E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kepesjokke
    replied
    Oonko tosiaan ainut joka haluaa korjata vian vai miksei kukaan voi kertoa että mikä helevetti neuvoksi ? :think

    Nollattiin vikamuisti ja autolla on ajeltu ja aina herjas samaa ohjausyksikön sisäistä vikaa, joten nyt vaihoin abs-yksikön jossa numerot täsmäsi vanhan kanssa ja abs:t alko toimimaan mutta luistoneston merkkivalot jäi palamaan.

    Eli pitääkö tuo auto käyttää Wetterillä että ne opettaa tuon auton uudelle boksille vai onkohan tuo uus boksi rikki?

    Käsittääkseni volkkarissa ainaki näin pitää tehdä.

    Leave a comment:


  • Kepesjokke
    replied
    Originally posted by burrito87 View Post
    Itselläni palaa dsc-,abs- ja käsijarrun merkkivalot ja inpa antaa vikakoodin: 5df5Control unit internal error. Abs-ohjainlaite entinen vai ? Auto on e46 320d vm.-01.
    Löytykö tähän vikaa ? oma anto saman koodin.

    Leave a comment:


  • Kepesjokke
    replied
    Eikö kukaan ole vaihtanu tuota ratin asentotunnistinta?
    Last edited by Kepesjokke; 06-06-2012, 00:11.

    Leave a comment:


  • Kepesjokke
    replied
    Missä tuo ohjauspyörän asentotunnistin sijaitsee?
    Entä DSC:n ohjausyksikkö?

    Palaa luistoneston merkkivalo, abs-valo ja käsijarrun merkkivalo.

    Käytin testerissä niin eilen anto viaksi Ohjaupyörän asento epäilyttävä ja nollattiin, tänään koodina oli Ei yhteyttä ohjausyksikköön.

    Välillä syttyy heti kun auton käynnistää, välillä on pitkään ettei pala.
    Last edited by Kepesjokke; 23-05-2012, 18:13.

    Leave a comment:


  • burrito87
    replied
    Itselläni palaa dsc-,abs- ja käsijarrun merkkivalot ja inpa antaa vikakoodin: 5df5Control unit internal error. Abs-ohjainlaite entinen vai ? Auto on e46 320d vm.-01.

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Jaahas, täälläkin on yksi ongelmapotilas (E46 320D vm. -02) ja äsken lukasin tuossa vikakoodit (Carsoft 6.5) ja löytyi seuraavaa:

    Single diagnosis ABS / ASC - STATUS ERROR!

    5e40 Lateral acceleration signal no plausible, Offset.


    ABS ja DSC on poissa päältä, mittaristossa palaa DSC valo ja kun virrat laittaa päälle syttyy käsijarruvalo ensin punaisena ja sitten muuttuu keltaiseksi.

    Eli eli, onko kyseessä nyt sitten pyörän ABS anturi vai viittaako tuo nyt johonkin muuhun? Ja pystyykö tuosta nyt päättelemään onko vika edessä vai takana, jos kyseessä on anturivika?

    Tuolla carsoftin antamalla osanumerolla en ainakaan löytänyt mitään tietoja realoem.com:sta
    Tämä ongelma selvisi tänään merkkihuollossa. Autoon oli vaihdettu aikaisemmin alatukivarsi (tai varret, en muista vaihdettiinko molemmat) ja pyörien suuntausta ei oltu heti suoritettu. Tämä johti siihen, että ohjauspyörä oli jäänyt hieman vinoon. Autossa on kuulemma joku anturi, joka tutkii onko ohjauspyörä suorassa kun ajetaan suoraan. Tässä tapauksessa ei ollut ja ajotietokone päätti pistää ABS:n ja DSC:n pois päältä.

    Ongelmasta pääsee eroon kun suoritetaan uudelleenkalibrointi sen jälkeen kun pyörän kulmat on suunnattu kohdalleen.

    Anteeksi hieman epämääräinen kuvaus ongelmasta ja sen korjauksesta, koska kyseessä ei ole oma auto ja en suoraan kuullut asentajan selitystä ongelmasta ja sen korjauksesta...

    Asentajan mukaan tämän ja anturiongelman erottaa siitä, että jos vika on anturissa niin vikakoodit voi nollata mutta vikakoodi tulee uudestaan. Tässä tapauksessa auto ei anna vikakoodin nollautua eli taisi tuo carsoft toimia ihan oikein kun yritin päästä vikakoodeista eroon.
    Last edited by miccou; 19-01-2010, 19:50.

    Leave a comment:


  • Safiiri
    replied
    Originally posted by Safiiri View Post
    Kolme päivää sitten tuli ekan kerran keltainen DSC varoitusvalo näyttöön. Pari kertaa vikakoodit on nyt nollattu, mutta seuravat koodit palaa uudelleen.

