Eli vanhemmat maksavat tuon pirssin ja sanelevat minkä saat ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ensimmäistä autoa hankkimassa
Collapse
X
-
Originally posted by icecold View PostOliko tähän jotain järkeviä perusteluita?
Originally posted by BMW525Xda View PostTähän on pakko kertoa omakohtaiset kokemukset tehon vaikutuksesta ensiauton lunastusherkkyyteen, en näet ymmärrä kuinka teho liittyy riskialttiuteen ?
Oma ensiautoni oli Fiat 128 1.3 huimilla 55hv? tehoilla, vajaassa kuukaudessa tähän kuurakettiin olisi pitänyt asentaa katon kulmiin ostoskärryn renkaat...ympärihän se kiepsahti.
Poikani ensiautossa oli yli 7krt oman ensiautoni hevoset ja seuraavassa jo 10krtaiset...vieläkään 8v kortin saannista junnu ei ole yhtäkään kolaria ajanut.
Originally posted by jr66 View PostEli vanhemmat maksavat tuon pirssin ja sanelevat minkä saat ?
Tokihan tuo talvella moneen käyttöön parempi on neliveto ja kesälläkin pikkuteillä korkeasta alustasta voisi hyötyä olla.Last edited by Kutoskone; 07-11-2016, 18:08.
Comment
-
-
Originally posted by Kutoskone View PostYksi 320i tullut jo käytyä katsomassa, mutta nyt sitten vanhemmat ilmoittivat etten voi takavetoista hankkia🙄. Vaikuttaisi sitten tuo 325xi hyvin vahvasti todennäköiseltä, onko siinä jotain erityistä huomioonotettavaa?
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostSitten vaan viet koeajolle.
Totta kai jos talviseen kurviin ajetaan liian kovaa, ei siinä yksikään tietokone pysty fysiikan lakeja muuttamaan, mutta liukkailla näillä järjestelmillä on käyttöä. Takavetoinen on talvikäytössä ikävämpi kuin etuvetoinen, nelivetoisesta puhumattakaan mutta talviajossa järki on aina mukana - se auttaa pitkälle.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Täytyy sanoa että meillä onneksi porukat aikoinaan oli sitä mieltä että pitää harjotella ajamaan ilman luistonestojakin ja opetella hallitsemaan autoa kuin autoa. Etuveto tosin tunnetaan talossa huonoimpana vetotapana kun siirrytty nelivetoihin. Auto kuin auto vaarallinen jos ei oo järki päässä.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostTakavetoinen on talvikäytössä ikävämpi kuin etuvetoinen, nelivetoisesta puhumattakaan mutta talviajossa järki on aina mukana - se auttaa pitkälle.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Kyllähän takaveto ilman mitään apusysteemeitä on ihan klassinen turmakome. Suoralla tiellä poikittain rekan eteen jne, esimerkkejä voi lukea vaikka vanhoista Tuulilaseista. Auttaako Kankkusen refleksitkään, en tiedä.
e63 ainakin luiston- ja sutimisenesto kyllä ihan 10+. Ottaa hemmetin nopeasti kaikki luistot, mutta antaa sen verran repiäkin ettei jää keskellä risteystä revittelemään.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostKyllähän takaveto ilman mitään apusysteemeitä on ihan klassinen turmakome. Suoralla tiellä poikittain rekan eteen jne, esimerkkejä voi lukea vaikka vanhoista Tuulilaseista. Auttaako Kankkusen refleksitkään, en tiedä.
Jakelu-Yaris lähti menemään täysin yllättäen poikittain luikkaalla mutta suoralla kylätiellä kun vauhtia oli huimat 40km tunnissa. Oikeni kyllä nippa nappa kun heti reagoi, mutta pelästytti aika pahasti. Oli sen verran kapea tie että jos olisi sattunut bussi tms. isompi auto tulemaan vastaan niin tuskin tässä enää kirjoittelisin.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostTäytyy sanoa että meillä onneksi porukat aikoinaan oli sitä mieltä että pitää harjotella ajamaan ilman luistonestojakin ja opetella hallitsemaan autoa kuin autoa.
Eipä varmaan osanneet arvata, että samalla kannustivat mulle elinikäisen harrastuksen. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos se kakkosvaihtoehto mk2 Golf olisi tullut pihaan E30 sijaan. :think
edit: Etten tule väärinymmärretykseni niin täsmennetään vielä että oma auto pitää tuntea, mutta en toki väitä ettei luistoestot olisi hyvä juttu. Kyllä 2016 vuonna ajaminen arki-autolla missä ei ole kunnollista DSC järjestelmää olisi lähinnä helvetin typerää ja riski myös muille tielläliikkujille. Ainakin näissä BMW-autoissa alkaen E46 mallista (eli jo ekat BMW:n tekemän DSC järjestelmät) on todellinen haaste saada auto hallitsemattomaan linkkuun edes väkisin. Pienellä maltilla ja rajoitusten mukaan kun ajaa niin joutuu pelkäämään vain kuka muu sieltä tulee päälle.Last edited by Dualfun; 14-11-2016, 15:18.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostEivät kaikki ole yhtä hyviä kuskeja kuin sinä.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Comment