Empä ole tainnu sellaista putkiviritystä vielä kuullakkaan E46 M3:ssa mikä miellyttäisi omaa korvaa. Sellainen halvan kuuloinen peltinen pärinä ja noilla aftermarket-osilla tuo ominaisuus vaan korostuu. Toki jossain CSL:ssä äänet on omiaan enempi race-henkisenä, mutta muuten..
e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...
Collapse
X
-
Se E46 M3:n resonointiääni on tietysti vähän makuasia. Sitä saa noilla välivaimentimilla (resonaattoriksikin kutsutaan) vaimennettua tai jos jättää pois kokonaan niin korostettua oman maun mukaan. Itsekään en niin hirveästi siitä välitä, että jos takavaimentimen vaihtaa äänekkäämpään niin varmaan tuo välivaimennin vaihdettava tehokkaammin resonointia vähentäväksi.Originally posted by Esko View PostEmpä ole tainnu sellaista putkiviritystä vielä kuullakkaan E46 M3:ssa mikä miellyttäisi omaa korvaa. Sellainen halvan kuuloinen peltinen pärinä ja noilla aftermarket-osilla tuo ominaisuus vaan korostuu. Toki jossain CSL:ssä äänet on omiaan enempi race-henkisenä, mutta muuten..
E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
Eisenmann
Mulla on kiinni Eisenmann Sport pakoputkisto ja välillä kyllä ainakin motarilla alkaa toi pärinä väsyttämään. Ja kaupungilla päät kääntyilee, kun äänet on todellakin "vähän" räyhäkkäämmät. Jos ja kun tuo putkisto hajoaa, niin vaihdan kyllä vakio-putken takaisin.
E46 M3 -2002 SMGII
Comment
-
Tällä hetkellä mulla on ac schnitzerin takapönttö kiinni ja hieman tuli räyhäkämmät äänet matalilla kierroksilla ja korkealta laulaa komeasta - raspia tuli myös reilusti lisää jota halusinkin. huomattavasti kevyempikin on kuin orig. putkisto. miinuksena on pieni drone 90 - 110 vauhdissa jota ei vakioputkistolla ole. myös ulkonäkö jakaa mielipiteet
Comment
-
Ja jos aikoo puslat hankkia, mulla onm juurikin noi tuossa uutena ja ylimääräsenä. Varmasti marmoria halvemmalla saat.
Miika
Originally posted by Transatlantic View PostOotko katsonut Eisenmannin tarjonnan?
Todennäköisesti RTABit lopussa, omassa autossaa tekee samaa kun kiihdyttää ripeästi ja vaihtaa vaihdetta. Osa# 4 tästä kuvasta: http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...el_suspension/En oo ollu siellä päinkään!
Comment
-
Omasta löytyy Schmidt-Technikin vaimentaja. Auton sisälle on normaali ajossa melko vaikea erottaa onko alla vakio vai em vaimentaja. Ulkopuolella eron kuulee selvemmin, äänet on paljon matalammat ja muhkeammat. Kun kierrättää yli 4 tonnia niin alkaa tapahtumaan ja äänet on ainakin omasta mielestä paljon racemmat, kuin ne vakio peltipurkin räminät.
Ulostulot ovat 4x89mm, eli jonkun verran isommat kuin muitten valmistajien vastaavissa. Vakiot näyttävät noitten rinnalla lähinnä noloilta. Ainoa miinus tulee putkenpäitten sisällä olevista rumista ritilöistä, mutta kyllä kait nekin saisi leikattua sieltä irti..


Tuossa youtubesta löytämäni video vastaavasta vaimentajasta:
Comment
-
Hohhoijjaa..
Ehtihän se tämäkin threadi pysyä sen kymmenisen sivua asiallisena, ennen kuin meni taas täysin hiekkalaatikkoleikiksi.
*EDIT!*
Siivottu esim. M3 vs M5 hintakeskustelua ja muuta yleistä huttua poies. Koitetaan pitää topic sellaisena kuin tää alkoikin
- mailmanLast edited by mailman; 20-05-2010, 08:35.
Comment
-
Jostain syystä tämä Schmidt-Technik herätti kiinnostuksen. Melko jumbot nuo putkenpäät, vakiothan on 65mm. Aika tarkalle menee että nuo tulee vakiodiffuusorista läpi, mutta eiköhän ne ole tarkkaan mitoitettu.Originally posted by K2Ri View PostOmasta löytyy Schmidt-Technikin vaimentaja. Auton sisälle on normaali ajossa melko vaikea erottaa onko alla vakio vai em vaimentaja. Ulkopuolella eron kuulee selvemmin, äänet on paljon matalammat ja muhkeammat. Kun kierrättää yli 4 tonnia niin alkaa tapahtumaan ja äänet on ainakin omasta mielestä paljon racemmat, kuin ne vakio peltipurkin räminät.
Ulostulot ovat 4x89mm, eli jonkun verran isommat kuin muitten valmistajien vastaavissa. Vakiot näyttävät noitten rinnalla lähinnä noloilta. Ainoa miinus tulee putkenpäitten sisällä olevista rumista ritilöistä, mutta kyllä kait nekin saisi leikattua sieltä irti..

