Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huupi
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 1196
    • Tyrnävä

    #91
    Originally posted by huupi View Post
    Nyt palaa mulla airbagin valo e46:ssa. Alkoi vilkkumisena riippuen miten vänkärin penkillä istui, mutta nyt palaa tosiaan koko ajan. Vika on tältä foorumilta luettuen juttujen perusteella joko tunnistematossa tai sen johtosarjan liittimessä. Voiko tuosta istumisasennon vaikutuksesta valon palamiseen päätellä, että vika on matossa? Ja vikakoodit luetaan pian, kunhan saan lukuvälineet. Jos mennään lisää asioiden edelle, niin onko kellään kokemuksia tuollaisesta "passenger seat sensor airbag bypass":sta? Olisi ilmeisen paljon helpompi ja halvempi ratkaisu kuin maton vaihto.
    Nyt on viat luettu ja Inpa tarjoaa koodia

    26 seat occupied recognition 1 (sbe1)
    (wiring) break seat mat
    I01 i3s 94

    Comment

    • Jukka_
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 156
      • finland Keski-suomi

      #92
      Viimeinkin sain sammumaan airbagin valon.
      Tällä kertaa pääsin pelkällä vikakoodien nollauksella.
      Bmw X5 3.0DA 2005

      Comment

      • tp85
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 196
        • Lappi

        #93
        Lainaan

        Vanhaa topiccia, ei helvetti, tänään huomasin et itelläki palaa tuossa e46:sessa bagin valo, ku ajelen ilman turvavyötä yleensä niin oon ajatellut vain et se valo valittaa vöistä ku eivät ole kiinni mut tarkemmin ku katoin niin bagin valohan se on, eikä sammunut vöiden ollessa kiinni..
        Sammuukohan tuo jos käy kuittauttamassa ja paljos tuollainen kuittaus maksaa liikkeessä, esim wetteri?
        Nykyinen:
        Bmw e82 128i m-sport

        Entiset:
        Bmw e34 525i 92vm
        Bmw e60 530iA sedan
        Bmw e46 325i touring facelift m-sport
        Bmw e30 325i coupe
        Bmw e46 318i coupe
        Bmw e46 316i sedan
        Bmw e39 528iA sedan
        Bmw e36 328i sedan
        Bmw e46 316i sedan
        Bmw e36 318iS coupe
        Bmw e30 325i coupe

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          #94
          Joukkoon iloiseen, Inpalla luettu -99:stä: 5 Ignition circuit 1 -> Driver Belt Stronger

          Eli onko kyseessä vyöpaukku?Liitinten hipailu ei auttanut, koodi tuli vaan aina uudestaan.
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #95
            Originally posted by tp85 View Post
            Vanhaa topiccia, ei helvetti, tänään huomasin et itelläki palaa tuossa e46:sessa bagin valo, ku ajelen ilman turvavyötä yleensä niin oon ajatellut vain et se valo valittaa vöistä ku eivät ole kiinni mut tarkemmin ku katoin niin bagin valohan se on, eikä sammunut vöiden ollessa kiinni..
            Sinähän se sitten varsinainen kamikaze-kuski olet. Ilman vöitä ajettaessa on varmasti turvallisempaa antaa sen bägijärjestelmän olla epäkunnossa. Tai no samahan se sitten on että tappaako bägi kaupunkinopeudessa vai pieni sivuosuma maantienopeudesta.

            Edit: Vai oliko tämä postaus ihan puhdas peikko elikkäs Trolli?
            Last edited by Juubi; 14-04-2010, 10:36.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #96
              Originally posted by tp85 View Post
              Vanhaa topiccia, ei helvetti, tänään huomasin et itelläki palaa tuossa e46:sessa bagin valo, ku ajelen ilman turvavyötä yleensä niin oon ajatellut vain et se valo valittaa vöistä ku eivät ole kiinni mut tarkemmin ku katoin niin bagin valohan se on, eikä sammunut vöiden ollessa kiinni..
              Sammuukohan tuo jos käy kuittauttamassa ja paljos tuollainen kuittaus maksaa liikkeessä, esim wetteri?
              Ei kannata ko.bagisysteemiä missään tapauksessa laittaa koskaan kuntoonkaan mikäli älykkyysosamäärä on erään vähemmistäryhmän tasolla ja sen vyön käyttäminen vain on liian vaikeaa.
              Nimittäin ilman vöitä se bagi "vastapalloon osuessaan" tappaa/vammauttaa yhtä varmasti kuin kuin sen ratin murskautuminen ylävartaloon ilman bagiakin.
              Suosittelen kuitenkin tuollaisen 10cm:n teräspiikin ruuvaamista sen nykyisen bagin paikalle, niin pääset sinä ja yhteiskunta/veronmaksajat paljon halvemmalla ja pienemmillä kärsimyksillä neliraajahalvauksen kohdatessa jos/kun joskus sitten kolahtaa.

