Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rrooppee
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 119
    • Pirkanmaa

    Eli mulla on tommonen -02 e46 jossa on sporttipenkit.
    Kun repsikka tulee istuun kyytiin ja laitan auton käyntiin niin arbaginmerkkivalo jää palamaanhetkeksi (10-20sec) jonka jälkeen sammuu. Eikä syty ajossa enään misäänkohti palamaan? Osaakohan kukaan sanoa onko liittimissä vai penkintunnistematossa vikaa?

    Paljonkos muuten tuolle tunnistinmatolle on hintaa?
    BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



    EDELLISET

    BMW F31 320d -13 ///M-sport
    BMW F31 320d -14 sportline
    BMW E46 330i -05 ///M-sport
    BMW E46 328i -00
    BMW E46 320i -02

    Comment

    • Pekumie
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 243
      • -

      Originally posted by Rrooppee View Post
      Eli mulla on tommonen -02 e46 jossa on sporttipenkit.
      Kun repsikka tulee istuun kyytiin ja laitan auton käyntiin niin arbaginmerkkivalo jää palamaanhetkeksi (10-20sec) jonka jälkeen sammuu. Eikä syty ajossa enään misäänkohti palamaan? Osaakohan kukaan sanoa onko liittimissä vai penkintunnistematossa vikaa?

      Paljonkos muuten tuolle tunnistinmatolle on hintaa?
      Suurella todennäköisyydellä tunnistinmatto, omassa alkoi samalla tavalla oireet. Silloin tällöin välähteli ja lopuksi se jää palamaan. Schmiedmannilla matto 113e ja risat, suurinpiirtein saman taisin maksaa omastakin merkkiliikkeessä kun vähän tinkasi hintaa.

      Näillä ohjeilla onnistuu myös sporttipenkkiin tuon tunnistinmaton vaihto, ei ole paha rasti.

      Kannattaa toki seurata tilannetta, kokeilla et liitin kiinni, johdot ehjät jne.. Ja toki vikakoodinluku jos/kun valo jää lopullisesti palamaan.

      Comment

      • Rrooppee
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 119
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Pekumie View Post
        Suurella todennäköisyydellä tunnistinmatto, omassa alkoi samalla tavalla oireet. Silloin tällöin välähteli ja lopuksi se jää palamaan. Schmiedmannilla matto 113e ja risat, suurinpiirtein saman taisin maksaa omastakin merkkiliikkeessä kun vähän tinkasi hintaa.

        Näillä ohjeilla onnistuu myös sporttipenkkiin tuon tunnistinmaton vaihto, ei ole paha rasti.

        Kannattaa toki seurata tilannetta, kokeilla et liitin kiinni, johdot ehjät jne.. Ja toki vikakoodinluku jos/kun valo jää lopullisesti palamaan.
        Asia harvinaisen selvä Kauankos sulla kesti siihen pisteeseen että rupes sitten kokoaika palamaan?
        BMW G21 320d xdrive -19 ///M-sport



        EDELLISET

        BMW F31 320d -13 ///M-sport
        BMW F31 320d -14 sportline
        BMW E46 330i -05 ///M-sport
        BMW E46 328i -00
        BMW E46 320i -02

        Comment

        • roiskeläppä
          Newbiemmer
          • Jan 2015
          • 1
          • perämeri

          320d 99 sedan

          auttakaas tyhmää ja ensikertalaista. airbagin merkkivalo loistaa ku naantalin aurinko. menin viisaana irroittamaan vänkärin penkin alle entisen omistajan toimesta asennetun moduulin, joka ilmeisesti huijaa järjestelmää ja korvaa rikkoutuneen tunnistematon ( http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/971267 ) ja liitin penkin tunnistematolta tulevat johot irrotetun mutikan tilalle. airbakin vikavalo syttyi kun laitoin auton käyntiin, joten ei muutako moduuli takasin paikolleen ja uudelleen testaus, bägin valo jatkaa kirkasta loistoaan. elikkä kysymys kuuluu että pitääkö autosta käydä vikakoodinlukijalalla kuittaamasa merkkivalo pois päältä? niin ja missä hintahaarukoissa koodin lukuhommat pyörii.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by roiskeläppä View Post
            auttakaas tyhmää ja ensikertalaista. airbagin merkkivalo loistaa ku naantalin aurinko. menin viisaana irroittamaan vänkärin penkin alle entisen omistajan toimesta asennetun moduulin, joka ilmeisesti huijaa järjestelmää ja korvaa rikkoutuneen tunnistematon ( http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/971267 ) ja liitin penkin tunnistematolta tulevat johot irrotetun mutikan tilalle. airbakin vikavalo syttyi kun laitoin auton käyntiin, joten ei muutako moduuli takasin paikolleen ja uudelleen testaus, bägin valo jatkaa kirkasta loistoaan. elikkä kysymys kuuluu että pitääkö autosta käydä vikakoodinlukijalalla kuittaamasa merkkivalo pois päältä? niin ja missä hintahaarukoissa koodin lukuhommat pyörii.


