Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 etupää kolisee, väljää ei löydy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • newport
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 58
    • Kerava

    #46
    Originally posted by Dani View Post
    Etualatukivarren helahan on orkkiksena täynnä öljyä, joten jos ne ovat todella väsyneet eli loppu niin kannattaa hommata uudet moiset.
    No ei ne alatukivarren palloniveletkään mitään kovin ikuista tavaraa ole joten hommaat nekin siinä samalla.

    Jos toisenpuolen meinaa uusia niin se tarkoittaa sitä että molemmat puolet pitää uusia. Ei pelkästään toistapuolta.
    Mistä noita pelkkiä heloja saa? Mikäli ymmärsin oikein niin jos ostaa "helasarjan" niin siinä tulee myös puslat mukana, ja tarkoitus olisi siirtyä Powerflexiin. Ja pitääkö koiranluut hommaa merkkiliikkeestä kun esim. motonet ilmoittaa et ei sport alustoin?
    330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #47
      No jos pelkät helat vaihtaa niin samalla kannattaa vaihtaa koko etualatukivarsi, koska se pitää irroittaa siinä samassa joka tapauksessa.

      Noita täydellisiä etualatukivarsia saat vaikka motonetistä hintaan 139€/kpl.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • newport
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 58
        • Kerava

        #48
        Originally posted by Dani View Post
        No jos pelkät helat vaihtaa niin samalla kannattaa vaihtaa koko etualatukivarsi, koska se pitää irroittaa siinä samassa joka tapauksessa.

        Noita täydellisiä etualatukivarsia saat vaikka motonetistä hintaan 139€/kpl.
        Ei haluttais vaihtaa alatukivarsia kun ovat kunnossa ja syy remonttiin on powerflex ja tekemisen puute tipattomalla tammikuulla. Siis noita vanhoja heloja ei voi/kannata käyttää uudestaan?
        330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #49
          Kyllä voi, otat työntömitan käteen ja mittaat helan sisähalkaisijan, sit US-Partsille ostoksille. Noita löytyy kahta kokoa 60mm ja 66mm, mutta sulla kun on -02 niin oletan että sulta löytyy tuo 66mm.
          Tarkista kuitenkin.
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • newport
            Bimmer Rookie
            • Apr 2006
            • 58
            • Kerava

            #50
            Originally posted by Dani View Post
            Kyllä voi, otat työntömitan käteen ja mittaat helan sisähalkaisijan, sit US-Partsille ostoksille. Noita löytyy kahta kokoa 60mm ja 66mm, mutta sulla kun on -02 niin oletan että sulta löytyy tuo 66mm.
            Tarkista kuitenkin.
            Kiitos, entäs noi koiranluut, käykö motonetin vai?
            330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              #51
              Mulla on 55/35mm H&R setti ja juuri nuo motonetin koiranluut uusittu sekä edestä että takaa.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • Sampza
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1398
                • Rovaniemi

                #52
                Originally posted by Sampza View Post
                ..pitääpä ilmoitella häviskö kolinat k-luiden vaihdolla..

                Eilen vaihdoin uudet koiranluut eteen, hetken jo riemutsin ajellessa kun lämpimästä tallista lähdin ja ajoin hiljokseen teräviä möykkyjä pitkin niin kolinoita ei kuulunut. No eimennyt kun tunteroinen niin tuttu kolina alkoi taas...

                ..varmaan joku alapallo kolisee.
                320d touring M-sport -09
                320d -02
                1250 Bandit S

                Comment

                • newport
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2006
                  • 58
                  • Kerava

                  #53
                  Originally posted by Dani View Post
                  No jos pelkät helat vaihtaa niin samalla kannattaa vaihtaa koko etualatukivarsi, koska se pitää irroittaa siinä samassa joka tapauksessa.

                  Noita täydellisiä etualatukivarsia saat vaikka motonetistä hintaan 139€/kpl.
                  Päätin uusia noi alatukivarret samalla, ois vaan pitäny heti uskoa ni ei tarvi kesken remontin lähtee osia hakee...on muuten aika jännässä paikassa mutteri vänkärin puolella sisemmässä nivelessä.
                  330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #54
                    Ihan mulkku paikassa, tilaa on paljon
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • maukka86
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 488
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Raidetangosta

                      Eli kuten tuolla aikaisemmin kirjoittelin, niin ilmeisesti väljää raidetangon sisäpään nivelessä. Mietin, että kannattaa varmaan uusia koko raidetanko samalla sekä ulompi nivel myös. Ihmetystä vain herättää tuo KL-varaosien osien sopivuudet eri vuosimalleihin. Eli tuollainen osa "Raidetanko+nivel vasen 9/98-" kävisi vain tuon vuosimallin jälkeisiin autoihin? Itsellä on kuitenkin 8/98 valmistettu auto, joten mitenkähän sopivuuden kanssa on? Sama homma näyttäisi olevan moniurahihnan kanssa, eli vain 9/98 jälkeen tehtyihin autoihin löytyisi. Onko e46:ssa joku päivitys tuossa 9/98 vai minkä takia osat on noin merkitty?
                      f22 220i

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        #56
                        Motonetistä löytyy 19.90€ kpl. ulompi että sisempi, kuten myös noi hihnat.
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #57
                          Originally posted by Sampza View Post
                          Eilen vaihdoin uudet koiranluut eteen, hetken jo riemutsin ajellessa kun lämpimästä tallista lähdin ja ajoin hiljokseen teräviä möykkyjä pitkin niin kolinoita ei kuulunut. No eimennyt kun tunteroinen niin tuttu kolina alkoi taas...

                          ..varmaan joku alapallo kolisee.
                          Kiristitkö ne koiranluut siten, että pidit jakarilla vastapuolelta, eli siitä nivelen ja kiinnityskohdan välistä kiinni ja kiersit mutterin tiukkaan? Se nimittäin lähtee pyörimään siinä nivelessä se pultti, jos siitä mutterista ei pidä samalla kiinni. Silloin tuo kuulostaisi ihan loogiselta, eli koiranluut löystyivät pienen ajon jälkeen ja kolina alkaa uudestaan.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • newport
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 58
                            • Kerava

                            #58
                            Miten muuten kun vanhoissa varsissa oli teippi jossa oli m-sportin logo ja teksti only for e46 m-sport, eli onko eroa motonetin varsiin?
                            330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              #59
                              Originally posted by newport View Post
                              Miten muuten kun vanhoissa varsissa oli teippi jossa oli m-sportin logo ja teksti only for e46 m-sport, eli onko eroa motonetin varsiin?
                              Varaosanumero on sama kaikkiin e46:siin, alustasta riippumatta. Tai no, otetaan sen verran takaisin, että nelivedossa taitaa olla eri numerolla.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • maukka86
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 488
                                • Pirkanmaa

                                #60
                                Jatkoa kolinoihin

                                Oli auto pitkästä aikaa nosturilla, kun vaihdettiin moniurahihnat. Samalla etsittiin taas kolinan aiheuttajaa. Tällä kertaa otettiin pois raidetangon suojakumit, ja eihän niissä mitään väljää ollut. Rattia nopeasi kääntämällä ja edestakaisin nytkyttämällä jostain kuuluu kolahdus, joten taitaa enää olla hammastanko vaihtoehtona, missä olisi väljää? Aiheuttaako raidetangon väljistyminen kuinka kovaa kolinaa kuoppiin ajaessa?
                                f22 220i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