Originally posted by Hemi
View Post
-Eikös autossasi ole katit suoraan pakosarjoissa kiini? --> ymmärtääkseni kyllä:think
Ja itse en pidä pientä (esim hiushalkeamaa / millinkokoista / selaista saumakohtaa mistä juuri näkee, että on tihkunnut nokea) vuotokohtaa näin "suurena" ongelmana. Toki jos vuoto on ennen lambda antureita ja vuoto on kaiken lisäksi "iso / paha" niin sotkee toki järjestelmän toiminnan.
Ensinnäkin kuin tehdään täysi kiihdytys niin tavallinen lambda anturi ei riitä edes säätämään seosta niin laajalle alueelle. Laajakaista lambda on erikseen.
-Eli vielä kertaalleen selitettynä tässä sinun tapauksessasi vuoto pitäisi olla sylinterikannen ja pakosarjan laipan välissä, jotta se vaikuttaisi lambdaantureiden toimintaan ja kaiken lisäksi vielä sellainen vuoto mikä "supsuttaisi" kunnolla.
-Toki en missään nimessä väitä, että vuotava putki olisi ok, mutta ei sen pitäisi lamauttaa koko autoa tällä tavoin.... vaikka jompikumpi säätävistä antureista ilmaa saisi, joten en usko tuohon teoriaan.
Jos esim vaikka ehjästä autosta nappaa toisen lambda liittimen irti niin auto toimii siitä huolimatta lähestulkoon normaalilla tavalla.
-Ja eihän siinä ole sen kummempaa kuin otat tuiki tavallisen yleis mittarin ja, mittaat lambda anturilta mustasta johdosta jännitettä kun auto käy. jännite tulisi heilua välillä 0-1v ja samalla voi hiukan ryntäyttää moottoria.
Tuollaiset sarjatko sieltä autostasi löytyy? (toi äskeinen tekstini perustuu tuohon kuvaan/versioon.) Ja noi säätävät lambdat ovat numerolla 1 kuvissa
Comment