Originally posted by Dani
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 alapallot ja tukivarret sun muut
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Supa View PostSen voi laittaa väärin niin että se ei mene tarpeeksi syvälle.
Koska se itse tukivarren pää on 8 kulmainen ja muuttuu erimalliseksi (oisko 6 kulmaa) niin jos sen helan laittaa "yhden kulman liikaa" ei tuo 6 kulmainen kohta tukivarressa enään osu helassa sille tehtyyn koloon.
Hankala selittää mutta huomaat kyllä käytännössä kun on osat kädessä.
Joutunee menemään tarkistamaan sainko tuon puslan työnnettyä tarpeeksi syvälle... Tosin ajossa en huomannut mitään eroa vaikka en ole vielä edes kulmia käynyt tarkistuttamassa. Jos tuo violetti osa on mennyt väärin niin pitäisikö se havaita jotenkin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by wta View Post
Mutta itseä jäi hieman ihmetyttämään tuo violetin osan laittaminen siihen alatukivarren päähän. Ohjeissa oli ohjeet miten laitetaan ja varoiteltiin laittamasta väärin. Kysymys: Miten tuon edes voi laittaa väärin? Eikös se alatukivarren pää ole 8-kulmainen niin kuin on myös se violetin osan sisäreikä. Se sisäreiän 8-kulmainen näytti kaiken lisäksi ihan symmetriseltä niin kuin alatukivarren pääkin.
Koska se itse tukivarren pää on 8 kulmainen ja muuttuu erimalliseksi (oisko 6 kulmaa) niin jos sen helan laittaa "yhden kulman liikaa" ei tuo 6 kulmainen kohta tukivarressa enään osu helassa sille tehtyyn koloon.
Hankala selittää mutta huomaat kyllä käytännössä kun on osat kädessä.
Leave a comment:
-
-
Noista powerflexien asennusohjeista...
Itse keksin käyttää sen takahelan irroittamisessa sellaista 3-leukaista ulosvetäjää ja laitoin sopivankokoisen hylsyn sen ulosvetäjän päähän siten, että se ulosvetäjä pysyi paikallaan. Ei tarvinnut alkaa porailemaan siihen alatukivarren päähän mitään reikiä.
Mutta itseä jäi hieman ihmetyttämään tuo violetin osan laittaminen siihen alatukivarren päähän. Ohjeissa oli ohjeet miten laitetaan ja varoiteltiin laittamasta väärin. Kysymys: Miten tuon edes voi laittaa väärin? Eikös se alatukivarren pää ole 8-kulmainen niin kuin on myös se violetin osan sisäreikä. Se sisäreiän 8-kulmainen näytti kaiken lisäksi ihan symmetriseltä niin kuin alatukivarren pääkin.
Leave a comment:
-
-
Kyllä, mutta jos sulla on 66mm helat nyt alla autossa niin ostat vaan suoraan vaikkapa US-Partsista 66mm powerflexit. Sitten tyhjennät nykyiset helat ja laitat powerflexit kiinni.
Eli ostaisit vaan 2xetualatukivarsia ja 2x60mm tai 66mm powerflexit
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dani View PostEli olet ostamassa yhden etualatukivarren ja 2kpl heloja?
Osta samalla myös toinen etualatukivarsi niin ei tarvitse auton alla rämpiä taas hetken päästä. Ja kuten jo moneen kertaan sanottu, osta powerflexit mielummin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zeta View PostJos ostaa motonetista tämän alatukivarren http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-1769 niin riittääkö sen lisäksi tälläinen helasarja http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=18-2531
Vai tarvitaanko vielä muutakin? :think Voisi meinaan vaihtaa jossain vaiheessa itsekin...
Osta samalla myös toinen etualatukivarsi niin ei tarvitse auton alla rämpiä taas hetken päästä. Ja kuten jo moneen kertaan sanottu, osta powerflexit mielummin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zeta View PostJos ostaa motonetista tämän alatukivarren http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-1769 niin riittääkö sen lisäksi tälläinen helasarja http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=18-2531
Vai tarvitaanko vielä muutakin? :think Voisi meinaan vaihtaa jossain vaiheessa itsekin...
Mun mielestä kuitenkin kivemmat , kun ei tarvi joka vuosi vaihtaa. Edellisissä posteissa asennus ohjeet.
-Jani
Leave a comment:
-
-
Jos ostaa motonetista tämän alatukivarren http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-1769 niin riittääkö sen lisäksi tälläinen helasarja http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=18-2531
Vai tarvitaanko vielä muutakin? :think Voisi meinaan vaihtaa jossain vaiheessa itsekin...
Leave a comment:
-
-
Tottakai niitä on voitu vaihtaa vaan toiselle puolelle, kuka nyt semmosta kieltäis
Mutta kyllä nuo kannattaa ihan pareittain vaihtaa kerran siihen remppaan on ryhtynyt, meinaa tuo toinenkin puoli alkaa olemaan kohta tiensä päässä.
Nyt tällä sun rempalla joudut kahteen kertaan juoksemaan 4-pyöräsuuntauksessa, sikäli mikäli tuo toinen etualaltukivarsi porsii myöhemmin.
Itse irrottelin noi Y-haaralla, hyvin lähti eikä ulosvetäjään tarvinut koskea.
Laitoit takasin siis vanhat kumihelat?
Leave a comment:
-
-
Nyt tuli homma tehtyä ja aika vittumainen projekti oli. Vaihdoin nyt tuon välyksellisen puolen vaan kun merkkiliikkeessäkin sanoivat että kyllä niitä on vaihdeltu vaan toiselle puolelle. Ilman ulosvetäjää tuohon ei kannata ryhtyä jos ne vanhat kumihelat aikoo käyttää vielä. Jouduin puolikylää soittelemaan että keltä löytyy lainaksi
Leave a comment:
-
-
Huomasin tuossa kun renkaat vaihdoin että alatukivarren puslassa on väljää. Tiukassa mutkassa oikealle jossa sattuu olla joku kuoppa on kuulunut pieni kolina, mutta oon ajatellu että pyydän katsastusmiestä kattomaan mikä sielä on väljä. Nyt kun ite tuon väljyyden löysin niin pitääkös nuo vaihtaa pareittain? Onnistuuko hommassa autotallissa etupää pukeilla? Nosturia/monttua ei ole itsellä käytössä.
Leave a comment:
-
-
On nyt alkanu hiljalleen tuntumaan tuossa M3:ssa pieniä tutinoita ratissa ja kaapissa löytyy jo powerflexin puslasarja - ajattelin vain kysyä mielipidettä että pitäiskö laittaa uudet alatukivarret samalla kun puslat vaihtaa koska epäilen että värinä tulee alapalloista? Oli aika suolaset (350-370e/kpl) alatukivarret M3:ssa... luultavasti myös pyörien suuntaus tarpeen sen jälkeen?
Leave a comment:
-
-
Näin semi-offtopiccina:
Suosittelen kyllä nyt itsekkin noita powerflexejä, Ajattelin että niistä tulee nitinöitä ja natinoita ja liian kova alusta. Mutta ei kyllä eroa juurikaan ole negativiisessa mielessä. Ja positiivisiä on
+kestävyys
+todella jämäkät
+asennus
-Jyri
Leave a comment:
-
Leave a comment: