Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ei kulje niinkuin pitäis...mutta alkaa toimiin paremmin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jardahl
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 176
    • Jyväskylä

    #91
    Originally posted by Lallevihtinen View Post
    Ota se pois kokonaan jos lähtee suhkot helposti ja puhalla paineilmalla puhtaaks, lähtee ainakin suurinosa. Ei ne rivat sieltä kauheen helpolla pois varise mutta vääntyy kyllä pienestäkin.

    peeämvee: Saikko missään vaiheessa tietää että mikä turbossa hajos tai miten se hajos? Ku mulla just oli toi turbo pöydällä ja vaikutti ihan ehjälle pelille..
    No joo... kai samalla vaivalla sit jossain vaiheessa heittää sinne sitten vähän paremman coolerin tilalle, eihän sillä vakiolla mitään tee muutenkaan...
    (Tuossa

    Kiitti kuitenkin vinkistä.

    Kitkerästä hajusta oli puhetta, ja jossain päin palstaa joku sanoi että voisi johtua vuotavista suuttimista... mutta kone käy nykyää nätisti ilman minkäänlaisia sivuääniä (ison rempan jälkeen ).
    Model S

    Comment

    • jardahl
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 176
      • Jyväskylä

      #92
      Originally posted by jardahl View Post
      Mulla tehnyt muutaman kerran seuraavasti:

      Tehtäessä pidempi ohitus 4.vaihteella lappu lattiassa, omalle kaistalle siirtymisen jälkeen vaihto 5.vaihteelle ja lappu taas lattiaan -> Veto häviää täysin. :think

      Voisiko cooleri (jonka pinta täynnä kaikkea moskaa, ettei läpi näy) aiheuttaa sen että ahtoilma menee pitkässä vedossa liian kuumaksi, jolloin imusarjan paineanturi heittää ecu:n vikatilaan jolloin syöttöä rajataan reippaasti ja tapahtuu kuvatun mukainen "puutuminen"?

      Tällaisen jälkeen monesti pakokaasu haisee kitkerältä, eli takaisinkierrätys lähtee pois pelistä..?
      Tarkemmin tätä tutkineena... Kiihdytys 4. TAI 5.vaihteella kaasu pohjassa esim. 80km/h ->.... Meno hyytyy molemmilla vaihteilla melko tasan 160km/h :think

      Ja samat vedot pienemmällä kaasulla... pääsee aika paljon kovempaa kuin 160km/h. (suljetulla alueella)

      Loppuuko soppa? Liikaa ahtoa (vikatila)? MAP-anturi viallinen? Turbon siivet jumittelee?
      Last edited by jardahl; 13-07-2007, 16:32.
      Model S

      Comment

      • Jusa330da
        Newbiemmer
        • Jul 2007
        • 3
        • Turku

        #93
        E 46 330da 150 kw samoilla oireilla

        Mulla hävis vitos pytty kokonaan alakierroksilla. Tuli aika synkkä tuomio. Imusarjasta läppä irronnut ja vääntänyt vitospytyn ventiillit solmuun. Notta näin. korjaus arvio jossain 1000-2000 €. BMW:llä käskivät uusia maffin ja se tehtiin mutta tärisi silti tyhjäkäynnillä. Antoi vikakoodin maffista ja Smoot Running Controller.

        Mikäli maffikoodi johtui venttilistä mulla saattais olla pian myytävänä alkuperäinen maffi osanumero BOSH 0928 400 504 selvitellään ensin kunto ennenkuin kaupoille. kiinnostuneet laittakaa privaa.

        Comment

        • docjones
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 127

          #94
          Originally posted by Jusa330da View Post
          Mulla hävis vitos pytty kokonaan alakierroksilla. Tuli aika synkkä tuomio. Imusarjasta läppä irronnut ja vääntänyt vitospytyn ventiillit solmuun. Notta näin.
          Moi, paljonko ajettu?

          -
          JN

          Comment

          • Jusa330da
            Newbiemmer
            • Jul 2007
            • 3
            • Turku

            #95
            183 tkm

            Onko kellään hajua mikä näihin on maahantuojan kanta? Luin että jollain ollut e60 530d sama vika ja korjaukset maahantuojan piikkiin. Oli takuut jo ummessa.

