Originally posted by greivi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Vanne- rengasfit -topic III
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Osaisikohan joku tässä threadissa auttaa?
Itellä takana 10x19" ET35 265/30 rengastuksella.
Iskareina on Konin Sportit (keltaiset) ja M-sportin jouset (koitin myös Konin jousilla ja korkeussäätö maksimissa niin renkaat osu kaariin kun tunkkas auton alas).
Nyt kun on M-sportin jouset alla, niin jousissa on pakko olla pari kappaletta kumeja, ettei kokoajan raavi. Mutta siltikään takapenkillä ei voi oikein olla ketään.
Kaaria on levitetty, mutta tosi vähän omasta mielestä.
Mietin että minkälaisella iskari/jousikombolla arvon foorumilaiset on tuon kokoista vannetta saanut alle laitettua ettei joka kurvissa rengas osu kaareen?
Itellä takapää muutenkin finaalissa nyt, niin olen ostamassa uusia iskareita ja jousia, mutta kun en tiedä mitä ostaa.
Onko edes mitään järkeä laittaa lyhyempiä iskareita, kun madallus on muutenkin maltillinen? Vai tuleeko lyhyemmällä iskarilla takapäästä muutenkin jäykempi?
Kuvassa Konin sportit + M-sport jouset (ja niitä kuminpaloja) eikä enempää sais kyllä tippua:
Jos joku osaa ehdottaa jotain iskareita ja jousia niin olisin kyllä kiitollinen.
Comment
-
-
Originally posted by |makke View PostOsaisikohan joku tässä threadissa auttaa?
Itellä takana 10x19" ET35 265/30 rengastuksella.
Iskareina on Konin Sportit (keltaiset) ja M-sportin jouset (koitin myös Konin jousilla ja korkeussäätö maksimissa niin renkaat osu kaariin kun tunkkas auton alas).
Nyt kun on M-sportin jouset alla, niin jousissa on pakko olla pari kappaletta kumeja, ettei kokoajan raavi. Mutta siltikään takapenkillä ei voi oikein olla ketään.
Kaaria on levitetty, mutta tosi vähän omasta mielestä.
Mietin että minkälaisella iskari/jousikombolla arvon foorumilaiset on tuon kokoista vannetta saanut alle laitettua ettei joka kurvissa rengas osu kaareen?
Itellä takapää muutenkin finaalissa nyt, niin olen ostamassa uusia iskareita ja jousia, mutta kun en tiedä mitä ostaa.
Onko edes mitään järkeä laittaa lyhyempiä iskareita, kun madallus on muutenkin maltillinen? Vai tuleeko lyhyemmällä iskarilla takapäästä muutenkin jäykempi?
Kuvassa Konin sportit + M-sport jouset (ja niitä kuminpaloja) eikä enempää sais kyllä tippua:
Jos joku osaa ehdottaa jotain iskareita ja jousia niin olisin kyllä kiitollinen.
Ei sitä väärää rengas/vanne settiä saa millään jousilla korjattua, jos et laita puuhalkoja sinne jousien tilalle. Jollain 215/35 ja 245/30 setillä voisi alkaa mahtua.
Comment
-
-
Originally posted by Karhu View PostJa tosiaan:
Etuvanne 19x8,5 ET13
Takavanne 19x10,5" ET 25
Auto e46 M3 cabrio...onko kellään tietoa, saako noita mitenkään tuonne taivuteltua? Vaikka siis etuvanteet sorvaisi tuohon ET18 asti?
Takavanne 19x10,5" ET 25
Renkaat Michelin PSS 235/35719 ja 265/30/19. Takan mahtuu nätisti, hyvin pienellä kaarien rullauksella. Edessä vähän rullaa ja sisälokarien muokkausta vaatii, ettei ota kiinni ja mahtuu kaaren alle. Jos tästä tiedosta vaikka jollekin joskus jotain hyötyä olisi...Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!
Comment
-
-
Originally posted by |makke View PostOsaisikohan joku tässä threadissa auttaa?
Itellä takana 10x19" ET35 265/30 rengastuksella.
Iskareina on Konin Sportit (keltaiset) ja M-sportin jouset (koitin myös Konin jousilla ja korkeussäätö maksimissa niin renkaat osu kaariin kun tunkkas auton alas).
Nyt kun on M-sportin jouset alla, niin jousissa on pakko olla pari kappaletta kumeja, ettei kokoajan raavi. Mutta siltikään takapenkillä ei voi oikein olla ketään.
Kaaria on levitetty, mutta tosi vähän omasta mielestä.
Mietin että minkälaisella iskari/jousikombolla arvon foorumilaiset on tuon kokoista vannetta saanut alle laitettua ettei joka kurvissa rengas osu kaareen?
Itellä takapää muutenkin finaalissa nyt, niin olen ostamassa uusia iskareita ja jousia, mutta kun en tiedä mitä ostaa.