              Comment

              • Caveo
                BTCF Member
                • May 2008
                • 85
                • Kajaani

                #97
                Originally posted by tp85 View Post
                Vanhaa topiccia, ei helvetti, tänään huomasin et itelläki palaa tuossa e46:sessa bagin valo, ku ajelen ilman turvavyötä yleensä niin oon ajatellut vain et se valo valittaa vöistä ku eivät ole kiinni mut tarkemmin ku katoin niin bagin valohan se on, eikä sammunut vöiden ollessa kiinni..
                Sammuukohan tuo jos käy kuittauttamassa ja paljos tuollainen kuittaus maksaa liikkeessä, esim wetteri?
                Wetterin hinnoista en tiedä mutta itse käytin paikallisella korjaamolla ja maksoi 10 €.
                BMW e90 325i -07
                Skoda suberb combi -10

                Comment

                • randall raines
                  BTCF Member
                  • Nov 2008
                  • 124
                  • oulu

                  #98
                  Originally posted by Caveo View Post
                  Wetterin hinnoista en tiedä mutta itse käytin paikallisella korjaamolla ja maksoi 10 €.
                  Oulussa olisi wetterillä maksanu muistaakseni 80€ tuo nollaus! Jäi nollaamatta, suomen autohuolto nollasi 20€. Tietenkin paras jos jollain tutulla on tuo laite, voi samalla tutkia miks se sitä sytyttelee.
                  "don't ride faster than your guardian angel can fly"

                  Käyttis: e38 740i
                  e32 740i(projekti)


                  ex: e39 530da -00, e46 320i touring -02

                  Comment

                  • tp85
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 196
                    • Lappi

                    #99
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Ei kannata ko.bagisysteemiä missään tapauksessa laittaa koskaan kuntoonkaan mikäli älykkyysosamäärä on erään vähemmistäryhmän tasolla ja sen vyön käyttäminen vain on liian vaikeaa.
                    Nimittäin ilman vöitä se bagi "vastapalloon osuessaan" tappaa/vammauttaa yhtä varmasti kuin kuin sen ratin murskautuminen ylävartaloon ilman bagiakin.
                    Suosittelen kuitenkin tuollaisen 10cm:n teräspiikin ruuvaamista sen nykyisen bagin paikalle, niin pääset sinä ja yhteiskunta/veronmaksajat paljon halvemmalla ja pienemmillä kärsimyksillä neliraajahalvauksen kohdatessa jos/kun joskus sitten kolahtaa.

                    Ei hel*etti..
                    Last edited by tp85; 14-04-2010, 15:50.
                    Nykyinen:
                    Bmw e82 128i m-sport

                    Entiset:
                    Bmw e34 525i 92vm
                    Bmw e60 530iA sedan
                    Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                    Bmw e30 325i coupe
                    Bmw e46 318i coupe
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e39 528iA sedan
                    Bmw e36 328i sedan
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e36 318iS coupe
                    Bmw e30 325i coupe

                    Comment

                    • tp85
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 196
                      • Lappi

                      Originally posted by Juubi View Post
                      Sinähän se sitten varsinainen kamikaze-kuski olet. Ilman vöitä ajettaessa on varmasti turvallisempaa antaa sen bägijärjestelmän olla epäkunnossa. Tai no samahan se sitten on että tappaako bägi kaupunkinopeudessa vai pieni sivuosuma maantienopeudesta.

                      Edit: Vai oliko tämä postaus ihan puhdas peikko elikkäs Trolli?

                      Ei jaksais lukea tuollaista offtopic paskaa, kuitaten hemiä myös.. tuntuu että tällä foorumilla jotkut yksinkertaisesti oikein kyttäämällä kyttäävät päästäkseen pätemään/dissaamaan, no life?
                      Huolehdi sinä vain juubi siitä millainen kuski se sinä olet nii minä jatkan jo 7vuotta jatkunutta vahinko historiatonta kuskina olemistani.

                      Jeps, pitääpä käydä jollain korjaamolla kuittauttaan pois.

                      Tuosta turvavyön käytöstä vois tässä jaaritella mutta jospa jätän jeesustelijat jeesustelemaan tällä kertaa.
                      Last edited by tp85; 14-04-2010, 16:10.
                      Nykyinen:
                      Bmw e82 128i m-sport

                      Entiset:
                      Bmw e34 525i 92vm
                      Bmw e60 530iA sedan
                      Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                      Bmw e30 325i coupe
                      Bmw e46 318i coupe
                      Bmw e46 316i sedan
                      Bmw e39 528iA sedan
                      Bmw e36 328i sedan
                      Bmw e46 316i sedan
                      Bmw e36 318iS coupe
                      Bmw e30 325i coupe

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by tp85 View Post
                        ..... nii minä jatkan jo 7vuotta jatkunutta vahinko historiatonta kuskina olemistani.

