Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HerBertti85
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 7
    • Kangasala

    Suuret kiitokset!

    Comment

    • katajama
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 105
      • Tampere

      Valo palaa.. ja BMWscannerilla saan sen nollattua. Menee hienosta useita viikkoja ja sitten satunnaisesti syttyykin taas. Ilmeisesti vänkärin tunnistematto reistaa ?!?

      Onko niin, että kun on vika valo päällä ei airbagit laukea kolarissa??? Eli kuinka kiire tuolle korjaukselle olisi kun ei katsastusta ihan heti ole tulossa ja juurin nyt ei ole aikaa laittaa kuntoonkaan.

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        Originally posted by katajama View Post
        Valo palaa.. ja BMWscannerilla saan sen nollattua. Menee hienosta useita viikkoja ja sitten satunnaisesti syttyykin taas. Ilmeisesti vänkärin tunnistematto reistaa ?!?

        Onko niin, että kun on vika valo päällä ei airbagit laukea kolarissa??? Eli kuinka kiire tuolle korjaukselle olisi kun ei katsastusta ihan heti ole tulossa ja juurin nyt ei ole aikaa laittaa kuntoonkaan.
        Mikään bägi ei toimi jos vikavalo palaa
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • katajama
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 105
          • Tampere

          Originally posted by Slazha View Post
          Mikään bägi ei toimi jos vikavalo palaa
          No sehän on hienoa!
          Tästäkin tuntuu olevan mielipiteitä useita ympäri nettiä..parempi laittaa kuitenkin kuntoon pian.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by katajama View Post
            No sehän on hienoa!
            Tästäkin tuntuu olevan mielipiteitä useita ympäri nettiä..parempi laittaa kuitenkin kuntoon pian.
            Ne kaikki muut "mielipiteet" ovat bs:ää, kuin että jos valo palaa, bagit eivät laukea.
            Eli, se on 100% varma=tieto että bagit eivät laukea jos valo palaa ja kaikki muu on "mielipiteitä".

            Comment

            • katajama
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 105
              • Tampere

              Originally posted by Hemi View Post
              Ne kaikki muut "mielipiteet" ovat bs:ää, kuin että jos valo palaa, bagit eivät laukea.
              Eli, se on 100% varma=tieto että bagit eivät laukea jos valo palaa ja kaikki muu on "mielipiteitä".

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                Voihan auton moottorikin toimia, vaikka vikavalo palaisi. Airbagin vikavalo toimii samalla tavalla, eli se ilmoittaa että järjestelmässä on havaittu vika. Ei se aina väistämättä sitä tarkoita, että järjestelmä on kokonaan pois käytöstä.


                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Ei ole sama asia.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • katajama
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 105
                    • Tampere

                    Täytyy kyllä sanoa, että melkoinen insinöörityön ihme on jos ei mikään pussi laukea jos vika on päällä..
                    Luulisi, että tietokone olisi niin fiksu että jos vika on vaikka repsikan penkissä niin muut bägit laukeaisi silti normaalisti. Eri asia tietysti jos vika on itse ohjausmodulissa.
                    Vaikea edes uskoa, että homma on niin hölmösti suunniteltu ettei mikään laukea.

                    No joka tapauksessa homma pitää korjata pikaisesti!!
                    Onko vinkkejä miten tuo matto vaihdetaan coupen nahkapenkkeihin?

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Bullitt View Post
                      Voihan auton moottorikin toimia, vaikka vikavalo palaisi. Airbagin vikavalo toimii samalla tavalla, eli se ilmoittaa että järjestelmässä on havaittu vika. Ei se aina väistämättä sitä tarkoita, että järjestelmä on kokonaan pois käytöstä.
                      Originally posted by katajama View Post
                      Täytyy kyllä sanoa, että melkoinen insinöörityön ihme on jos ei mikään pussi laukea jos vika on päällä..
                      Luulisi, että tietokone olisi niin fiksu että jos vika on vaikka repsikan penkissä niin muut bägit laukeaisi silti normaalisti. Eri asia tietysti jos vika on itse ohjausmodulissa.
                      Vaikea edes uskoa, että homma on niin hölmösti suunniteltu ettei mikään laukea.

                      No joka tapauksessa homma pitää korjata pikaisesti!!
                      Onko vinkkejä miten tuo matto vaihdetaan coupen nahkapenkkeihin?
                      Ei, se ei todellakaan ole näin.
                      ko.järjestelmä EI SAA missään tapauksessa olla aktivoitunut mikäli vikavalo palaa(tämä on valmistajille annettu perusnormisto).
                      Silloin kun valo palaa, kertoo se nimenomaan siitä että koko muu laukasujärjestelmä on LUKITTUNUT.
                      Eli paukkujen laukaisuohjelma ei saa eikä voi olla samaan aikaan aktivoituna jos/kun järjestelmässä on yksikin aktivinen vika, josta palava airbagvalo kertoo(tällöin järjestelmästä voisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä, vrt.vyönkiristin/bagit).
                      Ok, joissain tapauksissa poislukien matkustajan istuintunnistin, mutta silloinkaan bagit ei voi laueta sillä hetkellä kun valo mittaristossa palaa(tässä tapauksessa valo voi kuitenkin vielä itsekseen sammua ja järjestelmä aktivoitua).

