E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Järppä
    replied
    Olisko hyviä neuvoja mistä lähteä etsimään vikaa.

    Luistoneston ja käsijarrun valo palaa keltaisena.

    EPDM:n penkkipäivillä pari vuotta sitten katottiin vikakoodit ja kaikki vikakoodit poistettiin jonka jälkeen auto ei ole valitanut mistään. Nyt viimeisen pari viikkoa vika tulee ja menee pois.

    Tuolloin vian aiheutti ohjauksen anturi mutta nyt en saa vikakoodia pihalle kun inpa ei anna vikakoodia, enkä pääse kiinni rungon alla oleviin juttuihin, inpa valittaa virhettä.

    Ratti on vinossa hieman, voiko vaikuttaa ohjauksen anturiin? En tiedä kyllä miten on voinut ratti mennä vinoon, en ole ajanut mihkään kanttariin liian kovaa tai vastaavaa. Ratti on ollut suorassa edellisestä nelipyöräsuuntauksesta.

    Vasen etu koiranluu on rikki, uudet avensiksen lyhyemmät on jo kontissa odottamassa asentajaa.

    Shadow memoryssä on seuraava vikakoodit:

    Ensimmäinen voi johtua siitä että nyppäsin listan ottoa ensin maf johon irti ja takas kiinni auton käydessä.

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 12/02/15 17:29:07
    ECU: MS430DS0
    JobStatus: OKAY
    Variant: MS430DS0
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 6 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    8 air flow meter
    Error frequency : 4
    N_32 672.00 rpm
    THR 10.17 Grad TPS
    ISAPWM_ISA 35.15 %
    VMAF 0.00 V
    ---
    KS--> Ground or open circuit
    ---
    ---
    Error to relevant
    Error debounce
    Error currently not available
    sporadic Error
    -------------------------------------------------------------
    90 TEG_UP_1
    Error frequency : 0
    N_32 0.00 rpm
    MAF 0.00 mg/stk
    TCO 97.50 Grad C
    V_TEG 0.06 V
    ---
    KS-->Ground
    ---
    ---
    Error to relevant
    Error not debounce
    Error currently not available
    stat. Error
    -------------------------------------------------------------
    91 TEG_UP_2
    Error frequency : 0
    N_32 0.00 rpm
    MAF 0.00 mg/stk
    TCO 97.50 Grad C
    V_TEG 0.04 V
    ---
    KS-->Ground
    ---
    ---
    Error to relevant
    Error not debounce
    Error currently not available
    stat. Error
    -------------------------------------------------------------
    93 TEG_DOWN_2
    Error frequency : 0
    N_32 0.00 rpm
    MAF 0.00 mg/stk
    TCO 97.50 Grad C
    V_TEG 0.04 V
    ---
    KS-->Ground
    ---
    ---
    Error to relevant
    Error not debounce
    Error currently not available
    stat. Error
    -------------------------------------------------------------
    63 Signal CAN environment temperature
    Error frequency : 0
    N_32 0.00 rpm
    TAM 50.00 Grad C
    T_AST 0.00 s
    Motorbetriebszustand 1.00 -
    ---
    ---
    Environment temperature above CAN-Bus unplausible
    ---
    Error to relevant
    Error not debounce
    Error currently not available
    stat. Error
    -------------------------------------------------------------
    52 Exhaust flap
    Error frequency : 0
    N_32 832.00 rpm
    MAF 108.94 mg/stk
    TCO 98.25 Grad C
    VB 11.12 V
    ---
    KS--> Ground or open circuit
    ---
    ---
    ---
    Error not debounce
    Error currently not available
    stat. Error


    Vaihdelaatikon puolelta (SMG) löytyi tämä:

    E R R O R M E M O R Y
    ---------------------------------------
    Date: 02.12.2015 16:59:51
    ECU: GS30
    JobStatus: OKAY
    Variant: GS30
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 error in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    51B5 Brake signal incositant with wired signal
    Error counter: 3
    Logistic counter: 37
    1. Umweltsatz
    Mileage 283688 km
    Battery Voltage 13.71 Volt
    Actual gear 1st gear 0-n
    Nominal gear 1st gear 0-n
    Rel. clutch position 672.00 0/oo
    Engine speed 2827.00 rpm
    2. Umweltsatz
    Mileage 283704 km
    Battery Voltage 11.35 Volt
    Actual gear Neutral 1/2-shift path 0-n
    Nominal gear Neutral 1/2-shift path 0-n
    Rel. clutch position -208.00 0/oo
    Engine speed 771.00 rpm
    3. Umweltsatz
    Mileage 283704 km
    Battery Voltage 13.49 Volt
    Actual gear Neutral 1/2-shift path 0-n
    Nominal gear Neutral 1/2-shift path 0-n
    Rel. clutch position -256.00 0/oo
    Engine speed 514.00 rpm
    No signal or value
    Test conditions fulfilled
    Error not present now, but already stored
    Error would not cause a warning lamp to light up
    Error code: 51 B5 24 03 25 8A 85 7A 11 54 0B 8A 87 65 99 E6
    03 8A 87 78 99 E0 02
    Last edited by Järppä; 02-12-2015, 18:17.

