Originally posted by segru
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46, DSC ja jarrujen varoitusvalot palavat (vika löytyi)
Collapse
X
-
Saksantuonti e46 330xda vm. 2002
-
-
Originally posted by segru View Postitelläkin tuo dsc menee pois päältä ja sytyttää tuon luistoneston valon ja keltaisen käsijarruvalon, mutta toisinaan saa ajaa pitkäänkin ennen kuin vika ilmaantuu ja silloin luistonesto toimii normaalisti! herjaa ratin asentotunnistinta,millainen homma tuo on vaihtaa ite ja mitä maksaa ko. osa?
jarruvalot jäivät toisinaan palamaan, eikä tarvinnut sitten pitkään ajaa kunnes varoitusvalot sytty.F31 320i xdrive -13
E91 330 XD -06
Ex.
E46 330XD -01
E46 325Xi -01
E30 325 IX -91
E36 320 -91
E30 324 TD -88
E30 324 D -86
E30 323i -85
E21 323i -79
E21 320 -78
E10 2002 -75
Comment
-
-
Jaahas, täälläkin on yksi ongelmapotilas (E46 320D vm. -02) ja äsken lukasin tuossa vikakoodit (Carsoft 6.5) ja löytyi seuraavaa:
Single diagnosis ABS / ASC - STATUS ERROR!
5e40 Lateral acceleration signal no plausible, Offset.
ABS ja DSC on poissa päältä, mittaristossa palaa DSC valo ja kun virrat laittaa päälle syttyy käsijarruvalo ensin punaisena ja sitten muuttuu keltaiseksi.
Eli eli, onko kyseessä nyt sitten pyörän ABS anturi vai viittaako tuo nyt johonkin muuhun? Ja pystyykö tuosta nyt päättelemään onko vika edessä vai takana, jos kyseessä on anturivika?
Tuolla carsoftin antamalla osanumerolla en ainakaan löytänyt mitään tietoja realoem.com:staVW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by miccou View PostJaahas, täälläkin on yksi ongelmapotilas (E46 320D vm. -02) ja äsken lukasin tuossa vikakoodit (Carsoft 6.5) ja löytyi seuraavaa:
Single diagnosis ABS / ASC - STATUS ERROR!
5e40 Lateral acceleration signal no plausible, Offset.
ABS ja DSC on poissa päältä, mittaristossa palaa DSC valo ja kun virrat laittaa päälle syttyy käsijarruvalo ensin punaisena ja sitten muuttuu keltaiseksi.
Eli eli, onko kyseessä nyt sitten pyörän ABS anturi vai viittaako tuo nyt johonkin muuhun? Ja pystyykö tuosta nyt päättelemään onko vika edessä vai takana, jos kyseessä on anturivika?
Tuolla carsoftin antamalla osanumerolla en ainakaan löytänyt mitään tietoja realoem.com:staE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostCarsoftin koodeihin pakko taas suhtautua pienellä varauksella. Tuleeko tuo sama koodi heti nollauksen jälkeen uudelleen? 9/2001 jälkeen erillistä "transverse acceleration sensoria" ei enää pitäisi olla, vaan kiihtyvyysanturit ovat yhdessä paketissa (DSC sensor), joka sijaitsee kuskin penkin alla poikittaispalkin ja kynnyksen kulmauksessa.
Tiedä sitten toimiiko tuo carsoftin vikakoodin nollaus oikein...VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by Safiiri View PostKolme päivää sitten tuli ekan kerran keltainen DSC varoitusvalo näyttöön. Pari kertaa vikakoodit on nyt nollattu, mutta seuravat koodit palaa uudelleen.
5EAC A0• 5EAC DSC-sensor twist angel level not plausible
5E96 A0• 5E96 DSC-sensor lateral acceleration not plausible
Auton (E61) vaste ohjauspyörän liikkeisiin muuttui selkeästi vian alettua. Liikenneympyrässä ajettaessa hävisi myös veto kokonaan, eli tuo sivuttais-kiihtyvyys anturi (sensor lateral acceleration) raportoi ohjausboxille sivuluisua.
Katsoin vanhat vikakoodien luvut ja jo keväällä herjasi seuraavaa
2009-04-17 5F56 Car Access Systeem: internal
5F56 CAS-Error: KL-15 Signal invalid or KL-R Signal invalid or KL-15 compared to Wauln plausibility test failed (ID 0x130,(ST_KL_R,ST_KL_15)
Nyt sitten kellojousen vaihdon jälkeen herjaa vieläkin seuraavista
2009-12-17 DSC OKAY
2 Error stored
5EA3 yaw rate sensor: - gain exceeds limit.
5EC1 steering angle sensor: - plausibility fault - versus yaw rate sensor.
Ideota mikä tässä on vielä rikki? Yleensä sitä yhtä viallista elektronista komponenttia etsittäessä menee tarvitaan taitoa ja tuuria, jotta yhdellä kertaa oikean osan saisi vaihdettua. Mikähän se on nyt tässä tapauksessa?
