Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Messier
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 628
    • Savo

    No niin.

    Aamulla -30 ja 1km jälkeen rupes käymään vajaalla.

    Vikakoodeja ei anna mitään, mutta motin kuva on mittaristossa.
    Eilen tankkasin 50 litraa penssaa joten epäilys kohdistui heti vetiseen polttoaineeseen.
    Uuden penssasuotimen saan huomenna mutta sitä odotellessa
    veikkauksia viasta.

    Jos suodin on tukossa ja pensan saanti vajaata, niin antaako silloin
    vikakoodin?

    Kone kävi kaikilla tyhjäkäyntiä aamulla, mutta nyt se on ollut hallissa
    4 tuntia ja käy tyhkäynninkin vajaalla.
    G05 X5 45e
    KM9 ///M1000XR

    Ex:
    F10 ///M5
    K49 S1000XR
    E90 ///M3
    E46 ///M3

    Comment

    • Balle
      BTCF Member
      • Aug 2002
      • 3413
      • UKI, Suomen New York

      Originally posted by Messier View Post
      No niin.

      Aamulla -30 ja 1km jälkeen rupes käymään vajaalla.
      Eilen tankkasin 50 litraa penssaa
      Mistäs tuota penssaa saa?

      Tuskin se vajaalla käy. Veikkaan että jotain muuta häikkää on ja moottori on ns. "limb moodissa", eli sytkä myöhäsellä jne.

      Vika voi olla missä vain, kooderi kiinni niin eiköhän ala selviämään!
      Possuja ja Bemareita

      Comment

      • Messier
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 628
        • Savo

        Puolahan sieltä oli mennyt.
        Korjaamon huolto tiedote sanoi että ennen 11/02 valmistetuissa
        on ihan paskat Berim puolat ja suosittelee vaihtamaan.
        Saksasta Boshit 35/kpl kun nyt piti maksaa pikarahdilla 77€ 1kpl.
        Ja vielä 43 € vikakoodien lukemisesta.
        Nyt lähti halpis testeri eläkkeelle ja BMW Scanner tilaukseen.

        Nii, ja penssaa saapi selliltä viinapenssan ja tiisselin välistä.
        G05 X5 45e
        KM9 ///M1000XR

        Ex:
        F10 ///M5
        K49 S1000XR
        E90 ///M3
        E46 ///M3

        Comment

        • Messier
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 628
          • Savo

          Innostuin tutkimaan mitä alustoja olisi M:ääm tarjolla ja
          päädyin kolmeen vaihtoehtoon.

          KW Variante 3
          Pikasäädöt molempiin suuntiin.
          Huollettava.
          Lisäsäiliöllä lisää katu-uskottavuutta.
          Hintaa vajaa 2000€

          Bilstein B16 pss10
          Vain ohivirtauksen säätö.
          Onko huollettava?
          Hintaa n.2000€

          AST Sportline 2
          Ohivirtauksen säätö.
          Huollettava.
          Hintaa n.2500€

          Bilsteinin sivuilla B16 CSC näyttäisi kiehtovalta,
          mutten löytänyt hintoja/sopivuuksia.

          AST:ltä löytyisi 3-tie säätöinen competition satsi,
          joka olisi viimeisen päälle mutta hintaa n.4500€
          ja ilmeisesti ei ole tuv hyväksyntää.

          Onko porukalla millaisia kokemuksia eri alustoista?
          G05 X5 45e
          KM9 ///M1000XR

          Ex:
          F10 ///M5
          K49 S1000XR
          E90 ///M3
          E46 ///M3

          Comment

          • jyrbba69
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2394
            • Kouvola

            Ite tykkäsin kovasti H&R:stä, hinta taisi olla jotain 1100€. En ainakaan mitään moitittavaa keksinyt.

            -Jyri
            2015 AMG GTS
            -----------------------------

            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
            [email protected]

            Comment

            • ///Masa
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 1468
              • Salo

              Originally posted by Messier View Post
              Onko porukalla millaisia kokemuksia eri alustoista?

              :thinkJos on jossain vaiheessa tarkotus vetää oikein kunnolla tonttiin niin unohda tuo KW, ei ainakaan omaan tarkoitukseen riitä säätövara alaspäin.
              BMW E30 M3
              BMW E46 M3
              BMW E118 1800

              Comment

              • villes
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 439
                • Kirkkonummi

                Originally posted by Messier View Post
                Innostuin tutkimaan mitä alustoja olisi M:ääm tarjolla ja
                päädyin kolmeen vaihtoehtoon.

                KW Variante 3
                Pikasäädöt molempiin suuntiin.
                Huollettava.
                Lisäsäiliöllä lisää katu-uskottavuutta.
                Hintaa vajaa 2000€

                Bilstein B16 pss10
                Vain ohivirtauksen säätö.
                Onko huollettava?
                Hintaa n.2000€

                AST Sportline 2
                Ohivirtauksen säätö.
                Huollettava.
                Hintaa n.2500€

                Bilsteinin sivuilla B16 CSC näyttäisi kiehtovalta,
                mutten löytänyt hintoja/sopivuuksia.

                AST:ltä löytyisi 3-tie säätöinen competition satsi,
                joka olisi viimeisen päälle mutta hintaa n.4500€
                ja ilmeisesti ei ole tuv hyväksyntää.

