E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)
Collapse
X
-
Noniin.. DSC-valo syttyi palamaan pitkällä reissulla eikä mene pois vaikka DSC nappia painaa. Välillä oli tosi märkää keliä. Onkohan saanut kosteutta? Mikään käsijarrun tai ABS -valo ei siis pala, pelkästään DSC-valo. 5 päivää valo on palanut ja saman verran olen antanut auton kuivua, mutta tuloksetta. Mitä kannattas tehä tai mikähän on vikana?
Leave a comment:
-
Parissa viikossa oli taas kadonnut 2 dl jarrunestettä. Mutta vika löytyi, yksi jarruletkun liitos oli löysällä.Originally posted by Jonezu View PostNo niin, DCS toimii taas normaalisti ja mitään ylimääräisiä valoja ei pala mittaristossa.. Jarrunestesäiliö oli tyhjä ja nestettä sai kaataa 2-3 dl ennen kuin nestepinta oli lähellä ylätasoa.
Täytyy vielä seurata jarrunesteen kulumista.. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki on OK. Kiitokset Clavurionille!
Leave a comment:
-
Eli ihan perusasioilla olisit selvinnyt tästäkin ihan itse jos olisit vaikka ohjekirjaa lukenutOriginally posted by Jonezu View PostNo niin, DCS toimii taas normaalisti ja mitään ylimääräisiä valoja ei pala mittaristossa.. Jarrunestesäiliö oli tyhjä ja nestettä sai kaataa 2-3 dl ennen kuin nestepinta oli lähellä ylätasoa.
Täytyy vielä seurata jarrunesteen kulumista.. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki on OK. Kiitokset Clavurionille!
Leave a comment:
-
No niin, DCS toimii taas normaalisti ja mitään ylimääräisiä valoja ei pala mittaristossa.. Jarrunestesäiliö oli tyhjä ja nestettä sai kaataa 2-3 dl ennen kuin nestepinta oli lähellä ylätasoa.
Täytyy vielä seurata jarrunesteen kulumista.. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki on OK. Kiitokset Clavurionille!
Leave a comment:
-
Löytyikö tuo WDS:stä, kun ei yhtäkkiä omaan silmään osunut? Tasoanturin kytkentä on hieman erilainen E46 vs. E39, liekö sitten riippuen myös ajotietokoneen laajuudesta. Mutta näköjään tuo pelkästään voi disabloida DSC:n ja asian osalta omistaja varmaan tänään tekee jatkotestiä.
Edit: Omistaja ilmoitti, että jarrunesteet oli vähissä ja anturin oikosulkemalla auto toimii taas normaalisti. Nyt jää sitten nähtäväksi, onko jarrunesteitä vuotanut jostain, vaikka ulkoisia vuotoja ei ole näkynytkään.Last edited by Clavurion; 03-02-2009, 20:11.
Leave a comment:
-
Originally posted by Clavurion View PostJatketaan tähän ongelmakuvausta kyseisestä autosta.
Vikakoodeina antoi:
*Brake fluid switch
*Steering angle sensor, identification
Itse steering angle yksiköstä ei tullut vikakoodeja. Tuo "Brake fluid switch" on aktiivisena ja DSC on välittömästi disabloituna. Voiko tosiaan tuo jarrunesteen tasoanturi pudottaa DSC:n pois pelistä? Tuo olisi nyt hyvä saada poissuljettua, ennen kuin alkaa aktiivisemmin miettiä ohjauskulma-anturin kohtaloa.
BMW :n dokumenttien mukaan tämmöistä mieltä ollaan DSC III-järjestelmästä :
A new fluid level switch is incorporated into the reservoir cap.
• With sufficient fluid level the reed contact is closed.
• When level drops below allowable limits, switch opens.
Since the normal position is closed, this circuit is monitored for shorts to + and ground.
The LCM constantly monitors the input. If the ground signal is momentary, the LCM signals the Instrument cluster of the condition. The instrument cluster then informs the DSC III control module over the CAN bus. If the signal is received just prior to the activation of the charge pump,
the charge pump activation is delayed. If the signal is present for more then 25 seconds, the LCM issues two I-BUS message for the Instrument Cluster:
1. Post “Brake Fluid Level” in the Matrix display
2. Notify the DSC III via CAN that the Fluid level has been low for more than 25 seconds.
The DSC III control module immediately switches DSC III functions off and continuously illuminates the DSC indicator in the cluster.
eli nähtävästi ideana tuossa on toteuttaa tuon "charge pump" :in kuivanakäynnin esto.Last edited by bmw e34; 03-02-2009, 16:37.
