Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonezu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 55
    • Oulu

    #46
    Originally posted by segru View Post
    itelläkin tuo dsc menee pois päältä ja sytyttää tuon luistoneston valon ja keltaisen käsijarruvalon, mutta toisinaan saa ajaa pitkäänkin ennen kuin vika ilmaantuu ja silloin luistonesto toimii normaalisti! herjaa ratin asentotunnistinta,millainen homma tuo on vaihtaa ite ja mitä maksaa ko. osa?
    Mulla oli samat oireet kuin sulla ja myös mulla herjas ratin asentotunnistinta. Mulla oli vain jarruneste käynyt vähiin, ja ongelma korjaantui lisäämällä nestettä ja kiristämällä vuotava jarruletkun liitos. Eli tuo kannattaa ainakin ensin tarkistaa, itse kysymykseesi en osaa vastata.
    Saksantuonti e46 330xda vm. 2002

    Comment

    • t0103138
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 45

      #47
      Originally posted by segru View Post
      itelläkin tuo dsc menee pois päältä ja sytyttää tuon luistoneston valon ja keltaisen käsijarruvalon, mutta toisinaan saa ajaa pitkäänkin ennen kuin vika ilmaantuu ja silloin luistonesto toimii normaalisti! herjaa ratin asentotunnistinta,millainen homma tuo on vaihtaa ite ja mitä maksaa ko. osa?
      Samanlainen vika täälläkin, syy viallinen jarruvalokytkin. Pimeet kun alkoi näki peilistä kun
      jarruvalot jäivät toisinaan palamaan, eikä tarvinnut sitten pitkään ajaa kunnes varoitusvalot sytty.
      F31 320i xdrive -13
      E91 330 XD -06

      Ex.
      E46 330XD -01
      E46 325Xi -01
      E30 325 IX -91
      E36 320 -91
      E30 324 TD -88
      E30 324 D -86
      E30 323i -85
      E21 323i -79
      E21 320 -78
      E10 2002 -75

      Comment

      • miccou
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 488
        • Iisalmi

        #48
        Jaahas, täälläkin on yksi ongelmapotilas (E46 320D vm. -02) ja äsken lukasin tuossa vikakoodit (Carsoft 6.5) ja löytyi seuraavaa:

        Single diagnosis ABS / ASC - STATUS ERROR!

        5e40 Lateral acceleration signal no plausible, Offset.


        ABS ja DSC on poissa päältä, mittaristossa palaa DSC valo ja kun virrat laittaa päälle syttyy käsijarruvalo ensin punaisena ja sitten muuttuu keltaiseksi.

        Eli eli, onko kyseessä nyt sitten pyörän ABS anturi vai viittaako tuo nyt johonkin muuhun? Ja pystyykö tuosta nyt päättelemään onko vika edessä vai takana, jos kyseessä on anturivika?

        Tuolla carsoftin antamalla osanumerolla en ainakaan löytänyt mitään tietoja realoem.com:sta
        Attached Files
        Last edited by miccou; 12-12-2009, 13:12. Reason: Lisätty kuvankaappaus
        VW Passat 1.8t -04


        X1 20Da X-Drive -13
        E39 530Da Touring -01
        E39 525iA Touring -01
        E46 325iA Sedan -01
        E46 320D Touring -00
        Audi A3 1.9TDI -01
        VW Multivan 2.5 TDI -05

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #49
          Originally posted by miccou View Post
          Jaahas, täälläkin on yksi ongelmapotilas (E46 320D vm. -02) ja äsken lukasin tuossa vikakoodit (Carsoft 6.5) ja löytyi seuraavaa:

          Single diagnosis ABS / ASC - STATUS ERROR!

          5e40 Lateral acceleration signal no plausible, Offset.


          ABS ja DSC on poissa päältä, mittaristossa palaa DSC valo ja kun virrat laittaa päälle syttyy käsijarruvalo ensin punaisena ja sitten muuttuu keltaiseksi.

