Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Inferno
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 36
    • Stadi

    #61
    Originally posted by culli View Post
    Varmaan alle 1000kg
    jep, nää lienee taas näitä sikanopeita esson vehkeitä

    Comment

    • Antza
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2143
      • Espoo

      #62
      Originally posted by leppala View Post
      Siis hetkinen, mitä toi e46 painaa, jos se tommosilla tehoilla menee 12.8 vartilla?

      E: Paljonko oli loppunopeutta?
      Tuo 12.8 vartilla oli semislickseillä, penkitetty noilla modeilla +230hv takapyöriltä ja kevennetty kohtuullisen paljon (yli 100kg). Eli tehopainosuhde samaa luokkaa kuin M3:lla. Loppunopeutta oli muistaakseni hieman alle 170. 330Ci on n. 65kg kevyempi kuin M3 vakiona. Videokin löytyy kunhan jaksan sen kaivaa, nyt alkaa päällikkösarjan uusi kausi niin ei ehdi Ko. autosta on esso muuten todella kaukana.. Laitan huomenna linkit essolaisille.
      Current rides:
      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

      Previous rides:
      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

      Comment

      • P10neer1
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 114

        #63
        Tämä on nyt hieman ristiriitaista, kun joidenkin mielestä hommassa on järkeä ja joidenkin mielestä ei.

        Comment

        • Martti.Kaij
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 356
          • Oulu

          #64
          Originally posted by P10neer1 View Post
          Tämä on nyt hieman ristiriitaista, kun joidenkin mielestä hommassa on järkeä ja joidenkin mielestä ei.
          No kerrotaa näi. Näillä bensanhinnoilla tää virittäminen ei oo millää tapaa kannattavaa. Varsinkin tämän kyseisen auton viritys tulee hyvin kalliiksi hyötyyn nähdet. Ole viisas ja säästä rahas ja sit ku alkaa vituttaa osta joku rassi jonka virität iha piikkii.
          E46 328i

          REDLINE OILS
          UUC Motorwerks

          Comment

          • aStr0n
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 106
            • UK

            #65
            Originally posted by P10neer1 View Post
            Tämä on nyt hieman ristiriitaista, kun joidenkin mielestä hommassa on järkeä ja joidenkin mielestä ei.

            Niinhän se on että joidenkin mielestä on järkeä ja toisten taas ei.Joku mahdollisesti haluaa ostaa valmiiksi pirteän ja ratakäyttöä ajatellen suotuisamman ajoneuvon.Toiset taas mahdollisesti hakea hieman piristystä siihen "tehottomampaan" vaihtoehtoon.Kysymyshän on kuitenkin siittä että mitä sinä haluat omalle autollesi tehdä. Jos itse olisin sinun asemassasi tässä tilanteessa ja haluaisin piristää omaa autoani enkä vaihtaa sitä mallisarjan tehokkaimpaan vaihtoehtoon niin en kahtakertaa miettisi onko siinä järkeä vai ei.Jossain vaiheessa se auto kuitenkin alkaa tuntua tehottomalta ja nälkä kasvaa syödessä, joten jos lompakko kestää niin tavaraa pellin alle huolimatta siittä mitä muut mahdollisesti ajattelevat.
            Siinävaiheessa kun yksinkertaisesti ei enään lisää hevosia löydy ilman että moottorin kestävyys oleellisesti kärsii/kustannukset nousevat kohtuuttomiksi niin autonvaihto voi olla ajankohtaista tehokkaampaan vaihtoehtoon.


            "Mun ei tartte ku tervehtiä noita varpusia, niin ne luulee olevansa puoliksi kihloissa mun kanssa"

            Comment

            • culli
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 378
              • Helsinki

              #66
              Originally posted by Antza View Post
              Tuo 12.8 vartilla oli semislickseillä, penkitetty noilla modeilla +230hv takapyöriltä ja kevennetty kohtuullisen paljon (yli 100kg). Eli tehopainosuhde samaa luokkaa kuin M3:lla. Loppunopeutta oli muistaakseni hieman alle 170. 330Ci on n. 65kg kevyempi kuin M3 vakiona. Videokin löytyy kunhan jaksan sen kaivaa, nyt alkaa päällikkösarjan uusi kausi niin ei ehdi Ko. autosta on esso muuten todella kaukana.. Laitan huomenna linkit essolaisille.
              Jos yli 230hp on takapyörillä, niin koneessa on kyllä aika paljon enemmän kuin 260hp. Tommosen voimansiirtöhäviöt on varmaan luokkaa 17-19% eli koneela jo melkein 300hp. Ei tommosesta varmaan ihan pikkuvirityksellä irtoa n30% lisää tehoa.

              Aiempi viesti johti hieman harhaan jos sanotaan, että 330i 260-270 tehoilla menee vartin 12.8.
              Todellisuus: Meilkein 300hp, satakiloa kevennetty 330i slikseillä varustettuna menee 12.8s. Ehkä mahdollistakin..
              G20 320i M-sport
              Alfa GTV 1750

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                #67
                Jatketaan offtopiccia mutten usko mitenkään että tollainen 330ci menee edes 300 hevosvoimalla 12.x varttimailiaikoja.
                Punnitsin oman E46 328CI:n painoksi 1530kg, jos siitä kevennetään 100kg saadaan 1430kg.
                Ihan höpöjuttuja.
                Nopealla googlauksella E46 M3 menee 343hevosvoimalla 13.5 keskimäärin varttimailin.


