E46 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RQQP3
    replied
    Hyvää iltaa

    Eli siis tota olis tässä tarkotus hommata e90 kaveriksi taloon e46 niin kävin tänään kattoon kahta vaihtoehtoa. Toisella oli 190tkm ajettu(USA tuonti) ja toinen oli 180tkm ajettu(saksan tuonti). Toinen oli 325 ja toinen oli 323 bensa koneita.
    Mutta nuita myytiin liikkeessä ja kävin koajaan ja oli molemmat hyviä ajaa ei siinä muuta mutta molemmista rupes pellin alta tuleen savua koneen lämmittyä?
    Vuotaako näissä joku kohta öljyä mikä tiputtais pakosarjan päälle tai jotain siihen suuntaan?

    Onko neuvoja mitä ei kannattais ostaa noista e46 bensakoneista?
    Olen kattellut 320-330i ja vm.1998-2004.
    Ja onko jotai mihinkä kannnattaa erityisesti kiinnittää huomiota?
    Jotkut puhu että useimmiten venakopan tiiviste ja öljynsuodattimenjalan tiiviste vuotaa..

    Leave a comment:


  • eeneljäkuus46
    replied
    ABS + ASC valot !

    elikkä abs ja asc valot syttyvät milloin huolivat. silloin kun tuo abs valo EI pala niin kuuluu hyvin hiljaista hurinaa satunnaisesti edestä vasemmalta loppuu aina jarrua painamalla, noo kohta sitten rupee jarrua painaessa tuntua tökkimistä jarrupolkimessa ja sitten vasta syttyvät nuo molemmat valot? lähipäivinä käynyt monta kertaa myös niin että pelkkä asc valo syttyy ihan normaalisti ajaessa ja kohta alkaa mittaristo sekoilemaan. kierrokset tippuu nolliin, lämmöt täysille ja bensan kulutus nollaan. nopeus mittari ja paljonko bensaa on jäljellä mittarit näyttävät ihan oikein.

    Vikakoodit otettu ja herjasi jatkuvaa vikaa vasemmalle etu abs anturille. motonetistä ostin uuden anturin ja laitoin kiinni, ei mitään vaikutusta mihinkään. MISSÄ VIKA? tereveisin epätoivoinen

    Leave a comment:


  • kani
    replied
    Originally posted by biglimited View Post
    Cäbin hanskalokero piti muutaman kerran merkillistä surinaa keskuslukkoa käytettäessä ja tämän jälkeen lokero on lukossa. Ei aukea manuaalisesti edes avaimella... Onko joku tuttu keino millä lokeron saa auki ilman rikkomista? Saranapuolen ruuvit auki, mahtaako mahtua/onnata?
    Siitä varmaan hajos semmonen tappi lukituksesta, kun se katkeaa menee luukku lukkoon asentoon eikä aukea. Ainakin omassa tapauksessa sen luukun sai auki väkisin eikä mitään mennyt rikki.

    McGyver fix:


    Itse tilasin uuden osan. BMW kyllä osaa rakentaa luotettavia ja kestäviä mekanismeja ja haastamaan auton omistajan milloin minkäkin huvittavan asian kanssa

    Näköjään tohon hajonneen lukon avaamiseen on nykyään ohjekin, pienellä ruuvarilla

    Leave a comment:


  • MRX
    replied
    Mistähä johtuu kulutusmittari seilaus? Aiemmin en huomannu oo mutta nyt pisti silmää että tasasesti ajaessa viisari heiluu ihan vähä

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by veikkaaja View Post
    Vaihoin viime viikolla renkaat 225/45-18 & 235/40-18 renkaista 225/55-16 renkaihin, jonka jälkeen auto tuli tosi levottomaksi ajaa, varsinkin takapää tuntui elävän ihan omaa elämää.
    Tunkkailin takapään ilmaan niin tuo keinuvarren etummainen pusla vaikuttaisi väljältä. Ainakin rengasta kun sivusuunnassa vääntää niin liikkuu käsivoimin jonkinverran.
    Kuuluuko sen puslan elää yhtään?
    Jos takakynkän etupuslaa saa käsivoimin heiluteltua niin heti vaihtoon. Vaikka ko. pusla olisikin finaalissa, sitä ei välttämättä käsivoimin tai silmämääräisesti pysty havaitsemaan.

    Pyöränkulmat operaation jälkeen säätöön, arvaisin että takapäässä auraukset on pielessä.

    Leave a comment:


  • Juhor1
    replied
    sopiiko sedanin keulan lukkopelli coupeen ettei tule ongelmia? eli onko samanlainen?
    Last edited by Juhor1; 29-09-2014, 14:16.

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Jossain kohtaa pitäisi kytkinremppa tehdä.

    Ootteko laittanut ihan perus Sachsin kytkimiä? Varmaan vauhtipyörä vaihtoon samalla.
    UUC tarjoaa pakettia kytkin+vauhtis mutta aika suolainen. Onko jotain varteenotettavaa vaihtoehtoa perinteisen LUK:n tilalle?

    Koneena siis M54

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    Cäbin hanskalokero piti muutaman kerran merkillistä surinaa keskuslukkoa käytettäessä ja tämän jälkeen lokero on lukossa. Ei aukea manuaalisesti edes avaimella... Onko joku tuttu keino millä lokeron saa auki ilman rikkomista? Saranapuolen ruuvit auki, mahtaako mahtua/onnata?