Tuossa youtubesta löytämäni video vastaavasta vaimentajasta:
http://www.youtube.com/watch?v=Z_BmvDiYascE46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
Vakio diffuusorin kanssa menee juuri ja juuri paikoilleen, mutta tuosta "CSL" diffuusorista joutui sisäreunoista lohkaista pikku palat pois.Originally posted by Terou View PostJostain syystä tämä Schmidt-Technik herätti kiinnostuksen. Melko jumbot nuo putkenpäät, vakiothan on 65mm. Aika tarkalle menee että nuo tulee vakiodiffuusorista läpi, mutta eiköhän ne ole tarkkaan mitoitettu.
Onhan ne vähän joo sellaiset "tuningit".
Itsekin meinasin alkuun että miltähän näyttää, mutta yllätyin lopputulokseen positiivisesti. Ainoastaan ne sisäritilät on kauheat, mutta menköön..
Tuon hiilaridiffuusorin muoto lisäksi vähän hillitsee putkien massiivista optiikkaa.
Comment
-
Minkäs hintainen tuo pönttö on ja paino vs. OEM?Originally posted by K2Ri View PostVakio diffuusorin kanssa menee juuri ja juuri paikoilleen, mutta tuosta "CSL" diffuusorista joutui sisäreunoista lohkaista pikku palat pois.
Onhan ne vähän joo sellaiset "tuningit".
Itsekin meinasin alkuun että miltähän näyttää, mutta yllätyin lopputulokseen positiivisesti. Ainoastaan ne sisäritilät on kauheat, mutta menköön..
Tuon hiilaridiffuusorin muoto lisäksi vähän hillitsee putkien massiivista optiikkaa.E46 M3 Coupe '02 Phoenix Yellow
Comment
-
http://www.insideperformance.de/onli...products_id/39 Tuolta voi tilata. Oman löysin käytettynä. Ei tietoa kuinka kauan ollut kiinni, mutta kunto oli uutta vastaava. Eli laadultaan/kestävyydeltään todennäköisesti melko hyvä? Jonkun verran noita näkyy olevan muillakin kiinni, mutta on varmasti yksi harvinaisimmista aftermarket pöntöistä mitä M3:siin on saatavilla.Originally posted by Transatlantic View PostMinkäs hintainen tuo pönttö on ja paino vs. OEM?
Lupaavat 12hv/10nm tehon nousun
, uskokoon ken tahtoo. Oma persdyno ei ainakaan rekisteröinyt minkäänlaista muutosta. Jossain oli painotkin ilmoitettu, mutta en nyt tähän hätään niitä mistään löydä. On se kuitenkin jonkun verran kevyempi kuin OEM.
Comment
-
Kyselin vähän tuosta. Toimitusaika on 4-5 viikkoa. Takuu 2 vuotta. 20-30% kevyempi kuin originaali vaimennin.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
Kysellääs kokemuksia pyöränkulmista M3:ssa. Heinäkuulle on aika varattu pyöränkulmien säätöön kun tulee eteen uudet alatukivarret ja powerflexin puslat alatukivarsien taakse.
Castereista en edes mainitse kun niiden säätö ei juurikaan onnistu vakiopalikoilla joten auraus ja varsinkin camber kiinnostavat. OEM suositukset ovat melko rauhalliset mielestäni etu camberin osalta ja Ground Control firma suositteleekin agressiivisempia etu camber kulmia myös kadulle. Toi rata setup menee jo vähän yli normaaliin katuajoon eikä varmaan edessä riitä säätövarakaan noin isolle negatiiviselle camberille(puhdas arvaus). Tekis mieli laittaa noi GC firman kadulle suosittelemat arvot niin noilla pärjäisi varmasti radallakin ihan hyvin. Nimimerkki "takatuuppari" oli ainakin kirjottanut ajavansa lähes noilla arvoilla ja kuulisin mielelläni takatuupparilta ja muilta kokemuksia eri asetuksista ja niiden vaiktuksesta ajokäyttäytymiseen sekä renkaiden kulumiseen. Mainitaan nyt vielä, että rengaskokona on 225/40/19 ja 255/35/19.
OEM
Edessä
Auraus 0.16' +-0.07'
Camber -1.00' +-0.20'
Takana
Auraus 0.22' +-0.06'
Camber -1.45' +-0.15'
Ground Control firman suositukset joita m3forumilla porukka tuntuu suosittelevan
KADULLE
Edessä
Auraus 0.06'
Camber -2.00'
Takana
Auraus 0.15'
Camber -1.50'
RADALLE
Edessä
Auraus 0.12'(haritusta)
Camber -3.20'
Takana
Auraus 0.12'
Camber -2.20'BMW E46 M3 Titan Silber
BMW E61 535d M-Sport LCI
Comment

Comment