onko kukaan saanut mitään teholukemia nyt otettua esim peltisarjalla tai muulla ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330i virittely?
Collapse
X
-
Mistähän saisi jonkinlaatuiset kiinapakosarjat millä pääsisi etu-katalysaattoreista eroon? Jenkeissä ja kanadassa noita näkyy olevan mutta postikulut on jopa enemmän kuin sarjat. Onko kukaan hommannut viimeaikoina? Mahdollisimman bolt on ratkaisu ilman mitään tuskasta turaamista on tietysti aina kivempi
Talvella olisi hyvää aikaa työstää tuommoiset paikoilleen. Onko kenellekkään kulkeutunut supersprint tms. pakosarjoille tehtyä remappia? Olisi hauska verrata vakio-ohjelmaan.
Ahdistaako vakioputkisto muuten juurikaan kuin kattien takia pakosarjan etuosasta? Huomasin että siellä on joku hassu läppä takapöntön oikeanpuoleisessa putkenpäässä, ilmeisesti joillain alueilla se sulkeutuu ja vähentää pakoääniä, tuskin kuitenkaan kaasu pohjassa ajettaessa? Mielellään pitäisi auton mahdollisimman fiksun kuulosena ja suht hiljaisena, ei tee mieli muuta tehdä kuin tuo pakosarjan alkupää jos ei ole pakko. Ehkä sitten nokat jossain vaiheessa. Äänetkään ei niinkään pahenisi vaan paranisi vain
Onko jotain suht järkevänhintaisia läppiksiä saatavilla, vai onko kannen virtaavuus ennenkin pullonkaulana eikä niinkään imusarja?
Vapari-Hondaan sai aika kivasti ajettavuutta ja paukkua putkivireillä ja säädöillä (seokset, nokat, nokkakulmat ja sytkä) sekä matalammat bensankulutukset, joten eiköhän tähänkin saisi kun on vanoskin mitä voi säädellä. Miten tehokkaasti BMW:n adaptiivinen sytkä toimii? Luin jostain että 98 oktaaniselle asti säätyy. Mikä kyllä riittäisi hyvin kun ei vpowerkaan suomessa juuri tuo lisää oktaania enää nykyisenä 99E5 sekoitteena. Säätelyä nopeuttaisi kovasti jotkut kartat joihin verrata vakio-ohjelmaa. Hondaan niitä oli aika kivasti saatavilla eri palikoille/setupeille mutta bemareihin tuntuu olevan nihkeästi.
Olen katellut tällaista ilmaisjakelu/donateware-ohjelmaa säätelyyn kuin TunerPro: http://www.tunerpro.net/ johon on saatavana XDF tiedosto e46 MS43 eculle karttojen tunnistamista/muokkausta varten.
Nämä löysin vasta äsken enkä ole niitä ehtinyt tutkailla vielä:
Onko joku jo testaillut tuota ohjelmaa säätöihin? Tai löytyykö muita varteenotettavia vaihtoehtoja?E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
Comment
-
-
Kysytääs vielä täältäkin, kun ei E46 kysymyksiä vastauksia threadissa tullut vastauksia.
Onko kellään kokemuksia noista schmiedmannin peltipakosarjoista + väliputkesta? Eisenmann löytyy jo perältä, mutta voisi tuon alkupäänkin vaihdella.
Tuleeko ongelmia päästöjen kanssa, kun katit siirtyykin auton alle?
Ja siis tulossa sigun cabrioon.
Comment
-
-
Itteäkin vähän himotellut tämä sarja http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e4...ivu2.htm#16694
Jos toi tosiaan antaa sen minkä lupaa...
Kiva olis kuulla kokemuksia.Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
~~Sälinkään Moottorikerho~~
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View PostItteäkin vähän himotellut tämä sarja http://www.schmiedmann.fi/3_sarja/e4...ivu2.htm#16694
Jos toi tosiaan antaa sen minkä lupaa...
