Announcement

Collapse
No announcement yet.

miksi e46 jyristää kiihdyttäessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tejuka
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 692
    • Ilmajoki

    #46
    Täällä tuli samoja ongelmia.. Eli tuo jyrinä/räminä kuuluu rajuna perästä kiihdyttäessä. Vika tuli oikeastaan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Onko muilla tuon jyrinän yhteydessä kierrokset nousseet, vaikka nopeus ei suhteessa nouse? Eli ihan kuin kytkin luistaisi oikein huolella Mutta esim. "kytkinpotkulla" tuo kytkin ei ainakaan luista.. Voiko tuosta rikkoutuneesta rättinivelestä johtua tuollainen?? Yhtäkkiä tuintuis hullulta ajatukselta.. Huomiseksi pitäis yrittää päästä nosturille tutkiin tarkemmin..

    Comment

    • tomppa84
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 60

      #47
      Tärrää

      Minulla E46 2.0d ajettu 356tkm, ja jyristää vedättäessä kokoajan. Näin talvikylmällä lie tukikumi sen verran kova, ettei lähe vatkaa kardaania, mut viime syksynä kauhee vapina. Olen vaihtanut tukikumit laakereineen sekä kumilimpun. Kardaania pöydällä tutkiessa en löytänyt väljyyksiä tai muuta vikaa. I don't understand!!! Jos joku tietää OULUsta amatimiehiä, niin apu olisi tarpeen. Ja muuteki hyvää pajaa vaihtaa alustan osia. Kiitos!

      Originally posted by Tejuka View Post
      Täällä tuli samoja ongelmia.. Eli tuo jyrinä/räminä kuuluu rajuna perästä kiihdyttäessä. Vika tuli oikeastaan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Onko muilla tuon jyrinän yhteydessä kierrokset nousseet, vaikka nopeus ei suhteessa nouse? Eli ihan kuin kytkin luistaisi oikein huolella Mutta esim. "kytkinpotkulla" tuo kytkin ei ainakaan luista.. Voiko tuosta rikkoutuneesta rättinivelestä johtua tuollainen?? Yhtäkkiä tuintuis hullulta ajatukselta.. Huomiseksi pitäis yrittää päästä nosturille tutkiin tarkemmin..

      Comment

      • mikkob
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 32

        #48
        Omassa autossani (320d E46 vm 2001) kuuluu jyrinää takaosasta tasakaasulla ajettaessa. Ei varsinaisesti täristä enää kun vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä.

        Kun ajaa tasakaasulla ja kikkailee kaasulla pienen vedon ja moottorijarrutuksen välillä, ei tavallaan nykii kaasulla, tuntuu pieni nytkähdys penkissä....eli jotain klappia jossain. Liekö jokin kardaanin nivel rikki?

        Jos saisi vähän vinkkiä mikä voisi olla rikki, niin voisi arvioida kuinka monta tonnia palaa rahaa taas tähänkin remppaan Kannattaako viedä leimalle ennen korjausta, nimittäin tsekkaako ne kardaanin katsastuksessa?
        Last edited by mikkob; 04-07-2011, 12:09.

        Comment

        • tomppa84
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 60

          #49
          En itsekkään ole tärräämistä saanut vielä kuriin, kun mikään ei ole hajonnu viel kunnolla ja kallista lähteä vaihtaa kaikkia osia mitä luulee olevan rikki.
          Käytä vaan leimalla. Ei ainaskaa mulla mitää asiasta maininnu.

          Originally posted by mikkob View Post
          Omassa autossani (320d E46 vm 2001) kuuluu jyrinää takaosasta tasakaasulla ajettaessa. Ei varsinaisesti täristä enää kun vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä.

          Kun ajaa tasakaasulla ja kikkailee kaasulla pienen vedon ja moottorijarrutuksen välillä, ei tavallaan nykii kaasulla, tuntuu pieni nytkähdys penkissä....eli jotain klappia jossain. Liekö jokin kardaanin nivel rikki?

          Jos saisi vähän vinkkiä mikä voisi olla rikki, niin voisi arvioida kuinka monta tonnia palaa rahaa taas tähänkin remppaan Kannattaako viedä leimalle ennen korjausta, nimittäin tsekkaako ne kardaanin katsastuksessa?

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #50
            enempää juttua lukematta kerron kokemuksiani:

            mulla teki E46 323 automaatti samaa

            välillä ajaessa yhtäkkiä alkoi kuulumaan kyseinen ääni.
            auto jyristi ja kun painoi kaasua ääni paheni, pienempää vaihdetta pesään, ja kierrokset ylemmäs, jyristäminen loppui. auton uudelleen käynistys joskus auttoi, joskus vika katosi itsestään

            joskus auto tuntui myös tehottomalta.

            asiaan en koskaan enempää perehtynyt kun tuli kuitenkin niin harvoin tuo vika
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • amfe
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 281
              • 54500

              #51
              Nostellaas vanhaa aihetta ylös.. täällä rupes 2 ja 3 vaihteella jyrisemään.. kiihyttäessä 60km/h nopeuteen sen jälkeen jyrinä loppuu.. :think
              autona tuo e46 manuaali 328 coupe.

              mikähän vois olla vikana?
              BMW 325 sedan vm 2005


              ex-BMW 330i touring vm.2002
              ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

              ex-BMW 320i coupe vm.92
              ex-BMW 316 sedan vm.91

              Comment

              • niinjoo
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 36
                • Itä-Suomi

                #52
                Onko normaalia kun paikaltaan lähtee liikkeelle niin tuntuu kuin hieman ravistaisi/nykisi? Loppuu melkein heti kun vähänkin pääsee liikkeelle eikä oireile missään muussa tilanteessa.
                BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

                Comment

                • purtzi
                  Newbiemmer
                  • Feb 2010
                  • 20
                  • Kauhajoki

                  #53
                  Originally posted by niinjoo View Post
                  Onko normaalia kun paikaltaan lähtee liikkeelle niin tuntuu kuin hieman ravistaisi/nykisi? Loppuu melkein heti kun vähänkin pääsee liikkeelle eikä oireile missään muussa tilanteessa.
                  Mulla loppui tuo samanen ravistaminen/nykiminen liikkeelle lähdössä kun vaihdettiin kytkin ja kaksoismassa vauhtipyörä.
                  E39 530d -02 Imola Rot M-sport
                  __________________

                  Ex:
                  E46 330d -00 Hellrot
                  E39 530da sedan -02 Titansilber M-sport 2
                  E39 530d farkku -99
                  E46 330d sedan -00 Titansilber

                  Comment

                  • tomppa84
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 60

                    #54
                    korjattu

                    Originally posted by tomppa84 View Post
                    En itsekkään ole tärräämistä saanut vielä kuriin, kun mikään ei ole hajonnu viel kunnolla ja kallista lähteä vaihtaa kaikkia osia mitä luulee olevan rikki.
                    Käytä vaan leimalla. Ei ainaskaa mulla mitää asiasta maininnu.
                    Vaihdettu kardaanin takimmainen ristikko ja tasapainotus. nyt hiljane auto. ei jyristä ajossa eikä kardaani tärrää kiihdytyksessä.

                    Comment

                    • niinjoo
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 36
                      • Itä-Suomi

                      #55
                      Originally posted by purtzi View Post
                      Mulla loppui tuo samanen ravistaminen/nykiminen liikkeelle lähdössä kun vaihdettiin kytkin ja kaksoismassa vauhtipyörä.
                      Niinpä tietenkin, tätä vähän pelkäsinkin.

                      Onko jotain muuta mitä kannattaa samalla reissulla vaihtaa/tarkastella?
                      BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..

                      Comment

                      • purtzi
                        Newbiemmer
                        • Feb 2010
                        • 20
                        • Kauhajoki

                        #56
                        Originally posted by niinjoo View Post
                        Niinpä tietenkin, tätä vähän pelkäsinkin.

