E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 426Hemi
    replied
    Toisen puolen xenon- polttimo pätkii ja räpsyy. Vika paikallistettu polttimoon vaihtamalla ne puolittain.

    Auto pre-facelift ja orkis xenonit lyhyissä. Mistä uus polttimopari helpoiten+järkevimpään hintaan? Mistä tiedän mitkä tuonne käy?

    Leave a comment:


  • Peuhkis
    replied
    Selvisi tuossa venakopan tiiviste rempan yhteydessä että autossani on jakoketjun kiristin aivan viittä vaille paskana ja merkkihuollosta sanoivat että 2000 e remontti olisi edessä... lupasivat tulla puolivälissä vastaan että tonnin maksaisin. Vasta ostin auton ja pidin siitä, kilometrejä 222k. Mitä kaiklea nuin kalliiseen huoltoon oikein tuöee!? Käsittääkseni itse kiristäjä on parin sadan egen hintainen. Ei huvittais purkaakkaan kauppaa koska ihastuin autoon. Mitä mieltä olette?

    Leave a comment:


  • TseiPii
    replied
    Originally posted by TseiPii View Post
    Jäänyt tämä vika vähäsen tuonne unholaan ja jos en nyt aiva väärin muista niin jollaki muullaki oli samanlaista onkelmaa. Eli päivitelläämpäs tätä nyt tässä vaiheessa.

    Eli oireena oli sellanen että ajos saattoi vilkauttaa laturin valoa joskus silloin tällöin kun huvitti mutta ajossa sitä ei huomannut mitenkään muuten ku valon vilkahduksena ja pienenä nykäisynä. Jos sattui olemaan parkissa ja vika tuli päälle niin auto yleensä sammui ja ei sitten millään käyntiin. Startti pyörii normisti mutta kierrokset ei noussu. Noh, vikakoodia antoi pariin otteeseen vain pakopuolen nokan asentotunnistimesta joten ei muuta kuin anturi vaihtoon. Uus alkuperäinen anturi paikoilleen ja noin tunnin pihas huudattelin eikä mitään onkelmaa. Seuraavana päivänä auton kans katsastukseen noin 30km päähän ja katsastus läpi niin jotta heilahti mutta het ku katsastuksen pihasta liikenteeseen niin mikäs se siellä vilkkuu taasen kerran, no laturihan se siellä. Taas muutama kilsa ajoa ilman onkelmia. Kaupan pihaan, kaupassa käynti, takaisin autoon ja auto käyntiin. Kerkes tyhjäkäynnillä olla noin 30 sek ja sen jälkeen sammu, eikä käyntiin enää. Pari min oottelua ja taas toimi noin 15sek ja sammu. Eipä siinä ku kaverille soitto ja vikakoodit lukuun niin sieltä tuli molemmista nokkien anturiista koodia ja kampuran anturista, saatto olla joku muukin vielä mutta ei muista. Muutama tunti parkis ja yön hämärissä auton rattiin ja auto kotia.

    Noh tänään tuos katokses sitte vaihtelin kampuran tunnistimen ja kokeilin vähäsen käytellä pirssiä niin tuntu että kaasuun vastais vähä paremmin. Tiedä sitte. Huomenna vasta loput kilkkeet paikoilleen ja koeajolle. Sen kuitenkin huomannut että kylmänä auto pelitti aikalailla moitteettomasti mutta kuumaksi ku pääsi niin johan alkoi onkelmat jotta anturi vialta vaikuttais kuitenki.
    Ainakin tällä hetkellä näkyy valoa tunnelis eli ei probleemaa oo hetkeen ollu.