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #96
              Originally posted by Jusa330da View Post
              Onko kellään hajua mikä näihin on maahantuojan kanta? Luin että jollain ollut e60 530d sama vika ja korjaukset maahantuojan piikkiin. Oli takuut jo ummessa.
              Eiköhän se aika tappelun takana ole saada maahantuoja maksaan. Väittäsin että melkein mahdotonta.
              Last edited by Lallevihtinen; 12-07-2007, 21:40.
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • docjones
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 127

                #97
                Originally posted by Jusa330da View Post
                Onko kellään hajua mikä näihin on maahantuojan kanta? Luin että jollain ollut e60 530d sama vika ja korjaukset maahantuojan piikkiin. Oli takuut jo ummessa.
                Asiantunteva Merkkihuolto totesi että:"eihän niitä ole kukaan itse maksanut, enintään työt" kun tätä kysyin. Tosin edellytyksenä lienee että vika/ongelma on diagnosoitu kyseisessä Merkkihuollossa ja ovat muutenkin motivoituneita hieman painostamaan maahantuojaa.

                -
                JN

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  #98
                  Originally posted by Jusa330da View Post
                  Onko kellään hajua mikä näihin on maahantuojan kanta? Luin että jollain ollut e60 530d sama vika ja korjaukset maahantuojan piikkiin. Oli takuut jo ummessa.
                  Juuri kuulin yhdestä tapauksesta (e60 530d), jossa maahatuojan/tehtaan piikkiin oli laitettu kokonaan uusi kone noiden läppien tehtyä sopivasti tuhoa. Korjausarvio tosin ei ollut 1000-2000€, vaan pikemminkin >20000€! Auto oli muuten vm 2004, joten takuu jo ohi.
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #99
                    Originally posted by TROCK View Post
                    Juuri kuulin yhdestä tapauksesta (e60 530d), jossa maahatuojan/tehtaan piikkiin oli laitettu kokonaan uusi kone noiden läppien tehtyä sopivasti tuhoa. Korjausarvio tosin ei ollut 1000-2000€, vaan pikemminkin >20000€! Auto oli muuten vm 2004, joten takuu jo ohi.
                    Ei olisi kannattanut kuunnella. Tai ainakaan uskoa. Tuolla hinnalla saa 530d E60:seen muutamankin koneen.
                    ---

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      Originally posted by -Tapi View Post
                      Ei olisi kannattanut kuunnella. Tai ainakaan uskoa. Tuolla hinnalla saa 530d E60:seen muutamankin koneen.
                      No hyvä on, jos näin on. Kyllähän se karmeelta tuntui, mutta... elämä on.

                      Ei kait nyt silti kukaan kuitenkaan uskalla väittää, että uusi tuollainen pata vaihdetaan pellin alle 1000-2000 euron hintaan?! Mäkin voisin tonnilla laittaa yhden sellaisen, ihan vaan huvikseni, uus olis aina uus.
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        Originally posted by TROCK View Post
                        Ei kait nyt silti kukaan kuitenkaan uskalla väittää, että uusi tuollainen pata vaihdetaan pellin alle 1000-2000 euron hintaan?! Mäkin voisin tonnilla laittaa yhden sellaisen, ihan vaan huvikseni, uus olis aina uus.
                        Ei nyt sentään. Uus kone kai jotain 6000-7000€ vai onko sit joku merkkiliikkeen vaihtokone, en tiä. Purkaamolta kone n.3000€.
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          Tänään auto menee metroauton testaukseen, saas nähdä löytyykö vikaa, toivottavasti.:think
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • Lallevihtinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 690
                            • Tampere

                            Noniin, testerin kanssa ajettu ja tuloksena että syötöt ym. pysyy kunnossa mutta ahdot tippuu. Oliko asteikko nyt sitten mbar ja täys ahdot pyörii siinä 2000-2200 ja kun polkasee auton liikkeelle niin ahdot lähtee nouseen ja sen jälkeen tipahtaa n.800mbaria ja sit nostaa ne normaaliks ja auto kulkee nätisti. Paineitten tippuminen tulee aina säännöllisesti isomman kiihdytyksen alussa, kun vaihteena on joku 3:sta ylöspäin, eli pienellä kuormalla/vaihteilla ilmiötä ei huomaa. MIKÄ HELVETTI SEN AIHEUTTAA?

                            Nyt kaikki ajatukset mitä tulee mieleen niin tänne vaan.
                            Edit: Kyllä ne ahdot tippuu jo kakkos vaihteellakin.
                            Last edited by Lallevihtinen; 26-07-2007, 19:17.
                            sigpic
                            BMW E93 335i & BMW M550Dx
                            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6326
                              • P-Pohjanmaa

                              Onko turbon siipiä ohjaavaa magneettiventtiiliä vaihdettu ?
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Lallevihtinen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 690
                                • Tampere

                                Originally posted by veku View Post
                                Onko turbon siipiä ohjaavaa magneettiventtiiliä vaihdettu ?
                                Jep, samoin kun ahtopaine anturi.
                                sigpic
                                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