          Eli eli, onko kyseessä nyt sitten pyörän ABS anturi vai viittaako tuo nyt johonkin muuhun? Ja pystyykö tuosta nyt päättelemään onko vika edessä vai takana, jos kyseessä on anturivika?

          Tuolla carsoftin antamalla osanumerolla en ainakaan löytänyt mitään tietoja realoem.com:sta
          Carsoftin koodeihin pakko taas suhtautua pienellä varauksella. Tuleeko tuo sama koodi heti nollauksen jälkeen uudelleen? 9/2001 jälkeen erillistä "transverse acceleration sensoria" ei enää pitäisi olla, vaan kiihtyvyysanturit ovat yhdessä paketissa (DSC sensor), joka sijaitsee kuskin penkin alla poikittaispalkin ja kynnyksen kulmauksessa.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • miccou
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 488
            • Iisalmi

            #50
            Originally posted by Clavurion View Post
            Carsoftin koodeihin pakko taas suhtautua pienellä varauksella. Tuleeko tuo sama koodi heti nollauksen jälkeen uudelleen? 9/2001 jälkeen erillistä "transverse acceleration sensoria" ei enää pitäisi olla, vaan kiihtyvyysanturit ovat yhdessä paketissa (DSC sensor), joka sijaitsee kuskin penkin alla poikittaispalkin ja kynnyksen kulmauksessa.
            Kokeilin nollata ABS:n vikakoodit ja sen jälkeen pistin virrat pois ja takaisin päälle. Samat valot paloi edelleen mittarissa ja luin uudelleen vikakoodit jolloin tulee edelleen samaa vikakoodia.

            Tiedä sitten toimiiko tuo carsoftin vikakoodin nollaus oikein...
            VW Passat 1.8t -04


            X1 20Da X-Drive -13
            E39 530Da Touring -01
            E39 525iA Touring -01
            E46 325iA Sedan -01
            E46 320D Touring -00
            Audi A3 1.9TDI -01
            VW Multivan 2.5 TDI -05

            Comment

            • Safiiri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 51
              • Leivonmäki

              #51
              Originally posted by Safiiri View Post
              Kolme päivää sitten tuli ekan kerran keltainen DSC varoitusvalo näyttöön. Pari kertaa vikakoodit on nyt nollattu, mutta seuravat koodit palaa uudelleen.

              5EAC A0• 5EAC DSC-sensor twist angel level not plausible
              5E96 A0• 5E96 DSC-sensor lateral acceleration not plausible

              Auton (E61) vaste ohjauspyörän liikkeisiin muuttui selkeästi vian alettua. Liikenneympyrässä ajettaessa hävisi myös veto kokonaan, eli tuo sivuttais-kiihtyvyys anturi (sensor lateral acceleration) raportoi ohjausboxille sivuluisua.
              Nyt on ohjauspyörän pohja ja kellojousi vaihdettu. Nämä menee lienee pakettina. Ratin ohjaustuntuma on normaali, mutta edelleen DSC valo syttyy ekan ajokilometrin jälkeen ja meno lumisella tiellä sladissa on kuin aikanaan E30:llä. Toki kevyt perä tuo hauskat nuoruusmuistot mieleen, mutta olisihan tekniikka hyvä saada vihdoin kuntoon kun talvella siitä on hyötyä.

              Katsoin vanhat vikakoodien luvut ja jo keväällä herjasi seuraavaa
              2009-04-17 5F56 Car Access Systeem: internal
              5F56 CAS-Error: KL-15 Signal invalid or KL-R Signal invalid or KL-15 compared to Wauln plausibility test failed (ID 0x130,(ST_KL_R,ST_KL_15)

              Nyt sitten kellojousen vaihdon jälkeen herjaa vieläkin seuraavista
              2009-12-17 DSC OKAY
              2 Error stored
              5EA3 yaw rate sensor: - gain exceeds limit.
              5EC1 steering angle sensor: - plausibility fault - versus yaw rate sensor.

              Ideota mikä tässä on vielä rikki? Yleensä sitä yhtä viallista elektronista komponenttia etsittäessä menee tarvitaan taitoa ja tuuria, jotta yhdellä kertaa oikean osan saisi vaihdettua. Mikähän se on nyt tässä tapauksessa?

              DSC:hen liittyen löysin seuraavan E39 ohjekirjan. Onkohan E61:ssä sama DSC-III kuin mikä E39:ssä?


              Mihin vikaan nuo vanhat KL-15 ja KL-R Signal invalid herjat voivat viitata? Vai mikä tuo yaw rate sensor on koska kellojousen vaihdon jälkeen ratin kulman mittaustulos pitäisi olla OK.
              Last edited by Safiiri; 18-12-2009, 13:25.

              Comment

              • miccou
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2005
                • 488
                • Iisalmi

                #52
                Originally posted by miccou View Post
                Jaahas, täälläkin on yksi ongelmapotilas (E46 320D vm. -02) ja äsken lukasin tuossa vikakoodit (Carsoft 6.5) ja löytyi seuraavaa:

                Single diagnosis ABS / ASC - STATUS ERROR!

                5e40 Lateral acceleration signal no plausible, Offset.


                ABS ja DSC on poissa päältä, mittaristossa palaa DSC valo ja kun virrat laittaa päälle syttyy käsijarruvalo ensin punaisena ja sitten muuttuu keltaiseksi.

                Eli eli, onko kyseessä nyt sitten pyörän ABS anturi vai viittaako tuo nyt johonkin muuhun? Ja pystyykö tuosta nyt päättelemään onko vika edessä vai takana, jos kyseessä on anturivika?

                Tuolla carsoftin antamalla osanumerolla en ainakaan löytänyt mitään tietoja realoem.com:sta
                Tämä ongelma selvisi tänään merkkihuollossa. Autoon oli vaihdettu aikaisemmin alatukivarsi (tai varret, en muista vaihdettiinko molemmat) ja pyörien suuntausta ei oltu heti suoritettu. Tämä johti siihen, että ohjauspyörä oli jäänyt hieman vinoon. Autossa on kuulemma joku anturi, joka tutkii onko ohjauspyörä suorassa kun ajetaan suoraan. Tässä tapauksessa ei ollut ja ajotietokone päätti pistää ABS:n ja DSC:n pois päältä.

                Ongelmasta pääsee eroon kun suoritetaan uudelleenkalibrointi sen jälkeen kun pyörän kulmat on suunnattu kohdalleen.

                Anteeksi hieman epämääräinen kuvaus ongelmasta ja sen korjauksesta, koska kyseessä ei ole oma auto ja en suoraan kuullut asentajan selitystä ongelmasta ja sen korjauksesta...

                Asentajan mukaan tämän ja anturiongelman erottaa siitä, että jos vika on anturissa niin vikakoodit voi nollata mutta vikakoodi tulee uudestaan. Tässä tapauksessa auto ei anna vikakoodin nollautua eli taisi tuo carsoft toimia ihan oikein kun yritin päästä vikakoodeista eroon.
                Last edited by miccou; 19-01-2010, 19:50.
                VW Passat 1.8t -04


                X1 20Da X-Drive -13
                E39 530Da Touring -01
                E39 525iA Touring -01
                E46 325iA Sedan -01
                E46 320D Touring -00
                Audi A3 1.9TDI -01
                VW Multivan 2.5 TDI -05

                Comment

                • burrito87
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 87
                  • Jkl/ Hki

                  #53
                  Itselläni palaa dsc-,abs- ja käsijarrun merkkivalot ja inpa antaa vikakoodin: 5df5Control unit internal error. Abs-ohjainlaite entinen vai ? Auto on e46 320d vm.-01.

                  Comment

                  • Kepesjokke
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 52
                    • Lapland

                    #54
                    Missä tuo ohjauspyörän asentotunnistin sijaitsee?
                    Entä DSC:n ohjausyksikkö?

                    Palaa luistoneston merkkivalo, abs-valo ja käsijarrun merkkivalo.

                    Käytin testerissä niin eilen anto viaksi Ohjaupyörän asento epäilyttävä ja nollattiin, tänään koodina oli Ei yhteyttä ohjausyksikköön.

                    Välillä syttyy heti kun auton käynnistää, välillä on pitkään ettei pala.
                    Last edited by Kepesjokke; 23-05-2012, 18:13.
                    E46 330d

                    Comment

                    • Kepesjokke
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 52
                      • Lapland

                      #55
                      Eikö kukaan ole vaihtanu tuota ratin asentotunnistinta?
                      Last edited by Kepesjokke; 06-06-2012, 00:11.
                      E46 330d

                      Comment

                      • Kepesjokke
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 52
                        • Lapland

                        #56
                        Originally posted by burrito87 View Post
                        Itselläni palaa dsc-,abs- ja käsijarrun merkkivalot ja inpa antaa vikakoodin: 5df5Control unit internal error. Abs-ohjainlaite entinen vai ? Auto on e46 320d vm.-01.
                        Löytykö tähän vikaa ? oma anto saman koodin.
                        E46 330d

                        Comment

                        • Kepesjokke
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2011
                          • 52
                          • Lapland

                          #57
                          Oonko tosiaan ainut joka haluaa korjata vian vai miksei kukaan voi kertoa että mikä helevetti neuvoksi ? :think

                          Nollattiin vikamuisti ja autolla on ajeltu ja aina herjas samaa ohjausyksikön sisäistä vikaa, joten nyt vaihoin abs-yksikön jossa numerot täsmäsi vanhan kanssa ja abs:t alko toimimaan mutta luistoneston merkkivalot jäi palamaan.

                          Eli pitääkö tuo auto käyttää Wetterillä että ne opettaa tuon auton uudelle boksille vai onkohan tuo uus boksi rikki?

                          Käsittääkseni volkkarissa ainaki näin pitää tehdä.
                          E46 330d

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #58
                            Originally posted by Kepesjokke View Post
                            Oonko tosiaan ainut joka haluaa korjata vian vai miksei kukaan voi kertoa että mikä helevetti neuvoksi ? :think

                            Nollattiin vikamuisti ja autolla on ajeltu ja aina herjas samaa ohjausyksikön sisäistä vikaa, joten nyt vaihoin abs-yksikön jossa numerot täsmäsi vanhan kanssa ja abs:t alko toimimaan mutta luistoneston merkkivalot jäi palamaan.

                            Eli pitääkö tuo auto käyttää Wetterillä että ne opettaa tuon auton uudelle boksille vai onkohan tuo uus boksi rikki?

                            Käsittääkseni volkkarissa ainaki näin pitää tehdä.
                            Pitää koodata niin sitten luistonestokin alkaa pelittämään.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Kepesjokke
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2011
                              • 52
                              • Lapland

                              #59
                              Originally posted by Rahu View Post
                              Pitää koodata niin sitten luistonestokin alkaa pelittämään.
                              Kiitoksia !

                              Käytin tötterön Wetterillä, tunti työtä ja 111euroa siihen meni mutta häipy valot ja nyt saattaa takarattaatki vähän paremmin kestää ku on DSC taas pelissä
                              E46 330d

                              Comment

                              • arben
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1121
                                • suomi

                                #60
                                Originally posted by Kepesjokke View Post
                                Löytykö tähän vikaa ? oma anto saman koodin.

                                liityn joukkoon eli koodi 5df5

                                vika oli autossa kun ostin,eilen alkoi laturi temppuilemaan. eli latausvalo paloi 4000rpm asti,siihen asti toimi abs/asc,sekä ei palaneet vikavalot,kierrokset 4000rpm yli syttyi heti valot palamaan ja latausvalo sammui :think:think

                                tänään vaihdoin laturin ja akun,palattiin normaaliin arkeen jolloin abs/luistonesto valot palavat koko ajan.

                                eli abs boxin vaihto vai onko muita mahdollisia aiheuttajia?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