            En ota tuohon tunnistinmattoon/sen ohittamiseen mitään kantaa, mutta jos bägin moduulissa on vikakoodeja tallennettuna, jää valo palamaan vaikka kaikki olisikin nyt "OK". Nollausta siis vaatii.
            Katso oman paikkakuntasi vikakoodinlukutopic, niin eiköhän sieltä löydy foorumilainen joka sulle tuon nollaa.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Pekumie
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 243
              • -

              Originally posted by Rrooppee View Post
              Asia harvinaisen selvä Kauankos sulla kesti siihen pisteeseen että rupes sitten kokoaika palamaan?
              Oisko menny muutamasta kuukaudesta puoleen vuoteen, riippuu jonkin verran paljonko sillä apparin penkillä istutaan.

              Comment

              • |makke
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 847
                • Vaasa

                Mun tapaus:

                Vm 2001 330i E46 sedan ja airbagin valo on palanut silloin tällöin. Välillä ollut pidempiäkin aikoja sammuneena. Lähtökohtaisesti olen epäillyt tunnistinmattoa, kun se valo on yleensä apuskin paikalle istumisen/nousemisen seurauksena syttynyt/sammunut.

                BMW:ltä tuli kirje että E46-mallit on kutsuttu airbagmoduulin vaihtoon.
                Ajoin sinne merkkivalot sammuneena mutta takas huollosta lähdin airbagin valo palavana.

                Nyt se on ehkä kerran käyny nopeesti pois päältä, mutta muuten "huollon" jälkeen palanut kokoajan.

                Mulla on aika sinne perjantaina, mutta mitäs mieltä muut on?
                Jännä että se merkkivalo on nyt just "huollon" jälkeen jäänyt palamaan vaikka aikaisemmin se kyllä sammui yleensä.

                Mitä Vaasan käyttöauto veloittaa jos ne vaihtaa sen tunnistematon?
                En tiedä velottaako ne tuosta lukemisesta jotain, mutta kerroin kyllä että valo jäänyt nimenomaan niiden huollon jälkeen palamaan.

                E: Vastataan itselle. Vikakoodi tuli apukuskin tunnistinmatosta. Matto 150€ ja työ 250€.
                Last edited by |makke; 13-06-2015, 08:15.

                Comment

                • temezuella
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2015
                  • 46
                  • Mualiman napa

                  Sigun auto valittaa side airbag front left koodia. Onko vinkkejä antaa mitkä kaikki liittimet kannattaisi käydä läpi ja minkälaisia arvoja noista pitäisi tulla? Kuuluuko tuo sivutörmäys tunnistin samaan piiriin vai antaako se omaa koodia jos siellä on hapettumaa tms. Paljon on tullut searchia käytettyä mutta ei tunnu nämä oven bägin ongelmat niin yleisiä olevan.:think
                  F20 120D Xdrive 2017 Jet Black
                  F11 520D Xdrive 2014 Jet Black
                  e46 316 vm.04 Graugruen Metallic
                  (ex) E87 120i vm.06 Quartzblau Metalic
                  (ex) e46 330xd vm.01 stahlgrau metallic
                  (ex) e91 318d vm.10 jet black
                  (ex) e46 316 vm.99 hellrot
                  (ex) e36 318 vm.93 Cosmosschwarz metallic

                  Comment

                  • katajama
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 105
                    • Tampere

                    e46 vm.2000 coupe

                    Airbagin merkkivalo palaa..
                    Koitettu nollata BMWScannerilla, mutta syttyy taas uudestaan kun auton käynnistää
                    Vikakoodiksi kertoo: 01/001


                    Vinkkejä?

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      Kyllä 1.4.0 BMWScannerista pitäisi enemmän irrota vikakoodia...

                      Vakiovikapaikat on hanttarin etupenkin liitin tai tunnistinmatto.

                      Comment

                      • katajama
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 105
                        • Tampere

                        Täytyy vähän tutustua enempi scanneriin.. pikasesti scannasin läpi enkä "eka kertalaisena" enempiä osannut tutkia. :think

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          Jaa se varmaan siinä yhteenvetosivulla kertoo montako vikakoodia on per moduli. Klikkaa (tai tuplaklikkaa) MRS III -moduulia.

                          Katso lisäinfoa turvajärjestelmistä: KLIK ja KLIK.

                          Comment

                          • katajama
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 105
                            • Tampere

                            SRS -> 01/C0 - Airbag, driver
                            1A/20 - Seat occupancy recognition 1 (SBE1)

                            Tällaista..

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Katsatuksestahan ei mene läpi näillä vioilla.

                              Ratin airbägin liittimet tarkasteluun, jos näyttävät olevan vailla oksidaatiota eikä irroituksen jälkeen viat häviä niin bägi vaihtoon, käytettynä löytyy varmasti.

                              Syytä ottaa miinuskarva akusta irti (eikä sitten lyödä konttia kiinni tai varmistetaan ensin että mekaaninen kontin lukko toimii).

                              Seat occupancy detector voi olla joko liitin (liki tyyppivika, edullinen vaihtaa jos tämä) tai itse tunnistinmatto (työläs mutta tehtävissä), DIY täältä: KLIK.

                              Skarpalta saat DIY:ssä tarvittavat kissankarvat.

                              Comment

                              • katajama
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 105
                                • Tampere

                                Mahtavaa, kiitoksia!
                                Täytynee viikonloppuna perehtyä ratin anatomiaan ja käydä liittimet läpi.
                                Hyvä syy samalla tsekata myös radion-ohjaimet kun nekin toimii vähän miten sattuu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