Leave a comment:
-
Originally posted by Jürgen_ View PostOnkos tuo Brake fluid switch ilmoitus viallisesta tunnistimesta vaiko alhaisesta nestemäärästä ?Ei tullut syvällisemmin asiaa vielä tutkittua tuossa pihalla pimeässä. Itse asiassa mietin ensin, tarkoitetaanko tuolla tasoanturia, kun se oli switch eikä sensor. WDS kuitenkin vahvisti, että tuosta tasoanturista on kyse. Vaikuttaa siltä, että riittävällä nestetasolla anturi maadoittaa linjan. Vajaalla tasolla virtapiiri on auki ja saattaa tosiaan antaa saman vikakoodin pelkästään vajaasta nestemäärästä.Originally posted by Rahu View PostTasoanturinhan pystyy helposti(ehkä)ohittamaan joten sillä sais pois suljettua sen vian.
Leave a comment:
-
Tasoanturinhan pystyy helposti(ehkä)ohittamaan joten sillä sais pois suljettua sen vian.Originally posted by Clavurion View PostJatketaan tähän ongelmakuvausta kyseisestä autosta.
Vikakoodeina antoi:
*Brake fluid switch
*Steering angle sensor, identification
Itse steering angle yksiköstä ei tullut vikakoodeja. Tuo "Brake fluid switch" on aktiivisena ja DSC on välittömästi disabloituna. Voiko tosiaan tuo jarrunesteen tasoanturi pudottaa DSC:n pois pelistä? Tuo olisi nyt hyvä saada poissuljettua, ennen kuin alkaa aktiivisemmin miettiä ohjauskulma-anturin kohtaloa.
Leave a comment:
-
Onkos tuo Brake fluid switch ilmoitus viallisesta tunnistimesta vaiko alhaisesta nestemäärästä ?
Leave a comment:
-
Jatketaan tähän ongelmakuvausta kyseisestä autosta.Originally posted by Jonezu View PostTäälläkin DSC:n merkkivalo + käsijarrun valo (punainen) syttyvät palamaan lähes heti käynnistyksen jälkeen.
Kun DSC:n merkkivalo palaa, ajonvakautus/sutimisenesto tosiaankin ovat pois päältä. Käsijarrun merkkivalo syttyy ja sammuu useammin, kun taas DSC:n valo sammuu yleensä vasta kun sammuttaa auton. Eli välillä palaa vain DSC:n tai käsijarrun valo, välillä molemmat.
Mikä vikana? Ohjauksen asentotunnistin?
Auto e46 330xd vm. 2002, paikkakunta Oulu.
Vikakoodeina antoi:
*Brake fluid switch
*Steering angle sensor, identification
Itse steering angle yksiköstä ei tullut vikakoodeja. Tuo "Brake fluid switch" on aktiivisena ja DSC on välittömästi disabloituna. Voiko tosiaan tuo jarrunesteen tasoanturi pudottaa DSC:n pois pelistä? Tuo olisi nyt hyvä saada poissuljettua, ennen kuin alkaa aktiivisemmin miettiä ohjauskulma-anturin kohtaloa.
Leave a comment:
-
itselläni DSC + käsijarru valo paloivat molemmat keltaisena sekä kokoajan. Tällöin vika korjaantui ihan vain nollaamalla kyseiset valot. Sinulla saattaa olla todellakin tuo asentotunnistin hajalla kun temppuilee välillä :think Piuhan päähän kun laittaa niin saa selville helposti.
Leave a comment:
-
Dsc + Käsijarru merkkivalo palaa
Täälläkin DSC:n merkkivalo + käsijarrun valo (punainen) syttyvät palamaan lähes heti käynnistyksen jälkeen.
Kun DSC:n merkkivalo palaa, ajonvakautus/sutimisenesto tosiaankin ovat pois päältä. Käsijarrun merkkivalo syttyy ja sammuu useammin, kun taas DSC:n valo sammuu yleensä vasta kun sammuttaa auton. Eli välillä palaa vain DSC:n tai käsijarrun valo, välillä molemmat.
Mikä vikana? Ohjauksen asentotunnistin?
Auto e46 330xd vm. 2002, paikkakunta Oulu.
Leave a comment:
-
Terve, laitoin auton tosiaan sulamaan ja valot sammu joten mukava hommaOriginally posted by WSE1 View PostEihän tuossa mitään vakavaa ole, ei noita kannata jännittää. Järjestelmä herjailee kun pyörät sutaisee reilummin. Virrat pois ja uudestaan päälle nin valot eivät pala enää, koodit voidaan nollailla kun olen sielläpäin liikenteessä, soittele mikäli probleemat jatkuvat, tulen uudenvuoden tienoilla pohjoiseen.
Ilmeisesti kuitenki tarvisi tosiaan vikakoodit nollailla. Pistäppä tosiaan viestiä jos olet täälläpäin niin tarjoan vaikka kahvit tms!
Leave a comment:
Leave a comment: