Täällä tuli samoja ongelmia.. Eli tuo jyrinä/räminä kuuluu rajuna perästä kiihdyttäessä. Vika tuli oikeastaan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Onko muilla tuon jyrinän yhteydessä kierrokset nousseet, vaikka nopeus ei suhteessa nouse? Eli ihan kuin kytkin luistaisi oikein huolella Mutta esim. "kytkinpotkulla" tuo kytkin ei ainakaan luista.. Voiko tuosta rikkoutuneesta rättinivelestä johtua tuollainen?? Yhtäkkiä tuintuis hullulta ajatukselta.. Huomiseksi pitäis yrittää päästä nosturille tutkiin tarkemmin..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
miksi e46 jyristää kiihdyttäessä?
Collapse
X
-
sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
-
-
Tärrää
Minulla E46 2.0d ajettu 356tkm, ja jyristää vedättäessä kokoajan. Näin talvikylmällä lie tukikumi sen verran kova, ettei lähe vatkaa kardaania, mut viime syksynä kauhee vapina. Olen vaihtanut tukikumit laakereineen sekä kumilimpun. Kardaania pöydällä tutkiessa en löytänyt väljyyksiä tai muuta vikaa. I don't understand!!! Jos joku tietää OULUsta amatimiehiä, niin apu olisi tarpeen. Ja muuteki hyvää pajaa vaihtaa alustan osia. Kiitos!
Originally posted by Tejuka View PostTäällä tuli samoja ongelmia.. Eli tuo jyrinä/räminä kuuluu rajuna perästä kiihdyttäessä. Vika tuli oikeastaan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Onko muilla tuon jyrinän yhteydessä kierrokset nousseet, vaikka nopeus ei suhteessa nouse? Eli ihan kuin kytkin luistaisi oikein huolella Mutta esim. "kytkinpotkulla" tuo kytkin ei ainakaan luista.. Voiko tuosta rikkoutuneesta rättinivelestä johtua tuollainen?? Yhtäkkiä tuintuis hullulta ajatukselta.. Huomiseksi pitäis yrittää päästä nosturille tutkiin tarkemmin..
Comment
-
-
Omassa autossani (320d E46 vm 2001) kuuluu jyrinää takaosasta tasakaasulla ajettaessa. Ei varsinaisesti täristä enää kun vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä.
Kun ajaa tasakaasulla ja kikkailee kaasulla pienen vedon ja moottorijarrutuksen välillä, ei tavallaan nykii kaasulla, tuntuu pieni nytkähdys penkissä....eli jotain klappia jossain. Liekö jokin kardaanin nivel rikki?
Jos saisi vähän vinkkiä mikä voisi olla rikki, niin voisi arvioida kuinka monta tonnia palaa rahaa taas tähänkin remppaan Kannattaako viedä leimalle ennen korjausta, nimittäin tsekkaako ne kardaanin katsastuksessa?Last edited by mikkob; 04-07-2011, 12:09.
Comment
-
-
En itsekkään ole tärräämistä saanut vielä kuriin, kun mikään ei ole hajonnu viel kunnolla ja kallista lähteä vaihtaa kaikkia osia mitä luulee olevan rikki.
Käytä vaan leimalla. Ei ainaskaa mulla mitää asiasta maininnu.
Originally posted by mikkob View PostOmassa autossani (320d E46 vm 2001) kuuluu jyrinää takaosasta tasakaasulla ajettaessa. Ei varsinaisesti täristä enää kun vaihdettiin kytkin ja vauhtipyörä.
Kun ajaa tasakaasulla ja kikkailee kaasulla pienen vedon ja moottorijarrutuksen välillä, ei tavallaan nykii kaasulla, tuntuu pieni nytkähdys penkissä....eli jotain klappia jossain. Liekö jokin kardaanin nivel rikki?
Jos saisi vähän vinkkiä mikä voisi olla rikki, niin voisi arvioida kuinka monta tonnia palaa rahaa taas tähänkin remppaan Kannattaako viedä leimalle ennen korjausta, nimittäin tsekkaako ne kardaanin katsastuksessa?
