Täällä palaa kanssa DSC, ABS ja jarru varoitusvalo E46 320i vm 1999 ja antaa INPA:lla vika koodin
49 Drehzahlfuehler hinten links Triggersignal
Olisko tuo nyt sitten vasen taka ABS anturi?
E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)
Collapse
X
-
Jos tuo koodi johtuu moottorinohjausyksikön DME ja CAN väylän välisestä häiriöstä, niin DSC kytkeytyy luultavasti sen takia pois. Samoin automaattivaihteistot menee vikatilaan helposti jos joku tieto ei kulje.Originally posted by Vekke_ View PostJatketaanpa tähän vanhaan DSC ketjuun.
Vuosimallin 2003 316 compactissa (N42 kone) on seuraavanlainen ongelma. Virrat päälle kääntäessä DSC:n merkkivalot jäävät palamaan keltaisina, jarrujärjestelmän diagnostiikasta löytyy vikakoodi 5E1A CAN DME signal error ja moottorin puolella herjaa kampiakselin asentotunnistin, sekä toisen nokan tunnistin. Koneen käynnistämisen jälkeen valot jää palamaan ja vikakoodia ei saa pois. Jos koneen kuitenkin käynnistää välittömästi ilman, että antaa merkkivalojen sammua virtojen päälle kääntämisen jälkeen vikavalot eivät syty, eikä vikakoodia aiheudu.
Mistäköhän tämä kummallisuus voisi johtua?
Vika voi olla ihan jossain muualla kun DME, joku moduuli voi vaikka vetää väylän jumiin tuossa startti vaiheessa? Onhan akku kunnossa?
Leave a comment:
-
Jatketaanpa tähän vanhaan DSC ketjuun.
Vuosimallin 2003 316 compactissa (N42 kone) on seuraavanlainen ongelma. Virrat päälle kääntäessä DSC:n merkkivalot jäävät palamaan keltaisina, jarrujärjestelmän diagnostiikasta löytyy vikakoodi 5E1A CAN DME signal error ja moottorin puolella herjaa kampiakselin asentotunnistin, sekä toisen nokan tunnistin. Koneen käynnistämisen jälkeen valot jää palamaan ja vikakoodia ei saa pois. Jos koneen kuitenkin käynnistää välittömästi ilman, että antaa merkkivalojen sammua virtojen päälle kääntämisen jälkeen vikavalot eivät syty, eikä vikakoodia aiheudu.
Mistäköhän tämä kummallisuus voisi johtua?
Leave a comment:
-
No voi hemmetti, noinko helppo se tosiaan oli
Kiitoksia vastauksesta, sammuihan se valo.
Leave a comment:
-
Muistaakseni toi valo kuitattiin tyyliin laittamalla sytytysvirrat päälle puoleksi minuutkiksi niin sammuiOriginally posted by beckis View PostTaakse vaihdettu levyt ja palat sekä kulutusanturi. Asennuksen aikana joutui laittamaan virrat päälle hetkeksi kun kulutusanturi oli irti. Luonnollisesti syttyi se keltainan jarruvikavalo. Eikä asennuksen jälkeen sammunutkaan enää sitten. Vaatiiko tämä nollauksen vai pitäisikö toimiva kulutusanturi sammuttaa vikavalon automaatisesti ? Vai haenko vian nyt väärästä paikasta ... vaihtoehto toki sekin.
Leave a comment:
-
Takajarrujen kulutusanturit ?
Taakse vaihdettu levyt ja palat sekä kulutusanturi. Asennuksen aikana joutui laittamaan virrat päälle hetkeksi kun kulutusanturi oli irti. Luonnollisesti syttyi se keltainan jarruvikavalo. Eikä asennuksen jälkeen sammunutkaan enää sitten. Vaatiiko tämä nollauksen vai pitäisikö toimiva kulutusanturi sammuttaa vikavalon automaatisesti ? Vai haenko vian nyt väärästä paikasta ... vaihtoehto toki sekin.
Leave a comment:
-
Hyvä, että tämäkin nyt selvisiOriginally posted by intfreak View PostLuetuta koodit oikeilla vehkeillä, esim. INPA/Rheingold. Turha sinne on arvalla osia vaihtaa.
Noilla yleisOBD lukijoilla ei saa kuin moottorin koodeja ulos, jotka ei varmasti tässä asiassa auta yhtään.
.
Leave a comment:
-
Joo, en kyllä näistä lukulaitteista ymmärä mitään...Originally posted by HTK12 View PostJoo noilla yleismallinlukijoilla ei tee kyllä tässä tapauksessa mitään. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta INPA/ISTA:lla. Myös live-dataa kannattaa vilkaista antureilta. Aivan turha on alkaa sinne sattumalta vaihtamaan osaa.
Onko halukkaita Hyrylä/ Tuusula seudulla lukemaan E 46:sta -01 vian aiheuttajan. Voin tarvittaessa maksaa vaivan näöstä.
Leave a comment:
-
Joo noilla yleismallinlukijoilla ei tee kyllä tässä tapauksessa mitään. Sovi jonkun foorumilaisen kanssa vikakoodien lukemisesta INPA/ISTA:lla. Myös live-dataa kannattaa vilkaista antureilta. Aivan turha on alkaa sinne sattumalta vaihtamaan osaa.
Leave a comment:
-
Luetuta koodit oikeilla vehkeillä, esim. INPA/Rheingold. Turha sinne on arvalla osia vaihtaa.Originally posted by Juha65 View PostItselläni E 46 -01, jossa oli edellisenkin omistajan mukaan ABS/ luistonesto herjaa ja keltaiset valot syttyivät silloin tällöin palamaan. No niinhän toi tekeekin edelleen. Luin koko topicin läpi ja vähän löytyi kaikkea maan ja taivaan väliltä ongelman aiheuttajia. Katsoin niitä ABS- piuhoja renkaiden vaihtojen yhdeydessä, mutta en havainut selvää vikaa. Vikakoodi laitteella (QuickLynks OBD2/EOBD+ CAN) kuin luin niin ei anna mitään tietoa eikä edes vikakoodia vaikka valot palavat. En tiedä kyllä missä täsmälleen vikaa on, kun lukulaitteen (ilmeisemmin huono koodilukija/ käyttäjä) pitäisi kertoa vieläpä Suomen kielellä täsmällisesti ongelman kohta. Täytyy ostaa ABS- anturipiuha ja alkaa vaihtamaan yksi kerrallaan.
Vähän kyllä teetättää taas turhaa työtä
Noilla yleisOBD lukijoilla ei saa kuin moottorin koodeja ulos, jotka ei varmasti tässä asiassa auta yhtään.
Leave a comment:
-
Itselläni E 46 -01, jossa oli edellisenkin omistajan mukaan ABS/ luistonesto herjaa ja keltaiset valot syttyivät silloin tällöin palamaan. No niinhän toi tekeekin edelleen. Luin koko topicin läpi ja vähän löytyi kaikkea maan ja taivaan väliltä ongelman aiheuttajia. Katsoin niitä ABS- piuhoja renkaiden vaihtojen yhdeydessä, mutta en havainut selvää vikaa. Vikakoodi laitteella (QuickLynks OBD2/EOBD+ CAN) kuin luin niin ei anna mitään tietoa eikä edes vikakoodia vaikka valot palavat. En tiedä kyllä missä täsmälleen vikaa on, kun lukulaitteen (ilmeisemmin huono koodilukija/ käyttäjä) pitäisi kertoa vieläpä Suomen kielellä täsmällisesti ongelman kohta. Täytyy ostaa ABS- anturipiuha ja alkaa vaihtamaan yksi kerrallaan.
Vähän kyllä teetättää taas turhaa työtä
Leave a comment:
-
No vastaan itselleni. Tukivarren pallonivel edestä aivan väljä jonka vuoksi ratti on vinossa ja jonka vuoksi streering angel sensor heittää luistoneston ja vakaudenhallinan pois päältä.
Leave a comment:
Leave a comment: