Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 keskuslukitus häikkää
Collapse
X
-
tänne saa tarjota gm5 boksia...jos sais ees lainaan siksi aikaa kun saa oman korjattua. ei low mallia.
-
-
Originally posted by Henkka992 View Posttänään ostin auton joka oli ollut seisonnassa muutaman kuukauden. Akku melkeen tyhjäks päässy ja nyt vaikka virtaa on akussa niin oven lukkopesästä ei aukee kun kuskin ovi ja menee kiinni. Mut muut 3 ovee pysyy lukossa, ei aukee kaukosäädöllä, tai sisältä napista tai kuskinoven lukko pesästä :think Jos vika korimoduulissa niin olisin halukas ostamaan kyseisen moduulinautona e46 328 sedan
Releitten vaiholla selvis mun ongelma.Pari juotosvikaa ja toinen keskuslukituksen rele oli jumissa
Erillistä huoltohistoriaa katellessa huomasin että vika oli jo huomattu vuonna 2009 ja siitä tähän vuoteen asti oli joka huollon yhteyteen laitettu että keskuslukitus menee kiinni mut ei aukee --> vika korimoduulin releessä.
Leave a comment:
-
-
Puuuuh
vm-01 e46 330d touring
vaihettu gm boxi ja antenninvahvistin, avain ok tulee signaali ja ovet toimii sisänapista ja lukkopesästä. lukkopesässä kun pitää avainta käännettynä niin ikkunat aukee ok.
nyt kiinnostais tietää mitä ovat antennivahvistimelle tulevat 3piuhaa vasempaan reunaan. eli tuohon X1143
vinkkejä
Leave a comment:
-
-
tänään ostin auton joka oli ollut seisonnassa muutaman kuukauden. Akku melkeen tyhjäks päässy ja nyt vaikka virtaa on akussa niin oven lukkopesästä ei aukee kun kuskin ovi ja menee kiinni. Mut muut 3 ovee pysyy lukossa, ei aukee kaukosäädöllä, tai sisältä napista tai kuskinoven lukko pesästä :think Jos vika korimoduulissa niin olisin halukas ostamaan kyseisen moduulinautona e46 328 sedan
Leave a comment:
-
-
Nyt on vaihettu releet korimoduuliin, on vaihettu antennin vahvistin takalipan alle on katottu avaimesta patteri että ok. Ei sano mitään vieläkään? Mikä voi vielä mättää?
Avaimen koodaus ei onnistu
Toimii siis ovesta avaimella kääntäen ja sisältä lukitus napista
Vinkkejä kaivataan.
Auto e46 330d touring.Last edited by kossari; 07-05-2015, 14:12.
Leave a comment:
-
-
Releiden vaihto onnistuu Tuusulassa
Hei,
Voin vaihtaa vikaantuneet releet, jos toimitatte korimoduulin irrallisena.
Lisätietoja huolto @ elkotron.fi
Leave a comment:
-
-
E46 vm:00 330d Takakontin sähkönhaju/ napista ovet kiinni ei vilkut välähdä enään..
nyt kaivattais pikkasen apua jos jollain on moista käynyt,
Eli tuossa eilen ajelin tuonne tuusulaan päin ja sit avasin ikkunan niin tuli järkyttävä sähkön käry sisälle, no siitä jatkoin sit matkaa ja laitoin ikkunan kiinni ni sähkön käry vähä hävisi, pääsin perille ni aikani tutkittua ja haisteltuani paikansin Hajun takakonttiin, eli tuonne missä on rekkarivalot yms, purin sieltä kaikki pois ja tsekkasin johdot mutta mitään ei näkynyt että olisi saanut kipeetä,
Ainoa vika minkä huomasin että tuli samalla, on se että kun napista laittaa ovet kiinni niin vilkut ei enää välähdä, ja tänää päivällä vielä välähti..??
Olisko kellää mitää ideaa mitä tehdä..? Ettei pala koko paska😃
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huTsu View Postkahvan sisäiset olettais olevan kunnossa kun on uusi, kaapelointivika voi olla mahdollinen.