                        Onko jotain muuta mitä kannattaa samalla reissulla vaihtaa/tarkastella?
                        Ihanan kallista. Vauhtipyörä kannattaa ottaa motonetistä, on siellä halvin ellet ulkomailta tilaa. Muuta mitä kannattaa tarkistella niin vaihdelaatikon puslat, kartaanin rättinivel,vetonivel ja kannatinlaakeri.
                        E39 530d -02 Imola Rot M-sport
                        __________________

                        Ex:
                        E46 330d -00 Hellrot
                        E39 530da sedan -02 Titansilber M-sport 2
                        E39 530d farkku -99
                        E46 330d sedan -00 Titansilber

                        Comment

                        • huppu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2010
                          • 423
                          • Rovaniemi

                          #57
                          Originally posted by purtzi View Post
                          Ihanan kallista. Vauhtipyörä kannattaa ottaa motonetistä, on siellä halvin ellet ulkomailta tilaa. Muuta mitä kannattaa tarkistella niin vaihdelaatikon puslat, kartaanin rättinivel,vetonivel ja kannatinlaakeri.
                          Voisitko tarkentaa mulle kuvan kera, millainen osa on vetonivel :think en nyt satu hoksaamaan.

                          Itse tilasin vauhtipyörän KL:sta ja taisi tulla tällöin Saksasta tai Ruotsista n. viikossa. Motonetin varaosiin en uskaltanut kajota.
                          BMW E46 318d 10/04

                          Comment

                          • purtzi
                            Newbiemmer
                            • Feb 2010
                            • 20
                            • Kauhajoki

                            #58
                            Originally posted by huppu View Post
                            Voisitko tarkentaa mulle kuvan kera, millainen osa on vetonivel :think en nyt satu hoksaamaan.

                            Itse tilasin vauhtipyörän KL:sta ja taisi tulla tällöin Saksasta tai Ruotsista n. viikossa. Motonetin varaosiin en uskaltanut kajota.
                            En nyt saa puhelimella kuvaa tähän mutta se on viimeinen nivel kartaanista ennen perää, maksoi täällä paikallisessa varaosaliikkeessä 180e, toinen nimitys on vissiin vakionopeusnivel tai CV-nivel.

                            Paljonko maksoi KL:llän kautta vauhtipyörä? En mäkään olis muuten kajonnut motonetin osiin mutta vauhtis oli LUK:in valmistama eli samaa merkkiä mitä alkuperäiset on. Ja tuli 2 päiväs
                            E39 530d -02 Imola Rot M-sport
                            __________________

                            Ex:
                            E46 330d -00 Hellrot
                            E39 530da sedan -02 Titansilber M-sport 2
                            E39 530d farkku -99
                            E46 330d sedan -00 Titansilber

                            Comment

                            • k-mikko
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 39

                              #59
                              Ei siinä auta kuin mennä alle tutkimaan, mutta kardaanin tukilaakerit, rättinivelet ja ristinivelet, noissa ei saa käsin tuntua mitään väljää, voi alkaa herkästikin ravistamaan. Kardaanin epätasapaino jyristää kokoajan, vedolla tai ilman. Vikahan voi olla myös perässä ja vetareissa, nekin kannattaa katsoa läpi. Ja tietty se kaksoismassa.. kirous koko laite

                              Eipä tässä mitään uutta tullut mutta rengasrautaa/vääntömeisseliä tms väliin ja kitkuttelemaan eri asennoissa.. jossain se väljä on jos jurnuttaa
                              Last edited by k-mikko; 02-05-2012, 18:51.

                              Comment

                              • huppu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 423
                                • Rovaniemi

                                #60
                                Originally posted by purtzi View Post
                                Paljonko maksoi KL:llän kautta vauhtipyörä? En mäkään olis muuten kajonnut motonetin osiin mutta vauhtis oli LUK:in valmistama eli samaa merkkiä mitä alkuperäiset on. Ja tuli 2 päiväs
                                Vauhtipyörä maksoi n. 900 eur halpaa ku saippua.....
                                BMW E46 318d 10/04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