjata tilanne. Saa nollattua mutta ei kuitenkaa häviä mihinkää.
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X