Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #61
    Navin saa auki suht helposti, siinä ei ole kuin genuine bmw-tarra pitämässä peitelevypeltiä kiinni. Pienellä lattaruuvarilla varovasti avittaa ympäri.

    Navin irroitus vaatii neljä pientä ruuvimeisseliä tai irroitustyökalut, 2 x taivutettu sopivan paksuinen metallilanka. Navin etuseinässä on neljä reikää nurkissa joista kaikista pitää saada lukitus auki. Ulosveto voi olla hankalaa aluksi.

    Takana on kaksi liitintä ja sen verran kaapelia että navin saa juuri irti kehikosta. Liu'uta lukitussangat auki niin liittimet lähtee vaivatta. Sekä liitin että pistoke on värikoodattuja, sininen siniseen ja violetti violettiin.

    Hajonnut navilevy tai ikääntynyt lukupää voi aiheuttaa ettei navi mene unitilaan (muistaakseni), silloin navin punainen ledi vilkkuu jotain POST-koodia jatkuvasti.

    DVD-aseman vaihto on suhteellisen helppoa, jopa BMW:ltä löytyy tarvikeasemaa. Laserlukupään vaihto löytyy tuolta: KLIK.

    Comment

    • Kair4
      Newbiemmer
      • Oct 2013
      • 4
      • JKL

      #62
      Jees, juuri kuvailemasi kaltaiset ovat olleet oireet mun tapauksessa. Tuota sähkön kulutusta oon vielä viantoteamisen jälkeen seuraillut sulakeboksin kautta ampeerimittarilla. Joskus, mutta harvemmin naviboksi jopa menee lepotilaan, useammin ei.

      Irroitin tuon kompuutterin ja availin, piirilevystä löytyi juurikin kosteuden aiheuttamat selkeät hapettumat. Puhdistin näkyvät hapettumat, mutta vika (naviboksin päälle jääminen) ei tuntunut kokonaan poistuvan. Ilmeisesti ajan kanssa päässyt hörppimään kosteutta, kun kotelon pohjalta löytyi lillumasta liki sentti vettä ...nyt on paha mennä sanomaan johtuuko koneen sammumattomuus pelkästä dvd-lukijan likaisuudesta, ei tuo kone pääsääntöisesti sammu vaikka levyn ottaa poiskin.

      Mistä näen onko tuo naviboksi mk3 vai mk4 mallia? Etsiskelin merkintöjä laitteesta itsestään, suoraa merkintää löytämättä. Mitä eroa näillä versioilla ylipäätänsä on? e46 touringini on siis vm2004

      Hintoja katsellessani noista pyydetään käytettynä 300e+ joka tuntuu melko tyyriiltä...

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #63
        MK4 on DVD lukija ja se lukee etupaneelissa.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • EhOrut
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 7
          • Oulu

          #64
          Joo itsekkin nyt jonkun aikaa ajanut näyttöpimeänä ja pitemmät matkat laittanut piuhan kiinni että näyttö pelaa.

          Liittyykö tähän vikaan myös se että kun haluaa navigoida niin se vähän aikaa pelaa ja sitten käynnistää laitteen uudelleen?

          Itselläni MK4 versio.

          Kesällä yritettiin käyttää radiota irtikin mutta ei keksitty miten lähtee, mutta onpahan nyt hyvät ohjeet tuossa yllä.

          Minkälainen homma olisi asentaa tuollainen esimerkiksi Android pohjainen ebay.comista tilattava kosketusnäyttö radio tilalle? Joutuuko siinä vetämään paljon piuhoja/muuta hommaa tekemään?

          Kannattaako jo melkein semmoinen ostaa kuin uutta bemarin omaa DVD navigointi boksia?

          Esimerkiksi tällainen: http://www.ebay.com/itm/New-BMW-3-E4...item232e259126
          Last edited by EhOrut; 12-01-2014, 20:05.

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #65
            Ei kannata.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #66
              Henk. koht. äänestäisin MKIV eli orkkisnavin puolesta. Kunhan muistaa onko short vai fast route päällä ja DVD-lukija on kunnossa, toimii kuin se kuuluisia junan (ei Pendolino) vessa.

              Comment

              • pepieti
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 17
                • Tallinna

                #67
                Mulla jätti hyvin palvellut E46 330d 2004 cf boksin pihalle lauantaina akun hyydyttyä. Akku on uusittu 2013 sydäntalvella eli ensiksi ajattelin että oiskohan akku finaalissa, mutta sitten kun saatiin auto tulille puolen tunnin apuvirralla kummallista oli mielestäni että ajon aikana vielä vilkkuivat ABS, traction control ja airbag valot jotka kait viittaisivat että sähkön saannissa olisi häikkää. Kaiketi laturin pitäisi jaksaa tuottaa tarpeeksi virtaa noille lisähärpäkkeille varsinkin kun ajelin kaikki mahdolliset lisälaitteet pois päältä? Voiko laturi olla sökönä vaikka mitään varoitusvaloa siitä ei ole tullutkaan ja hiiletkin vaihdettu kesällä?

                En usko että on pätkäajosta johtuvaa sillä viikkoa ennen tätä tuli ajettua useampi sata kilometria ja ehkä 10 lyhyttä kaupunkipyörittelyä ennen kuin akku hyytyi.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

                  #68
                  Mikä on latausjännite, onko mitattu?

                  Comment

                  • pepieti
                    Newbiemmer
                    • Jul 2012
                    • 17
                    • Tallinna

                    #69
                    12.3 volttia näytti akun kengiltä kun auto tyhjäkäynnillä. Tossa se vika taitaa olla. Ihme ettei laturin valo syttynyt....

                    Comment

                    • korppi525
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 276
                      • Ylöjärvi

                      #70
                      Samoja vaivoja...

                      Kelien kylmettyä ilmentyi myös akun tyhjentymisongelma. Akku vuoden vanha bosch, lepojännite ladattuna noin 12,5V. Latausjännite tyhjäkäynnillä 13,5V. Nyt on jokaikinen sulake irti sähkötaulusta ja virtaa kuluu flukella mitattuna noin 0,077-0,080A (=77-80mA??) Eli vieläkin ilmeisesti tuplaten liikaa? Auto nukutettu metodilla kontti auki, meisselillä lukko kiinni, ovet keskuslukkoon, +16min odottelua, maakenkä irti.

                      on sitä isompiaki siguja näkyny...

                      Comment

                      • Art_Zi
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 170
                        • Kemi

                        #71
                        Autona E46 328ia touring vm 1999.
                        Eilen yritin mittailla tuota vuotovirtaa, mutta en saanut mitään lukemaa mittariin..

                        Takaluukku auki, ovet kaukosäätimellä lukkoon ja takaluukun lukko meisselillä. Sisätutka pois päältä ja annoin auton nukahtaa. Miinus irti akulta ja yleismittari väliin. Näyttää nollaa...kokeiltu 3 eri mittaria mutta millään en saanu lukemia.

                        Mittarin asetukset oli: musta johto COM, punainen A...ja säätö 200ma kohdalla..

                        Autossa on hälytin ni eiks pitäs jotain lukuja saada? Mikähän mulla meni tuossa pieleen?
                        E61 525dA preLCI -2007
                        VW Typ2 -1967
                        Ex. E46 328ia touring

                        Comment

                        • apina
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 274
                          • Espoo

                          #72
                          Originally posted by Art_Zi View Post
                          Autona E46 328ia touring vm 1999.
                          Eilen yritin mittailla tuota vuotovirtaa, mutta en saanut mitään lukemaa mittariin..

                          Takaluukku auki, ovet kaukosäätimellä lukkoon ja takaluukun lukko meisselillä. Sisätutka pois päältä ja annoin auton nukahtaa. Miinus irti akulta ja yleismittari väliin. Näyttää nollaa...kokeiltu 3 eri mittaria mutta millään en saanu lukemia.

                          Mittarin asetukset oli: musta johto COM, punainen A...ja säätö 200ma kohdalla..

                          Autossa on hälytin ni eiks pitäs jotain lukuja saada? Mikähän mulla meni tuossa pieleen?
                          Yleismittarin sulake rikkipoikki kun ollutkin yli 200mA ?
                          318iA Touring -02
                          ex 316 2.5l -87
                          ex 525tdsA Touring -95

                          Comment

                          • Art_Zi
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 170
                            • Kemi

                            #73
                            No vaihdanko nyt sit mustan johdon 10A kohtaan ja viisarin osottaan 10a? Pitääkö punasen paikkaa vaihtaa?
                            E61 525dA preLCI -2007
                            VW Typ2 -1967
                            Ex. E46 328ia touring

                            Comment

                            • apina
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 274
                              • Espoo

                              #74
                              Originally posted by Art_Zi View Post
                              No vaihdanko nyt sit mustan johdon 10A kohtaan ja viisarin osottaan 10a? Pitääkö punasen paikkaa vaihtaa?
                              Musta johto com.ssa ja pun 10a kohtaan
                              318iA Touring -02
                              ex 316 2.5l -87
                              ex 525tdsA Touring -95

                              Comment

                              • Art_Zi
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 170
                                • Kemi

                                #75
                                Kiitos. Näillä eväillä sain 16 minuutin jälkeen mittariin lukemat jotka heilu 0.03-0.07 välillä..eli eikös tuo nyt oo 30-70 milliamppeeria? Onko tuo normaalia että heiluu noin? Ja viekö tuola nyt joku liikaa virtaa?
                                E61 525dA preLCI -2007
                                VW Typ2 -1967
                                Ex. E46 328ia touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