                Itse aiheeseen senverran että suosittelisin tietysti vaihtamaan E46 M3, se on varmasti paremmin arvonsa pitävä kampe kuin viritetty 330i ja se teho kyllä löytyy mitä pitääkin jos auto vaan on kunnossa.
                Se sitten jos pakko on tuota 330i:tä virittää hommaa vaikka siihen sitten sen remmiahdinpaketin laadukkaalta pajalta esm. Saksassa asennettuna ja taistelee jotenkin sen Suomen rekisteriin.
                Mutta kuten tuossa aiemmin on todettu laita siihen vaikka joku pörinäputki jos vakiona auto ei miellytä, itse turboautoja omistaneena voin sanoa että se +20hp ilo kestää tasan yhen illan, senjälkeen taas on saatava parikytäheppaa lisää ja taas kohta lisää. Tulee kallis 330i.
                Last edited by Antti O; 06-01-2008, 21:36.

                Comment

                • jsr85
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1375
                  • Oulainen

                  #68
                  Originally posted by culli View Post
                  Jos yli 230hp on takapyörillä, niin koneessa on kyllä aika paljon enemmän kuin 260hp. Tommosen voimansiirtöhäviöt on varmaan luokkaa 17-19% eli koneela jo melkein 300hp. Ei tommosesta varmaan ihan pikkuvirityksellä irtoa n30% lisää tehoa.

                  Aiempi viesti johti hieman harhaan jos sanotaan, että 330i 260-270 tehoilla menee vartin 12.8.
                  Todellisuus: Meilkein 300hp, satakiloa kevennetty 330i slikseillä varustettuna menee 12.8s. Ehkä mahdollistakin..

                  no jos kuitenkin hieman laskettais. 19% voimansiirto häviöllä hevosia on koneessa 273.7, et se siitä. sikäli mikäli pyörillä on todella tuo 230hv
                  ps. ja siihen en ota kantaa meneekö tuo todella tuohon 12.8s vartin.
                  ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                  Comment

                  • Radar
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 120
                    • Schrick-Region

                    #69
                    Siinä on epäileville tuomaille faktaa miten 12,8 varttimaili onnistuu 330i:llä:

                    Comment

                    • Radar
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 120
                      • Schrick-Region

                      #70
                      Originally posted by Juppe View Post

                      Kyselin noita pakosarjoja autotalentilta ja suostuvat postittamaan suomeen. Hintaa lystille tulee n. 800e. Sitten löysin SS kopiot ebaystä niin halvalla että oli pakko ostaa pois kuljeksimasta.

                      Mahtaisko JC:n shark injectoria saada euroautoihin. Pääsis kokonaan eroon kakkoslambdosita ilman mitään kikkalua.

                      Tilasitko jenkeistä asti nuo pakosarjat vai löytyikö euroopan puolelta? Aattelin lähinnä lisäkustannuksia rahdit tullit yms..

                      Ei saa shark injectoria ainakaan e36 328:iin, eli obd1 autoihin. Uudemmista en tiedä.

                      Comment

                      • culli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 378
                        • Helsinki

                        #71
                        Originally posted by jsr85 View Post
                        no jos kuitenkin hieman laskettais. 19% voimansiirto häviöllä hevosia on koneessa 273.7, et se siitä. sikäli mikäli pyörillä on todella tuo 230hv
                        ps. ja siihen en ota kantaa meneekö tuo todella tuohon 12.8s vartin.
                        Siis mitä..? millä kaavalla?
                        G20 320i M-sport
                        Alfa GTV 1750

                        Comment

                        • Radar
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 120
                          • Schrick-Region

                          #72
                          Originally posted by culli View Post
                          Siis mitä..? millä kaavalla?
                          1,19*230=273,7

                          Oman käsityksen mukaan hävikit on yleensä noissa 15-17%.

                          Comment

                          • culli
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 378
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by Radar View Post
                            1,19*230=273,7

                            Oman käsityksen mukaan hävikit on yleensä noissa 15-17%.
                            Jos voimansiirtoon häviää 19% moottorin tuottamasta tehosta, niin mitä jää jäljelle 273,7 hepasta.

                            273,7x0.81=221,69
                            G20 320i M-sport
                            Alfa GTV 1750

                            Comment

                            • Antza
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2143
                              • Espoo

                              #74
                              Juuri tuota Radarin linkin takaa löytyvää autoa tarkoitin. Ja jo postauksessa #16 sanoin, että tuossa oli se +230hv takapyöriltä eli palttiarallaa 280 moottorista silloin aikoinaan kun sillä se 12.8 ajettiin. Sen 260-270 saa aika helpostikin noista B30 moottoreista. Kallista se toki on ahdettuun verrattuna.

                              Eikä tuommoinen 13.5 M3:n aika mikään ihmeellinen ole. Omalla alle 200hv 328Ci:llä ajoin 14.8s täysin vakiona 30'C helteessä, vakiolla 330i:llä mennään selvästi alle 14.5 tavan renkailla, ja tuolta hondamiesten puolelta voi katsella, miten 2-litran vapari civiceillä ajellaan Suomessa alle 13... ettei nyt ihan offtopiksiksi menisi niin eiköhän tämä tästä riitä

                              Mutta mikäli topikin aloittaja tosiaankin aikoo toteuttaa niinkiin suuret muutokset kuin nokat, pakosarja, putkisto, ecun säätö niin laita ihmeessä projekti-osioon juttua!
                              Last edited by Antza; 06-01-2008, 22:48.
                              Current rides:
                              F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                              Previous rides:
                              E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                              Comment

                              • P10neer1
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 114

                                #75
                                Ei minulla mitään hirveää tarvetta ole autoani virittää kyllä sillä pääsee kovaa nytkin ja varsinkin talvella lisä tehoa en tarvitse, mutta jo pelkästä mielenkiinnosta on mukava tietää miten siitä saisi lisää tehoa irti. Jos jokin kokoonpano osoittautuu hyväksi niin hinnaltaan kuin hyödyltään niin sen voisi sitten asentaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