Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikachu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 33
    • Tampere

    #31
    Löytyi aiheeseen liittyen mielenkiintoinen tiedosto jostain bemarin huolto-ohjeesta, josta voisi olla iloa jollekin:


    Ohje neuvoo lataamaan akun jos jännite on alle 12.65V, maakaapelin kiinnitysmomentti pitäisi olla 15Nm jne. :P Sivulla 33 on esim. ohjeet yleismittarilla virran mittaukseen.

    Bimmerboardilla on noita manuskoja enemmänkin esim. starttimoottorin toiminnasta:
    BMW Battery CD Changer Pin outs Not sure if this is a good one to have float around.... BMW security system BMW Most bus system Airbag and multiple restraint system Electronics including lights radio ect starter system widescreen navigation system widescreen navigation system

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #32
      Kuinka sait paikallistettua tuon vian tuohon lämppärin esivastukseen?
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Ile-78
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 83
        • Oulu

        #33
        e36 320iA -92 lataus / virta / akku ongelma?

        Itselläni on alkuperäisen kysyjän kanssa juuri samanlainen ongelma e36 320iA -92 bemussa.

        Mutta ongelma esiintyy joskus niinkin että auto ei lähde käymään vaikka on pidemmän matkan ajellut vaan akku onkin tyhjä.

        Akkua itsekkin epäilen, mutta sekin on vaihdettu ja mielestäni oireet ovat jokseenkin samat uudella ja vanhalla akulla.

        Eli kun akun lataa täyteen. Menee viikkoja ilman mitään ongelmia, sitten välillä ilmenee ongelmaa useamman lyhyen ajon jälkeen, mutta tähän monesti auttaa se yksi pitempi lenkki.

        Mutta taas tänä päivänä ei lähtenyt käymään vaikka oli takana 200km ajo ???

        Eli missä vika? itse epäilen noita akun kaapeleiden auton puolisia liitoksia, että olisko hapettuneet, kun akun napoja olen koittanut puhdistella, mutta minnekkä ne menee nuo johdot tuolta kontista? toinen johonki runkoon? ja toinen jonnekkin eteen?

        Niin joo ja lautausjännitettä on mittailtu ja seon auton käynnissä ollut ihan ok aikaisemmin. Nyt en voinut mitata kun en saanut autoa käymään ennenkuin tuo akku vähän latautuu. Ja latausvalo ei ole koskaan etes vilahdellut.

        Oireet siis ovat, että auto ei lataa, mutta kun se kuitenkin lataa!!???

        Onkos kellään ratkaisua tähän virtojen mystiseen katoamiseen akusta?

        EDIT:

        Mjoo, no nyt se sitten lopulta syttyi sekin laturinmerkkivalo, joten hommaa jatketaan laturin tutkimisella...
        Last edited by Ile-78; 21-02-2009, 13:45.

        Comment

        • .30-06 sprg
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 10
          • Seinäjoki

          #34
          E46 330d

          Akku tyhjenee epäilen että vika on tuossa sähköisessä lisälämmittimessä, kysyisinkin että missähän tuon lisälämmittimen sulake on kun en oo mistään sulake listasta sitä löytäny

          Comment

          • teekkis
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 11
            • Rovaniemi

            #35
            Täällä kans ongelmaa (-01 330dA), keväällä purki useemmin, nyt yllätti taas tyhjällä akulla.
            Keväällä vaihdettu uusi akku tilalle, ja toi puhaltimen siili on kans uus. Mitään vinkkejä missä vois olla vikkaa vikkaa?

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #36
              Laturi finaalissa tai liikaa vuotovirtaa? E46:ssa sais tuon ylempänä olevan linkin mukaan olla enintään 40 mA vuotovirtaa --> mittaukseen.

              Akun navat puhtaat, maadoituspiste ruosteeton?

              Comment

              • teekkis
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 11
                • Rovaniemi

                #37
                Tarkennetaan siis vielä, eli keväällä viimeksi ladattu akku, sen jälkeen ei ole ollut mitään oireita ennen eilistä.
                Joten luulisin että joku laite siellä joskus harvoin voi jäädä päälle..
                Oonko ihan kujalla? =D

                Comment

                • Pekumie
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 243
                  • -

                  #38
                  Oma 330dA temppuili viime talvena kans, ei nostanu lämpöjä ajaessa -> parin päivän sisällä akku tyhjä. Ajattelin, että akku tuli tiensä päähän joten tottakai uusi tilalle. Taas 2pv ja akku tyhjä.

                  Loppujen lopuksi vika oli egr termarissa, jonka takia ei nostanut lämpöjä normaaliin asti -> lämppärin esivastus pauhasi kokoajan. Tuon huomaa tyhjäkäynnillä kierrosten humppaamisena siihen asti, kunnes normaalilämpöinen moottori.

                  Vilkaiseppas missä moottorin lämmöt huitelee

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by Pekumie View Post
                    Oma 330dA temppuili viime talvena kans, ei nostanu lämpöjä ajaessa -> parin päivän sisällä akku tyhjä. Ajattelin, että akku tuli tiensä päähän joten tottakai uusi tilalle. Taas 2pv ja akku tyhjä.

                    Loppujen lopuksi vika oli egr termarissa, jonka takia ei nostanut lämpöjä normaaliin asti -> lämppärin esivastus pauhasi kokoajan. Tuon huomaa tyhjäkäynnillä kierrosten humppaamisena siihen asti, kunnes normaalilämpöinen moottori.

                    Vilkaiseppas missä moottorin lämmöt huitelee
                    Hmm, oliskohan tämä ollut syynä että (tuolloin) ~3.5v vanha Exide antoi keväällä periksi, viime talvi oli vähän viileää kabiinissa --> termostaatit (vesipumpun+EGR) vaihtoon näin talven alle pari viikkoa sitten. Pitääpä seurata nyt pakkasten alettua lämpöjä....

                    Edit: 330dA myös M57N.
                    Last edited by MNi; 11-09-2012, 01:30. Reason: malli

                    Comment

                    • Pekumie
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 243
                      • -

                      #40
                      Originally posted by MNi View Post
                      Hmm, oliskohan tämä ollut syynä että (tuolloin) ~3.5v vanha Exide antoi keväällä periksi, viime talvi oli vähän viileää kabiinissa --> termostaatit (vesipumpun+EGR) vaihtoon näin talven alle pari viikkoa sitten. Pitääpä seurata nyt pakkasten alettua lämpöjä....

                      Edit: 330dA myös M57N.
                      Uskoisin kyllä vahvasti. Mulla ei tule ees mitään pätkäajoa, vaan työmatka on n. 60km suunta. Tuo esivastus haukkaa aika pirusti virtaa, kun tosiaan ei paria päivää pidempään uus Exide kestäny virroissaan. Uudella egr termarilla rupes sisälläkin tarkenemaan ja lämmöt nousi aika nopeasti(alle 10km) matkalla normaaliin. Toki webastoa käytin n. 20min ennen lähtöä pakkasilla.

                      Comment

                      • teekkis
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 11
                        • Rovaniemi

                        #41
                        Termostaatit on täälläkin vaihdettu viime talvena. Ei tuokaan nostanu lämpöjä, sitä epäilin syyksi ensin.
                        Ei auttanu akun tyhjenemiseen, puhaltimen siilin vaihdoin sen jälkeen ja siitä eteenpäin tosiaan kaikki meni mallikkaasti kunnes viikonloppuna odotti yllätys!

                        Comment

                        • amalgaami
                          Newbiemmer
                          • Sep 2007
                          • 13

                          #42
                          Originally posted by teekkis View Post
                          Täällä kans ongelmaa (-01 330dA), keväällä purki useemmin, nyt yllätti taas tyhjällä akulla.
                          Keväällä vaihdettu uusi akku tilalle, ja toi puhaltimen siili on kans uus. Mitään vinkkejä missä vois olla vikkaa vikkaa?
                          318 E46 purki akun pari kertaa ja syyllinen oli hapettunut takavalon liitin, johon syntyi oikosulku

                          Comment

                          • Raekae
                            Newbiemmer
                            • May 2013
                            • 9
                            • HKI

                            #43
                            Nostetaan taas!
                            Autoni e46 330i toukka 120tkm ajettu.
                            Keskiviikkona ostettu uusi akku ja perjantaina ei lähteny enään käyntiin. Lataus jänö reilu 14v.
                            Ennenkun vien ton autosähkärille niin miten voisin varmistaa tuon esivastuksen itse?
                            Olen sähkömies toiselta ammatiltani joten yleismittari pysyy käsissä. Neuvoja?

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #44
                              Originally posted by Raekae View Post
                              Nostetaan taas!
                              Autoni e46 330i toukka 120tkm ajettu.
                              Keskiviikkona ostettu uusi akku ja perjantaina ei lähteny enään käyntiin. Lataus jänö reilu 14v.
                              Ennenkun vien ton autosähkärille niin miten voisin varmistaa tuon esivastuksen itse?
                              Olen sähkömies toiselta ammatiltani joten yleismittari pysyy käsissä. Neuvoja?
                              Etsi puhaltimen sulake, irroita ja mittaa virrankulutus kun laitteet ei ole päällä.

                              EDIT: Pihtivirtamittari on myös kätevä, laittaa päävirtakaapelin ympärille, odottaa että auto nukahtaa ja katsoo mitä se sanoo.
                              Muistaakseni e46 tapauksessa lepovirta pitäisi olla noin 40mA luokkaa. Jos on enemmän niin nyppimään sulakkeita irti ja katsomaan milloin tippuu.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Raekae
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 9
                                • HKI

                                #45
                                Kiitos! Katsotaan mitä löytyy.
                                "Nukahtaako" auto vaikka ovet on auki tai jatkaako auto unia vaikka avaan ovet keskuslukituksesta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