    Leave a comment:


  • mjp
    replied
    Originally posted by Bimmeristi View Post
    Kannattanee ainakin yrittää vaihtaa ne josko se vika olisi noin helposti korjattavissa.
    Hintaa antureilla on n.90€/kpl suomessa. Itse ostin saksasta ja siellä n.50€/kpl.
    Kohtuu helppo vaihtaa itse.
    Vaihto työ kesti n.1h työkalujen metsästyksen kanssa..
    Jees, löysin muutaman anturin ja tilailin. Vaihdetaan. Jos noilla vika korjaantuisi niin tarviiko nollailla mitään? Ja ainakin tuossa mun autossa on sähköboksi siinä oikealla puolella hyvin edessä. Jarrunesteen paisuntasäiliön siitä varmaan joutuu ainakin purkamaan pois..

    Leave a comment:


  • Bimmeristi
    replied
    Originally posted by mjp View Post
    Tervehdys, Nostetaan topiccia esiin. Itsellä syttyi joulukuuseen DSC+jarru valo keltaisena. Ennen lähtenyt myös pois ja syttynyt satunnaisesti, mutta nyt kyllä palaa joka käynnistyksen jälkeen, eikä tunnu sammuvan.

    Vikakoodit luettu bmw huollossa, jossa kertoivat että jarrupaine anturilta antoi
    vikakoodia. Katselin, että pääsylinterissä niitä on kaksin kappalein. Onko kukaan tehnyt näiden vaihtotyötä vai kannattaako vielä miettiä muitakin vaihtoehtoja? Myös osien saatavuus ja hinta kiinnostaa...

    Tuolta löysinkin jo kyllä asiasta jotain http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=592136

    Autona e46 316i 2003.

    Kannattanee ainakin yrittää vaihtaa ne josko se vika olisi noin helposti korjattavissa.
    Hintaa antureilla on n.90€/kpl suomessa. Itse ostin saksasta ja siellä n.50€/kpl.
    Kohtuu helppo vaihtaa itse.
    Vaihto työ kesti n.1h työkalujen metsästyksen kanssa..

    Leave a comment:


  • mjp
    replied
    Tervehdys, Nostetaan topiccia esiin. Itsellä syttyi joulukuuseen DSC+jarru valo keltaisena. Ennen lähtenyt myös pois ja syttynyt satunnaisesti, mutta nyt kyllä palaa joka käynnistyksen jälkeen, eikä tunnu sammuvan.

    Vikakoodit luettu bmw huollossa, jossa kertoivat että jarrupaine anturilta antoi
    vikakoodia. Katselin, että pääsylinterissä niitä on kaksin kappalein. Onko kukaan tehnyt näiden vaihtotyötä vai kannattaako vielä miettiä muitakin vaihtoehtoja? Myös osien saatavuus ja hinta kiinnostaa...

    Tuolta löysinkin jo kyllä asiasta jotain http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=592136

    Autona e46 316i 2003.

    Leave a comment:


  • desmodromic
    replied
    Originally posted by mirrinmurkina View Post
    Näköjään valot sammuivat kun lähti seuraavana kerran ajamaan. Ehkä johtui kosteudesta ja pakkasesta tai sitten antoi "ennakkovaroituksen".

    Seuraavaa kertaa odotellessa...
    Itelläni teki samaa kun akku oli tulossa tiensä päähän.

    Leave a comment:


  • desmodromic
    replied
    Originally posted by oodelain View Post
    vm. 2002 e46 330xd, luistonestovalo, abs- sekä käsijarruvalo palavat yhtä soittoa. Ei enää välähdyksiä (paremmasta...)
    Vikakoodina steeting angle sensor, joka antaa muuttumatonta 0-asteen tietoa.
    Eli suomeksi ohjauksen asentotunnistin tms.

    Ko. osan vaihtaneita? Vai onko jotain muita keinoja mittariston puhdistamiseen?

    Schmiedmann osanumerohaun mukaan hintaa olisi 197e ko. anturille..
    Käännäppä käynnissä ollessa eturenkaat ääriasentoihin, takas keskelle, ja sammuta auto ja sitten virrat päälle.
    Last edited by desmodromic; 10-08-2013, 02:17. Reason: Typo

    Leave a comment:


  • -Hekaaa
    replied
    Itelläkin ollut nyt sitä vikaa että kun auton laittaa käytiin ja lähtee ajaa niin hetken päästä tuo DSC-valo syttyy eikä lähde pois. Mutta sitten kun sammuttaa auton, odottaa minuutin ja laittaa käyntiin ja sitten samantien lähtee kiihdyttää sataseen niin eipä syty valo enää :o

    INPAlla luin jotain koodeja DSC-moduulista ja kojelautaan syttyi samaanaikaan ABS-valo ja käsijarrunvalo. Koodeja antoi kaksi: 165 pressure Sensor 1 electriacal failure ja 166 pressure Sensor 2 electriacal failure..

