Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Vanne- rengasfit -topic III

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niklau
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 22
    • oulu

    #46
    Mitä mieltä raati tuommoisesta setupista e46 touringin alla. Style 158, 8" leveät, et 34 ja 225/45r17 ? Pitäisi tulla kaarelle aika hyvin? Autossa h&r cup cit 50/30mm madalluksella. Setuppi tulisi talvi käyttöön.

    Comment

    • Malagutisti
      BTCF Member
      • Aug 2010
      • 211
      • Kurikka/Tre

      #47
      Pitäs tulla aika lähelle, mutta äkkiseltään väittäisin että sopii vielä vakiokaariin tuolla madalluksella.
      BMW E46 328i -03 Silbergrau Metallic ratapäivälelu, maybe one day
      BMW E90 320d -08 Sparkling Graphite Metallic
      E46 320d purettua palikkaa tarjolla

      Comment

      • inno.o
        BTCF Member
        • Apr 2014
        • 293
        • Salo

        #48
        Mulla 17x8 et24 225/45/r17 kumilla, maavara noin 7cm ja alla ilman kaarien muokkausta. Touring kyseessä. Ja takana ei mahdu sormi renkaan ja kaaren väliin.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #49
          Originally posted by inno.o View Post
          Mulla 17x8 et24 225/45/r17 kumilla, maavara noin 7cm ja alla ilman kaarien muokkausta. Touring kyseessä. Ja takana ei mahdu sormi renkaan ja kaaren väliin.
          Taakse on lisätty camberia tai kaaret mankeloitu. Muuten ei mahdu pyörimään raapimatta tollanen setti.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • peLoGo?
            BTCF Member
            • Jul 2012
            • 377
            • Vaasa

            #50
            Mitä raati sanoo kuvan vanteiden sopivuudesta E46 alle 205/55 r16 rengastuksella talveksi?

            Ilmeisesti kyseessä e90 vakio vanne, siis tämä:
            http://www.bmwstylewheels.com/bmw/360 (?)

            Auto on madallettu ainakin M-Sport alustan verran, juuri hankittu joten en ole kerinnyt tutkia alustaa tarkemmin.

            Ilmeisesti e90 vanteet sopivat samoilla pulteilla kuin e46 oem alut? Keskireikäkin lienee sama? Eli ET on ainut mikä saattaa aiheuttaa ongelmia?



            Edit:
            Vai onko kuvan vanteet sittenkin 390:set F30:stä, jolloin pultti on erikokoinen?


            Sopiiko silti samalla pultilla, eli onko kartio sama, vai onko sitten jo parempi unohtaa?
            Last edited by peLoGo?; 23-10-2015, 14:56. Reason: Lisää arvontaa
            BMW G31 540iA xDrive B58 -18
            BMW F31 320iA xDrive LCI -19
            Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
            Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
            Ex. BMW F10 530dA -10
            Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
            Ex. BMW E34 518i M43 Touring
            Ex. BMW E60 525i -04

            BimmerCode & BimmerLink + ENET

            Comment

            • bitzer223
              Bimmer Rookie
              • Jan 2011
              • 78
              • Oulu

              #51
              Jos olen näitä läpi kahlattuani ymmärtänyt oikein niin
              8X17 tai 8X18 ET 35 mahtuu pyörimään 30/25 madalluksella ilman ylimääräistä säätöä?
              Renkaana 225/45 tai 225/40 eli ns. "Normikoko"

              Comment

              • Masander
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2010
                • 1396
                • Dingolfing

                #52
                Originally posted by bitzer223 View Post
                Jos olen näitä läpi kahlattuani ymmärtänyt oikein niin
                8X17 tai 8X18 ET 35 mahtuu pyörimään 30/25 madalluksella ilman ylimääräistä säätöä?
                Renkaana 225/45 tai 225/40 eli ns. "Normikoko"
                Originally posted by Masander View Post
                Mahtuu. Mulla oli 8x18 et47 12mm lätyllä eli et35 ja hyvin pyöri.
                Kumeina oli ensin 225/40/18 ja sen jälkeen 215/40/18, ei ongelmia kummallakaan. Coupessa siis.
                sigpic

                Comment

                • _nigge_
                  Newbiemmer
                  • May 2015
                  • 15
                  • Akaa, Finland

                  #53
                  Miten mahtaa sopia E46 coupeen Rondell 0058 vanteet spekseillä 18x8,5'' ET13 ? Entä mahtaisko näyttää mitenkään järkevältä vakio M-sport alustalla? Kaaria en haluaisi mankeloida eikä saa raapia missään tapauksessa.
                  Last edited by _nigge_; 31-10-2015, 22:46.

                  Comment

                  • ronip
                    BTCF Member
                    • Nov 2014
                    • 10
                    • Vaasa

                    #54
                    tarvis pikaista vastausta tälläseen kun että meneekö tälläsillä specseillä e46 coupen alle? edessä 18x8.5' et20, kumeina 225/40 ja takana 18x9.5' et25, kumeina 235/40? vai onko ET liian pieni? autossa säädettävä alusta.
                    kiitos jo etukäteen!