    5EAC A0• 5EAC DSC-sensor twist angel level not plausible
    5E96 A0• 5E96 DSC-sensor lateral acceleration not plausible

    Auton (E61) vaste ohjauspyörän liikkeisiin muuttui selkeästi vian alettua. Liikenneympyrässä ajettaessa hävisi myös veto kokonaan, eli tuo sivuttais-kiihtyvyys anturi (sensor lateral acceleration) raportoi ohjausboxille sivuluisua.
    Nyt on ohjauspyörän pohja ja kellojousi vaihdettu. Nämä menee lienee pakettina. Ratin ohjaustuntuma on normaali, mutta edelleen DSC valo syttyy ekan ajokilometrin jälkeen ja meno lumisella tiellä sladissa on kuin aikanaan E30:llä. Toki kevyt perä tuo hauskat nuoruusmuistot mieleen, mutta olisihan tekniikka hyvä saada vihdoin kuntoon kun talvella siitä on hyötyä.

    Katsoin vanhat vikakoodien luvut ja jo keväällä herjasi seuraavaa
    2009-04-17 5F56 Car Access Systeem: internal
    5F56 CAS-Error: KL-15 Signal invalid or KL-R Signal invalid or KL-15 compared to Wauln plausibility test failed (ID 0x130,(ST_KL_R,ST_KL_15)

    Nyt sitten kellojousen vaihdon jälkeen herjaa vieläkin seuraavista
    2009-12-17 DSC OKAY
    2 Error stored
    5EA3 yaw rate sensor: - gain exceeds limit.
    5EC1 steering angle sensor: - plausibility fault - versus yaw rate sensor.

    Ideota mikä tässä on vielä rikki? Yleensä sitä yhtä viallista elektronista komponenttia etsittäessä menee tarvitaan taitoa ja tuuria, jotta yhdellä kertaa oikean osan saisi vaihdettua. Mikähän se on nyt tässä tapauksessa?

    DSC:hen liittyen löysin seuraavan E39 ohjekirjan. Onkohan E61:ssä sama DSC-III kuin mikä E39:ssä?


    Mihin vikaan nuo vanhat KL-15 ja KL-R Signal invalid herjat voivat viitata? Vai mikä tuo yaw rate sensor on koska kellojousen vaihdon jälkeen ratin kulman mittaustulos pitäisi olla OK.
    Last edited by Safiiri; 18-12-2009, 13:25.

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Carsoftin koodeihin pakko taas suhtautua pienellä varauksella. Tuleeko tuo sama koodi heti nollauksen jälkeen uudelleen? 9/2001 jälkeen erillistä "transverse acceleration sensoria" ei enää pitäisi olla, vaan kiihtyvyysanturit ovat yhdessä paketissa (DSC sensor), joka sijaitsee kuskin penkin alla poikittaispalkin ja kynnyksen kulmauksessa.
    Kokeilin nollata ABS:n vikakoodit ja sen jälkeen pistin virrat pois ja takaisin päälle. Samat valot paloi edelleen mittarissa ja luin uudelleen vikakoodit jolloin tulee edelleen samaa vikakoodia.

    Tiedä sitten toimiiko tuo carsoftin vikakoodin nollaus oikein...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by miccou View Post
    Jaahas, täälläkin on yksi ongelmapotilas (E46 320D vm. -02) ja äsken lukasin tuossa vikakoodit (Carsoft 6.5) ja löytyi seuraavaa:

    Single diagnosis ABS / ASC - STATUS ERROR!

    5e40 Lateral acceleration signal no plausible, Offset.


    ABS ja DSC on poissa päältä, mittaristossa palaa DSC valo ja kun virrat laittaa päälle syttyy käsijarruvalo ensin punaisena ja sitten muuttuu keltaiseksi.

    Eli eli, onko kyseessä nyt sitten pyörän ABS anturi vai viittaako tuo nyt johonkin muuhun? Ja pystyykö tuosta nyt päättelemään onko vika edessä vai takana, jos kyseessä on anturivika?

    Tuolla carsoftin antamalla osanumerolla en ainakaan löytänyt mitään tietoja realoem.com:sta
    Carsoftin koodeihin pakko taas suhtautua pienellä varauksella. Tuleeko tuo sama koodi heti nollauksen jälkeen uudelleen? 9/2001 jälkeen erillistä "transverse acceleration sensoria" ei enää pitäisi olla, vaan kiihtyvyysanturit ovat yhdessä paketissa (DSC sensor), joka sijaitsee kuskin penkin alla poikittaispalkin ja kynnyksen kulmauksessa.

