Löytyykös jostain oikein lakitekstiä, jossa kerrotaan millaisia muutoksia turvalaitteisiin saa tehdä, tai mitä ei saa tehdä? Onko mahdollista poistaa istuintunnistin laillisesti, esim. muutoskatsastamalla? Olen meinaan täysin kyllästynyt korjaamaan noita saatanan istuintunnistimia. Kerran korjatutkin rupeaa jo kahden vuoden päästä vittuilemaan uudestaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 airbagin valo palaa.
Collapse
X
-
Pieni tarina: Minulla syttyi myös airbag valo ja vikakoodiksi ilmoitti juuri tuon maton. Penkistä verhoilu pois ja vanha matto pois, uusi tilaukseen vain huomatakseen että eihän tämä hel*etti sovi tänne ja tuotenumerokin näyttää olevan eri. Takaisin autokeskukseen että tämä ei tämä sovi että tässä on tää vanha mallina. Sanoivat sitten että tuotetta ei enään valmisteta että tämä on korvaava tuote(joka ei siis tosiaankaan sovi), wtf?????
Eli autooni ei enään saa uutta mattoa ja pakko siis laittaa bypass viritys, eniten vituttaa se että penkki on jo revitty auki. Kannattaa huomioida jos sattuu omalle kohdalle...
Kyseessä siis vm 2002 e46 330i sport penkeillä...
Comment
-
-
Originally posted by _Larry_ View PostPieni tarina: Minulla syttyi myös airbag valo ja vikakoodiksi ilmoitti juuri tuon maton. Penkistä verhoilu pois ja vanha matto pois, uusi tilaukseen vain huomatakseen että eihän tämä hel*etti sovi tänne ja tuotenumerokin näyttää olevan eri. Takaisin autokeskukseen että tämä ei tämä sovi että tässä on tää vanha mallina. Sanoivat sitten että tuotetta ei enään valmisteta että tämä on korvaava tuote(joka ei siis tosiaankaan sovi), wtf?????
Eli autooni ei enään saa uutta mattoa ja pakko siis laittaa bypass viritys, eniten vituttaa se että penkki on jo revitty auki. Kannattaa huomioida jos sattuu omalle kohdalle...
Kyseessä siis vm 2002 e46 330i sport penkeillä...
Ohhoh, ompa ihme homma, jos ei moista tyyppivikaa saa enää laillisesti korjattua! Itellä olis sama homma edessä (vm. 8/2000 sporttipenkeillä), joissa siis luultavasti sama "vanhan" mallin matto. Onko muilla samanmoisia havaintoja osien saamattomuudesta, niin ei tule turhaan revittyä penkkiä osiin? :think
Comment
-
-
Aivan varmasti saa mattoa. Laitappa tuotenumero siitä matostasi joka ei sopinut, kyllä toi on nyt autokeskuksen taitamattomuutta.
Kerro samalla millä tapaa se ei sopinut. Matto kyllä on muuttunut hieman muodoltaan, mutta sopii kyllä kun vain on oikean auton matto. Pari viikkoa sitten just asensin E46 sporttipenkkiin uuden maton.Last edited by Cell; 03-11-2011, 12:38.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
No kyllähän se sinne sopii liittimeltään jne, mutta siinä on selkeesti se kohta missä penkissä on sauma ja matto tekee mutkan, uudessa matossa tämä kohta on siirtynyt eli matto olisi varmasti rikki hetken päästä uudestaan jos sen väkisin sinne laittaa. Vanhan tuotenumero on 72108099028
Tuossa lukee myös että ENDED.
Itse en ainakaan aio tuota uutta mallia sinne väkisin tunkea
Comment
-
-
Originally posted by Petteri80 View PostNo voi helvetti, nyt alkoi itseäkin arveluttamaan. Just ehdin tilata uuden tunnistinmaton toissapäivänä, osanumero tuo uudempi 65776921951. Käyköhän tuo tuohon mun sigun autoon, sporttipenkkiin?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Enpä ottanut numeroa ylös laatikon kyljestä, mutta tuli marmorilta päivää aikaisemmin joten tuo se on varmasti ollut minkä etk näyttää. Valmistusvuosikin oli muuten 2011, sen katsoin
_Larry_: Sinulla on nyt saletisti toisen korimallin matto jos se ei sinne sovi, pistä osanumero siitä uudesta ja ota mieluusti vielä valokuva vanhaan verraten. Oikeassa uudessa matossa on ihan oikein se kohta missä se menee sinne "saumaan".325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Vein tosiaan jo pois sen maton mutta sen koodi oli juurikin tämä minkä real oem ilmoittaa 65776921952.
Kuvaa en ottanut mutta se näytti tältä http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/E4...sivu5.htm#8426
Eli noi tummat väkäset tossa keskellä ovat väärässä paikassa.
Comment
-
-
Ihan oikeassa paikassa ne ainakin tossa oli, mutta kuten todettua matto tulee eri kohtaan kuin vanha. Tiedä sitten, kun ei itse ole päässyt hypistelemään kyseisen osiksi nypityn penkin kanssa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Mulla on nyt pari kertaa ajonaikana käynyt airbagin merkkivalo päällä, mutta kuitenkin sammunut muutaman sekunnin kuluttua. Molempiin kertoihin liittyy, joka vänkärin paikalla ollaan matkustajan "vääntyily" tai penkin säätäminen. Ilmeisesti siis liitännöissä tai tuossa tunnistematossa alkaa vikaa esiintyä? Jääkö tästä jälki vikakoodeihin, vaikka valo sammuu nuinkin nopeasti? Ja jos jää niin pomppaako tuosta katsastus, vaikka systeemi näyttäisi suurimman osan aikaa toimivan?
Comment
-
-
Vikakoodi jää muistiin. Tunnistinmaton (tai sen johdotuksen) ongelma on ainut, joka voi sammua ilman testerillä nollausta. Ei vaikuta katsastukseen, jos varoitusvalo silloin toimii normaalisti. Ei kannata siihen hanttarin penkille silloin istahtaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Jatketaas tästä, auto e46 330i -01.
Aibag valo palaa, inpa kertoo että kuskin puolen turvavyön kiristin. Vähän aikaa sitten asian takia huollossa nollasivat vian, ja laittoivat liitinrasvaa. Oli pimeänä muutaman viikon, kunnes taas syttyi. Nollaus ei enää onnistu. Vika on päällä koko ajan. Sinänsä mielenkiintoinen toi liitinrasvaus, kun on näköjään piuhat juotettu jo aikaisemmin:think. [
ATTACH]102079[/ATTACH]
Eli mitä kannattaa seuraavaksi katsoa? Kiristimen piuhat lienee kuvassa nuo oranssit, mutta mikä lienee toi irti oleva?
Comment
-
Comment