Originally posted by tuumas
View Post
E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)
Collapse
X
-
Eihän tuossa mitään vakavaa ole, ei noita kannata jännittää. Järjestelmä herjailee kun pyörät sutaisee reilummin. Virrat pois ja uudestaan päälle nin valot eivät pala enää, koodit voidaan nollailla kun olen sielläpäin liikenteessä, soittele mikäli probleemat jatkuvat, tulen uudenvuoden tienoilla pohjoiseen.
-
Noniin, eilen kävi niin että ämmäläinen jäi kiinni (saatanan kitkat!) kotipihaan ja kun sitten yritin sitä saada irti ja annoin vähän lisää kenkää niin syttyi DSC, käsijarru ja olikohan vielä joku muu - valot palamaan... mutta, mulla syttyi myös vaihdelaatikon valo! Nyt jännittää aika paljon, toivottavasti ei mitään isompaa remppaa ole tulossa, nyt vien auton talliin sulamaan ja raportoin mikäli tulee kalliiksi. Ohjekirjahan suosittelee lähimpää huoltoon viemistä mutta juuri eilen ajoin Oulusta kotia ja lähimpään bmw huoltoon on n. 200km. Aivan ku ei olis eilen saadut sakot ja flunssa vituttanu tarpeeksi...
Leave a comment:
-
nostetaanpa tätä. prkl. Nyt syttyin palamaan luistonestonvalo ja DSC valo "käsijarruvalo keltaisena". Kävin tänään lukemassa vikakoodit ja niitä ei löytynyt "bosch car service". mitä helvettiä!?
Pari vanhaa vikaa kyllä löytyi, jotka sai kuitattua pois.
ja abs toimii normaalisti. Mitä nyt kannattaa tehdä? voiko noissa huoltopistokkeissa olla eroja?
Leave a comment:
-
noni
nyt ei sitte enää pala..eli hälytysvalojen palaminen johtui kai koskeudesta.
Leave a comment:
-
jep
Mullakin sama vika? Absien, käsijarrun ja sutimisen eston valo syttyi tänään palamaan. Toivottavasti johtuu kosteudesta..
Leave a comment:
-
Käsittääkseni 3-sarjan nopeusmittarin anturi on jossain muualla, ei siis abs yhteydessä.
Ihme kyllä vanha anturi irtosi ihan meistillä nostamalla! Suurempi työ oliki availla jodhon pidikkeet, ne muovikliput ...
Omaan kokemusta Italialaisista autoista "muutaman" vuoden ajalta. Täytyy sanoa että italialainen pelti ruostuu helpommin. Mm. -04 mallin Alfassa oli kaikki osat jämpässä.
-01 BMW ja osat irtoaa ihan kevyesti !
Leave a comment:
-
moro
Omasta ihan sama, mut oikea taka-anturi. Toimiko sul nopeusmittari ku ne valot alko palamaa?Originally posted by PuuhisNostetaan tät topickia...
Omasta alkoi DSC+ABS+jarrujenhäiriö valo loimottaa.
Syttyi sammui vähän koska millonkin. Lopulta ei enää sammunut.
Testeriin kiinni ja left rear abs anturi vika. Uusi osa 97€
Kustannuksia säästäen asentelen osan itse. Lupailivat että valo sammuu omia aikojaan.
Kattellaan...
Mä vaihdoin osan kans ite ja tietty se anturi napsahti juuresta poikki! Oli ruostunut aikahyvin kiinni, mut ei muuta ku ruosteen-iroittajaa, taltta ruuvimeisseli 4cm päästä väännetty 90 asteen kulmaan, vääntöä veto-akselin puolelta ja samalla vetoa kunno pihdeillä.
Uuden anturin asennuksessa bmw käyttää jotain rasvaa, vissii ettei jumittuis nii helpolla. Itse käytin vaseliinia
Leave a comment:
-
Nostetaan tät topickia...
Omasta alkoi DSC+ABS+jarrujenhäiriö valo loimottaa.
Syttyi sammui vähän koska millonkin. Lopulta ei enää sammunut.
Testeriin kiinni ja left rear abs anturi vika. Uusi osa 97€
Kustannuksia säästäen asentelen osan itse. Lupailivat että valo sammuu omia aikojaan.
Kattellaan...
Leave a comment:
-
Itsellä ainakin vilkkui ABS,DSC valo ja himmeästi paloi käsijarru ja latausvalo. Vikana laturi..... Tosin vika korjaantui itsestään kun olin ajamassa auto talliin korjattavaksi... ja toimii vieläkin... oisko ollu jäätymistä tai jotain. Täytyy kattoa uudelleen pakkasten jälkeen.
Leave a comment:
-
Viime viikolla/tämän viikon alkupuolella oli kelejä jotka sytyttelivät Bemujen apsivaloja ihan yleisesti. Kosteutta, kosteutta.
Leave a comment:
-
Hain eilen autoni huollosta ja nyt nuo ABS, DSC ja käsijarru valot toimii ihan normaalisti, vaikka huollossa antureihin tms. ei koskettu. Ainoastaan häiriökoodit nollattiin. Olen ajanut huollon jälkeen jo parisensataa kilometriä ja auto käyttäytyy ihan normaalisti. Eli tod.näk häiriövalojen syttymisen aiheutti siis ainoastaan jo korjaamonkin veikkailema kosteus
Leave a comment:
-
jaa a,oisko sitte kosteutta täälläki antureissa tai jotain..
näkyy tekevän sillai että vähän ennen ku on ajanut 10km nii valot syttyy päälle..?
sitte vaikka abs valo palaa nii abs pelaa (ainakin jotenki)
pitää melkee käyttää huomenna nuo anturit irti ja kahtoa onko miten paskasia yleensäkkin.
vituttaa kun lähin merkkihuolto on 100km päässä ja sinne parinviikon jonot..
Leave a comment:
-
Mulla kävi tänä aamuna aivan sama juttu. Olin lähössä siirtämään autoani (E46 330Ci -02) vahinkokorjaukseen korjaamolle ja heti parkkipaikalta lähtiessäni sytty palamaan ABS, DSC ja käsijarruvalo. Aluks luulin, että se liittyi aikaisempaan törmäyksen aiheuttamaan vahinkoihin, joita juuri korjaukseen olin menossa huollattamaan. Mutta vahinkotarkastuksen yhteydessä huolto oli tuon asian tarkastanut ja sanoi, että eturenkaan joku anturi oli aiheuttanut tilapäisen häiriön ja saattaa johtua vain kosteudesta tms. Nollasivat tuon häiriövalon ja sanoivat, että jos valot syttyy uudelleen, niin sit uudelleen huoltoon. Tod.näk anturin vaihtoon. Auto nyt kuitenkin jäi ainakin viikon ajaks huollon pihaan seisomaan ja odottamaan korjausta, joten vielä minulla ei ole tietoa syttyvätkö valot uudelleen ja oliko kyse tosiaan vain jostain kosteudesta tms.
Leave a comment:
-
joo, kävin just lukee vikakoodia (ei bmw dealer) niin ei löytynyt vikakoodia mutta ens viikolla on aika jossa mittaavat nuo anturit.
nyt kun lähti ajamaan niin pelas taas abs sun muut mutta sitten ku ajo parkkiin nii taas väläytti valot.
pitänee jo tilata antureita nippu valmiiksi ens viikkoa varten
Leave a comment:
Leave a comment: