Elikkäs autohan on E46 318i 5/98.
Autossa on vajaat 2kk vanha akku. Viime sunnuntaina ei enää startannutkaan, mutta kaapeleilla lähti heti käyntiin. Ja siitä lähtien on välillä toiminut normaalisti ja välillä ei lähde enää käyntiin.
Laturin merkkivalo (jos tässä autossa nyt edes on semmoista) ei ole palanut missään vaiheessa. Tänään mitattiin akku autosähköliikkeessä, auton olessa käynnissä jännite on 13,95V eli normaali. Kun auton sammuttaa, ilmeisesti comfort-toiminto imee sen 0,5-0,4A noin vartin verran eli sehän on normaalia, ja muuten virtaa ei hukkaannu.
Nyt olen tänään ajellut kaikki mahdolliset härpäkkeet pois päältä, ja ei ole aamun jälkeen tarvinnut käynnistää enää kaapeleilla :think eli ilmeisesti tuokin vaikuttaa.
Akun myyjä kehotti lataamaan akun täyteen, jonka jälkeen vielä katsottaisiin tyhjeneekö akku. Tänään kun käytin auto ko. liikkeessä, ei akkua voitu koeponnistaa koska se oli liian tyhjä.
Onkohan siis laturi tulossa tiensä päähän, vai missähän vika voisi olla? Vikakooditkin luettiin tänään testerillä, merkinnät oli tullut aukinaisesta bensakorkista (???) sekä EWS:stä, joka on ilmeisesti hälytin? Vaikka ei autossa sellaista edes ole.
Nyt sitten vaikka hyviä arvauksia kehiin, nyt ei uskalla autoa sammuttaa jos ei ole alamäkeä että saisi käyntiin
Autossa on vajaat 2kk vanha akku. Viime sunnuntaina ei enää startannutkaan, mutta kaapeleilla lähti heti käyntiin. Ja siitä lähtien on välillä toiminut normaalisti ja välillä ei lähde enää käyntiin.
Laturin merkkivalo (jos tässä autossa nyt edes on semmoista) ei ole palanut missään vaiheessa. Tänään mitattiin akku autosähköliikkeessä, auton olessa käynnissä jännite on 13,95V eli normaali. Kun auton sammuttaa, ilmeisesti comfort-toiminto imee sen 0,5-0,4A noin vartin verran eli sehän on normaalia, ja muuten virtaa ei hukkaannu.
Nyt olen tänään ajellut kaikki mahdolliset härpäkkeet pois päältä, ja ei ole aamun jälkeen tarvinnut käynnistää enää kaapeleilla :think eli ilmeisesti tuokin vaikuttaa.
Akun myyjä kehotti lataamaan akun täyteen, jonka jälkeen vielä katsottaisiin tyhjeneekö akku. Tänään kun käytin auto ko. liikkeessä, ei akkua voitu koeponnistaa koska se oli liian tyhjä.
Onkohan siis laturi tulossa tiensä päähän, vai missähän vika voisi olla? Vikakooditkin luettiin tänään testerillä, merkinnät oli tullut aukinaisesta bensakorkista (???) sekä EWS:stä, joka on ilmeisesti hälytin? Vaikka ei autossa sellaista edes ole.
Nyt sitten vaikka hyviä arvauksia kehiin, nyt ei uskalla autoa sammuttaa jos ei ole alamäkeä että saisi käyntiin
Comment