Onko edes mitään järkeä laittaa lyhyempiä iskareita, kun madallus on muutenkin maltillinen? Vai tuleeko lyhyemmällä iskarilla takapäästä muutenkin jäykempi?
Kuvassa Konin sportit + M-sport jouset (ja niitä kuminpaloja) eikä enempää sais kyllä tippua:
Jos joku osaa ehdottaa jotain iskareita ja jousia niin olisin kyllä kiitollinen.E91 LCI 320d M-sport '09 Black sapphire metallic
Ex:
E61 530d '05 Titangrau II
E46 320d Sedan '00 Schwarz II
E46 320d Touring '00 Topasblau Metallic
E39 525tdsa Touring '98 Oxfordgreen
E36 325tdsa Touring '99 Stahlbau metallic
E36 318is coupe '92 Mauritiusblau
E36 316i Sedan '93 Schwarz II
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostEi sitä väärää rengas/vanne settiä saa millään jousilla korjattua, jos et laita puuhalkoja sinne jousien tilalle. Jollain 215/35 ja 245/30 setillä voisi alkaa mahtua.
Ei toki saa korjattua, mutta kyllähän se madalluksen määrä ja jousen jäykkyys vaikuttaa aika oleellisesti siihen että kuinka herkästi raapii.
Jos joku tietää mitkä BC-racingin jouset madaltaisivat saman verran kuin M-sport, mutta olisivat jäykemmät, niin ottaisin tiedon mieluusti vastaan :think
Comment
-
-
Originally posted by |vallu View PostEikös tuon saisi jo camberia säätämälläkin tuonne sopimaan? Nyt näyttää pyörät olevan ihan suorassa!?
Menee renkaat väärillä cambereilla aika nopeesti sisäreunasta sileeksi.
Mutta toki varmaankin camberia säätämällä saisi vähemmän raapivaksi, mutta itellä nyt hakusessa jäykempi takapää. Ja väärät camberit sitten vaikuttaa ajoonkin tietenkin. Harvoin mulla edes ketään takana on. Nyt kun iskarit ja jouset on finaalissa niin mieluusti ostaisin jotkut jäykemmät tilalle, kun pitää joka tapauksessa uusia.
Comment
-
-
Originally posted by |makke View PostEikö se ole vain hyvä että ne on suorassa?
Menee renkaat väärillä cambereilla aika nopeesti sisäreunasta sileeksi.
Mutta toki varmaankin camberia säätämällä saisi vähemmän raapivaksi, mutta itellä nyt hakusessa jäykempi takapää. Ja väärät camberit sitten vaikuttaa ajoonkin tietenkin. Harvoin mulla edes ketään takana on. Nyt kun iskarit ja jouset on finaalissa niin mieluusti ostaisin jotkut jäykemmät tilalle, kun pitää joka tapauksessa uusia.
Kyllä se auraus/haritus syö renkaita enemmänkin kuin camberVW passat 1.9tdi 4motion
E36 "328" cabrio
Comment
-
-
Oliko nyt niin että 225/35 19" olis E46 coupen eturenkaaksi 'se oikea' rengas?
Mahtuuko raapimatta 235/35? Niistä kun näky olevan enemmän tarjontaa hyllyssä.
Entä takapää? 255/30 vai 265/30?Last edited by NTK; 15-08-2016, 16:06.
Comment
-
-
Originally posted by NTK View PostOliko nyt niin että 225/35 19" olis E46 coupen eturenkaaksi 'se oikea' rengas?
Mahtuuko raapimatta 235/35? Niistä kun näky olevan enemmän tarjontaa hyllyssä.
Entä takapää? 255/30 vai 265/30?
Comment
-
-
Originally posted by H3nxu View PostMulla edellinen setti oli 225/35R 19" ET30 8,5" vanteelle ja takana 265/30R19 ET45 9,5" vanteella. Kaaret vakiot ja madallettu, yksinään ajellessa ei juurikaan raapinu. Tosta 235:ta en tiiä mut en kyllä laittais.Vanteet on lähes samoilla spekseillä. Edessä ET 38, muuten samat. M-Sport alusta, joten eiköhän tuo mene hienosti. Lähinnä pohdin, jos tulevaisuudessa joskus madaltaa, niin olisko fiksumpi pistää heti 255 taakse, mutta kyllä näillä tiedoilla voi jo lähtee rengaskauppaan.
Comment
-
-
Originally posted by NTK View PostKiitokset!Vanteet on lähes samoilla spekseillä. Edessä ET 38, muuten samat. M-Sport alusta, joten eiköhän tuo mene hienosti. Lähinnä pohdin, jos tulevaisuudessa joskus madaltaa, niin olisko fiksumpi pistää heti 255 taakse, mutta kyllä näillä tiedoilla voi jo lähtee rengaskauppaan.
Comment
-
Comment