Kiva olis kuulla kokemuksia.
Comment
-
-
Originally posted by HSuomi View PostKyllä ainakin mulla toimii toi linkki, tosin siinä kestää ehkä se 4 sekunttia että se kohdistaa oikeaan kohtaan sivua.
Tuotenumero
SCM5254
Antoivat ymmärtää, että päästöjen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, kun ajaa katit vaan kuumaksi ennen mittausta.
Ongelmaksi muodostuu tuo kattien E-hyväksymättömyys. Kattooko katsurit noita hyväksyntöjä noista? Varmaan kiinnostaa tietty enemmän, jos putket kiiltää uutuuttaan katsastukseen mennessä. :think
Jos heillä tuon asentaa, niin arvioivat työn hinnaksi noin 560e. Asennukseen menee koko päivä.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostLaitoin kysymyksen Schmiedmannille tuosta SCM5254:sta.
Antoivat ymmärtää, että päästöjen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, kun ajaa katit vaan kuumaksi ennen mittausta.
Ongelmaksi muodostuu tuo kattien E-hyväksymättömyys. Kattooko katsurit noita hyväksyntöjä noista? Varmaan kiinnostaa tietty enemmän, jos putket kiiltää uutuuttaan katsastukseen mennessä. :think
Jos heillä tuon asentaa, niin arvioivat työn hinnaksi noin 560e. Asennukseen menee koko päivä.
Se on kyllä tosi, että katsuri kyllä kiinnittää uuteen ja kiiltävään putkistoon huomionsa, jos nyt ei ihan puusilmä ole.
Esimerkkinä oma ex-audi, niin asennutin siihen milltekin-catbackin kateilta taaksepäin ja minulla oli huoltamolta mittauslappu, että katsurin ei tarvitse päästöjä mitata ja niistä erikseen periä.
No ukkeli kysyi, että "olet näemmä putkison vaihtanut", johon totesin, että näin olen tehnyt.
Ja hetken aikaa putkistoa katsellessaan hän totesi, että "hänpä kuitenkin katsoo nuo päästöt", vaikka minulta lappu löytyykin...
En tiedä oliko se hänelle suurikin pettymys, kun ei saanut minulle hylsyä antaa tuosta, kun päästöt olivat erinomaiset.
Nykyiseen pulkkaan tallista löytyy koko putkisto turbolta asti, kisakatilla ja ferritan tekemänä ja sen konttorille vieminen vähän jänskättää.
Tiedän kyllä, että päästöt on ok silläkin, mutta kuitenkin...
Eikä sitä putkea kehtaa rapaankaan sotkea huomion välttämiseksi, kun on niin hienon näköinen kiiltävänä.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostLaitoin kysymyksen Schmiedmannille tuosta SCM5254:sta.
Antoivat ymmärtää, että päästöjen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia, kun ajaa katit vaan kuumaksi ennen mittausta.
Ongelmaksi muodostuu tuo kattien E-hyväksymättömyys. Kattooko katsurit noita hyväksyntöjä noista? Varmaan kiinnostaa tietty enemmän, jos putket kiiltää uutuuttaan katsastukseen mennessä. :think
Jos heillä tuon asentaa, niin arvioivat työn hinnaksi noin 560e. Asennukseen menee koko päivä.
Sehän on sanomattakin selvää, että ei noiden kiinakattien laatu pysty samaan mitä esim alkuperäisten BMW katalysaattoreiden, mutta varmaan hintaasa nähden on ihan toimivia pelejä ainakin jonkin aikaa.
Moneen 90 lopun 2000 luvun alun Bemariin olen vuosien saatossa hitsaillut jos jonkun näkösiä halpis kiina katteja ties minkälaisilla merkinnöillä ja ilman merkintöjä ja vienyt leimalle sen jälkeen
Hämeenlinnaan "vanhalle valtion konttorille" tiiriöön ja kantolaan eikä kertaakaan ole tullut mitään sanomista moisista asioista. Tärkeintä on ollut, että menee pakokaasu arvoista läpi.
Mutta kertahan se on ensimmäinenkin kun joku virkaintoinen inssi rupeaa uutta kiiltävää kattia ihmettelemään...
Sitä on vaikea mennä sanomaan, että toimiiko noi katit vuoden vai viisi :think mutta saahan niiden tilalle hitsattua uudet tarvike katit, joissa on hyväksynnät.
Sitäkin kerran funtsittiin, että leikkaisi orkkiskatit irti vanhoista orkkis pakosarjoista ja vaihtaisi ne noiden merkittömien kiina kattien tilalle.
Pakolämmöt kuitenkin alenee jo huomattavasti pidemmällä auton alla niin tokkopa ne orkkiskatit enään ahdistaa pätkääkään noin pitkällä auton alla.
Lambda anturin johtoja joutuu varmastikkin jatkamaan metrikaupalla kun tuossa sarjassa anturit on viety pitkälle auton alle.
Ja se on totta, että päivä siinä äkkiä vierähtää kun M54 / M52tu motista pakosarja katti paketit ottaa pöydälle ja asentaa uudet, että kyllä siinä homma on kerrakseen. Tullu meinaan pariin kertaan todettua
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostSehän on sanomattakin selvää, että ei noiden kiinakattien laatu pysty samaan mitä esim alkuperäisten BMW katalysaattoreiden, mutta varmaan hintaasa nähden on ihan toimivia pelejä ainakin jonkin aikaa.
Moneen 90 lopun 2000 luvun alun Bemariin olen vuosien saatossa hitsaillut jos jonkun näkösiä halpis kiina katteja ties minkälaisilla merkinnöillä ja ilman merkintöjä ja vienyt leimalle sen jälkeen
Hämeenlinnaan "vanhalle valtion konttorille" tiiriöön ja kantolaan eikä kertaakaan ole tullut mitään sanomista moisista asioista. Tärkeintä on ollut, että menee pakokaasu arvoista läpi.
Mutta kertahan se on ensimmäinenkin kun joku virkaintoinen inssi rupeaa uutta kiiltävää kattia ihmettelemään...
Sitä on vaikea mennä sanomaan, että toimiiko noi katit vuoden vai viisi :think mutta saahan niiden tilalle hitsattua uudet tarvike katit, joissa on hyväksynnät.
Sitäkin kerran funtsittiin, että leikkaisi orkkiskatit irti vanhoista orkkis pakosarjoista ja vaihtaisi ne noiden merkittömien kiina kattien tilalle.
Pakolämmöt kuitenkin alenee jo huomattavasti pidemmällä auton alla niin tokkopa ne orkkiskatit enään ahdistaa pätkääkään noin pitkällä auton alla.
Lambda anturin johtoja joutuu varmastikkin jatkamaan metrikaupalla kun tuossa sarjassa anturit on viety pitkälle auton alle.
Ja se on totta, että päivä siinä äkkiä vierähtää kun M54 / M52tu motista pakosarja katti paketit ottaa pöydälle ja asentaa uudet, että kyllä siinä homma on kerrakseen. Tullu meinaan pariin kertaan todettua
Schmiedmannilta lainattua:
"HUOM: Älä yritä pidentää lambdan johtoja, se ei ole tarpeen, vaan voit ottaa ne irti nykyisistä kiinnikkeistä ja vetää ne uudelleen vaihdelaatikon yli ! "
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostHmm.. No katotaan, kun jokupäivä tuun poikkeemaan, niin mulla on tämmöset kontissa odottelemassa.
Schmiedmannilta lainattua:
"HUOM: Älä yritä pidentää lambdan johtoja, se ei ole tarpeen, vaan voit ottaa ne irti nykyisistä kiinnikkeistä ja vetää ne uudelleen vaihdelaatikon yli ! "
Empäs tuollaista tekstiä huomannutkaan lambda johdoista.
