Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alapallot ja tukivarret sun muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • arska84
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Tottakai niitä on voitu vaihtaa vaan toiselle puolelle, kuka nyt semmosta kieltäis

    Mutta kyllä nuo kannattaa ihan pareittain vaihtaa kerran siihen remppaan on ryhtynyt, meinaa tuo toinenkin puoli alkaa olemaan kohta tiensä päässä.

    Nyt tällä sun rempalla joudut kahteen kertaan juoksemaan 4-pyöräsuuntauksessa, sikäli mikäli tuo toinen etualaltukivarsi porsii myöhemmin.

    Itse irrottelin noi Y-haaralla, hyvin lähti eikä ulosvetäjään tarvinut koskea.

    Laitoit takasin siis vanhat kumihelat?
    Miks ihmees pitää mennä 4-pyöräsuuntaukseen kun vaihtaa alatukivarren? Kuinka ne kulmat siitä muuttuu?? Ihan merkkiliikkeen huoltoneuvojakin sanoi että se on turhaa hommaa..

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Sen voi laittaa väärin niin että se ei mene tarpeeksi syvälle.
    Koska se itse tukivarren pää on 8 kulmainen ja muuttuu erimalliseksi (oisko 6 kulmaa) niin jos sen helan laittaa "yhden kulman liikaa" ei tuo 6 kulmainen kohta tukivarressa enään osu helassa sille tehtyyn koloon.
    Hankala selittää mutta huomaat kyllä käytännössä kun on osat kädessä.
    Juu, nyt mä hiffasinkin tuon. Siinä violetissa osassahan olikin se alureikä 4-kulmainen joka sitten jatkui 8-kulmaisena... Niissä asennusohjeissa se nyt vain oli esitetty vähän huonosti se violetin osan asento. Se mikä asennusohjeissa oli huonoa oli, että sitä violettia osaa ei ollut niissä työnnetty tarpeeksi syvälle. Omaan silmään näytti se oikea asennustapa ihan samalta kuin se väärä asennustapa. Tästä kuvasta näkee selvemmin miten sen violetin osan pitää asettua siihen tukivarren päähän.

    Joutunee menemään tarkistamaan sainko tuon puslan työnnettyä tarpeeksi syvälle... Tosin ajossa en huomannut mitään eroa vaikka en ole vielä edes kulmia käynyt tarkistuttamassa. Jos tuo violetti osa on mennyt väärin niin pitäisikö se havaita jotenkin?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by wta View Post

    Mutta itseä jäi hieman ihmetyttämään tuo violetin osan laittaminen siihen alatukivarren päähän. Ohjeissa oli ohjeet miten laitetaan ja varoiteltiin laittamasta väärin. Kysymys: Miten tuon edes voi laittaa väärin? Eikös se alatukivarren pää ole 8-kulmainen niin kuin on myös se violetin osan sisäreikä. Se sisäreiän 8-kulmainen näytti kaiken lisäksi ihan symmetriseltä niin kuin alatukivarren pääkin.
    Sen voi laittaa väärin niin että se ei mene tarpeeksi syvälle.
    Koska se itse tukivarren pää on 8 kulmainen ja muuttuu erimalliseksi (oisko 6 kulmaa) niin jos sen helan laittaa "yhden kulman liikaa" ei tuo 6 kulmainen kohta tukivarressa enään osu helassa sille tehtyyn koloon.
    Hankala selittää mutta huomaat kyllä käytännössä kun on osat kädessä.

    Leave a comment:


  • wta
    replied
    Noista powerflexien asennusohjeista...

    Itse keksin käyttää sen takahelan irroittamisessa sellaista 3-leukaista ulosvetäjää ja laitoin sopivankokoisen hylsyn sen ulosvetäjän päähän siten, että se ulosvetäjä pysyi paikallaan. Ei tarvinnut alkaa porailemaan siihen alatukivarren päähän mitään reikiä.

    Mutta itseä jäi hieman ihmetyttämään tuo violetin osan laittaminen siihen alatukivarren päähän. Ohjeissa oli ohjeet miten laitetaan ja varoiteltiin laittamasta väärin. Kysymys: Miten tuon edes voi laittaa väärin? Eikös se alatukivarren pää ole 8-kulmainen niin kuin on myös se violetin osan sisäreikä. Se sisäreiän 8-kulmainen näytti kaiken lisäksi ihan symmetriseltä niin kuin alatukivarren pääkin.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Kyllä, mutta jos sulla on 66mm helat nyt alla autossa niin ostat vaan suoraan vaikkapa US-Partsista 66mm powerflexit. Sitten tyhjennät nykyiset helat ja laitat powerflexit kiinni.

