Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 Tehot kadoksissa. APUA kaivataan! HÄTÄ! Lambda/putkitietoutta??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #76
    Case jatkuu...

    Päivitetään tätä sen verran, että kovasta odotuksesta huolimatta mittaria ei saatu vielä tänään vaihdettua. Ei ollut oikeaa mittaria hyllyssä.. Heti alkuviikosta menee uusi mittari kiinni.

    Piuhan päässä autoon oli jäänyt jälkiä siitä että käy rikkaalla. Lisäksi Ilmamassamittarin vikakoodi, mutta se tuli todennäkösesti siitä, kun tempasin tossa alkuviikolla piuhan siitä mittarista pois hetkeks.

    Josko, sitten pääsis kesäkauden ajot, aloittamaan hymyssä suin...
    Last edited by fastandfurious; 19-04-2007, 21:45.
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #77
      Uutta original mittaria koitettu

      Ja taas homma jatkuu...

      Eli nyt on uutta original-mittaria koitettu. TULOS: SAMA!!! Puhti loppuu kahden päivän ajon jälkeen. Pikku hiljaa hiipuu, kunnes on aivan tukossa. Ilmamassamittarin johdon irroittaminen helpottaa miltei hetimiten...

      Pohdittavaa: Uudelle mittarille tehtiin, ennen ajoon lähtöa modulitesti:tms? Asiaa hieman ihmeteltiin jo siinä, koska uusi mittarikaan ei päässyt tyhjäkäynnillä arvotoleranssin sisäpuolelle (0,6 - 1,1 v) Tämä uusi näytti 0,51v, kun taas se vanha näytti 0,49?? Voisko tosiaan olla niin paska tuuri, että sain sieltä testiin rikkinäisen mittarin?:think Kuulostas uskomattomalle, mutta lienee mahdollista? Tietääkö kukaan noista mittareiden arvoista mitään?

      Jännä tosiaan, että kulku palaa, kun sen piuhan nyppäsee irti... Toikin musta viittais ihan selvästi siihen massamittariin edelleen.

      Nyt siis kaivattas apuja noissa oletusarvoissa? Osuuko kunnossa oleva mittari välttämättä noiden arvojen sisään?
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3449
        • Janakkala

        #78
        laitappas piruuttas se massamittarin varaosa numero näytille
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          #79
          Originally posted by Spetke View Post
          laitappas piruuttas se massamittarin varaosa numero näytille
          Sehän on tämä: 13621432356

          Edit: Seuraavaksiko lambdojen kimppuun??
          Last edited by fastandfurious; 24-04-2007, 20:34.
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • fastandfurious
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1731
            • Tampesteri

            #80
            Originally posted by fastandfurious View Post

            Pohdittavaa: Uudelle mittarille tehtiin, ennen ajoon lähtöa modulitesti:tms? Asiaa hieman ihmeteltiin jo siinä, koska uusi mittarikaan ei päässyt tyhjäkäynnillä arvotoleranssin sisäpuolelle (0,6 - 1,1 v) Tämä uusi näytti 0,51v, kun taas se vanha näytti 0,49?? Voisko tosiaan olla niin paska tuuri, että sain sieltä testiin rikkinäisen mittarin?:think Kuulostas uskomattomalle, mutta lienee mahdollista? Tietääkö kukaan noista mittareiden arvoista mitään?

            Anyone? :think
            ---------------------------------------------------
            E91 325d M-Sport
            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              #81
              Sori, mutta pakko möläyttää lisää arvauksia: katti / katit tukossa?
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #82
                Originally posted by Juhis View Post
                Sori, mutta pakko möläyttää lisää arvauksia: katti / katit tukossa?
                Tätä olen alkanut enenemissä määrin itsekin pohtimaan! Hämää vaan se, että kulku paranee, kun ottaa sen massamittarin piuhan irti?? Se taas vie musta tota katti/putki-teoriaa poispäin?

                Yhteen pointtiin oon kiinnittänyt kanssa huomioo, joka vois liittyä siihen että putki on tukossa? Kun auton sammuttaa, niin perseen alla tuntuu selvästi, että putki värähtelee aika lahjakkaasti? Mitäin helinöitä tms. ei kuitenkaan kuulu.
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • fastandfurious
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1731
                  • Tampesteri

                  #83
                  Kuuntelin tossa tullessa, niin tuntus että putkessa "pörisee" kaasua nostaessa? Lisäksi paikallaan kaasutellessa pakoääni kuulostaa kieltämättä siltä että hyvinkin vois ahdistaa putkessa?