                Onko porukalla millaisia kokemuksia eri alustoista?
                Ei varsinaisesti omakohtaista kokemusta mutta parin kaverin autoa ajellut ast:n alustalla (e46 coupe) ja on vaikuttanut oikein hyvältä, tosiaan on huollettavat ja huolto kuulemma myös toimii hyvin. Itselläni on juuri harkinnassa myös ast:n sportline I osto omaan nelikutoseen (ei m3), sen hinta taitaa pyöriä n.1500e paikkeilla.
                M-B C220CDI 4matic amg -13
                ex.
                bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                Comment

                • K2Ri
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1829
                  • London, UK & Germany

                  Originally posted by ///Masa View Post
                  :thinkJos on jossain vaiheessa tarkotus vetää oikein kunnolla tonttiin niin unohda tuo KW, ei ainakaan omaan tarkoitukseen riitä säätövara alaspäin.
                  Paljos sulla on mitta pyörännavan keskeltä lokarinkaaren reunaan?

                  Millä olette ratkaisseet madallettaessa (taka)renkaiden sisäreunojen kulumisen? (muulla kuin renkaita tiuhaan vaihtamalla )
                  sigpic
                  BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                  Comment

                  • Messier
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 628
                    • Savo

                    AST Spotline 1 e46 M3 tais olla 1700.
                    Sportline 2 tais olla 2200.

                    Sääd. yläpäät 360/pari.

                    Takaiskarit on samat mutta etuset eri.
                    Mulle jäi nyt epäselväksi kun sanoivat että Sl 2 on 45mm varrella,
                    että onko se upsidedown keula vai mitä...meinaan vaan että jos on
                    45mm varsi niin sit mäntä pitää olla reilu 100mm.

                    Noissa huolloissa auto puolen pajat rosvoaa monesti 100-150€/keppi.
                    Pyörä/kelkka puolen pajat veloittaa sen 50-80€/keppi.

                    Sitten varsinkin kelkka puolella on autotalliseppiä joka kylässä
                    jotka hoitaa homman pimeenä 20-30/kpl.
                    G05 X5 45e
                    KM9 ///M1000XR

                    Ex:
                    F10 ///M5
                    K49 S1000XR
                    E90 ///M3
                    E46 ///M3

                    Comment

                    • Doni
                      Moderator
                      • Sep 2004
                      • 2842
                      • Kyrsälä

                      Originally posted by Messier View Post
                      Mulle jäi nyt epäselväksi kun sanoivat että Sl 2 on 45mm varrella,
                      että onko se upsidedown keula vai mitä...meinaan vaan että jos on
                      45mm varsi niin sit mäntä pitää olla reilu 100mm.
                      Iskariputken ulkohalkasia on 45mm. Männänvarsi on varmaan ihan perus 12mm ja itse tolppa on ~55mm.
                      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                      Comment

                      • ///Masa
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 1468
                        • Salo

                        Originally posted by K2Ri View Post
                        Paljos sulla on mitta pyörännavan keskeltä lokarinkaaren reunaan?

                        :thinkEn muista oonko mitannu sitä muuta ku katsastukseen, eli käytännössä eri lukemat...
                        BMW E30 M3
                        BMW E46 M3
                        BMW E118 1800

                        Comment

                        • Johto
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 378
                          • Finnland

                          Ite tykkäsin kovasti H&R:stä, hinta taisi olla jotain 1100€. En ainakaan mitään moitittavaa keksinyt.
                          Täällä sama H&R:n sarja ja ei myöskään mitään moitittavaa. Hinta-laatusuhde tuntuu olevan hyvinkin kohdillaan. Säätövaraa korkeudessa enemmän kuin tarpeeksi omiin tarpeisiin.
                          Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                          EX:F80 M3 Mineral Weiss
                          EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                          Comment

                          • Doni
                            Moderator
                            • Sep 2004
                            • 2842
                            • Kyrsälä

                            Originally posted by Johto View Post
                            Täällä sama H&R:n sarja ja ei myöskään mitään moitittavaa. Hinta-laatusuhde tuntuu olevan hyvinkin kohdillaan. Säätövaraa korkeudessa enemmän kuin tarpeeksi omiin tarpeisiin.
                            Hyvä alusta Bilsteinin iskareilla. Hintalaatu enemmän kun kohdallaan. Ei mitään ylimääräisiä säätöjä. Turha maksaa tuhansia ylimääräsistä säätöruuveista koska ei niillä katuajossa kuitenkaan mitään tee.
                            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                            Comment

                            • Messier
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 628
                              • Savo

                              Voihan sen noinkin ajatella.

                              Itse arvostaisin alustassa mahdollisuutta:
                              Talvella auto ylös, iskaria herkälle.
                              Kesällä ja radalle auto alemmas ja iskari tiukemmalle.

                              Mutta ton huollettavan iskarin loistavuus tulee sitten
                              kun talvella vähän tihkuu öljyä niin ominaisuudet on perseellään.
                              Jos ei keväällä viiti purkaa iskareita huoltoon niin pelkkä kaasun
                              paineistus auttaa asiaan jo kummasti.
                              G05 X5 45e
                              KM9 ///M1000XR

                              Ex:
                              F10 ///M5
                              K49 S1000XR
                              E90 ///M3
                              E46 ///M3

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by Messier View Post
                                Itse arvostaisin alustassa mahdollisuutta:
                                Talvella auto ylös, iskaria herkälle.
                                Kesällä ja radalle auto alemmas ja iskari tiukemmalle.
                                Joka kerta edessä nelipyöräsuuntaus... No, ei ainakaan säätöpultit jämähdä
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