Aika hassua, että toisilla paukkuu useaan otteeseen ja sitten muilla ei ongelmia?? Mulla on ollut E46 316ti 2001 vuodesta saakka ja tänä vuonna se vaihtui 318ti versioon, eikä tuossa aikaisemmassa autossa ollut mitään ongelmia.
Ilmeisesti ongelmat on enemminkin neloskoneiden kuin kuutosten?
Miksi huohottimen pitää mennä imusarjaan muuta kuin katsastuksessa? Eikö sen huohotinputken voisi laittaa vain auton alle roikkumaan? Niinhän se ennen vanhaan olikin. Sitten imusarjan päähän laittaa vain tulpan, vai tarviiko edes sitä (siinä on jo jäätyvä paineventtiili).
Tämä on varteenotettava vaihtoehto. Löytyykö tällaisesta modauksesta lisätietoa mistään?
siihen imusarjan päähän pikkupätkä letkua ja tulppa+klemmari ja se itse huohotinputki sit semmoseen paikkaan et ei haittaa jos vähän huohottelee
Menikin ehkä vielä kivuttomamin toi korjaus. Asennetaan uudenlainen venttiilikopan kansi, takuun piikkiin menee. Puoli vuotta sitten on umpeutunut auton takuu, mutta kyllähän se noin pitääkin mennä.
Minulle sanottiin huollosta että mikään lämmitin ei kuulemma edes auta tuohon jäätymiseen, siksi tulee uudenlainen koppa.
Sama tuo miten laittavat kuntoon, kunhan kuntoon tulee.
Jahas, pakkaset ovat näköjään saapuneet!
Ja kas, nätisti jäätyi JÄLLEEN huohotinputki. Uusia osia ei vieläkään ole.
Takuuseen pitäisi mennä, vaikka takuuaika on ummessa. Nyt ei taida enää huumori kestää tuota, pakko kokeilla jotain muuta autoa. Joka talvi, 3x sama vika... Nyt vielä jääty alku talvesta, että eiköhän se vielä joskus keväällä jäätyisi uudestaan. Toivottavasti kyseinen auto ei ole enään minun nimissä.
Jahas, pakkaset ovat näköjään saapuneet!
Ja kas, nätisti jäätyi JÄLLEEN huohotinputki. Uusia osia ei vieläkään ole.
Takuuseen pitäisi mennä, vaikka takuuaika on ummessa. Nyt ei taida enää huumori kestää tuota, pakko kokeilla jotain muuta autoa. Joka talvi, 3x sama vika... Nyt vielä jääty alku talvesta, että eiköhän se vielä joskus keväällä jäätyisi uudestaan. Toivottavasti kyseinen auto ei ole enään minun nimissä.
Kokeile seuraavaa moottori lämpöisenä: "Ota huohotinletku irti venttiilikannen liitoksesta. Työnnä letkua alaspäin ja ravistele vedet pois. Letku takaisin kiinni ja homma valmis." En tiedä autaako aina, mutta kertokaa kokemuksista!!!:think
Kokeile seuraavaa moottori lämpöisenä: "Ota huohotinletku irti venttiilikannen liitoksesta. Työnnä letkua alaspäin ja ravistele vedet pois. Letku takaisin kiinni ja homma valmis." En tiedä autaako aina, mutta kertokaa kokemuksista!!!:think
Periaatteessa voisi olla ratkaisu, kuulostaa siltä. No, katotaan mitä ne saa takuun piikkiin tehtyä..
Lähinnä alkaa olla jo surkuhupaisaa...
Kuinkahan mahtaa käydä katsastuksessa, öljyt ovat pakoputkeen kerta menneet...
Omastani 316i-99 meni huohotinletku ja venttiili viimme talvena, melkein kävi huonosti.
Oli käyntihäiriöitä, tutkin ja löysin sen huohotinletkun, joka on siis kutistemuovilla köytetty jonkin vesiletkun kylkeen, ehkäpä lämmityksen takia.
Se oli aivan paskana, öljyn pehmentämä, se vesiletku oli painanut sen lopullisesti halki ja lyttyyn.
Vaihdoin sen letkun ehjään, onneksi en laittanut klemmareilla kiinni.
Kun ajoin koneen kuumaksi, se alkoi huutaan kuin sireeni, oli venttiili mihin se letku menee tukossa ja paineet kasvoi, onneksi pääsivät jostain välistä pihalle ettei koneen stefat korkanneet öljyjä mihinkään kuten eräillä, kun on huohotin menny tukkoon.
Yks tyyppi tukki vanhassa e30:ssä huohotin letkun, ajoi vähän matkaa, nakkas öljyt pihalle vaihteiston puoli päätystä.
Kaverilla 330 e46 vm.-05, oli jäätynyt huohotin viimme talvena, ruikki sitten öljyt mäntien päälle ja pakoputkeen, aikasta isot remontit, noin uusi ja kallis auto, onneks meni takuuseen.
Comment