KL-varaosista kysyin niin olis 92€ ja vaatii uuden avaimen. Siihen en kuitenkaan lähde..
Huoltoliike lupas ite selvitellä mistä hankkivat lukkopesän ja pitäs olla sarjotettuna nykyiselle avaimelle.
Merkkiliikkeen varaosahinta oli Porissa (Rinta-Jouppi) tuo muistaakseni 63e nykyiselle avaimelle sarjoitettuna. Eli ei välttämättä kannata niitä harakiri-liikkeitä aina suosia siinä toivossa että saa halvemmalla
Nyt sit kävi sama mulle, tai no kaukosääteinen keskuslukitus ei ole toiminut muutamaan kuukauteen mutta ajatellut että ilman sitä pärjää hyvin kun avaimesta on toiminut hyvin. Kyseessä E46 -03 mallia Farmari ja nyt ei sit enää aukea edes kuskinpuoleisesta lukkopesästä. Ennen on sentään siitäkin toiminut mutta nyt liikkuu vain vapaasti oikealle ja vasemalle. Mitään ei tapahdu... Takaluukussa ei ole avaimelle paikkaa joten onko jotain muuta tapaa päästä autoon sisälle? Jos ikkunan joutuu hajottaa niin sit tulee hieman kylmä ajella 50km lähimpään paikkaan mistä voisi saada uuden :F
EDIT:
Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€). Mites tuommoisen lukkopesän poraaminen, onko joku tuommoista koskaan tehnyt ja osaisi sanoa et jos tuon nyt lähtis tekemään, niin mitä pitää varoa ja mitä voi odottaa että tulee vastaan? Jos tuon auton nyt saisi auki niin pääsis sentään ajamaan huoltoliikkeelle. Tässä nyt tämä ja huominen aikaa Lasi tuossa lukon takana varmaan tulee vastaan, jos liian pitkälle menee...
Nyt sit kävi sama mulle, tai no kaukosääteinen keskuslukitus ei ole toiminut muutamaan kuukauteen mutta ajatellut että ilman sitä pärjää hyvin kun avaimesta on toiminut hyvin. Kyseessä E46 -03 mallia Farmari ja nyt ei sit enää aukea edes kuskinpuoleisesta lukkopesästä. Ennen on sentään siitäkin toiminut mutta nyt liikkuu vain vapaasti oikealle ja vasemalle. Mitään ei tapahdu... Takaluukussa ei ole avaimelle paikkaa joten onko jotain muuta tapaa päästä autoon sisälle? Jos ikkunan joutuu hajottaa niin sit tulee hieman kylmä ajella 50km lähimpään paikkaan mistä voisi saada uuden :F
EDIT:
Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€). Mites tuommoisen lukkopesän poraaminen, onko joku tuommoista koskaan tehnyt ja osaisi sanoa et jos tuon nyt lähtis tekemään, niin mitä pitää varoa ja mitä voi odottaa että tulee vastaan? Jos tuon auton nyt saisi auki niin pääsis sentään ajamaan huoltoliikkeelle. Tässä nyt tämä ja huominen aikaa Lasi tuossa lukon takana varmaan tulee vastaan, jos liian pitkälle menee...
Itellä myös prkl. Mutta rupes taas vehkeet toimimaan kun räläsin sulake pesää. Tuntuu noi ilmat näköjään vaikuttavan noitten toimintaan
Kokeilkaa aukeaako ikkunat kun pitää kaukosäädön ovet auki nappia pohjassa tai avaimella kääntää auki. En tiedä toimiiko mutta tuli mieleen, ainakin pääsee autoon sisälle jos aukeaa.
Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..
Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..
Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..
Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..
Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
Se kaavio löytyy sieltä sulakerasiasta. ainaki itellä. Paikka 60 oli vissii just noihin lukkoihin se sulake.
EDIT:
Senverran päivitystä että soittelin huoltoliikkeeseen niin ilmeisesti lukkopesässä on joku muovinen osa joka ei kestä että ovet avataan toistuvasti avaimella. Ompa hienoa tekniikkaa nykypäivänä kun ei saa lukkopesästä autoa enää jatkuvasti avata. Vaihtoehtoina on porata lukko auki (Lukko menee muutenkin vaihtoon, ~100 uusi lukko), hajottaa lasi(120€+työt) tai hinata automaattinen auto (250€).
