Olisiko kellään vinkkejä, mikä aiheuttaa seuraavan ongelman eli:
- viime kesänä ostettu uusi akku ja akku ottaa normaalisti latausta vastaan
- laturi vaihdettu autossa, ja lataakin, eli 13.9 - 14.3 välillä huitelee ajossa
- napajännite 12.6 - 12.9 välillä, kun autossa laitettu ovet lukkoon, ja odotetaan yli 15 min
- MUTTA ONGELMA ON TÄMÄ eli napajännite säilyy vain noin 10-12 tuntia! Tuon jälkeen napajännite tipahtaa kympin pintaan ja jopa allekin...
- seuraamus = akku varaus tyhjenee suhteellisen nopeaa tahtia
- jos seuraavaksi sitten käynnistät auton, ja lähdet ajelemaan, napajännite EI nouse enää käytännössä yli 11.8 - 11.9
- mutta jos otatkin akusta vaikka miinus puolen ”kengän” irti (odotat yli 15 min), niin heti uudelleen kiinnityksen jälkeen napajännite nousee ns.normaaliksi ja akku totta kai alkaa latautumaan normaalisti
- ja sitten taas puoli vuorokautta autotallissa autolla kaikki hyvin, ennen kuin napajännite ”romahtaa”.
Siis aivan KAIKKI vinkit tervetulleita eli mitä autossani tapahtuu noin 10-12 tunnin jälkeen?!
- viime kesänä ostettu uusi akku ja akku ottaa normaalisti latausta vastaan
- laturi vaihdettu autossa, ja lataakin, eli 13.9 - 14.3 välillä huitelee ajossa
- napajännite 12.6 - 12.9 välillä, kun autossa laitettu ovet lukkoon, ja odotetaan yli 15 min
- MUTTA ONGELMA ON TÄMÄ eli napajännite säilyy vain noin 10-12 tuntia! Tuon jälkeen napajännite tipahtaa kympin pintaan ja jopa allekin...
- seuraamus = akku varaus tyhjenee suhteellisen nopeaa tahtia
- jos seuraavaksi sitten käynnistät auton, ja lähdet ajelemaan, napajännite EI nouse enää käytännössä yli 11.8 - 11.9
- mutta jos otatkin akusta vaikka miinus puolen ”kengän” irti (odotat yli 15 min), niin heti uudelleen kiinnityksen jälkeen napajännite nousee ns.normaaliksi ja akku totta kai alkaa latautumaan normaalisti
- ja sitten taas puoli vuorokautta autotallissa autolla kaikki hyvin, ennen kuin napajännite ”romahtaa”.
Siis aivan KAIKKI vinkit tervetulleita eli mitä autossani tapahtuu noin 10-12 tunnin jälkeen?!
Comment