Comment
-
-
enempää juttua lukematta kerron kokemuksiani:
mulla teki E46 323 automaatti samaa
välillä ajaessa yhtäkkiä alkoi kuulumaan kyseinen ääni.
auto jyristi ja kun painoi kaasua ääni paheni, pienempää vaihdetta pesään, ja kierrokset ylemmäs, jyristäminen loppui. auton uudelleen käynistys joskus auttoi, joskus vika katosi itsestään
joskus auto tuntui myös tehottomalta.
asiaan en koskaan enempää perehtynyt kun tuli kuitenkin niin harvoin tuo vikaIhan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Nostellaas vanhaa aihetta ylös.. täällä rupes 2 ja 3 vaihteella jyrisemään.. kiihyttäessä 60km/h nopeuteen sen jälkeen jyrinä loppuu.. :think
autona tuo e46 manuaali 328 coupe.
mikähän vois olla vikana?BMW 325 sedan vm 2005
ex-BMW 330i touring vm.2002
ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau
ex-BMW 320i coupe vm.92
ex-BMW 316 sedan vm.91
Comment
-
-
Originally posted by niinjoo View PostOnko normaalia kun paikaltaan lähtee liikkeelle niin tuntuu kuin hieman ravistaisi/nykisi? Loppuu melkein heti kun vähänkin pääsee liikkeelle eikä oireile missään muussa tilanteessa.E39 530d -02 Imola Rot M-sport
__________________
Ex:
E46 330d -00 Hellrot
E39 530da sedan -02 Titansilber M-sport 2
E39 530d farkku -99
E46 330d sedan -00 Titansilber
Comment
-
-
korjattu
Originally posted by tomppa84 View PostEn itsekkään ole tärräämistä saanut vielä kuriin, kun mikään ei ole hajonnu viel kunnolla ja kallista lähteä vaihtaa kaikkia osia mitä luulee olevan rikki.
Käytä vaan leimalla. Ei ainaskaa mulla mitää asiasta maininnu.
Comment
-
-
Originally posted by purtzi View PostMulla loppui tuo samanen ravistaminen/nykiminen liikkeelle lähdössä kun vaihdettiin kytkin ja kaksoismassa vauhtipyörä.
Onko jotain muuta mitä kannattaa samalla reissulla vaihtaa/tarkastella?BMW - korjaamisen iloa...sitäpä juuri prkl..
Comment
-
-
Originally posted by niinjoo View PostNiinpä tietenkin, tätä vähän pelkäsinkin.
Onko jotain muuta mitä kannattaa samalla reissulla vaihtaa/tarkastella?E39 530d -02 Imola Rot M-sport
__________________
Ex:
E46 330d -00 Hellrot
E39 530da sedan -02 Titansilber M-sport 2
E39 530d farkku -99
E46 330d sedan -00 Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by purtzi View PostIhanan kallista. Vauhtipyörä kannattaa ottaa motonetistä, on siellä halvin ellet ulkomailta tilaa. Muuta mitä kannattaa tarkistella niin vaihdelaatikon puslat, kartaanin rättinivel,vetonivel ja kannatinlaakeri.
Itse tilasin vauhtipyörän KL:sta ja taisi tulla tällöin Saksasta tai Ruotsista n. viikossa. Motonetin varaosiin en uskaltanut kajota.BMW E46 318d 10/04
Comment
-
-
Originally posted by huppu View PostVoisitko tarkentaa mulle kuvan kera, millainen osa on vetonivel :think en nyt satu hoksaamaan.
Itse tilasin vauhtipyörän KL:sta ja taisi tulla tällöin Saksasta tai Ruotsista n. viikossa. Motonetin varaosiin en uskaltanut kajota.
Paljonko maksoi KL:llän kautta vauhtipyörä? En mäkään olis muuten kajonnut motonetin osiin mutta vauhtis oli LUK:in valmistama eli samaa merkkiä mitä alkuperäiset on. Ja tuli 2 päiväsE39 530d -02 Imola Rot M-sport
__________________
Ex:
E46 330d -00 Hellrot
E39 530da sedan -02 Titansilber M-sport 2
E39 530d farkku -99
E46 330d sedan -00 Titansilber
Comment
-
-
Ei siinä auta kuin mennä alle tutkimaan, mutta kardaanin tukilaakerit, rättinivelet ja ristinivelet, noissa ei saa käsin tuntua mitään väljää, voi alkaa herkästikin ravistamaan. Kardaanin epätasapaino jyristää kokoajan, vedolla tai ilman. Vikahan voi olla myös perässä ja vetareissa, nekin kannattaa katsoa läpi. Ja tietty se kaksoismassa.. kirous koko laite
Eipä tässä mitään uutta tullut mutta rengasrautaa/vääntömeisseliä tms väliin ja kitkuttelemaan eri asennoissa.. jossain se väljä on jos jurnuttaaLast edited by k-mikko; 02-05-2012, 18:51.
Comment
-
-
Originally posted by purtzi View PostPaljonko maksoi KL:llän kautta vauhtipyörä? En mäkään olis muuten kajonnut motonetin osiin mutta vauhtis oli LUK:in valmistama eli samaa merkkiä mitä alkuperäiset on. Ja tuli 2 päiväsBMW E46 318d 10/04
Comment
-
Comment