    Ja autohan oli tosiaan 316 n42b18 valvetronic -02 ajettu 180tkm

    Jos joku miettii että saako vaihdettua kampiakselin anturia alapuolelta niin ei saa

    Leave a comment:


  • TheJukke
    replied
    nooh tiesin että tuo idea ei kaikkien mieltä lämmitä

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by TheJukke View Post
    Missäs päin on 99vm 320d pakoputken takaänkän liitos? Tekis mieli saada vähän pörinää bemmiin kun nyt ei kuulu mitään ääntä Kävin vähän kurkkimassa auton alle mutta en äkkiseltään huomannu mitään liitosta takaänkän lähellä :think Onko muuten äänet liian kovat jos ottaa takaänkän pois? Mietin että ei tulis semmosia ääniä että sais vihasia katseita mummoilta
    136hp dieselistä pörinää?

    Leave a comment:


  • TheJukke
    replied
    Missäs päin on 99vm 320d pakoputken takaänkän liitos? Tekis mieli saada vähän pörinää bemmiin kun nyt ei kuulu mitään ääntä Kävin vähän kurkkimassa auton alle mutta en äkkiseltään huomannu mitään liitosta takaänkän lähellä :think Onko muuten äänet liian kovat jos ottaa takaänkän pois? Mietin että ei tulis semmosia ääniä että sais vihasia katseita mummoilta

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by RQQP3 View Post
    Seelvä.

    Mitä eroo noissa m52 j m54 moottoreissa?

    Leave a comment:


  • RQQP3
    replied
    Seelvä.

    Mitä eroo noissa m52 j m54 moottoreissa?

    Leave a comment:


  • TseiPii
    replied
    Originally posted by RQQP3 View Post
    Mitenkäs tuon rikkoutuneen separaattorin huomaa? Vaakuuko se jotenkin?
    Saattoi muistaakseni tulla vikakoodia polttoainepuolelle, kova imu ku öljykorkin ottaa pois, öljynkulutus nousee. Ja kannattaa kattoa että on eristettyä mallia putket ja huohotin. Muistaakseni joskus vaihoon tuon koko huohotinsysteemin ilman imusarjan irrotusta mutta mikää mukava operaatio ei ollu (ja tämä siis M54 mottiin).

    Leave a comment:


  • TseiPii
    replied
    Originally posted by eeneljäkuus46 View Post
    elikkä abs ja asc valot syttyvät milloin huolivat. silloin kun tuo abs valo EI pala niin kuuluu hyvin hiljaista hurinaa satunnaisesti edestä vasemmalta loppuu aina jarrua painamalla, noo kohta sitten rupee jarrua painaessa tuntua tökkimistä jarrupolkimessa ja sitten vasta syttyvät nuo molemmat valot? lähipäivinä käynyt monta kertaa myös niin että pelkkä asc valo syttyy ihan normaalisti ajaessa ja kohta alkaa mittaristo sekoilemaan. kierrokset tippuu nolliin, lämmöt täysille ja bensan kulutus nollaan. nopeus mittari ja paljonko bensaa on jäljellä mittarit näyttävät ihan oikein.

    Vikakoodit otettu ja herjasi jatkuvaa vikaa vasemmalle etu abs anturille. motonetistä ostin uuden anturin ja laitoin kiinni, ei mitään vaikutusta mihinkään. MISSÄ VIKA? tereveisin epätoivoinen

    Heivaappa se motonetin anturi vaikkapa romukoppaan ensimmäisenä ja hae tilalle orkkis. Samantyylisiä onkelmia ollu muillakin jos on käyttäny tarvikemallin anturia. Jostain syystä ei vaan tahdo pelittää.

    Edittinä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=115570 tuolta motonetin antureista keskustelua.
    Last edited by TseiPii; 01-10-2014, 08:22.

    Leave a comment:


  • RQQP3
    replied
    Selvä kiitoksia.

    Mitenkäs tuon rikkoutuneen separaattorin huomaa? Vaakuuko se jotenkin?

    Ja onko noissa 2.0 ja 2.2 l bensoissa mitään eroa muutakun siin tehon puolella?

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Kyllähän nuo useasti nimenomaan vuotaa sieltä venttiilikopan tiivisteestä ja tiputtelee pakosarjoille. Silmälläkin sen havaitsee, jos reilua vuotoa on nähtävissä. Bensakoneissa ei mitään kovin hasardeja ole, kun huolehtii, että jäähdytyspuoli on kunnossa (vesipumppu, termari, paisari, jäähdytin, letkut). Sitten tietty noi vanostiiviisteet, disa jne.
    Imuvuoto lienee yleisin haaste bensakoneissa, hakusanaksi myös öljyn separaattori. Perin haperoja muovi/kumiosia foorumin lueskelun perusteella. Muuten kestäviä nämä bensakuutoskoneet.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by RQQP3 View Post
    Hyvää iltaa

    Eli siis tota olis tässä tarkotus hommata e90 kaveriksi taloon e46 niin kävin tänään kattoon kahta vaihtoehtoa. Toisella oli 190tkm ajettu(USA tuonti) ja toinen oli 180tkm ajettu(saksan tuonti). Toinen oli 325 ja toinen oli 323 bensa koneita.
    Mutta nuita myytiin liikkeessä ja kävin koajaan ja oli molemmat hyviä ajaa ei siinä muuta mutta molemmista rupes pellin alta tuleen savua koneen lämmittyä?
    Vuotaako näissä joku kohta öljyä mikä tiputtais pakosarjan päälle tai jotain siihen suuntaan?

    Onko neuvoja mitä ei kannattais ostaa noista e46 bensakoneista?
    Olen kattellut 320-330i ja vm.1998-2004.
    Ja onko jotai mihinkä kannnattaa erityisesti kiinnittää huomiota?
    Jotkut puhu että useimmiten venakopan tiiviste ja öljynsuodattimenjalan tiiviste vuotaa..

    Kyllähän nuo useasti nimenomaan vuotaa sieltä venttiilikopan tiivisteestä ja tiputtelee pakosarjoille. Silmälläkin sen havaitsee, jos reilua vuotoa on nähtävissä. Bensakoneissa ei mitään kovin hasardeja ole, kun huolehtii, että jäähdytyspuoli on kunnossa (vesipumppu, termari, paisari, jäähdytin, letkut). Sitten tietty noi vanostiiviisteet, disa jne.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by MRX View Post
    Sitte vähä erilaista ja isompaa ongelmaa, tänään parikymmene kilsa ajo jälke sammuti auton ja muutama minuuti päästä käyntii yrittäessä ei meinannu millää lähtee. Pyöri selkesti vajailla ja sammu kun hipaski kaasupolinta. Vähä aikaa oottelin lähti taas normaalisti käyntii, vanos huolto tekemättä voiko vaikuttaa? Ja öljyt vaihettu hetki sitte niin tänää on nenää tuntunu vähä öljy käryä ja tämä alko tuon edellämainitu episodi jälke. Nyt ootetaa et pääsee vikakoodia lukee että ei taija uskaltaa ajaakkaa enää..
    Ota MAF-liitin irti ja kato onko vaikutusta.

    Leave a comment:


  • MRX
    replied
    Originally posted by MRX View Post
    Mistähä johtuu kulutusmittari seilaus? Aiemmin en huomannu oo mutta nyt pisti silmää että tasasesti ajaessa viisari heiluu ihan vähä
    Sitte vähä erilaista ja isompaa ongelmaa, tänään parikymmene kilsa ajo jälke sammuti auton ja muutama minuuti päästä käyntii yrittäessä ei meinannu millää lähtee. Pyöri selkesti vajailla ja sammu kun hipaski kaasupolinta. Vähä aikaa oottelin lähti taas normaalisti käyntii, vanos huolto tekemättä voiko vaikuttaa? Ja öljyt vaihettu hetki sitte niin tänää on nenää tuntunu vähä öljy käryä ja tämä alko tuon edellämainitu episodi jälke. Nyt ootetaa et pääsee vikakoodia lukee että ei taija uskaltaa ajaakkaa enää..

    Leave a comment:

Working...
X