Lambdojen liittimethän on viety "turvaan" moottorin päälle siihen imppasarjan ja venttiilikopan väliin muovien alle.
Ja saattaahan ne kyllä saada venytettyä sieltä jos itse liittimetkin jättää vaihteiston päälle.
Onhan ne liittimet onneksi sen verran laadukkaat ja roiskevesi suojatut, että kyllähän ne varmasti siellä kestää.
Comment
-
-
Itsellä meni noilla scmiedmannin pakosarjoilla ja kateilla aikanaan 328ci rimaa hipoen läpi päästöistä kun oli kuumaks ajanut ensin. Sai pitkään katsuri vielä polkea autoo mittauksessa että sai ne päästöt. Sano mulle myöhemmin kun kävin muutoskatsastaan alustaa, että periaatteessahan toi putkisto ei oo laillinen, mutta hänen mielestään hyvin tehty eikä mikään viritys joten ei näe mitään syytä alkaa siitä valittamaan.
Asennuksessa saa olla tarkkana ettei putki ota mihinkään kiinni, on aika lähellä katit koria.. Alkuun mulla piti kauheeta pärinää n.3000rpm kun resonoi ja otti johonkin vähän kiinni, mutta se korjattiin ja sen jälkeen ihan ok. Äänet oli kyllä aika messeät kun tuon putkiston perässä oli vielä e46 m3 eisenmann race takapönttö joka oli tyhjennetty
E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,
Comment
-
-
Originally posted by ColdFusion View Postrimaa hipoen läpi päästöistä kun oli kuumaksi ajanut ensin. Sai pitkään katsuri vielä polkea autoo mittauksessa että sai ne päästöt. Sano mulle myöhemmin kun kävin muutoskatsastaan alustaa, että periaatteessahan toi putkisto ei oo laillinen, mutta hänen mielestään hyvin tehty eikä mikään viritys joten ei näe mitään syytä alkaa siitä valittamaan.
Mutta: kun katselee minkänlaisia romuja on liikenteessä savua tuprutellen, tuo em ei todellakaan ole mikään saasteongelma täällä Suomessa, kun auto on muuten hyvässä kunnossa. Joku mulkvist katsuri kyllä tulevaisuudessa saattaa silti alkaa kenkkuilemaan.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by ColdFusion View PostItsellä meni noilla scmiedmannin pakosarjoilla ja kateilla aikanaan 328ci rimaa hipoen läpi päästöistä kun oli kuumaks ajanut ensin. Sai pitkään katsuri vielä polkea autoo mittauksessa että sai ne päästöt. Sano mulle myöhemmin kun kävin muutoskatsastaan alustaa, että periaatteessahan toi putkisto ei oo laillinen, mutta hänen mielestään hyvin tehty eikä mikään viritys joten ei näe mitään syytä alkaa siitä valittamaan.
Asennuksessa saa olla tarkkana ettei putki ota mihinkään kiinni, on aika lähellä katit koria.. Alkuun mulla piti kauheeta pärinää n.3000rpm kun resonoi ja otti johonkin vähän kiinni, mutta se korjattiin ja sen jälkeen ihan ok. Äänet oli kyllä aika messeät kun tuon putkiston perässä oli vielä e46 m3 eisenmann race takapönttö joka oli tyhjennetty
http://www.youtube.com/watch?v=i2_KkNVTW9M
Minulla nykyään tuo auto. Joo eipä tuo kovin hyviä päästöarvoja voi antaa jos lambda anturien lämmitys ei toimi. Moottorin vikavalo sytty kokoajan. Vikana oli konehuoneessa siellä moottorinohjaus kotelossa oli sulake palanu lämmitykseltä Ei ole kertaakaan sen jälkeen syttynyt moottorin vikavalo ja päästöt hyvät. Vanos tuli myös laitettua kuntoon... ym.
Comment
-
Comment