Purkaamolta itse hain muutama vuosi sitten 70e sivulasin, vaihtaminen onnistuu suht helposti itsekin tehden, aikaa menee ensikertalaiselta sellaiset 45min kaikkineen. Tämä kaikki tuossa muutama postaus sitten kerrattuna..
RASVATKAA SE LUKKOPESÄ HYVIN ENNEN TALVEA NIIN SE TOIMII OIKEIN HIENOSTI!!! Jos se pääsee jäätymään niin toiminta loppuu hyvin nopeasti..
Terve. Itselläni myös ongelma keskuslukituksessa. Auto on 2000vm 316i ja keskuslukitus reistailee.. Välillä kun avausnappia painaa kaukosäädöllä niin auton sisällä valot menee päälle ja kaikki antaa olettaa että "auto" olisi auki, mutta ovien tapit pysyvät pohjassa... Eli ovet eivät aukea. Sitten kun taas painaa lukitusnappia niin kuuluu "naks" ja ovet "lukittuvat" niinkuin kuuluukin. Kuskin ovessa on ainoa lukkopesä josta kuskinovi aukeaa normaalisti avainta käännettäessä lukkopesässä, mutta muut ovet eivät siitä aukea.. Mitään ei tapahdu myöskään auton sisällä olevasta "lukitusnapista". Takakontti aukeaa normaalisti ja kaikki muu pelittää..
Tänään aamulla vielä kaikki toimi oikein mallikaasti mutta nyt päivällä en saanut ovia auki. Ongelma on esiintynyt jo aikaisemmin mutta aina on ovet avautuneet kun sitä nappia on räplännyt tovin..
Onko teillä joilla on ollut kokemusta asiasta ongelma ratkennut releen vaihdossa? Vai onko joku selvinnyt sulaketta vaihtamalla? Itse en ole vielä tarkistanut sulakkeita kun ei tuolta alkp. ohjekirjasta löyty sulakekarttaa. Auto tuotu saksasta 2006 joten ohjekirja saksankielellä :think
Relevika korimoduulissa, ihan tyyppivika.
Löytyy releitä tai vaihtoehtoisesti voin vaihtaakkin mikäli tarvetta. Ovat juotettuna piirilevylle siis.
Jees, autoon tuli päästyä sisälle, ilman että tarvitsi mitään rikkoa. Hieman kekseliäisyyttä ja aikaa se vei että pääsi takaikkunasta sisälle (onneksi oli vanhat käsiveivit takaikkunoissa ). Nyt on auto tallissa ikkunat auki odottaen huomista että saa uuden vastaanottimen.
Pientä huomiota jos joku nyt on jäänyt ulos ja ovet lukkoasennossa. Kahvasta ei saa auki, keskuslukituksen napista ei saa auki mikä siinä keskikonsolissa on. Kaikki lähti sitten toimimaan kun sai avaimen virtalukkoon. Murtovarma siinä mielessä
Onko noissa korimoduleissa kuinka paljon eroa eri mallien välillä? Bmwfans antaa ainakin 2 eri osanumeroa mun autolle (328 4d). Onko mitään väliä esim. sähköikkunoiden määrällä tai kattoluukuulla..? Että uskallanko ostaa käytetyn modulin jostain muusta mallista? Koodaamaanhan tuon uuden modulin joutuu joka tapauksessa.
Onko noissa korimoduleissa kuinka paljon eroa eri mallien välillä? Bmwfans antaa ainakin 2 eri osanumeroa mun autolle (328 4d). Onko mitään väliä esim. sähköikkunoiden määrällä tai kattoluukuulla..? Että uskallanko ostaa käytetyn modulin jostain muusta mallista? Koodaamaanhan tuon uuden modulin joutuu joka tapauksessa.
On kaksi versiota, High ja Low. Lukee purkissa itsessäänkin.
Low versiosta puuttuu takalasien ohjauksen elektroniikka sekä hälytoiminnot ainakin.
Eli sen mukaan kun hommaa niin pitäisi käydä.
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment