Mene KL-varaosiin ja osta sieltä uusi Boschin ilmamassamittari, uusi ilmansuodatin ja Lambda-anturi. Asenna uudet osat paikoilleen. Käy sen jälkeen BMW:n testerissä mutkat ja samalla kertaa nollauta myös DME:n vikamuisti ja mukautumisarvot. Varmista, että mistään nokka-/kampiakselin asentotunnistimista ei ole vikakoodeja.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Mene KL-varaosiin ja osta sieltä uusi Boschin ilmamassamittari, uusi ilmansuodatin ja Lambda-anturi. Asenna uudet osat paikoilleen. Käy sen jälkeen BMW:n testerissä mutkat ja samalla kertaa nollauta myös DME:n vikamuisti ja mukautumisarvot. Varmista, että mistään nokka-/kampiakselin asentotunnistimista ei ole vikakoodeja.
Jep, jep! Pään seinään hakkaamiseltahan tää tuntuu!! Meinnaatteko, että että toi mikälie tarvikemassamittari ei antas edes suuntaa siitä, että mittarissa todella vika! Mitä lambdoihin tulee, niistähän pitäs tulla vikakoodi? Toisekseen päästöt, oli ihme kyllä aivan reilassa (niinkun oli autokin??) kun korjaamolta sen reilu viikkositten sen hain?
Itse laittasin kokemuksen perusteella satavarmasti ton nokka-akselien asentotunnistimien piikkiin...! Mutta prkl, kun ei niistäkään jää mitään vikaa muistiiin!
Tuntuu vaan, että siellä pajalla ei jakseta mittailla noita noita anturi/lambda-arvoja??
Voiko niitä millään mitata itse?
--------------------------------------------------- E91 325d M-Sport ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04, E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
Meinnaatteko, että että toi mikälie tarvikemassamittari ei antas edes suuntaa siitä, että mittarissa todella vika!
Kyllä se KL-varaosien myymä Boschin mittari on ihan oikeanlainen. Hinta on vaan puolet halvempi, kuin virallisen BMW:n varaosanumeron kanssa ostettuna. Eli ei mikään yleismallin mittari. Sama homma lambda-anturin kanssa. Osa on ihan sama, kuin BMW:n varaosanumerolla tilattuna - hinta on vain halvempi.
Suosittelen uusimaan suosiolla myös sen nokka-akselin asentotunnistimen, jos auto ei tule ilmamassamittarin ja lambdan vaihdolla kuntoon. Nuo anturit on kuitenkin oikeasta paikasta ostettuna kohtuuhintaisia ja huomattavasti halvempia vaihtaa heti suosiolla, kuin tuhlata satoja euroja korjaamolla valohoitoon. Vaikkei vika ole niissä antureissa, onpahan ne ainakin vaihdettu ja kestävät taas seuraavat 50 - 100tkm, eli tuskin joudut niitä enää toista kertaa vaihtamaan.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Kyllä se KL-varaosien myymä Boschin mittari on ihan oikeanlainen. Hinta on vaan puolet halvempi, kuin virallisen BMW:n varaosanumeron kanssa ostettuna. Eli ei mikään yleismallin mittari.
Kyllä! Meinasin vaan, että nyt siinä on kokeilumielessä kiinni joku merkitön tarvikemittari, jollasen sain lainaan Sillä en oo saanut muutosta toimivuuten kahdenpäivän ajolla.
Molemmat nokka-akselin asentoanturit on vaihdettu vuoden sisään...
--------------------------------------------------- E91 325d M-Sport ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04, E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
Hei, saako tässä mallissa millään nollattua noita mukautumia kotikonstein?? Meinaan akku irti tyyliin ikuisuuden tms.? Sais sen taas hetkeksi kulkemaan taas hyvin?
--------------------------------------------------- E91 325d M-Sport ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04, E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
Seuraava toimenpide on vaihtaa tuo ilmamassamittari alkuperäiseen uuteen. Samalla mukautumien nollaus. Ja taas mennään! Toivottavasti tällä kertaa sitten jo pidempään kuin viikko...
On uskomattoman tukossa toi auto...
--------------------------------------------------- E91 325d M-Sport ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04, E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
Onko siinä lambdat ennen ja jälkeen katin, jos näin, se ennen kattia oleva säätelee seosta ja jälkimmäinen tarkkailee katin toimivuutta.
Ja ainakin ooppeleissa toi homma menee niin, että lambdan perusteella noi sopeutumat sinne muistiin muodostuu. Että jos noi sopeutumat palautetaan oletus arvoihin ja se auttaa, niin se kyllä viittais lambda vikaan.
Mutta jos bemussa on vielä jokin muu sopeutuva seos kartasto, niin se on tietysti sitten eri juttu.
E39 525 tds -96
E30 324 d (tdic) -86
Toyota Corona Mark II 2.0 -72
Ex:
E21 316 (1.8)
E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
Toyota Corona Mark I 1.6 -74
Daihatsu Charade 1.0 -87
Onko siinä lambdat ennen ja jälkeen katin, jos näin, se ennen kattia oleva säätelee seosta ja jälkimmäinen tarkkailee katin toimivuutta.
Ja ainakin ooppeleissa toi homma menee niin, että lambdan perusteella noi sopeutumat sinne muistiin muodostuu. Että jos noi sopeutumat palautetaan oletus arvoihin ja se auttaa, niin se kyllä viittais lambda vikaan.
Mutta jos bemussa on vielä jokin muu sopeutuva seos kartasto, niin se on tietysti sitten eri juttu.
Molemmat taitaa olla siinä pakosarjassa :think. Meinaatko että ilmamassamittari ei vaikuttas ollenkaan sopeutumiin?(Edes Ooppelissa) Täytyykin kysellä, kun torstaina taas auton sielunelämää pohditaan.
Ja nyt kun kerran asiaan päästiin ja uuden alkuperäisen ilmamassamittarin (ainoan ja oikean vaihtoehdon) valitsit niin pyydä nyt samaan käyntiin se DME:en eli moottorin ohjainlaitteen uudelleen ohjelmointi. Äläkä ota autoa ennen korjaamolta pois ennenkuin se on tehty Änkee sinne pajan puolelle ja kyttää vieressä, että varmasti homman hoitavat. Ja diaknoosi testerillä (gt1) niin sillä ei voi ohjelmoida, sillä luetaan vain häiriömuisti / muita statuksia. Ohjelmointi asema on erillinen pc tietokone, niin katso, että homman tekevät
-Ja pyydä varmuuden vuoksi, että tarkistavat lambda antureiden toiminnan, että molemmat bank:it säätävät välille 0-1.0v.
Ei ole kyllä juuri vikoja kyseisten moottoreiden lambdoissa ikinä ollut, mutta kerta se olisi ensimmäinenkin.
-Ja katsovat, että onko häiriömuistissa jotain ilmoituksia, pyydä tuloste diaknoosi raportista mukaan (kuuluu samaan hintaan mukaan)
Comment