Voisko se johtua siitä että lukko + vasta kappale on liian löysällä kontin kiinni olessa. Vois kokeilla kirraa konttia.
Leave a comment:
-
-
Tuli tilattua uus korimoduuli ebaysta ja siinä sitte huvikseen testailin käydä kolvin kanssa juotoksia läpi vanhasta moduulista ja heitin takaisin paikalleen ja miten tässä kävikään? no tietysti alko toimii keskuslukitus täydellisesti ja toiminu pidemmän jakson ku ikinä mun aikaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostSitten ei oikein jää kuin kaapelointiviat ja kahvan sisäiset liuskat, mutta erikoista että toiminta on erilaista kahva vs. kaken nappi.
Voisko se johtua siitä että lukko + vasta kappale on liian löysällä kontin kiinni olessa. Vois kokeilla kirraa konttia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huTsu View PostÖÖ A-pilarin juuressa ei ole nappia, piti oikein tarkistaa asia mutta ei ole ei ja lukko on asennossa normi eli pytyssä.
Sitten ei oikein jää kuin kaapelointiviat ja kahvan sisäiset liuskat, mutta erikoista että toiminta on erilaista kahva vs. kaken nappi.
Leave a comment:
-
-
Vika selvisi koodien luvulla eli vika löytyi korimoduulista vaikka releet vaihdettu uusiin ja ei toiminu aika mystinen homma, kai se on vaan tilattava jostain uusi korimoduuli:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostMystistä. Toimiiko sisäpuolen avausnapista A-pilarin juuresta? Missä asennossa takaluukun lukko on, avaimen ura pystyssä (=normiasento) vai vaakassa (=valet function)?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huTsu View PostMNi osaisitko sanoa mistä juontaa takaluukun lukon perseily.
Keskuslukitus toimii hyvin mutta kaukosäätimestä kun haluaa avata takaluukun niin kontin lukko naksahtaa kaksi kertaa eli avoimesta kiinni. kahvasta aukoo nätisti kyllä mutta kaukosäätimellä ei, välillä avaa oikein mutta jättää lukon auki.
Takaluukku ja kahva kokonaisuudessaan vaihdettiin viime keväänä ja on sen jälkeen perseillyt tuolla tavalla. Lukkolaite otettiin vanhasta luukusta.
Lukko ja vasta kappale on säädetty kohdalleen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostVoi mahdollisesti aiheuttaa, joskin GM5:n releet happanee nekin vaan ajan saatossa.
Tuskin pelkästään rekisterikilven valon "lasin" hajoaminen on aiheuttanut pelkästään kuparin oksidoitumista, kyllä se on pikku hiljaa sieltä sulanut. Näitä "laseja" eli muovilirpuikoita saa vaihtaa kerran vuodessa tai kahdessa jos aikoo luottaa että pysyy paikallaan.
Kyllä se kahvan rakenne on vaan niin perheestä että jätetään kupariliuskat näkyville --> antautuu joka tapauksessa. Tosin, hankin joulun alla kolmannen kahvan, tässä versiossa ei ollutkaan enää kuparia ne johdinliuskat vaan kromattua peltiä eli eivät happane ehkä niin nopeasti.
Tarkistaisin kaikki kolme tyyppivikaa:
a) kahvan liuskojen happaneminen, ensin sammuu yksi rekkarin valo, sitten toinen ja jossain välissä kahvan aukaisunappi lakkaa toimimasta
b) takakontin kumisukan sisältä johdot kuorii ajan saatossa
c) takavalojen polttimolevyn maakarva ajan myötä kuumenee --> sulattaa liitosta, tee ohitus maakarvalle.
Näistä tuo takavalon polttimolevyn maadoitus on käsittääkseni aiheuttanut mystisiä sähköongelma myös muissakin malleissa.
Kohdat b ja c vaivaa jossain määrin ainakin E39/E46/E9X/E6X -malleja.
Leave a comment:
-
Leave a comment: