Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Vanne- rengasfit -topic III

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ooopeee
    BTCF Member
    • Dec 2011
    • 2111
    • Kouvola

    Originally posted by greivi View Post
    Mahtuuko 9*18'' pyörimään 46 touringin alla ilman kaarien muokkausta ? ET35 ja autoa madallettu.
    Mitkä renkaat noiden päälle ?

    Koitettu 245/45 takana ja otti vähän kaariin.
    225/45 takana pyöri ongelmitta

    Pyöriikö 225/40 jokanurkas ?
    Ei pitäs olla ongelmaa
    VW passat 1.9tdi 4motion
    E36 "328" cabrio

    Comment

    • NTK
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 197
      • Turku



      Ilmoituksen BMW style 359 replika vanteet, mikäli ymmärsin speksit oikein:
      taakse 19" 9,5" ja 255/30
      eteen 19" 8,5" ja 225/35
      kaikissa vissiin sit ET35

      Ja autona: E46 coupe, M-sport alustalla.

      Mahtuuko?
      BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

      Comment

      • |makke
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 847
        • Vaasa

        Osaisikohan joku tässä threadissa auttaa?
        Itellä takana 10x19" ET35 265/30 rengastuksella.
        Iskareina on Konin Sportit (keltaiset) ja M-sportin jouset (koitin myös Konin jousilla ja korkeussäätö maksimissa niin renkaat osu kaariin kun tunkkas auton alas ).
        Nyt kun on M-sportin jouset alla, niin jousissa on pakko olla pari kappaletta kumeja, ettei kokoajan raavi. Mutta siltikään takapenkillä ei voi oikein olla ketään.

        Kaaria on levitetty, mutta tosi vähän omasta mielestä.

        Mietin että minkälaisella iskari/jousikombolla arvon foorumilaiset on tuon kokoista vannetta saanut alle laitettua ettei joka kurvissa rengas osu kaareen?

        Itellä takapää muutenkin finaalissa nyt, niin olen ostamassa uusia iskareita ja jousia, mutta kun en tiedä mitä ostaa.
        Onko edes mitään järkeä laittaa lyhyempiä iskareita, kun madallus on muutenkin maltillinen? Vai tuleeko lyhyemmällä iskarilla takapäästä muutenkin jäykempi?

        Kuvassa Konin sportit + M-sport jouset (ja niitä kuminpaloja) eikä enempää sais kyllä tippua:



        Jos joku osaa ehdottaa jotain iskareita ja jousia niin olisin kyllä kiitollinen.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          Originally posted by |makke View Post
          Osaisikohan joku tässä threadissa auttaa?
          Itellä takana 10x19" ET35 265/30 rengastuksella.
          Iskareina on Konin Sportit (keltaiset) ja M-sportin jouset (koitin myös Konin jousilla ja korkeussäätö maksimissa niin renkaat osu kaariin kun tunkkas auton alas ).
          Nyt kun on M-sportin jouset alla, niin jousissa on pakko olla pari kappaletta kumeja, ettei kokoajan raavi. Mutta siltikään takapenkillä ei voi oikein olla ketään.

          Kaaria on levitetty, mutta tosi vähän omasta mielestä.

          Mietin että minkälaisella iskari/jousikombolla arvon foorumilaiset on tuon kokoista vannetta saanut alle laitettua ettei joka kurvissa rengas osu kaareen?

          Itellä takapää muutenkin finaalissa nyt, niin olen ostamassa uusia iskareita ja jousia, mutta kun en tiedä mitä ostaa.
          Onko edes mitään järkeä laittaa lyhyempiä iskareita, kun madallus on muutenkin maltillinen? Vai tuleeko lyhyemmällä iskarilla takapäästä muutenkin jäykempi?

          Kuvassa Konin sportit + M-sport jouset (ja niitä kuminpaloja) eikä enempää sais kyllä tippua:



          Jos joku osaa ehdottaa jotain iskareita ja jousia niin olisin kyllä kiitollinen.

          Ei sitä väärää rengas/vanne settiä saa millään jousilla korjattua, jos et laita puuhalkoja sinne jousien tilalle. Jollain 215/35 ja 245/30 setillä voisi alkaa mahtua.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Karhu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 474
            • Kirkkonummi

            Originally posted by Karhu View Post
            Ja tosiaan:

            Etuvanne 19x8,5 ET13
            Takavanne 19x10,5" ET 25

            Auto e46 M3 cabrio...onko kellään tietoa, saako noita mitenkään tuonne taivuteltua? Vaikka siis etuvanteet sorvaisi tuohon ET18 asti?
            Etuvanne 19x8,5 ET18
            Takavanne 19x10,5" ET 25

            Renkaat Michelin PSS 235/35719 ja 265/30/19. Takan mahtuu nätisti, hyvin pienellä kaarien rullauksella. Edessä vähän rullaa ja sisälokarien muokkausta vaatii, ettei ota kiinni ja mahtuu kaaren alle. Jos tästä tiedosta vaikka jollekin joskus jotain hyötyä olisi...
            Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

            Comment

            • |vallu
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 197
              • Kauhajoki

              Originally posted by |makke View Post
              Osaisikohan joku tässä threadissa auttaa?
              Itellä takana 10x19" ET35 265/30 rengastuksella.
              Iskareina on Konin Sportit (keltaiset) ja M-sportin jouset (koitin myös Konin jousilla ja korkeussäätö maksimissa niin renkaat osu kaariin kun tunkkas auton alas ).
              Nyt kun on M-sportin jouset alla, niin jousissa on pakko olla pari kappaletta kumeja, ettei kokoajan raavi. Mutta siltikään takapenkillä ei voi oikein olla ketään.

              Kaaria on levitetty, mutta tosi vähän omasta mielestä.

              Mietin että minkälaisella iskari/jousikombolla arvon foorumilaiset on tuon kokoista vannetta saanut alle laitettua ettei joka kurvissa rengas osu kaareen?

              Itellä takapää muutenkin finaalissa nyt, niin olen ostamassa uusia iskareita ja jousia, mutta kun en tiedä mitä ostaa.
              Onko edes mitään järkeä laittaa lyhyempiä iskareita, kun madallus on muutenkin maltillinen? Vai tuleeko lyhyemmällä iskarilla takapäästä muutenkin jäykempi?

              Kuvassa Konin sportit + M-sport jouset (ja niitä kuminpaloja) eikä enempää sais kyllä tippua:



              Jos joku osaa ehdottaa jotain iskareita ja jousia niin olisin kyllä kiitollinen.
              Eikös tuon saisi jo camberia säätämälläkin tuonne sopimaan? Nyt näyttää pyörät olevan ihan suorassa!
              E91 LCI 320d M-sport '09 Black sapphire metallic
              Ex:
              E61 530d '05 Titangrau II
              E46 320d Sedan '00 Schwarz II
              E46 320d Touring '00 Topasblau Metallic
              E39 525tdsa Touring '98 Oxfordgreen
              E36 325tdsa Touring '99 Stahlbau metallic
              E36 318is coupe '92 Mauritiusblau
              E36 316i Sedan '93 Schwarz II

              Comment

              • |makke
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 847
                • Vaasa

                Originally posted by bemu2000 View Post
                Ei sitä väärää rengas/vanne settiä saa millään jousilla korjattua, jos et laita puuhalkoja sinne jousien tilalle. Jollain 215/35 ja 245/30 setillä voisi alkaa mahtua.
                Tarkoittanet väärää ET:tä?

                Ei toki saa korjattua, mutta kyllähän se madalluksen määrä ja jousen jäykkyys vaikuttaa aika oleellisesti siihen että kuinka herkästi raapii.
                Jos joku tietää mitkä BC-racingin jouset madaltaisivat saman verran kuin M-sport, mutta olisivat jäykemmät, niin ottaisin tiedon mieluusti vastaan :think

                Comment

                • omenapuu
                  Newbiemmer
                  • Nov 2012
                  • 9
                  • helsinki

                  Osaako joku kertoa meniskö tollane setti 330ci alle :think
                  9,5 x 18 rengas 215 /40 18
                  10,5 x 18 rengas 225/40 18
                  ET 35 + vaatii jaonmuunos adapterin = 25mm

                  Comment

                  • |makke
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 847
                    • Vaasa

                    Originally posted by |vallu View Post
                    Eikös tuon saisi jo camberia säätämälläkin tuonne sopimaan? Nyt näyttää pyörät olevan ihan suorassa!
                    Eikö se ole vain hyvä että ne on suorassa ?
                    Menee renkaat väärillä cambereilla aika nopeesti sisäreunasta sileeksi.
                    Mutta toki varmaankin camberia säätämällä saisi vähemmän raapivaksi, mutta itellä nyt hakusessa jäykempi takapää. Ja väärät camberit sitten vaikuttaa ajoonkin tietenkin. Harvoin mulla edes ketään takana on. Nyt kun iskarit ja jouset on finaalissa niin mieluusti ostaisin jotkut jäykemmät tilalle, kun pitää joka tapauksessa uusia.

