E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rahu
    replied
    Lukea vikakoodit.

    Leave a comment:


  • Hassee
    replied
    Noniin.. DSC-valo syttyi palamaan pitkällä reissulla eikä mene pois vaikka DSC nappia painaa. Välillä oli tosi märkää keliä. Onkohan saanut kosteutta? Mikään käsijarrun tai ABS -valo ei siis pala, pelkästään DSC-valo. 5 päivää valo on palanut ja saman verran olen antanut auton kuivua, mutta tuloksetta. Mitä kannattas tehä tai mikähän on vikana?

    Leave a comment:


  • Jonezu
    replied
    Originally posted by Jonezu View Post
    No niin, DCS toimii taas normaalisti ja mitään ylimääräisiä valoja ei pala mittaristossa.. Jarrunestesäiliö oli tyhjä ja nestettä sai kaataa 2-3 dl ennen kuin nestepinta oli lähellä ylätasoa.

    Täytyy vielä seurata jarrunesteen kulumista.. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki on OK. Kiitokset Clavurionille!
    Parissa viikossa oli taas kadonnut 2 dl jarrunestettä. Mutta vika löytyi, yksi jarruletkun liitos oli löysällä.

    Leave a comment:


  • Jonezu
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Eli ihan perusasioilla olisit selvinnyt tästäkin ihan itse jos olisit vaikka ohjekirjaa lukenut
    Auf Deutsch :think...

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Jonezu View Post
    No niin, DCS toimii taas normaalisti ja mitään ylimääräisiä valoja ei pala mittaristossa.. Jarrunestesäiliö oli tyhjä ja nestettä sai kaataa 2-3 dl ennen kuin nestepinta oli lähellä ylätasoa.

    Täytyy vielä seurata jarrunesteen kulumista.. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki on OK. Kiitokset Clavurionille!
    Eli ihan perusasioilla olisit selvinnyt tästäkin ihan itse jos olisit vaikka ohjekirjaa lukenut

    Leave a comment:


  • Jonezu
    replied
    No niin, DCS toimii taas normaalisti ja mitään ylimääräisiä valoja ei pala mittaristossa.. Jarrunestesäiliö oli tyhjä ja nestettä sai kaataa 2-3 dl ennen kuin nestepinta oli lähellä ylätasoa.

    Täytyy vielä seurata jarrunesteen kulumista.. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki on OK. Kiitokset Clavurionille!

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Löytyikö tuo WDS:stä, kun ei yhtäkkiä omaan silmään osunut? Tasoanturin kytkentä on hieman erilainen E46 vs. E39, liekö sitten riippuen myös ajotietokoneen laajuudesta. Mutta näköjään tuo pelkästään voi disabloida DSC:n ja asian osalta omistaja varmaan tänään tekee jatkotestiä.

    Edit: Omistaja ilmoitti, että jarrunesteet oli vähissä ja anturin oikosulkemalla auto toimii taas normaalisti. Nyt jää sitten nähtäväksi, onko jarrunesteitä vuotanut jostain, vaikka ulkoisia vuotoja ei ole näkynytkään.
    Last edited by Clavurion; 03-02-2009, 20:11.

    Leave a comment:


  • bmw e34
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jatketaan tähän ongelmakuvausta kyseisestä autosta.

    Vikakoodeina antoi:
    *Brake fluid switch
    *Steering angle sensor, identification

    Itse steering angle yksiköstä ei tullut vikakoodeja. Tuo "Brake fluid switch" on aktiivisena ja DSC on välittömästi disabloituna. Voiko tosiaan tuo jarrunesteen tasoanturi pudottaa DSC:n pois pelistä? Tuo olisi nyt hyvä saada poissuljettua, ennen kuin alkaa aktiivisemmin miettiä ohjauskulma-anturin kohtaloa.

    BMW :n dokumenttien mukaan tämmöistä mieltä ollaan DSC III-järjestelmästä :

    A new fluid level switch is incorporated into the reservoir cap.

    • With sufficient fluid level the reed contact is closed.
    When level drops below allowable limits, switch opens.


    Since the normal position is closed, this circuit is monitored for shorts to + and ground.
    The LCM constantly monitors the input. If the ground signal is momentary, the LCM signals the Instrument cluster of the condition. The instrument cluster then informs the DSC III control module over the CAN bus. If the signal is received just prior to the activation of the charge pump,
    the charge pump activation is delayed. If the signal is present for more then 25 seconds, the LCM issues two I-BUS message for the Instrument Cluster:

    1. Post “Brake Fluid Level” in the Matrix display
    2. Notify the DSC III via CAN that the Fluid level has been low for more than 25 seconds.

    The DSC III control module immediately switches DSC III functions off and continuously illuminates the DSC indicator in the cluster.


    eli nähtävästi ideana tuossa on toteuttaa tuon "charge pump" :in kuivanakäynnin esto.
    Last edited by bmw e34; 03-02-2009, 16:37.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Onkos tuo Brake fluid switch ilmoitus viallisesta tunnistimesta vaiko alhaisesta nestemäärästä ?
    Originally posted by Rahu View Post
    Tasoanturinhan pystyy helposti(ehkä)ohittamaan joten sillä sais pois suljettua sen vian.
    Ei tullut syvällisemmin asiaa vielä tutkittua tuossa pihalla pimeässä. Itse asiassa mietin ensin, tarkoitetaanko tuolla tasoanturia, kun se oli switch eikä sensor. WDS kuitenkin vahvisti, että tuosta tasoanturista on kyse. Vaikuttaa siltä, että riittävällä nestetasolla anturi maadoittaa linjan. Vajaalla tasolla virtapiiri on auki ja saattaa tosiaan antaa saman vikakoodin pelkästään vajaasta nestemäärästä.

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jatketaan tähän ongelmakuvausta kyseisestä autosta.

    Vikakoodeina antoi:
    *Brake fluid switch
    *Steering angle sensor, identification

    Itse steering angle yksiköstä ei tullut vikakoodeja. Tuo "Brake fluid switch" on aktiivisena ja DSC on välittömästi disabloituna. Voiko tosiaan tuo jarrunesteen tasoanturi pudottaa DSC:n pois pelistä? Tuo olisi nyt hyvä saada poissuljettua, ennen kuin alkaa aktiivisemmin miettiä ohjauskulma-anturin kohtaloa.
    Tasoanturinhan pystyy helposti(ehkä)ohittamaan joten sillä sais pois suljettua sen vian.

    Leave a comment:


  • Jürgen_
    replied
    Onkos tuo Brake fluid switch ilmoitus viallisesta tunnistimesta vaiko alhaisesta nestemäärästä ?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jonezu View Post
    Täälläkin DSC:n merkkivalo + käsijarrun valo (punainen) syttyvät palamaan lähes heti käynnistyksen jälkeen.

    Kun DSC:n merkkivalo palaa, ajonvakautus/sutimisenesto tosiaankin ovat pois päältä. Käsijarrun merkkivalo syttyy ja sammuu useammin, kun taas DSC:n valo sammuu yleensä vasta kun sammuttaa auton. Eli välillä palaa vain DSC:n tai käsijarrun valo, välillä molemmat.

    Mikä vikana? Ohjauksen asentotunnistin?

    Auto e46 330xd vm. 2002, paikkakunta Oulu.
    Jatketaan tähän ongelmakuvausta kyseisestä autosta.

    Vikakoodeina antoi:
    *Brake fluid switch
    *Steering angle sensor, identification

    Itse steering angle yksiköstä ei tullut vikakoodeja. Tuo "Brake fluid switch" on aktiivisena ja DSC on välittömästi disabloituna. Voiko tosiaan tuo jarrunesteen tasoanturi pudottaa DSC:n pois pelistä? Tuo olisi nyt hyvä saada poissuljettua, ennen kuin alkaa aktiivisemmin miettiä ohjauskulma-anturin kohtaloa.

    Leave a comment:


  • Mikozu
    replied
    itselläni DSC + käsijarru valo paloivat molemmat keltaisena sekä kokoajan. Tällöin vika korjaantui ihan vain nollaamalla kyseiset valot. Sinulla saattaa olla todellakin tuo asentotunnistin hajalla kun temppuilee välillä :think Piuhan päähän kun laittaa niin saa selville helposti.

    Leave a comment:


  • Jonezu
    replied
    Dsc + Käsijarru merkkivalo palaa

    Täälläkin DSC:n merkkivalo + käsijarrun valo (punainen) syttyvät palamaan lähes heti käynnistyksen jälkeen.

    Kun DSC:n merkkivalo palaa, ajonvakautus/sutimisenesto tosiaankin ovat pois päältä. Käsijarrun merkkivalo syttyy ja sammuu useammin, kun taas DSC:n valo sammuu yleensä vasta kun sammuttaa auton. Eli välillä palaa vain DSC:n tai käsijarrun valo, välillä molemmat.

    Mikä vikana? Ohjauksen asentotunnistin?

    Auto e46 330xd vm. 2002, paikkakunta Oulu.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Eihän tuossa mitään vakavaa ole, ei noita kannata jännittää. Järjestelmä herjailee kun pyörät sutaisee reilummin. Virrat pois ja uudestaan päälle nin valot eivät pala enää, koodit voidaan nollailla kun olen sielläpäin liikenteessä, soittele mikäli probleemat jatkuvat, tulen uudenvuoden tienoilla pohjoiseen.
    Terve, laitoin auton tosiaan sulamaan ja valot sammu joten mukava homma Ilmeisesti kuitenki tarvisi tosiaan vikakoodit nollailla. Pistäppä tosiaan viestiä jos olet täälläpäin niin tarjoan vaikka kahvit tms!

    Leave a comment:

Working...
X