    Missäköhän vika mahtaa olla? Keväällä ei tehnyt tuota ollenkaan että sytetytteli tuota valoa, mutta taas on ruennut tekemään...

    Autona siis BMW E46 328i

    Leave a comment:


  • oodelain
    replied
    vm. 2002 e46 330xd, luistonestovalo, abs- sekä käsijarruvalo palavat yhtä soittoa. Ei enää välähdyksiä (paremmasta...)
    Vikakoodina steeting angle sensor, joka antaa muuttumatonta 0-asteen tietoa.
    Eli suomeksi ohjauksen asentotunnistin tms.

    Ko. osan vaihtaneita? Vai onko jotain muita keinoja mittariston puhdistamiseen?

    Schmiedmann osanumerohaun mukaan hintaa olisi 197e ko. anturille..

    Leave a comment:


  • mirrinmurkina
    replied
    Näköjään valot sammuivat kun lähti seuraavana kerran ajamaan. Ehkä johtui kosteudesta ja pakkasesta tai sitten antoi "ennakkovaroituksen".

    Seuraavaa kertaa odotellessa...

    Leave a comment:


  • mirrinmurkina
    replied
    Omassa autossa syttyi tänään ajossa palamaan luistoneston, käsijarrun ja abs:n merkkivalot. Nopeusmittari toimi normaalisti, mutta luistonesto oli pois päältä.
    Äsken kävin käynnistämässä auton ja vain luistoneston ja abs:n valot jäivät palamaan.

    Viittaako tuo jonkin renkaan pyörintänopeusanturin vikaan vai johonkin muuhun? Meneekö luistonesto pois päältä jos vika on etuakselin anturissa? Onko sillä väliä kun myöhemmin käsijarrunvalo ei palanut muiden kanssa vai syttyisikö se kun lähtee ajamaan?

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Mitä vikakoodeja antaa INPAssa?

    Jos ei muuta niin kannattaa ensin kokeilla josko ABS-anturi on sanonut sopimuksen irti. Suositellaan OEM-anturia.
    kokeillut autocomia ja launch:ia,samaa vikaa pukkaa,eli pelkästään toi 5df5 Control unit internal error. täytynee käydä bullittin pajalla maanantaina.

    miten sen sähköosan saa irti siitä abs mokkulasta? osassa boxeja näytti olevan torxit,tossa ei näkynyt mitään ruuveja?
    Last edited by arben; 25-01-2013, 22:20.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Mitä vikakoodeja antaa INPAssa?

    Jos ei muuta niin kannattaa ensin kokeilla josko ABS-anturi on sanonut sopimuksen irti. Suositellaan OEM-anturia.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Kepesjokke View Post
    Löytykö tähän vikaa ? oma anto saman koodin.

    liityn joukkoon eli koodi 5df5

    vika oli autossa kun ostin,eilen alkoi laturi temppuilemaan. eli latausvalo paloi 4000rpm asti,siihen asti toimi abs/asc,sekä ei palaneet vikavalot,kierrokset 4000rpm yli syttyi heti valot palamaan ja latausvalo sammui :think:think

    tänään vaihdoin laturin ja akun,palattiin normaaliin arkeen jolloin abs/luistonesto valot palavat koko ajan.

    eli abs boxin vaihto vai onko muita mahdollisia aiheuttajia?

    Leave a comment:


  • Kepesjokke
    replied
    Originally posted by Rahu View Post
    Pitää koodata niin sitten luistonestokin alkaa pelittämään.
    Kiitoksia !

    Käytin tötterön Wetterillä, tunti työtä ja 111euroa siihen meni mutta häipy valot ja nyt saattaa takarattaatki vähän paremmin kestää ku on DSC taas pelissä

    Leave a comment:


  • Rahu
    replied
    Originally posted by Kepesjokke View Post
    Oonko tosiaan ainut joka haluaa korjata vian vai miksei kukaan voi kertoa että mikä helevetti neuvoksi ? :think

    Nollattiin vikamuisti ja autolla on ajeltu ja aina herjas samaa ohjausyksikön sisäistä vikaa, joten nyt vaihoin abs-yksikön jossa numerot täsmäsi vanhan kanssa ja abs:t alko toimimaan mutta luistoneston merkkivalot jäi palamaan.

    Eli pitääkö tuo auto käyttää Wetterillä että ne opettaa tuon auton uudelle boksille vai onkohan tuo uus boksi rikki?

    Käsittääkseni volkkarissa ainaki näin pitää tehdä.
    Pitää koodata niin sitten luistonestokin alkaa pelittämään.

    Leave a comment:

Working...
X