                    Comment

                    • ooopeee
                      BTCF Member
                      • Dec 2011
                      • 2111
                      • Kouvola

                      Originally posted by |makke View Post
                      Eikö se ole vain hyvä että ne on suorassa ?
                      Menee renkaat väärillä cambereilla aika nopeesti sisäreunasta sileeksi.
                      Mutta toki varmaankin camberia säätämällä saisi vähemmän raapivaksi, mutta itellä nyt hakusessa jäykempi takapää. Ja väärät camberit sitten vaikuttaa ajoonkin tietenkin. Harvoin mulla edes ketään takana on. Nyt kun iskarit ja jouset on finaalissa niin mieluusti ostaisin jotkut jäykemmät tilalle, kun pitää joka tapauksessa uusia.


                      Kyllä se auraus/haritus syö renkaita enemmänkin kuin camber
                      VW passat 1.9tdi 4motion
                      E36 "328" cabrio

                      Comment

                      • NTK
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 197
                        • Turku

                        Oliko nyt niin että 225/35 19" olis E46 coupen eturenkaaksi 'se oikea' rengas?
                        Mahtuuko raapimatta 235/35? Niistä kun näky olevan enemmän tarjontaa hyllyssä.

                        Entä takapää? 255/30 vai 265/30?
                        Last edited by NTK; 15-08-2016, 16:06.
                        BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                        Comment

                        • H3nxu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2011
                          • 777
                          • Kerava

                          Originally posted by NTK View Post
                          Oliko nyt niin että 225/35 19" olis E46 coupen eturenkaaksi 'se oikea' rengas?
                          Mahtuuko raapimatta 235/35? Niistä kun näky olevan enemmän tarjontaa hyllyssä.

                          Entä takapää? 255/30 vai 265/30?
                          Mulla edellinen setti oli 225/35R 19" ET30 8,5" vanteelle ja takana 265/30R19 ET45 9,5" vanteella. Kaaret vakiot ja madallettu, yksinään ajellessa ei juurikaan raapinu. Tosta 235:ta en tiiä mut en kyllä laittais.

                          Comment

                          • NTK
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 197
                            • Turku

                            Originally posted by H3nxu View Post
                            Mulla edellinen setti oli 225/35R 19" ET30 8,5" vanteelle ja takana 265/30R19 ET45 9,5" vanteella. Kaaret vakiot ja madallettu, yksinään ajellessa ei juurikaan raapinu. Tosta 235:ta en tiiä mut en kyllä laittais.
                            Kiitokset! Vanteet on lähes samoilla spekseillä. Edessä ET 38, muuten samat. M-Sport alusta, joten eiköhän tuo mene hienosti. Lähinnä pohdin, jos tulevaisuudessa joskus madaltaa, niin olisko fiksumpi pistää heti 255 taakse, mutta kyllä näillä tiedoilla voi jo lähtee rengaskauppaan.
                            BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                            Comment

                            • H3nxu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2011
                              • 777
                              • Kerava

                              Originally posted by NTK View Post
                              Kiitokset! Vanteet on lähes samoilla spekseillä. Edessä ET 38, muuten samat. M-Sport alusta, joten eiköhän tuo mene hienosti. Lähinnä pohdin, jos tulevaisuudessa joskus madaltaa, niin olisko fiksumpi pistää heti 255 taakse, mutta kyllä näillä tiedoilla voi jo lähtee rengaskauppaan.
                              Lisäyksenä vielä että mulla coiloverit.

                              Comment

                              • elkku-98
                                BTCF Member
                                • Feb 2015
                                • 11
                                • Teuva

                                Saakohan sellaisia jaon muutos spaceriä jostain että saisi 4x100 jakoiset vanteet, autoon missä jako on 5x120?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