Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #91
    Turussa joskus aikanaan kun e46 330i oli vielä uusi.
    Oli kaveri joka myös tännekkin joskus laittoi esittelyn omasta 330i 4d mallista jonka oli käyttänyt Saksassa pajalla.
    Pajan jäljiltä autossa oli muistaakseni n. 275hv. Autoon oli ainakin vaihdettu nokat, peräpönttö, ilmansuodatin ja luonnollisesti uusi ohjelma ecuun. Jos en vallan väärin muista paja oli Novitec. Tosin heidän nettisivujen mukaan eivät mainosta ollenkaan BMW:tä.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #92
      Originally posted by Cell View Post
      Tsekkaappa World Challenge autot ja katsotaan uudestaan M54B25 290+ hp. Eikä säännöt nyt kuitenkaan anna mahdollisuutta tehdä ihan hirveitä.
      tottakai, mutta ei niitä enää ihan perus pentti viilaile haynesin kirjan ja naapurin eskon ohjeitten mukaan
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • TheLate
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 418

        #93
        Originally posted by bemu2000 View Post
        tuo moottori nyt on vähän eri asia mitä joku E30 325i motin tai välikoppa escon piristäminen tuplakaasareilla ei siihen vaparina hirveesti ole tehtävissä...
        Niin, en antanut omasta mielestä ymmärtää, että se olisi yhtä "helppoa" kuin edellä mainituissa autoissa. Mutta vaikka koneiden välillä on yli 20v aikaa niin silti se päätavoite on sama eli maksimaalinen sylinteri(e)n täyttö, saada imu -ja pakopuoli virtaamaan mahdollisimman hyvin ilman seoksien/kaasujen osumista pahoihin kulmiin ja tuottaen pyörteilyä jiiennee.

        Mitä nuihin kirjoihin tulee niin aika hyvät pohjat niillä saa aikaiseksi, perusnippeli tietoa(siis Esko Maunon teokset, Graham Bell on vähän korkeemmalla tasolla). Ja edelleen kysyminen ei taida maksaa, tai jos maksaa niin kysyy muualta Ihan mukavasti oppii täältä foorumiltakin kun jaksaa vaan koluta kaikkia topiceja...

        Comment

        • takatalvi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1019
          • Jokela

          #94
          Täältä banaania pellin alle, niin avot! http://www.schmiedmann.com/Newslette...20-%202008.htm

          Last edited by takatalvi; 06-05-2009, 19:26.
          BMW i3

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #95
            Jotain 550€ veroineen (ilman rahtia) tuo putkisto
            ..ei paharaha, suomessa maksaa pelkkä takapönttö enemmän kun tuo putkisto
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #96
              Originally posted by Dani View Post
              Jotain 550€ veroineen (ilman rahtia) tuo putkisto
              ..ei paharaha, suomessa maksaa pelkkä takapönttö enemmän kun tuo putkisto
              no et kyllä tohon hintaan saa muuta kun takavaimentimen sieltäkään
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #97
                Originally posted by bemu2000 View Post
                no et kyllä tohon hintaan saa muuta kun takavaimentimen sieltäkään
                E46 330I med bananmanifold og sports-katalysator kommer på rullefelt.
                Resultat var helt imponerende!!!!!!!

                20HK og 37,1NM

                + en helt fantastisk lyd :o)

                Før: 213,8 HK 274,2NM
                Efter: 233,8 HK 311,3 NM

                Varebeskrivelse:

                Bananmanifold Schmiedmann S-Tech M52/M54 inklusiv katalysator.
                Best nr. SCM5254
                Sportsbagpotte Schmiedmann oval 135X75 M54 Alle 320-330I modeller KUN modeller med 2 tilgangsrør til bagpotten
                Best nr. SCMB5304.20831

                kr 3.295,- + moms




                Ei tuo Tanska oikein taivu mutta miten musta tuntuu että noi kaikki "tuo" 20HP/37Nm lisää potkua hintaan: 3295kr + verot päälle = 451,74€ + 22% veroa = 551€ + rahdit.

                ..tuntuu jotenkin typerän halvalta, joten ei se nyt noin voi olla, mut sit taas että takapönttö antais tommoset tehonlisäykset niin se taas kuulosta liian amismaiselta väitteeltä :think
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #98
                  Originally posted by Dani View Post
                  E46 330I med bananmanifold og sports-katalysator kommer på rullefelt.
                  Resultat var helt imponerende!!!!!!!

                  20HK og 37,1NM

                  + en helt fantastisk lyd :o)

                  Før: 213,8 HK 274,2NM
                  Efter: 233,8 HK 311,3 NM

                  Varebeskrivelse:

                  Bananmanifold Schmiedmann S-Tech M52/M54 inklusiv katalysator.
                  Best nr. SCM5254
                  Sportsbagpotte Schmiedmann oval 135X75 M54 Alle 320-330I modeller KUN modeller med 2 tilgangsrør til bagpotten
                  Best nr. SCMB5304.20831

                  kr 3.295,- + moms




                  Ei tuo Tanska oikein taivu mutta miten musta tuntuu että noi kaikki "tuo" 20HP/37Nm lisää potkua hintaan: 3295kr + verot päälle = 451,74€ + 22% veroa = 551€ + rahdit.

                  ..tuntuu jotenkin typerän halvalta, joten ei se nyt noin voi olla, mut sit taas että takapönttö antais tommoset tehonlisäykset niin se taas kuulosta liian amismaiselta väitteeltä :think
                  se hinta on luultavasti pelkälle takapöntölle. pakosarja ja katit on eri tilausnumerollakin... varmaan +1000e ne etupään putket.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • ace_
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 223
                    • Turku

                    #99
                    kellään käytännön kokemuksia kyseisen schmiedmannin pakosarjat+katit setin asennuksesta?
                    istuvuus?
                    vaikutus moottorin luonteeseen/tehoihin?
                    e91 330iA M-Sport -05
                    ex. e46 330Ci -00
                    ex. E36 328i coupe m-sport -96
                    ex. E36 320i coupe -92

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      Varmasti antaa minkä lupaa ja toi hinta on pakosarjat + katit. Suomesta olis saanu 700e. Kevääseen mennessä mä kyllä hommaan noi. Sen verranpositiiviset kokemukset oli peltisarjoista M54B25 koneessa. Sais sen maagisen 250hv puhki Sitten kun vaihtais vielä takapöntön ja käyttäis säädössä niin vois olla ihan kiva piristys. Ja joku vielä nillittää, ettei vapareita kannata viritellä. Paskapuhetta

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by Juppe View Post
                        Varmasti antaa minkä lupaa ja toi hinta on pakosarjat + katit. Suomesta olis saanu 700e. Kevääseen mennessä mä kyllä hommaan noi. Sen verranpositiiviset kokemukset oli peltisarjoista M54B25 koneessa. Sais sen maagisen 250hv puhki Sitten kun vaihtais vielä takapöntön ja käyttäis säädössä niin vois olla ihan kiva piristys. Ja joku vielä nillittää, ettei vapareita kannata viritellä. Paskapuhetta

                        näytä mulle mistä saat siihen hintaan tuon setin...


                        eiköhän se tämä ole kuitenkin?

                        Last edited by bemu2000; 28-09-2009, 02:31.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11707
                          • Kouvola

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          näytä mulle mistä saat siihen hintaan tuon setin...


                          eiköhän se tämä ole kuitenkin?

                          http://www.schmiedmann.com/search.as...CM5254&m=0&c=0
                          ToCar noita ainakin tarjosi Suomessa, mutta hinta on about sama mitä toi Tanskan alvillinen hinta. Täytyy kattoa jos sitä itekkin tilaisi ens keväänä tuollaisen sarjan omaan. Tosin joku voisi ensin selvittää paljonko noi äänet tuosta kasvaa, kun ei lisää meteliä olla kuitenkaan hakemassa..

                          Saiko topicin aloittaja lopulta mitään palikkaa kiinni autoonsa?

                          Comment

                          • Juppe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4541
                            • TURKU

                            Octane styling olis myyny. Vähän harmittaa ettei sillon tullut ostettua. Kyllä noissa on neuvotteluvaraa. Ei kysyvä tieltä eksy

                            Comment

                            • ace_
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 223
                              • Turku

                              Originally posted by Esko View Post
                              ToCar noita ainakin tarjosi Suomessa, mutta hinta on about sama mitä toi Tanskan alvillinen hinta. Täytyy kattoa jos sitä itekkin tilaisi ens keväänä tuollaisen sarjan omaan. Tosin joku voisi ensin selvittää paljonko noi äänet tuosta kasvaa, kun ei lisää meteliä olla kuitenkaan hakemassa..

                              Saiko topicin aloittaja lopulta mitään palikkaa kiinni autoonsa?

                              on ilmeisesti järkevää laittaa näiden kattien perään toinen vaimennin ennen takapönttöä. luulis että äänet kasvaa muuten huomattavasti koska onhan vakioputkessakin toinen vaimentaja
                              omassa bastuckin takapönttö ja murinat on nyt jo sillä tasolla että enempää en kaipaa, ainakaan paljoa
                              e91 330iA M-Sport -05
                              ex. e46 330Ci -00
                              ex. E36 328i coupe m-sport -96
                              ex. E36 320i coupe -92

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Originally posted by Juppe View Post
                                Varmasti antaa minkä lupaa ja toi hinta on pakosarjat + katit. Suomesta olis saanu 700e. Kevääseen mennessä mä kyllä hommaan noi. Sen verranpositiiviset kokemukset oli peltisarjoista M54B25 koneessa. Sais sen maagisen 250hv puhki Sitten kun vaihtais vielä takapöntön ja käyttäis säädössä niin vois olla ihan kiva piristys. Ja joku vielä nillittää, ettei vapareita kannata viritellä. Paskapuhetta
                                Ohjelmointiin vaan niin pääset halvemmalla: 255hp/330Nm 345€
                                ..tai jos pulttaat vielä noi putket kiinni + ohjelmointi niin luulis jo 265hp menevän puhki
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