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5153
                      • Joensuu

                      #55
                      Originally posted by _nigge_ View Post
                      Miten mahtaa sopia E46 coupeen Rondell 0058 vanteet spekseillä 18x8,5'' ET13 ? Entä mahtaisko näyttää mitenkään järkevältä vakio M-sport alustalla? Kaaria en haluaisi mankeloida eikä saa raapia missään tapauksessa.
                      Mahtuuhan ne, mutta ottaa kyllä välistä kaariin. Takaa joudut ainakin puskurin kiinnitystä muokkaa. Kaverilla oli "samanlaiset" mutta erilaiset, eli 17" Ne tosin oli sedanissa ja touringissa. Mut ne oli kyllä molemmat aika lintassa. Eikös cupeessa ole kaarissa enempi tilaa?
                      Eessä pyörii kyllä ongelmitta, mutta takana otti isommissa heitoissa kiinni.
                      Rengastus oli 215/45/17 ympäriinsä.

                      Ite laittasin 215/40 ympäriinsä ja madaltasin hieman enempi mitä oem m-sport. Sit vaan vähä campeerilla kikkailulla ja kyllä pyöris ilman mankelointiakin.
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • stalinthecat
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2012
                        • 224
                        • Rovaniemi

                        #56
                        -02 320d 5cm leveemmillä kaarilla. 17x12 et0

                        Nissan 300zx N52? Turbo
                        BMW E61 525d 6gang missile
                        BMW E39 527i turbo 666whp
                        BMW E46 316ia mammankulkine
                        BMW E66 745ial
                        BMW E92 320i
                        BMW E46 300 raato

                        Comment

                        • ropsukka
                          BTCF Member
                          • Jul 2015
                          • 15
                          • Tampere/Keski-Suomi

                          #57
                          Morjesta! Tarkoitus olisi hankkia vanteet, jotka olisivat eessä kooltaan 8,5x17'' ja takaa 10x17''. Vanteet tulevat tuohon 316i:hin vm. -99, joka on aikalailla vakio kuosissaan, mutta tarkoitus tiputtaa madalluksella 55/35 alaspäin.

                          Kysymys nyt kuuluukin, että millä et:llä nuo vanteet niin eestä kuin takaa kannattaisi olla, jotta kosketukset ja raapimiset vältettäisiin, mutta samalla saataisiin vanne sopivasti kaarelle? Itse olen ajatellut, että eessä et olisi 13 ja takana 20, mutta mielipiteitä/faktaa otetaan vastaan.
                          E91 318d -07

                          Ex:
                          E46 316i -99

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #58
                            Originally posted by ropsukka View Post
                            Morjesta! Tarkoitus olisi hankkia vanteet, jotka olisivat eessä kooltaan 8,5x17'' ja takaa 10x17''. Vanteet tulevat tuohon 316i:hin vm. -99, joka on aikalailla vakio kuosissaan, mutta tarkoitus tiputtaa madalluksella 55/35 alaspäin.

                            Kysymys nyt kuuluukin, että millä et:llä nuo vanteet niin eestä kuin takaa kannattaisi olla, jotta kosketukset ja raapimiset vältettäisiin, mutta samalla saataisiin vanne sopivasti kaarelle? Itse olen ajatellut, että eessä et olisi 13 ja takana 20, mutta mielipiteitä/faktaa otetaan vastaan.

                            Eteen ET30-35 ja taakse ET35-45 riippuen rengaskoosta ja kuinka paljon haluat levittää kaaria. Jos laitat vähän kapeammat venykumit esim. 245/30 taakse, niin ET40 menee ilman kaarien mankelointia.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • ropsukka
                              BTCF Member
                              • Jul 2015
                              • 15
                              • Tampere/Keski-Suomi

                              #59
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              Eteen ET30-35 ja taakse ET35-45 riippuen rengaskoosta ja kuinka paljon haluat levittää kaaria. Jos laitat vähän kapeammat venykumit esim. 245/30 taakse, niin ET40 menee ilman kaarien mankelointia.
                              Jaa sen pitää ollakin noin suuri tuon et:n. :think

                              Mutta siis tarkoituksena varmaankin laittaa rengastusta eteen 215/40 ja taakse 245/40 tai 245/35. Näille siis, jos saisi sellaisen suht tarkan et:n arvon niin olisi aika hyvä. Ja tosiaan tarkoitus olisi päästä tilanteesta pois ilman kaarien mankelointia tai levittelyjä.
                              E91 318d -07

                              Ex:
                              E46 316i -99

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #60
                                Originally posted by ropsukka View Post
                                Jaa sen pitää ollakin noin suuri tuon et:n. :think

                                Mutta siis tarkoituksena varmaankin laittaa rengastusta eteen 215/40 ja taakse 245/40 tai 245/35. Näille siis, jos saisi sellaisen suht tarkan et:n arvon niin olisi aika hyvä. Ja tosiaan tarkoitus olisi päästä tilanteesta pois ilman kaarien mankelointia tai levittelyjä.

                                No juu 245/30 oli 19" vanteille. 245/40 taakse, niin kaariin koskematta menee min. ET40 Eteen samassa suhteessa 215/45
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