Originally posted by Antza
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 M3 - Kokemuksia & tietoa...
Collapse
X
-
Nälkä kasvaa syödessä, vakuutus makso vanhan auton lunastuksesta sopivat rahat pitkän taistelun jälkeen...
Ulkomailta katsellu useampaa E46 M3, alkaa budjetille olla sopivia, mitäs verot tälläseen on tänä päivänä (tullin sivuilla ei montaa M3 ole tuotu lähiaikoina)
Mitäs kannattaa erityisesti näissä tarkastaa paikan päällä?
Vanos ongelmia näissä ollut, yksikkö vaihdettu ? / jotain tehtaan recalleja ? Mistä näkee onko tehty ? Näiden yksilöiden mitä oon katellu ei myyjillä tehtaan recalllista mitään tietoa..
Aiemmin en tällä E46-sarjan ämmäläiselle ole ajanut, ne ketkä ovat on sanoneet, että sitä ku käyt polkasemassa koeajolla ja jos kaikki pelaa - et ilman sitä reissusta kotiin tule...E53 X3 3.0sd -07
ex:
E87 120d -06
E46 m3 -01
E39 535i -98
E36 318 cabriolet -96
Comment
-
-
Muutamasta autosta laitettu tiedusteluja menemään ja yksi vastasi näin: "Mitään ylimääräisiä kolinoita tai jyrinöitä ei kuulu, mutta näissähän on aivan normaalia pieni kolahtelu voimansiirrossa, sitä ei kannata säikähtää.". Pitääköhän tuo paikkansa, kommentoikaahan autoa tuntevat! Kolahtelu voimansiirrossa ei minusta kuulosta normaalilta missään autossa.
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostMuutamasta autosta laitettu tiedusteluja menemään ja yksi vastasi näin: "Mitään ylimääräisiä kolinoita tai jyrinöitä ei kuulu, mutta näissähän on aivan normaalia pieni kolahtelu voimansiirrossa, sitä ei kannata säikähtää.". Pitääköhän tuo paikkansa, kommentoikaahan autoa tuntevat! Kolahtelu voimansiirrossa ei minusta kuulosta normaalilta missään autossa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Tarkoittanee sitä "tumpsausta". Se on kyllä ihan normaalia jos autolla on tyyliin yli 50tkm ajettu. Johtuu välyksistä voimansiirrossa. Sitä kun pikkuhiljaa kertyy vetareihin, perään ja kardaaniin, niin niiden summa on pieni "tumpsaus" varsinkin pienellä nopeudella vaihtaessa, esim. 1->2.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Voimansiirron pienet välykset on normaalia ja ei välttämättä tule kuntoon pelkkiä puslia vaihtamalla. Välys voi nimittäin olla kardaaniakselin nivelessä. Totta kai uuden kardaanin vaihtamalla tulee kuntoon. Vetopyörästöt on myös usein hieman ulisseet ja pitäneet meteliä näissä.
Suurin heikkous autossa on kuitenkin moottorin alakerrassa kiertokangen laakerit, jotka kannattaa ehdottomasti uusia. Näihin liittyy nimenomaan se kuuluisin vm 2000-2002 recall. Uudemmissa pitäisi olla paremmat laakerit, mutta luultavasti ihan yhtä susia nekin on.
Vanoksen tiivisteiden ja solenoidien kanssa on yllätys yllätys jonkin verran häikkää. Ja muutenkin normi vanhan auton huolia, eli antureita voi olla vaihtokunnossa jne. Kokonaisuutena kuitenkin mielestäni luotettavia autoja ja kun tuon kk-laakeri asian hoitaa heti kuntoon, niin kyllä nämä on aivan mahtavia laitteita!All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Kiitoksia infoista. Itse olen kysellyt jo muutamia yksilöitä, ja näihin 02-03-autoihin on vaihdettu kk-laakerit aikanaan noin 20-30tkm ajettuina. Jopa noihin 03-malleihin, joissa ei pitäisi kai olla ongelmaa. Vai liekö tuo korjaus laakereihin tullut vasta 03-vuoden aikana jonain kuukautena. Ens viikonloppuna parin yksilön koeajot tiedossa Tampere-Kehä3-akselilla ja sitten ehkä kauppaa hieromaan jos tuntuvat päteviltä
Onko tuota apurungon repeämä-ongelmaa (subframe crack) muuten mahdollista tsekata vaikka auto nostettuna ylhäälle? Vai onko tuo paikka niin piilossa, ettei näe ilman purkamista?
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostKiitoksia infoista. Itse olen kysellyt jo muutamia yksilöitä, ja näihin 02-03-autoihin on vaihdettu kk-laakerit aikanaan noin 20-30tkm ajettuina. Jopa noihin 03-malleihin, joissa ei pitäisi kai olla ongelmaa. Vai liekö tuo korjaus laakereihin tullut vasta 03-vuoden aikana jonain kuukautena. Ens viikonloppuna parin yksilön koeajot tiedossa Tampere-Kehä3-akselilla ja sitten ehkä kauppaa hieromaan jos tuntuvat päteviltä
Onko tuota apurungon repeämä-ongelmaa (subframe crack) muuten mahdollista tsekata vaikka auto nostettuna ylhäälle? Vai onko tuo paikka niin piilossa, ettei näe ilman purkamista?
Apurungon repeämästä sanoisin että mahdoton sanoa ilman että rungon tiputtaa pois.. paitsi tietysti jos ongelma on jo niin pahaLast edited by Exorcist; 30-08-2012, 23:22.
Comment
-
-
Mun mielestä kk:n laakerit kannattaa vaihdella 150tkm paikkeilla oli vm. mikä tahansa ja vaikka olisi vaihdeltu recallinakin. Jos ajettu raikkaammin niin silloin tietysti jo aikaisemmin. Mut jos oma käyttö on tyhjäkäynnillä lipumista niin eihän se nyt niin justiinsa ole.
Vanoksen ongelmapultit on hyvä tarkastaa ja vaihtaa jos ne on "väärän malliset". Pieni vaiva suhteessa tuhoon jos vaurio pääsee käymään. -03-04 mallit taitaa olla tässä ne pahimmat.
Ainakin SMG:llä tuntee voimansiirron välykset ehkä parhaiten kun laittaa ohjelman 5 tai 6:lle, 3/4 kaasua ja vaihtaa isommalle 5000-6000 rpm.G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Minkälaisia talvirenkaita ootte käyttäny näissä? Saakohan orkkis 18 tai 19 tuuman vanteille järkeviä pohjoismaisia nasta- tai kitkarenkaita? Taakse pitäis löytää vähän leveämpää kumia, takavanne kun on leveämpi. Pikku nettiselailun perusteella valikoima on tosi pieni, mutta pitää vielä rengasliikkeistä kysellä.
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostMinkälaisia talvirenkaita ootte käyttäny näissä? Saakohan orkkis 18 tai 19 tuuman vanteille järkeviä pohjoismaisia nasta- tai kitkarenkaita? Taakse pitäis löytää vähän leveämpää kumia, takavanne kun on leveämpi. Pikku nettiselailun perusteella valikoima on tosi pieni, mutta pitää vielä rengasliikkeistä kysellä.
Nykyään neljä rengassarjaa käytössä.
Kesä=NS2
Syys/kevät=Saksankitkat
Talvi=Misukan nasta
Rata=PSCupit/R888G05 X5 45e
KM9 ///M1000XR
Ex:
F10 ///M5
K49 S1000XR
E90 ///M3
E46 ///M3
Comment
-
-
Originally posted by Messier View PostTakakumit jossain 255 leveydessä on aika tyyriit. Mulla on 225/45/18 nastat neljällä etuvanteella, takana reilusti spaceriä. Jos ajaa paljon sulaa tietä niin sit ei oikein voi suositella. On niin vetelät, mutta lumella menee hienosti.
Comment
-
-
Onko kukaan käyttänyt 245/40R18 talvirenkaita E46 M3:ssa? Omasta mielestäni tuntuisi aika hyvältä kompromissilta laittaa tuollaiset joka nurkkaan.. :thinkAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
Comment