DSC:hen liittyen löysin seuraavan E39 ohjekirjan. Onkohan E61:ssä sama DSC-III kuin mikä E39:ssä?
Mihin vikaan nuo vanhat KL-15 ja KL-R Signal invalid herjat voivat viitata? Vai mikä tuo yaw rate sensor on koska kellojousen vaihdon jälkeen ratin kulman mittaustulos pitäisi olla OK.Last edited by Safiiri; 18-12-2009, 13:25.
Comment
-
-
Originally posted by miccou View PostJaahas, täälläkin on yksi ongelmapotilas (E46 320D vm. -02) ja äsken lukasin tuossa vikakoodit (Carsoft 6.5) ja löytyi seuraavaa:
Single diagnosis ABS / ASC - STATUS ERROR!
5e40 Lateral acceleration signal no plausible, Offset.
ABS ja DSC on poissa päältä, mittaristossa palaa DSC valo ja kun virrat laittaa päälle syttyy käsijarruvalo ensin punaisena ja sitten muuttuu keltaiseksi.
Eli eli, onko kyseessä nyt sitten pyörän ABS anturi vai viittaako tuo nyt johonkin muuhun? Ja pystyykö tuosta nyt päättelemään onko vika edessä vai takana, jos kyseessä on anturivika?
Tuolla carsoftin antamalla osanumerolla en ainakaan löytänyt mitään tietoja realoem.com:sta
Ongelmasta pääsee eroon kun suoritetaan uudelleenkalibrointi sen jälkeen kun pyörän kulmat on suunnattu kohdalleen.
Anteeksi hieman epämääräinen kuvaus ongelmasta ja sen korjauksesta, koska kyseessä ei ole oma auto ja en suoraan kuullut asentajan selitystä ongelmasta ja sen korjauksesta...
Asentajan mukaan tämän ja anturiongelman erottaa siitä, että jos vika on anturissa niin vikakoodit voi nollata mutta vikakoodi tulee uudestaan. Tässä tapauksessa auto ei anna vikakoodin nollautua eli taisi tuo carsoft toimia ihan oikein kun yritin päästä vikakoodeista eroon.Last edited by miccou; 19-01-2010, 19:50.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Missä tuo ohjauspyörän asentotunnistin sijaitsee?
Entä DSC:n ohjausyksikkö?
Palaa luistoneston merkkivalo, abs-valo ja käsijarrun merkkivalo.
Käytin testerissä niin eilen anto viaksi Ohjaupyörän asento epäilyttävä ja nollattiin, tänään koodina oli Ei yhteyttä ohjausyksikköön.
Välillä syttyy heti kun auton käynnistää, välillä on pitkään ettei pala.Last edited by Kepesjokke; 23-05-2012, 18:13.E46 330d
Comment
-
-
Eikö kukaan ole vaihtanu tuota ratin asentotunnistinta?Last edited by Kepesjokke; 06-06-2012, 00:11.E46 330d
Comment
-
-
Oonko tosiaan ainut joka haluaa korjata vian vai miksei kukaan voi kertoa että mikä helevetti neuvoksi ? :think
Nollattiin vikamuisti ja autolla on ajeltu ja aina herjas samaa ohjausyksikön sisäistä vikaa, joten nyt vaihoin abs-yksikön jossa numerot täsmäsi vanhan kanssa ja abs:t alko toimimaan mutta luistoneston merkkivalot jäi palamaan.
Eli pitääkö tuo auto käyttää Wetterillä että ne opettaa tuon auton uudelle boksille vai onkohan tuo uus boksi rikki?
Käsittääkseni volkkarissa ainaki näin pitää tehdä.E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by Kepesjokke View PostOonko tosiaan ainut joka haluaa korjata vian vai miksei kukaan voi kertoa että mikä helevetti neuvoksi ? :think
Nollattiin vikamuisti ja autolla on ajeltu ja aina herjas samaa ohjausyksikön sisäistä vikaa, joten nyt vaihoin abs-yksikön jossa numerot täsmäsi vanhan kanssa ja abs:t alko toimimaan mutta luistoneston merkkivalot jäi palamaan.
Eli pitääkö tuo auto käyttää Wetterillä että ne opettaa tuon auton uudelle boksille vai onkohan tuo uus boksi rikki?
Käsittääkseni volkkarissa ainaki näin pitää tehdä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Kepesjokke View PostLöytykö tähän vikaa ? oma anto saman koodin.
liityn joukkoon eli koodi 5df5
vika oli autossa kun ostin,eilen alkoi laturi temppuilemaan. eli latausvalo paloi 4000rpm asti,siihen asti toimi abs/asc,sekä ei palaneet vikavalot,kierrokset 4000rpm yli syttyi heti valot palamaan ja latausvalo sammui :think:think
tänään vaihdoin laturin ja akun,palattiin normaaliin arkeen jolloin abs/luistonesto valot palavat koko ajan.
eli abs boxin vaihto vai onko muita mahdollisia aiheuttajia?
Comment
-
Comment