kyllä nuo viat kuulostavat laatikko vialta... tutulla meni juuri tuollain ja kun hän vaihtoi koko laatikkopaketin vika katosi kokonaan... saksasta kun tilaa suoraan saa huomattavasti halvemmalla! ellei sitten ole pätäkkämies ja nuo kulut on vain pikkuseikka
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 330D E46 jyrinä
Collapse
X
-
Originally posted by saarijon View PostMiksum...
Ok... Ilmoittele sitten jos löytävät vian.
Itse huomasin tänään vielä sellaista että se on vielä kierrosnopeus sidonnainen jollain tavalla. Jos kiihdyttää aika reilusti niin silloin jyrinää ei tule koska auto käyttää korkeempaa kierrolukua (joskus kyllä silloinkin mutta yleensä ei).
Rauhallisesti kiihdyttäessä ääni tulee. noin 1700 - 2100 kierrosluvuilla.
Oma auta menee myös tutkittavaksi hetken päästä. Ilmoittelen mitä löytyy.
Comment
-
-
Joo kiitos tiedosta!
Eli mulla kans korjaamo sanoi että laatikko vika. Antoi n. maximi arvion korjaukselle 3000 €. Eli juuri niinkuin olette sanonut... Hmmm... Tuo vielä hieman kiinnostaa että jos vaan turbiini vika niin 800 €. Eli taas tietämättömänä asiasta... Onko turbiini vielä joku erillinen osa vaihteistolaatikon sisällä ja sen voi noin vain vaihtaa... (siis vaihdelaatikon korjaajat?)
Jos näin niin toivotaan että turbiini.... Tosiaan uusi vaihdelaatikko suomesta olis maksanut 4468 € joten aika kalllista mutta elämä on... Niin joka tapauksessa kyllä tästä kiva lovi tulee rahaa kasaan
Hirmu kiitos taas kaikille auttajille. Vielä jos joku tota turbiini juttua selventäisi.
Comment
-
-
Originally posted by saarijon View PostJoo kiitos tiedosta!
Eli mulla kans korjaamo sanoi että laatikko vika. Antoi n. maximi arvion korjaukselle 3000 €. Eli juuri niinkuin olette sanonut... Hmmm... Tuo vielä hieman kiinnostaa että jos vaan turbiini vika niin 800 €. Eli taas tietämättömänä asiasta... Onko turbiini vielä joku erillinen osa vaihteistolaatikon sisällä ja sen voi noin vain vaihtaa... (siis vaihdelaatikon korjaajat?)
Jos näin niin toivotaan että turbiini.... Tosiaan uusi vaihdelaatikko suomesta olis maksanut 4468 € joten aika kalllista mutta elämä on... Niin joka tapauksessa kyllä tästä kiva lovi tulee rahaa kasaan
Hirmu kiitos taas kaikille auttajille. Vielä jos joku tota turbiini juttua selventäisi.
Jos nyt laatikkoa joka tapauksessa lähdetään irrottamaan, mielestäni erittäin varteenotettava vaihtoehto on hommata esim. ATB-Berlin:stä kunnostettu laatikko, jossa on mukana myös uusi/kunnostettu momentinmuunnin. Hintaa laatikolle kertyy n. 2000€, työ laatikon irrotuksen ja kiinnityksen osalta on tietysti sama kuin pelkkään korjaukseen ryhdyttäessä. Näin auto on nopeasti taas ajossa ja laatikon kanssa ei todennäköisesti tarvi ainakaan oman omistajuuden aikana tarvi painia.
Jos pelkkä momentinmuunnin päätetään korjata, limppu JN Trading:lle.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTurbiini on osa momentinmuunninta, usein ihmiset puhuvat pelkästä turbiinista vaikka tarkoittavat momentinmuunninta. Momentinmuunnin on moottorin vetolevyn ja automaattilaatikon välissä (vrt. manuaalin kytkin). Tuosta lisävalaistusta: KLIK
Jos nyt laatikkoa joka tapauksessa lähdetään irrottamaan, mielestäni erittäin varteenotettava vaihtoehto on hommata esim. ATB-Berlin:stä kunnostettu laatikko, jossa on mukana myös uusi/kunnostettu momentinmuunnin. Hintaa laatikolle kertyy n. 2000€, työ laatikon irrotuksen ja kiinnityksen osalta on tietysti sama kuin pelkkään korjaukseen ryhdyttäessä. Näin auto on nopeasti taas ajossa ja laatikon kanssa ei todennäköisesti tarvi ainakaan oman omistajuuden aikana tarvi painia.
Jos pelkkä momentinmuunnin päätetään korjata, limppu JN Trading:lle.
Hyvä että joku klubilaisista ne jostain löysi ja täällä foorumilla niistä ilmoitti.
Ps. Jos ei pennistä väliä niin suoraan uusi aski jossa uusi turbiini mukana.
Ei tarvitse sitten myöhemmin miettiä...Last edited by soldia; 17-04-2008, 22:57.
Comment
-
-
Originally posted by saarijon View PostMoi taas!
Eilen korjaamolta soitettiin ja viaksi on selviämässä juuri tämä turbiini. Plus että jotain kytkinlevyjä vaihdetaan sekä joku tunnistin.
Ilmoittelen taas myöhemmin mitä vaihdettiin ja mitä maksoi.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Moi,
Just äsken tulin kotiin...
Ja todellakin täällä tiedettiin mikä oli vialla.
Sinne vaihdettiin vaikka mitä.
Turbiini, Suodin kit, Kytkinlevyjä 20 kpl, 3 kpl mäntä, joku rumpu ja jonkun pumpun korjaus sarja. Eli kätännössä varmaan aika varman päälle tehtiin ettei heti tarvii avaa uudestaan.
Hinta korjauksineen oli 3050 €
Vika korjaantui. Ainakin näin voin sanoa 30 ensimmäisen kilometrin jälkeen. Jos ongelmia ilmenee niin ilmoittelen. Luen kyllä vielä tätä palstaa ja autan mielelläni koska minuakin autettiin! Ei se halpaa ollut mutta kuntoon tuli.
Hämeenlinnan Länsiauton huoltoon autoani en enään vie!
Kiitos vielä kaikille!
Lopuksi vielä siteeraan Mattia "Elämä on laiffia"
Comment
-
-
Hyvä, että tuli kuntoon...Tuliko mitään takuuta työlle tjs.?
Ja se tässä isossa porukassa on hyvää, että tarvittaessa apua saa ja tietoa asiasta löytyy ja välillä sitä saattaa olla itekki avuksiNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Missäs tämä laatikko sitten korjattiin?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Moi,
Joo kyllä takuun lupasivat. Tosin täysin selvää siitä ei tullut. Mutta asiasta juteltiin.
Niin Hyvinkäällä oli korjaamo mikä otti laatikon irti ja lähetti sen jonnekin. Nyt en kyllä muista mikä se paikka oli. Kirjoittelen jos / kun tulee mieleen...
Pointtihan tässä oli se että korjaamolla ne tiesivät heti mistä ongelma johtuu... Bemari korjaamolla arvottiin 3½ kuukautta mitä tehtäisiin ja 1000 € meni turhaa rahaa sinne. Tosiaan ensin vaihdettiin kylmästi vasen takalaakeri kun se oli kuulemma aivan selvä. Vasemman takalaakerin vaihdon hinta oli 949 €. Voitteko kuvitella? No toki valitin asiasta ja sain 500 € takaisin. Mutta muuhunkin siellä meni rahaa...
No nyt homma pelittää...
Comment
-
-
Originally posted by saarijon View PostMoi,
Just äsken tulin kotiin...
Ja todellakin täällä tiedettiin mikä oli vialla.
Sinne vaihdettiin vaikka mitä.
Turbiini, Suodin kit, Kytkinlevyjä 20 kpl, 3 kpl mäntä, joku rumpu ja jonkun pumpun korjaus sarja. Eli kätännössä varmaan aika varman päälle tehtiin ettei heti tarvii avaa uudestaan.
Hinta korjauksineen oli 3050 €
Vika korjaantui. Ainakin näin voin sanoa 30 ensimmäisen kilometrin jälkeen. Jos ongelmia ilmenee niin ilmoittelen. Luen kyllä vielä tätä palstaa ja autan mielelläni koska minuakin autettiin! Ei se halpaa ollut mutta kuntoon tuli.
Hämeenlinnan Länsiauton huoltoon autoani en enään vie!
Kiitos vielä kaikille!
Lopuksi vielä siteeraan Mattia "Elämä on laiffia"
Kiinnostaisi tietää että onkohan tämä ongelma nyt pelkästään dieseleissä vai facelifteissä. Tässä ketjussa mainitut autot taitavat kaikki olla -02 jälkeen valmistettuja (farmareita?). Meinaan että rupeaa hikikarpalot helmeilemään otsalla koska ostin n. viikko sitten 325iA vm. 01 mutta jyrinää en havainnut koeajolla eikä vieläkään ole tullut esiin. Toivottavasti ei tulekkaan... Vielä pitäisi isäukolle kertoa terveiset mistä jyrinä johtuu, huoh.
EDIT: soittelin tuossa JN tradingille ja kysyin paljonko heillä maksaa korjaus JOS tuo vika johtuu pelkästään turbiinista (a.k.a momenttimuuntimesta). Korjausarvio on n. 500 euroa ja turbiini pitäisi lähettää heille korjattavaksi. Eli iso JOS ongelma on pelkästään turbiinissa. Kaveri siellä arveli että jyrinä saatta tulla turbiinin lukituksesta, koska se esiintyy tietyssä nopeussa. Katselin tuossa tietoa laatikosta ( http://www.kneb.net/bmw/E46/Auto%20t...ion%20info.pdf ) ja tuossa dokumentissa puhutaan lukituksesta 55 mailin (88 km/h) nopeudessa joka tukee tuota teoriaa lukituksesta johtuvasta jyrinästä.Last edited by miccou; 24-04-2008, 11:03.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Joo-o,Huomasin itse tossa että jyrinää ei kuulunut kun otti laatikon käsikäytölle?Koe ajo oli aika lyhyt mutta tuntui jotenkin ihmeelliseltä jos vaikuttaa asiaan.Auto on pääasiassa vaimon ajossa joten tarkkailu on satunnaista.Johtuisko jyrinä siitä kun hitaassa kiihdytyksessä aski yrittäis vaihtaa pienemmälle tai jotain?:think
Comment
-
-
Tästähän voisi hieman viritellä gallupin tynkää. Koskeeko nämä laatikon räjähtämistapaukset pääsääntöisesti dieseleitä vai onko joukossa myös bensoja. Ja jos diiseli, niin onko lastettu.
Omassa (bensa 330) ei jyrinöitä kuulu, ehkä korkeintaan aavistuksen omaista luistoa(voi olla myös foorumilla surffailun aiheuttamaa luulotautia):thinkLast edited by Murska; 06-05-2008, 12:27.e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Comment
-
Comment