                      Tämä on 100% FAKTAA.
                      Last edited by Hemi; 22-05-2014, 13:21.

                      Comment

                      • ville11
                        Newbiemmer
                        • May 2014
                        • 3
                        • vantaa

                        Omassa e46 ilmeni sama ongelma ja huollossa katsottiin ja vikana oli akun liianpieni varaus. On muuten myös sähköongelmia jonkin verran mm. hälytykset alkaa itsekseen pauhaa ja ikkunat aukeaa itsekseen, jollain jotain keinoa niihin?

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Sähköt ensin kuntoon, alijännitteinen akku voi aiheuttaa kaikenlaista mielenkiintoista ongelmaa.

                          Akun navat puhtaat? Latausjännite ok eli käynnissä ollessa tyhjäkäynniltä alkaen 13,5...14,3 V haarukassa? Piikittävä ylijännite voi sekoittaa tai hajottaa moduleita. Jos akku on vanha eli yli 5v --> akku vaihtoon. Takavalojen polttimolevyjen liittimet kunnossa?


                          Viimeinen tyyppivika E39/E46/E9X/E6X ja voi aiheuttaa mystisiä vikoja. Googleen hakusanaksi bmw tail light ground problem. Maakarva on alimitoitettu, alkaa tuottaa liikaa vastusta --> lämpenee --> sulaa.

                          Comment

                          • stalinthecat
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2012
                            • 224
                            • Rovaniemi

                            320d -02 joulukuusi.

                            Elikkäs...
                            Airbagin valo syttyi e46 sedanissa yllättäen autoa käynnistellessä. Aiemmin akunkenkiä irroitellut. Vikakoodin nimikkeenä antoi "akun plusnavan eristys vajaa: resistanssi liian pieni" tjsp.. mikähän voisi olla vikana? :think

                            Edit:
                            Tätäennen tapahtunut ^^ yllämainittu valomoduulin maan sulaminen.....
                            Last edited by stalinthecat; 11-12-2014, 02:03.
                            Nissan 300zx N52? Turbo
                            BMW E61 525d 6gang missile
                            BMW E39 527i turbo 666whp
                            BMW E46 316ia mammankulkine
                            BMW E66 745ial
                            BMW E92 320i
                            BMW E46 300 raato

                            Comment

                            • pepieti
                              Newbiemmer
                              • Jul 2012
                              • 17
                              • Tallinna

                              E46 touring 2004 heitti joulun jälkeen startissa airbagin merkkivalon päälle. Skannasin inpalla, joka antoi viaksi "zuendkreis ZK8 / kopfairbag (ITS) links" eli ilmeisesti kuskin puolen ikkunaturvaverho? Koitin nollata inpalla ja carsoftilla, mutta tulee heti uudestaan takaisin. Onkohan tossa mitään kikkoja tehtävissä ennenkuin vien pajalle? Kuinkakohan iso/kallis operaatio ton airbagin vaihtaminen on?

                              Taustaa sen verta, että auto siis seisoi ulkona pakkasessa tiistaista lauantaihin, jonka jälkeen valo ilmestyi heti kun käynnisti. Viime talvena teki saman, mutta silloin koodien nollaus auttoi. Samaten sytyttänyt 3 vuoden aikana 2 kertaa virhevalot luistonestolle, mutta se on lähtenyt aina pois kun on sammuttanut ja käynnistänyt uudestaan.

                              EDIT:
                              Suihkutin kontaktisprayta airbagin liittimeen ja nollasin airbagin koodit uudestaan. Vika näyttäisi korjaantuneen. Silmäilemällä liittimessä ei kyllä näkynyt mitään isompaa hapettumaa, mutta eipä sinne muoviliittimen sisälle toisaalta kovin hyvin näekään. Airbägi löytyi helposti irrottamalla kuskin puolen hansikaslokero (ja valokonsoli+ilmaräppänä yläpuolella), jonka takana bägin patruuna ja keltainen liitin.
                              Attached Files
                              Last edited by pepieti; 17-01-2015, 14:56. Reason: ongelma ratkennut

                              Comment

                              • MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

                                Ex-E46 325Ci:ssä oli hanttarin puolen turvatyynyvika, vaikutti selvältä ja perinteiseltä penkin alla olevan liittimen vialta mutta pajalla tarkemmissa tutkimuksissa selvisi että oven turvatyynyltä tuleva kaapeli oli katkennut. Syytä tähän ei löydetty varsinkaan kun ovipahvia ei tietääkseni edes ollut irroitettu.

                                Ensin epäilisin kontaktivikaa eli johtimet ja liittimet läpikäynnin kohteeksi eikä sitten tuupata +12V sinne turvatyynyyn päin jottei tule silmille. Jos on turvatyynyvika niin kannattaa ensin etsiä purkaamoilta, pitäisi löytyä kyllä sopuhintaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