Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HSuomi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 271
    • mäntsälä

    Minkälaiset mölyt on normiajossa? Alkaako vituttamaan kun ajaa aamulla töihin?

    Kyllä tohon jotain mökää pitää saada kun ihan vakio on itellä, mutta ei kuitenkaan liikaa.
    Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
    ~~Sälinkään Moottorikerho~~

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      Originally posted by HSuomi View Post
      Minkälaiset mölyt on normiajossa? Alkaako vituttamaan kun ajaa aamulla töihin?

      Kyllä tohon jotain mökää pitää saada kun ihan vakio on itellä, mutta ei kuitenkaan liikaa.
      Kävin btw. hakemassa Maniverilta tuollaisen peltisatsin ja siihen tulevan kattiputken. Katotaan keväämmällä, kuinka höpisee. Mulla on noiden kanssa vielä Eisenmannin Street.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • HSuomi
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 271
        • mäntsälä

        Toi pakosarja/putkisto tulee kyllä hankintalistalle heti lukkoperän jälkeen.
        Nyt vaan tarttis tiedot että käykö e30 perän shimmit e46 perään. Pitäs varmaan soittaa ihan BMW:lle ja tiedustella sieltä. Täällä ei tunnu olevan tietoa.
        Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
        ~~Sälinkään Moottorikerho~~

        Comment

        • karitammi
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 78
          • Espoo

          Originally posted by kani View Post
          ...
          Olen katellut tällaista ilmaisjakelu/donateware-ohjelmaa säätelyyn kuin TunerPro: http://www.tunerpro.net/ johon on saatavana XDF tiedosto e46 MS43 eculle karttojen tunnistamista/muokkausta varten.

          Nämä löysin vasta äsken enkä ole niitä ehtinyt tutkailla vielä:



          Onko joku jo testaillut tuota ohjelmaa säätöihin? Tai löytyykö muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
          Oletkos edennyt TunerPron kanssa? Kiinnostaisi kovasti, mutta paljon on opittavaa ja julkinen tieto vähän hajanaista.

          Comment

          • teemu.k
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 489
            • raahe

            328i imusarjan vaihdolla 28hp lisää??

            Voiko tämmönen olla mahdollista?? jos on niin ois aika helppo lisäteho 328i bemariin:think hirveä hinta tuolla kyllä on.


            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7397
              • Oulu

              Originally posted by teemu.k View Post
              Voiko tämmönen olla mahdollista?? jos on niin ois aika helppo lisäteho 328i bemariin:think hirveä hinta tuolla kyllä on.


              http://viewitem.eim.ebay.fi/28PS-BMW...162354269/item
              Eikös TJJ laittanut E39 528i:hin (M52TU) M54-imusarjan vai muistankohan ihan väärin. Mutta tässä siis on jotain eroa kai vakioon M54B30-imusarjaan ainakin tuossa alumiinisessa osasssa johon kaasuläppärunko tulee kiinni. Ja onko noi vertailukuvassa näkyvät isommat kanavat sylinterikannen päässä vakiona tuollaiset M54:ssä?

              Täällä näytti olevan myynnissä tuollainen alumiiniosa mikä tarvitaan jotta M52TU:n kaasuläppärunko saadaan kiinni M54-imusarjaan: http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=33644
              Last edited by Petri.Kekkonen; 29-01-2013, 16:42.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • teemu.k
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 489
                • raahe

                Onkohan tuommoisesta vaihdosta mitään hyötyä? katoaako väännöt? ois kiva saada teholukemat lapulle.:think

                Comment

                • janne[l
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 861
                  • Ylöjärvi

                  löyty tehottomuuteenkin syy vihdoin. molemmista kateista kennot irti kuorien sisällä. mitkä katit tonne kannattas laittaa shmiedmanin pakosarjojen kanssa ? hirveen hintaset vaan on nuo siihen sarjaan kuuluvat, niin mieluiten jotkut muut sinne laittais.
                  e46 330i cabriolet
                  e91 320d
                  e36 328 törpö

                  Comment

                  • ColdFusion
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 410
                    • Tampere