                        Jeps, pitääpä käydä jollain korjaamolla kuittauttaan pois.
                        Eli todennäköisyys että jonain päivänä kolahtaa, kasvaa koko ajan jos seitsemän vuotta ilman kolausta on jo takana.
                        Toisaalta, en todellakaan "jeesustellut" kun totesin että älä nyt hyvä mies mene ko.valoa kuittauttamaan jos harrastuksena on ajella ilman vöitä?
                        Nimittäin se todellakaan ei ollut vitsi että tässäkin maassa tapahtuu vuosittain kymmeniä kaksi ja neliraajahalvaus onnettomuuksia joissa bagit ovat toimineet mutta vyöt ei ole kiinni.
                        Eli sitten kun kolahtaa, ei nykybägeillä ole mitään virkaa ilman vöitä ja niiden esikiristysjärjestelmää jolla estetään bagiin "vastapalloon" iskeytyminen.
                        Nimittäin KUKAAN ei oikeasti halua kovemmassa kolarissa räjähtävää bagia ylätorsoonsa "vastapalloon", koska vakavasti vammautuminen on aina tosiasia.
                        Se teräspiikki ratin keskiössä on ihan aikuisten oikeasti paljon kivuttomampi tapa ottaa kasvoillaan ratti vastaan kuin vastaan ampuva bagipussi.
                        Tämä voi tuntua absurdilta vitsiltä, mutta usko pois, siinä ei ole tippaakaan vitsiä vaan ihan totisinta totta.

                        Eli tässähän ei tulla vielä edes kunnolla "vastapalloon", mutta kuolema tai vakava vammautuminen on tosiasia:


                        Eli oikeasti, kuka haluaisi laittaa päänsä ko.bagia vasten ja laukaista? Kestääkö niska/selkäranka....ei todellakaan, joten se teräspiikki ratissa on tulevaisuutta ajatellen paljon armeliaampi niin itselle, läheisille kuin yhteiskunnallekkin, koska joka tapauksessa tilastollisesti se "kolaus" jonain päivänä kuitenkin tapahtuu ja nykyautossa toimivilla bageillä se tarkoittaa hiukankin kovemmassa tällissä lähes aina kaksi tai neliraajahalvausta, mikäli vyöt eivät ole kiinni?:
                        Last edited by Hemi; 14-04-2010, 18:44.

                        Comment

                        • tp85
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 196
                          • Lappi

                          Näinhän se on.
                          En ole missään vaiheessa tietääkseni kiistänyt turvavyön turvallisuutta tai ollut sitä mieltä ettei sitä pitäisi käyttää vaan tämä on tapa kysymys ja tuo vain on unohtunut ja ei juuri koskaan tule vaan käytettyä, mutta ehkä nuo teoriasi/havainnollistamisesi jäävät kummittelemaan takaraivoon ja kenties joku aamu havahdun turvavyötä kiinnittämästä ja muistan hemin tarinat.
                          Sanoohan sen järki ja tieliikenne lakikin että sitä pitäisi käyttää, jos haluat vielä jatkaa esitelmöintiäsi niin perusta uusi topicci?
                          Nykyinen:
                          Bmw e82 128i m-sport

                          Entiset:
                          Bmw e34 525i 92vm
                          Bmw e60 530iA sedan
                          Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                          Bmw e30 325i coupe
                          Bmw e46 318i coupe
                          Bmw e46 316i sedan
                          Bmw e39 528iA sedan
                          Bmw e36 328i sedan
                          Bmw e46 316i sedan
                          Bmw e36 318iS coupe
                          Bmw e30 325i coupe

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            Originally posted by tp85 View Post
                            Näinhän se on.
                            En ole missään vaiheessa tietääkseni kiistänyt turvavyön turvallisuutta tai ollut sitä mieltä ettei sitä pitäisi käyttää vaan tämä on tapa kysymys ja tuo vain on unohtunut ja ei juuri koskaan tule vaan käytettyä
                            Vielä OT.

                            Kerran kun napsahtaa, niin alkaa se vyön käyttökin muistua paremmin (jos muistuu enää mikään)

                            Syvästi ihmettelen, miksei nykyautoissa ole estetty ajamista jos vyö ei ole kiinni. Sen verran ratkaisevasta asiasta on kysymys.

                            Comment

                            • K-3
                              Newbiemmer
                              • Aug 2009
                              • 25
                              • Oulu

                              edit: eipä mittään, tämä selviskin jo...
                              Last edited by K-3; 17-07-2010, 01:25.

                              Comment

                              • quakes
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2008
                                • 37
                                • Mikkeli

                                Pystyykö tuota tunnistemattoa mittaamaan yleismittarilla jotenkin että onko sökö?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