    Eli ostaisit vaan 2xetualatukivarsia ja 2x60mm tai 66mm powerflexit

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Eli olet ostamassa yhden etualatukivarren ja 2kpl heloja?
    Osta samalla myös toinen etualatukivarsi niin ei tarvitse auton alla rämpiä taas hetken päästä. Ja kuten jo moneen kertaan sanottu, osta powerflexit mielummin
    Ilmaisin nähtävästi itseni huonosti, koska tottakait vaihdan molemmat alatukivarret kerralla, jos vaihtamaan aletaan. Tuo Motonetin helasarjahan käsittää molemmat puolet joka tapauksessa eli erillisiä heloja ei edes myydä.

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Jos ostaa motonetista tämän alatukivarren http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-1769 niin riittääkö sen lisäksi tälläinen helasarja http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=18-2531

    Vai tarvitaanko vielä muutakin? :think Voisi meinaan vaihtaa jossain vaiheessa itsekin...
    Eli olet ostamassa yhden etualatukivarren ja 2kpl heloja?
    Osta samalla myös toinen etualatukivarsi niin ei tarvitse auton alla rämpiä taas hetken päästä. Ja kuten jo moneen kertaan sanottu, osta powerflexit mielummin

    Leave a comment:


  • Seiska
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Jos ostaa motonetista tämän alatukivarren http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-1769 niin riittääkö sen lisäksi tälläinen helasarja http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=18-2531

    Vai tarvitaanko vielä muutakin? :think Voisi meinaan vaihtaa jossain vaiheessa itsekin...
    Ei muuta , miksi ei mielummin powerflex-helat , kunnei ne maksa ku 60e/pari us-partsissa ?

    Mun mielestä kuitenkin kivemmat , kun ei tarvi joka vuosi vaihtaa. Edellisissä posteissa asennus ohjeet.

    -Jani

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Jos ostaa motonetista tämän alatukivarren http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-1769 niin riittääkö sen lisäksi tälläinen helasarja http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=18-2531

    Vai tarvitaanko vielä muutakin? :think Voisi meinaan vaihtaa jossain vaiheessa itsekin...

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Tottakai niitä on voitu vaihtaa vaan toiselle puolelle, kuka nyt semmosta kieltäis

    Mutta kyllä nuo kannattaa ihan pareittain vaihtaa kerran siihen remppaan on ryhtynyt, meinaa tuo toinenkin puoli alkaa olemaan kohta tiensä päässä.

    Nyt tällä sun rempalla joudut kahteen kertaan juoksemaan 4-pyöräsuuntauksessa, sikäli mikäli tuo toinen etualaltukivarsi porsii myöhemmin.

    Itse irrottelin noi Y-haaralla, hyvin lähti eikä ulosvetäjään tarvinut koskea.

    Laitoit takasin siis vanhat kumihelat?

    Leave a comment:


  • arska84
    replied
    Nyt tuli homma tehtyä ja aika vittumainen projekti oli. Vaihdoin nyt tuon välyksellisen puolen vaan kun merkkiliikkeessäkin sanoivat että kyllä niitä on vaihdeltu vaan toiselle puolelle. Ilman ulosvetäjää tuohon ei kannata ryhtyä jos ne vanhat kumihelat aikoo käyttää vielä. Jouduin puolikylää soittelemaan että keltä löytyy lainaksi

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Onnistuu ihan tallissa pukeilta, itsellä sama jumppa edessä.

    Leave a comment:


  • arska84
    replied
    Huomasin tuossa kun renkaat vaihdoin että alatukivarren puslassa on väljää. Tiukassa mutkassa oikealle jossa sattuu olla joku kuoppa on kuulunut pieni kolina, mutta oon ajatellu että pyydän katsastusmiestä kattomaan mikä sielä on väljä. Nyt kun ite tuon väljyyden löysin niin pitääkös nuo vaihtaa pareittain? Onnistuuko hommassa autotallissa etupää pukeilla? Nosturia/monttua ei ole itsellä käytössä.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    On nyt alkanu hiljalleen tuntumaan tuossa M3:ssa pieniä tutinoita ratissa ja kaapissa löytyy jo powerflexin puslasarja - ajattelin vain kysyä mielipidettä että pitäiskö laittaa uudet alatukivarret samalla kun puslat vaihtaa koska epäilen että värinä tulee alapalloista? Oli aika suolaset (350-370e/kpl) alatukivarret M3:ssa... luultavasti myös pyörien suuntaus tarpeen sen jälkeen?

    Leave a comment:


  • jyrbba69
    replied
    Näin semi-offtopiccina:

    Suosittelen kyllä nyt itsekkin noita powerflexejä, Ajattelin että niistä tulee nitinöitä ja natinoita ja liian kova alusta. Mutta ei kyllä eroa juurikaan ole negativiisessa mielessä. Ja positiivisiä on

    +kestävyys
    +todella jämäkät
    +asennus

    -Jyri

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