                    Originally posted by teemu.k View Post
                    Minulla nykyään tuo auto. Joo eipä tuo kovin hyviä päästöarvoja voi antaa jos lambda anturien lämmitys ei toimi. Moottorin vikavalo sytty kokoajan. Vikana oli konehuoneessa siellä moottorinohjaus kotelossa oli sulake palanu lämmitykseltä Ei ole kertaakaan sen jälkeen syttynyt moottorin vikavalo ja päästöt hyvät. Vanos tuli myös laitettua kuntoon... ym.
                    Mulla ei sytytellyt vikavaloo sillon, mutta putkiston asenuksessa oli jotain sähelletty Harisella noiden lambdojen kanssa. Auto rupes käymään välillä vajailla kun hain sen Hariselta, vika sitten löyty toisen korjaamon toimesta eli asennuksen yhteydessä molemmat etulambdat oli menny paskaks, ne kun vaihto loppu käyntihäiriöt. Sillon kun leimasin sai aika reippaasti polkee autoo, mut kyllä sieltä päästöt saatiin.
                    E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                    Comment

                    • Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

                      Originally posted by janne[l View Post
                      löyty tehottomuuteenkin syy vihdoin. molemmista kateista kennot irti kuorien sisällä. mitkä katit tonne kannattas laittaa shmiedmanin pakosarjojen kanssa ? hirveen hintaset vaan on nuo siihen sarjaan kuuluvat, niin mieluiten jotkut muut sinne laittais.
                      Tämä kiinnostais itteäki ihan tulevaisuuden varalle.
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                      Comment

                      • Juppe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 4541
                        • TURKU

                        Mulla ei sytytellyt vikavaloo sillon, mutta putkiston asenuksessa oli jotain sähelletty Harisella noiden lambdojen kanssa. Auto rupes käymään välillä vajailla kun hain sen Hariselta, vika sitten löyty toisen korjaamon toimesta eli asennuksen yhteydessä molemmat etulambdat oli menny paskaks, ne kun vaihto loppu käyntihäiriöt.
                        Ihan pelkkä lambdojen kytkeminen ristiin saa sen koko pelin ihan sekaisin. Rykii kakoo pätkii ja röpeltää ja kaikki menohalut kateissa. Been there done that. Oli päässyt merkkiteippi irtoamaan toisesta lambdasta ja menneet ristiin johtojen uuden reitityksen johdosta. Hetken toimii normaalisti, mutta ei kauaa. Veikkaan, että ovat harisella kytkeneet lambdat ristiin. Seuraava korjaamo ostanut uudet lambdat kun luulleet niiden olevan rikki ja lopulta sitten uusilla kytkeneet ne oikein.

                        Mitä katteihin tulee, niin ainakin vag 1.4 TSI katit toimivat itsellä hyvin. Olivat sopivan kokoiset alkuperäisen loppuputken kanssa ja malliltaan fiksun oloiset. Äänistä tuli täydeliet peltisarjat + vakioputki yhdistemän kanssa. Riittävän hiljainen 4000r asti ja sitten tuli juuri sopivasti murinaa kabiiniin. Kovilla pakkasilla kun käytti webastolla koneen +70c lämpöihin, saattoi keltainen valo vilahtaa ja muistista löytyi herja tehottomista kateista. Johtunee siitä, että ecu luuli koneen olevan oikeasti lämmin ja oletti kattien tomivan silloin normaalisti. Jos käynnisti kylmällä koneella kovilla pakkasilla, ei valo syttynyt koskaan ja vikakoodi pysyi poissa. Mulla katit oli vaihdelaatikon takapuolella samassa paikassa missä ne schmiedmannin katitkin olivat.



                        Last edited by Juppe; 16-02-2013, 22:56.

                        Comment

                        • Tuoppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 558
                          • Joensuu

                          Molemmissa 323i ja 328i m52tu moottoreissa on samat imusarja. 325i ja 330i m54 imusarjassa on sitten avarammat D muotoiset putket ja disa venttiili on isompi. Jos m52tu haluaa laittaa uudemman m54 koneen imusarjan niin kaasuläpän ja imusarjan väliin joutuu laittamaan adapterilevyn, koska kaasuläpän kiinnitykset ovat erilaiset johtuen sähköisestä kaasupolkimesta m54 :ssa. Suuressa maailmassa ovat muutoksia tehneet ja tehojakin mitanneet. m52tu koneeseen saa noin 5 hevosvoimaa melkein koko kierrosalueelle tällä modilla.