                  Tänään on valjastettu uusi, uljas korjaamo asialle. Auto menee sinne jatkotutkimuksiin. Sais alkaa pikkuhiljaa selviämään.
                  ---------------------------------------------------
                  E91 325d M-Sport
                  ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                  E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1356
                    • Seinäjoki

                    #84
                    Originally posted by Juhis View Post
                    Sori, mutta pakko möläyttää lisää arvauksia: katti / katit tukossa?
                    Eikös tota voi kokeilla että kopauttaa varavasti kattiin ja kuuntelee onko sisuskalut irti?

                    Paska munkki kyllä ja osaan vaan kuvitella vitutusta
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      #85
                      Kyllä olisi maailman kahdeksas ihme jos kyseisestä autosta olisi katit tukossa, en jaksa uskoa.
                      Edelleen kaikesta huolimatta olen sen massamittarin / seoksen muodustumisen / niiden ammattitaidottoman toiminnan kannalla.:think
                      -Minulla olisi yksi ylimääräinen varmasti toimiva massamittari tuossa joutilaana.
                      Ja jos halua riittää niin voin myös kokeilla sitä autoosi
                      (toki mahdotonhan noita kyseisiä asioita on täälä netissä saada korjattua)
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • arska84
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1356
                        • Seinäjoki

                        #86
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Kyllä olisi maailman kahdeksas ihme jos kyseisestä autosta olisi katit tukossa, en jaksa uskoa.
                        Edelleen kaikesta huolimatta olen sen massamittarin / seoksen muodustumisen / niiden ammattitaidottoman toiminnan kannalla.:think
                        -Minulla olisi yksi ylimääräinen varmasti toimiva massamittari tuossa joutilaana.
                        Ja jos halua riittää niin voin myös kokeilla sitä autoosi
                        (toki mahdotonhan noita kyseisiä asioita on täälä netissä saada korjattua)
                        Voi se katti olla tukossa: http://www.btcf.fi/forum/showthread....=katti+tukossa
                        BMW PREMIUM

                        BMW E46 318

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3449
                          • Janakkala

                          #87
                          Originally posted by arska84 View Post
                          E46 316 pätkii perkeleesti sekä kylmänä että lämpimänä.. Vika varmaan lamdassa tai ilmamittarissa?? Mistä saa edullisimmin varaosia?? APUVA!!

                          Kyllä. On noita tukkoon mennyt kyllä noista nelos säksättimistä. Niissä on vain yksi katalysattori joka sijaitsee auton alla vaihdelaatikon vieressä. Noita olen itsekkin vaihdellut useampia kappaleita. Ja noikin murheet on jo mennyttä aikaa ne olivat ajankohtaisia silloin 90 luvun lopulla kun kyseiset autot olivat uusia.
                          -Eli toisin sanoen tuota kyseistä tapausta EI voi verrata tämän topikin ajoneuvoon millään tavoin.
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • fastandfurious
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1731
                            • Tampesteri

                            #88
                            Katti / putki tukossa!?

                            Originally posted by Spetke View Post
                            Kyllä olisi maailman kahdeksas ihme jos kyseisestä autosta olisi katit tukossa, en jaksa uskoa.
                            Edelleen kaikesta huolimatta olen sen massamittarin / seoksen muodustumisen / niiden ammattitaidottoman toiminnan kannalla.:think
                            -Minulla olisi yksi ylimääräinen varmasti toimiva massamittari tuossa joutilaana.
                            Ja jos halua riittää niin voin myös kokeilla sitä autoosi
                            (toki mahdotonhan noita kyseisiä asioita on täälä netissä saada korjattua)
                            Tottakai kaikki maailman keinot käytetään kun hätä on suurin! Mielellään koitetaan vaikka sitä sunkin ylimääräistä mittaria, jos tämä ei ala tästä muuten aukenemaan! Ensi torstaina auto menee taas toiselle pajalle, ja jos sieltäkään ei mitään muka selviä, oon varmasti hattu kourassa massamittarisi tykönä!

                            Originally posted by arska84 View Post

                            Itse alan kyllä kanssa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän kallistumaan siihen vaihtoehtoon, että putki olisi jostain päin tukossa?:think Ei välttämättä ole katti, voi olla hyvin joku pöntöistäkin(päästöt kunnossa!!)?!

                            Perusteluja ja pohdintaa edelliseen:
                            - Auto ei nyi/pätki yhtään! Vaan "toimii" ihan niinkuin sen pitääkin. Vain puhti puuttuu täysin.
                            - Perseen alla tärähtää selvästi kun auton saamuttaa!! Oisko noin, että putkesta ei pääse siinä tavaraa tarpeeksi pihalle?
                            - Kaasun kun nostaa, niin vaimea "rekyyli" tuntuu taas perseen alla? (tämä voi olla mielikuvituksen tuotetta)
                            - Jos seokset olisi persiillään noinkin paljon! Niin luulisi nyt maalaisjärjellä ajateltuna diagnostiikan jotain siitä herjaavan? (hetkellisen rikkaalla/laihalla käynnin, oli kerran taltioinut)
                            -Mielestäni pakoäänet on erilaiset kuin ennen (toki voi johtua myös siitä että seokset on persiillään?)
                            -Auto on todennäköisesti ollut pääasiassa kaupunki pyörityksissä ennen Suomeen rantautumista. Tämän puolesta puhuu aika paljon kuin uusi ulkokuori (tuulilasi, konepelti,etupuskuri, umpiot, jne.) Oikeastaan ainoa, josta auto on kulunut on ratti! -->Eli paljon pyöritystä taajamassa No joo, mutua!

                            Edit: Onhan näitä putkitukkeita ollut kutoskoneisissakin mm. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=76991

                            Seuraavaksi:
                            Raskaan ja pettymyksiä täynnä olleen edellisen korjaamon jälkeen (yli kuukausi painittu!!) vaihdetaan hieman käytännön läheisempään pajaan. Tarkotus on ottaa autosta ihan live-dataa pihalle. Edellinen korjaamo ei nähnyt tätäkään tarpeelliseksi. Lisäksi raa-asti perehtyä tohon mahdollisuuteen, että putkistossa olisi oikeasti tukos(vaikka se olisikin ehkä epätodennäköistä) Puhelimessa tämä korjaamon kaveri piti hyvinkin mahdollisena myös putken tukosta.
                            Last edited by fastandfurious; 26-04-2007, 21:22.
                            ---------------------------------------------------
                            E91 325d M-Sport
                            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                            Comment

                            • bmwagain
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 47

                              #89
                              Kuinkas se tukos osaisi avautua aina juuri ilmamassamittarin piuhan irrotuksen yhteydessä ja sitten taas tukkeutua hetken kuluttua :think
                              Etkös juuri aiemmin kertonut, että massamittarin vaihdon / nollauksen jälkeen toimii vähän aikaa ok ja piuha irti myös ok.
                              Pidetään peukkuja, että vika löytyy

                              Onko autosta otettu pakokaasuanalyysi/päästömittaus silloin kun vika on päällä. Sen jälkeen mukaumien nollaus ja uusi analyysi. Mahtaiskohan näiden mahdollisista eroista selvitä jotain?

                              Totesit aiemmin että olis muistissa jälkiä rikkaalla käymisestä. Tuli vaan mieleen, että onko todellisuudessa käynyt rikkaalla, vai onko vain auton lamdan/lamdojen mielestä käynyt rikkaalla. Jos näin, niin eikös silloin mukaumia ole ecun toimesta ajettu laihemmalla käynnin suuntaan, jolloin koneesta varmasti tulee puhditon. Ja kun riittävän kauan mukaumia vääristetään, niin alla tuntuu oleva 1,1 micra.

                              Eli....veikkaisin kuitenkin lamdan suuntaan, eli ei kokonaan sökö (eli ei vikakoodia), mutta antaa sopivan verran virheellistä tietoa aiheuttamaan edellä selostamani kaltaisen ilmiön
                              Last edited by bmwagain; 27-04-2007, 11:26.
                              - e46 330 cia cabriolet -01
                              - Audi A6 2.5TDI quattro avant -98(talvikärry)
                              - ex e36 325 -91
                              - ex e30 320 -88
                              - ex e30 316 -84

                              Comment

                              • fastandfurious
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 1731
                                • Tampesteri

                                #90
                                Originally posted by bmwagain View Post
                                Eli....veikkaisin kuitenkin lamdan suuntaan, eli ei kokonaan sökö (eli ei vikakoodia), mutta antaa sopivan verran virheellistä tietoa aiheuttamaan edellä selostamani kaltaisen ilmiön

                                Samaa mieltä! Ajattelin vaan, että myös tuke putkistossa virtausten heikkouden muodossa voisi vääristää mukautumia? :think Ilman massamittarin johtoakaan, kulku ei todellakaan ole normaali, mutta helpottaa joksikin aikaa. Luulen, että aika paljon tästä selviää juuri tuon live-datan perusteella, ja sitten raa-alla mahdollisten vikojen pois karsimisella?

                                Kyllähän tässä innostuu kaikista mahdollisista vikakohteista, kun tää tälläseksi on kerta mennyt. Ilmamassamittari, Lambdat, putkentukos, tai bensan paine, joku noista se varmaan on..
                                Last edited by fastandfurious; 27-04-2007, 11:48.
                                ---------------------------------------------------
                                E91 325d M-Sport
                                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