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Jaahas, täälläkin on yksi ongelmapotilas (E46 320D vm. -02) ja äsken lukasin tuossa vikakoodit (Carsoft 6.5) ja löytyi seuraavaa:

    Single diagnosis ABS / ASC - STATUS ERROR!

    5e40 Lateral acceleration signal no plausible, Offset.


    ABS ja DSC on poissa päältä, mittaristossa palaa DSC valo ja kun virrat laittaa päälle syttyy käsijarruvalo ensin punaisena ja sitten muuttuu keltaiseksi.

    Eli eli, onko kyseessä nyt sitten pyörän ABS anturi vai viittaako tuo nyt johonkin muuhun? Ja pystyykö tuosta nyt päättelemään onko vika edessä vai takana, jos kyseessä on anturivika?

    Tuolla carsoftin antamalla osanumerolla en ainakaan löytänyt mitään tietoja realoem.com:sta
    Attached Files
    Last edited by miccou; 12-12-2009, 13:12. Reason: Lisätty kuvankaappaus

    Leave a comment:


  • t0103138
    replied
    Originally posted by segru View Post
    itelläkin tuo dsc menee pois päältä ja sytyttää tuon luistoneston valon ja keltaisen käsijarruvalon, mutta toisinaan saa ajaa pitkäänkin ennen kuin vika ilmaantuu ja silloin luistonesto toimii normaalisti! herjaa ratin asentotunnistinta,millainen homma tuo on vaihtaa ite ja mitä maksaa ko. osa?
    Samanlainen vika täälläkin, syy viallinen jarruvalokytkin. Pimeet kun alkoi näki peilistä kun
    jarruvalot jäivät toisinaan palamaan, eikä tarvinnut sitten pitkään ajaa kunnes varoitusvalot sytty.

    Leave a comment:


  • Jonezu
    replied
    Originally posted by segru View Post
    itelläkin tuo dsc menee pois päältä ja sytyttää tuon luistoneston valon ja keltaisen käsijarruvalon, mutta toisinaan saa ajaa pitkäänkin ennen kuin vika ilmaantuu ja silloin luistonesto toimii normaalisti! herjaa ratin asentotunnistinta,millainen homma tuo on vaihtaa ite ja mitä maksaa ko. osa?
    Mulla oli samat oireet kuin sulla ja myös mulla herjas ratin asentotunnistinta. Mulla oli vain jarruneste käynyt vähiin, ja ongelma korjaantui lisäämällä nestettä ja kiristämällä vuotava jarruletkun liitos. Eli tuo kannattaa ainakin ensin tarkistaa, itse kysymykseesi en osaa vastata.

    Leave a comment:


  • segru
    replied
    dsc vikaa

    itelläkin tuo dsc menee pois päältä ja sytyttää tuon luistoneston valon ja keltaisen käsijarruvalon, mutta toisinaan saa ajaa pitkäänkin ennen kuin vika ilmaantuu ja silloin luistonesto toimii normaalisti! herjaa ratin asentotunnistinta,millainen homma tuo on vaihtaa ite ja mitä maksaa ko. osa?

    Leave a comment:


  • JTP
    replied
    Originally posted by Safiiri View Post
    5EAC A0• 5EAC DSC-sensor twist angel level not plausible
    5E96 A0• 5E96 DSC-sensor lateral acceleration not plausible
    4203 68• 4203 glow control unit


    Mikähän tuo kolmas vika on? Kaikki hehkutulpat on vaihdettu 3kk sitten.
    Tuo kolmas vikakoodihan viittaa hehkutuksen ohjausyksikköön. Kyseessä ilmeisesti uudempi N -tyypin moottori, sillä vanhemmissa koneissahan tuon asian hoitaa hehkun rele....

    Leave a comment:


  • Safiiri
    replied
    DSC anturivikaa

    Kolme päivää sitten tuli ekan kerran keltainen DSC varoitusvalo näyttöön. Pari kertaa vikakoodit on nyt nollattu, mutta seuravat koodit palaa uudelleen. Nuo kaksi ekaa vikakoodia liittyy lienee DSC antureihin.

    5EAC A0• 5EAC DSC-sensor twist angel level not plausible
    5E96 A0• 5E96 DSC-sensor lateral acceleration not plausible
    4203 68• 4203 glow control unit

    Auton vaste ohjauspyörän liikkeisiin muuttui selkeästi vian alettua. Liikenneympyrässä ajettaessa hävisi myös veto kokonaan, eli tuo sivuttais-kiihtyvyys anturi (sensor lateral acceleration) raportoi ohjausboxille sivuluisua.

    Mikähän tuo kolmas vika on? Kaikki hehkutulpat on vaihdettu 3kk sitten.

    Leave a comment:

Working...
X