                          Itselläni on on nyt ollut kohta vuoden ajossa 323ci, johon on muutettu 325i uudempi imusarja. Suurin ero muutoksen jälkeen oli, että vakiona auto ei oikein tuntunut vetävän mistään erityisen hyvin ja oli yleisesti tylsän tuntuinen ajettava. Nyt alakierrosalue 1500-3000rpm on vahvempi sekä 4krpm jälkeen auto vetää paremmin. Päivitetty imusarja ei kokonaisuutena tee autosta juurikaan nopeampaa, mutta mielestäni parantaa aika mukavasti m52tu luonnetta ja käytettävyyttä. Täyden hyödyn imusarjan vaihtamisesta saisi, kun samalla päivittäisi ahdistavan alkuperäisen kateilla varustetun pakosarjan tilalle paremmin virtaavan.



                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Eikös TJJ laittanut E39 528i:hin (M52TU) M54-imusarjan vai muistankohan ihan väärin. Mutta tässä siis on jotain eroa kai vakioon M54B30-imusarjaan ainakin tuossa alumiinisessa osasssa johon kaasuläppärunko tulee kiinni. Ja onko noi vertailukuvassa näkyvät isommat kanavat sylinterikannen päässä vakiona tuollaiset M54:ssä?

                          Täällä näytti olevan myynnissä tuollainen alumiiniosa mikä tarvitaan jotta M52TU:n kaasuläppärunko saadaan kiinni M54-imusarjaan: http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=33644
                          G30 530e xDrive iPerformance -20
                          E70 X5 xDrive40d -10

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Bomb5 View Post
                            Tämä kiinnostais itteäki ihan tulevaisuuden varalle.
                            Kerron kun saadaan valmiiksi. Nyt Fulda steelin katittomat rosterisarjat. Tarkoitus laittaa niiden jatkoksi yksi katti lähiaikoina.

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3449
                              • Janakkala

                              Originally posted by Tuoppo View Post
                              325i ja 330i m54 imusarjassa on sitten avarammat D muotoiset putket ja disa venttiili on isompi.
                              Hyötyykö mitään jos laittaa M54 330i imusarjan --> M54 325i moottoriin? Vai meinasitko, että molemmissa on saman kokoiset röörit?
                              Last edited by Spetke; 17-02-2013, 15:11. Reason: kirjoitusvirhe
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • teemu.k
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 489
                                • raahe

                                Originally posted by Tuoppo View Post
                                Molemmissa 323i ja 328i m52tu moottoreissa on samat imusarja. 325i ja 330i m54 imusarjassa on sitten avarammat D muotoiset putket ja disa venttiili on isompi. Jos m52tu haluaa laittaa uudemman m54 koneen imusarjan niin kaasuläpän ja imusarjan väliin joutuu laittamaan adapterilevyn, koska kaasuläpän kiinnitykset ovat erilaiset johtuen sähköisestä kaasupolkimesta m54 :ssa. Suuressa maailmassa ovat muutoksia tehneet ja tehojakin mitanneet. m52tu koneeseen saa noin 5 hevosvoimaa melkein koko kierrosalueelle tällä modilla.

                                Itselläni on on nyt ollut kohta vuoden ajossa 323ci, johon on muutettu 325i uudempi imusarja. Suurin ero muutoksen jälkeen oli, että vakiona auto ei oikein tuntunut vetävän mistään erityisen hyvin ja oli yleisesti tylsän tuntuinen ajettava. Nyt alakierrosalue 1500-3000rpm on vahvempi sekä 4krpm jälkeen auto vetää paremmin. Päivitetty imusarja ei kokonaisuutena tee autosta juurikaan nopeampaa, mutta mielestäni parantaa aika mukavasti m52tu luonnetta ja käytettävyyttä. Täyden hyödyn imusarjan vaihtamisesta saisi, kun samalla päivittäisi ahdistavan alkuperäisen kateilla varustetun pakosarjan tilalle paremmin virtaavan.

                                Okei. Täytyy keväällä harkita tuota imusarjan vaihtoa. Omassa autossa on jo rosteripakosarjat ja avarampi putkisto. teholappu löytyy myös 226hp/340n. ja autona 328i.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