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Originally posted by Nikke- View Post
    Minkälainen homma on vaihtaa 1din soitin 2din soittimeen?
    Meneekö tuo ihan ongelmitta tuolla asennuskehyksellä paikalleen?
    Autosa automaatti ilmastointi ilmastoinnin paneeli menee ihan siististi ylemmän lokeron tilalle? Vai tarviiko osia vaihtaa mitenkä.. Kannattaako ees harkita, ei kuitenkaan ihan plug & play?
    Soitin täytyy olla sellainen että on takaa ns. 1-din paikan kokoinen että menee paikalleen.
    Ilmastoinnin paneeli tipahtaa yhden pykälän alemmas ja tarvitset siihen uuden kehyksen, jotta istuu paikalleen. Tuossa osa nr.12 kehys: http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ounting_parts/

    Leave a comment:


  • veikkaaja
    replied
    Vaihoin viime viikolla renkaat 225/45-18 & 235/40-18 renkaista 225/55-16 renkaihin, jonka jälkeen auto tuli tosi levottomaksi ajaa, varsinkin takapää tuntui elävän ihan omaa elämää.
    Tunkkailin takapään ilmaan niin tuo keinuvarren etummainen pusla vaikuttaisi väljältä. Ainakin rengasta kun sivusuunnassa vääntää niin liikkuu käsivoimin jonkinverran.
    Kuuluuko sen puslan elää yhtään?

    Leave a comment:


  • Nikke-
    replied
    Minkälainen homma on vaihtaa 1din soitin 2din soittimeen?
    Meneekö tuo ihan ongelmitta tuolla asennuskehyksellä paikalleen?
    Autosa automaatti ilmastointi ilmastoinnin paneeli menee ihan siististi ylemmän lokeron tilalle? Vai tarviiko osia vaihtaa mitenkä.. Kannattaako ees harkita, ei kuitenkaan ihan plug & play?
    Last edited by Nikke-; 28-09-2014, 12:38.

    Leave a comment:


  • Temsku
    replied
    Mitä luulette onko 0.7mm liikaa välystä kiertokangen laakereille? muissa pytyissä 0.25mm, mutta ekassa 0.7mm, koska rikkinäinen laakeri pääsi syömään urat kiertokangen vastakappaleeseen..:think

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Originally posted by Sludu View Post
    No enpä tietenkään laittanut. Eipä siinä auta ku kertaalleen vielä avata tu koppa ja laittaa tiivisteainetta. Minkä merkkistä ootte ite käyttäny?
    Ite käytin jotkain lociten harmaata ainetta tms. motonetistä kävin tuubin hakemassa ja siinä oli jotakin öljyn ja kuumuden/kylmyyden kestoa tms.

    Leave a comment:


  • Sludu
    replied
    Originally posted by TseiPii View Post
    kaippa laitoot tiivisteainetta just nuohin kohtiin?


    http://www.youtube.com/watch?v=z6MwYafETIA viiden minuutin kohalla....
    No enpä tietenkään laittanut. Eipä siinä auta ku kertaalleen vielä avata tu koppa ja laittaa tiivisteainetta. Minkä merkkistä ootte ite käyttäny?

    Leave a comment:


  • TseiPii
    replied
    Originally posted by TseiPii View Post
    Onkos kellää tullut vastaan sellasta onkelmaa että laturin valo vilkahtaa/syttyy hetkeksi ja auto alkaa nykimään ja tehot katoaa? Vika ei tosiaan kestä ku pienen hetken ja sen jälkeen saattaa toimia viikkoja. Jos laturin jännitteen säädin vetelee viimesiä niin voiko se aiheuttaa tuota nykimistä? Vikakoodit luettu mutta sieläpä ei ollu mitää kerrottavaa. Mottina N42b18 ja ajettu 170tkm


    Jäänyt tämä vika vähäsen tuonne unholaan ja jos en nyt aiva väärin muista niin jollaki muullaki oli samanlaista onkelmaa. Eli päivitelläämpäs tätä nyt tässä vaiheessa.

    Eli oireena oli sellanen että ajos saattoi vilkauttaa laturin valoa joskus silloin tällöin kun huvitti mutta ajossa sitä ei huomannut mitenkään muuten ku valon vilkahduksena ja pienenä nykäisynä. Jos sattui olemaan parkissa ja vika tuli päälle niin auto yleensä sammui ja ei sitten millään käyntiin. Startti pyörii normisti mutta kierrokset ei noussu. Noh, vikakoodia antoi pariin otteeseen vain pakopuolen nokan asentotunnistimesta joten ei muuta kuin anturi vaihtoon. Uus alkuperäinen anturi paikoilleen ja noin tunnin pihas huudattelin eikä mitään onkelmaa. Seuraavana päivänä auton kans katsastukseen noin 30km päähän ja katsastus läpi niin jotta heilahti mutta het ku katsastuksen pihasta liikenteeseen niin mikäs se siellä vilkkuu taasen kerran, no laturihan se siellä. Taas muutama kilsa ajoa ilman onkelmia. Kaupan pihaan, kaupassa käynti, takaisin autoon ja auto käyntiin. Kerkes tyhjäkäynnillä olla noin 30 sek ja sen jälkeen sammu, eikä käyntiin enää. Pari min oottelua ja taas toimi noin 15sek ja sammu. Eipä siinä ku kaverille soitto ja vikakoodit lukuun niin sieltä tuli molemmista nokkien anturiista koodia ja kampuran anturista, saatto olla joku muukin vielä mutta ei muista. Muutama tunti parkis ja yön hämärissä auton rattiin ja auto kotia.

    Noh tänään tuos katokses sitte vaihtelin kampuran tunnistimen ja kokeilin vähäsen käytellä pirssiä niin tuntu että kaasuun vastais vähä paremmin. Tiedä sitte. Huomenna vasta loput kilkkeet paikoilleen ja koeajolle. Sen kuitenkin huomannut että kylmänä auto pelitti aikalailla moitteettomasti mutta kuumaksi ku pääsi niin johan alkoi onkelmat jotta anturi vialta vaikuttais kuitenki.

    Leave a comment:

Working...
X