Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d -03 öljyt pihalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    #31
    Originally posted by Clavurion View Post
    Öljynerottimen hinta n. 25€. Sopii suoraan vanhan huoparullan tilalle samaan koteloon. Hommassa ei ole mitään ihmeellistä, muovien purkamista koneen päältä, jotta koteloon pääsee käsiksi.
    Pitää varmaan itellekki vaihattaa tuo seuraavassa isommassa huollossa joka on toivottavasti vaan öljynvaihtohuolto ( jos ei mitään ongelmaa ilmene ennen sitä ) 16000km päästä
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      #32
      Originally posted by henri View Post
      Pitää varmaan itellekki vaihattaa tuo seuraavassa isommassa huollossa joka on toivottavasti vaan öljynvaihtohuolto ( jos ei mitään ongelmaa ilmene ennen sitä ) 16000km päästä
      Sinänsä operaatio ei liippaa normaalia öljynvaihtoa, että homman voi tehdä erikseen omatoimisesti tai ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Pete83
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 120
        • Raahe

        #33
        Originally posted by Clavurion View Post
        Sinänsä operaatio ei liippaa normaalia öljynvaihtoa, että homman voi tehdä erikseen omatoimisesti tai ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä.
        Ilmansuodattimen vaihdosta puheenollen. Aloin tuossa tänään itseltä tarkistamaan tuota öljynerotin hommaa. Ja kokemusta tuolta BMW:n konehuoneesta ei ole kuin yksi öljytikun nosto tähän mennessä. Muista autoista niinkin. Niin millä ihmeen konstilla sen takimmaisen ruuvin saa irti siitä ilmanputsarikotelon päältä? Onko siihen joku oma konstinsa?
        Last edited by Pete83; 30-11-2008, 18:09.
        Toyota Avensis (=huoleton)
        ex: E46 320D Touring

        Comment

        • 535SD
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1068
          • Lahti

          #34
          Tuli tuossa asennettua lämmitin huohottimeen ja tutkisekelin tuota öljynerotin juttua. eli millainen sysyteemi se vortex on?? kun tuossa kuvassa nuolella osoitetun kotelon sisältä löytyi sellainen kuminen liikkuva kalvo+jousi. vai olenko rassannut edes oikeaa paikkaa. eli voisiko joku "tietäjä" vääntää rautalangasta että missä/millainen se on`?
          tuota samassa osassa olevaa kulmikkaampaa kantta yritin myös aukaista mutta ei tuntunut olevan aukeavaa mallia.
          Last edited by 535SD; 18-11-2012, 18:53.
          Olleita ja menneitä
          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            #35
            Originally posted by Pete83 View Post
            Ilmansuodattimen vaihdosta puheenollen. Aloin tuossa tänään itseltä tarkistamaan tuota öljynerotin hommaa. Ja kokemusta tuolta BMW:n konehuoneesta ei ole kuin yksi öljytikun nosto tähän mennessä. Muista autoista niinkin. Niin millä ihmeen konstilla sen takimmaisen ruuvin saa irti siitä ilmanputsarikotelon päältä? Onko siihen joku oma konstinsa?
            Raitisilmakotelon olet varmaankin irrottanut? En ole operaatiota itse tehnyt tuohon koneeseen, mutta ei siinä ohjeistuksenkaan mukaan pitäisi olla mitään ihmeellistä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Pekka84 View Post
              Tuli tuossa asennettua lämmitin huohottimeen ja tutkisekelin tuota öljynerotin juttua. eli millainen sysyteemi se vortex on?? kun tuossa kuvassa nuolella osoitetun kotelon sisältä löytyi sellainen kuminen liikkuva kalvo+jousi. vai olenko rassannut edes oikeaa paikkaa. eli voisiko joku "tietäjä" vääntää rautalangasta että missä/millainen se on`?
              tuota samassa osassa olevaa kulmikkaampaa kantta yritin myös aukaista mutta ei tuntunut olevan aukeavaa mallia.
              Otitko sen koko kotelon (4 kuusiokoloa) irti? Siinä kantikkaan osan sisällä on öljynerotin, pyöreässä osassa löytämäsi kalvoventtiili. Tuossa näkyy vanhempi huoparulla. KLIK Uudempi "Vortex" on musta muovinen kanavahässäkkä, joka on vain painettu paikalleen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • @ntti
                Newbiemmer
                • May 2008
                • 7

                #37
                Originally posted by Pete83 View Post
                Ilmansuodattimen vaihdosta puheenollen. Aloin tuossa tänään itseltä tarkistamaan tuota öljynerotin hommaa. Ja kokemusta tuolta BMW:n konehuoneesta ei ole kuin yksi öljytikun nosto tähän mennessä. Muista autoista niinkin. Niin millä ihmeen konstilla sen takimmaisen ruuvin saa irti siitä ilmanputsarikotelon päältä? Onko siihen joku oma konstinsa?

                Raitisilmasuodattimen kotelo pakko irrottaa, eka suodatin pois, sen takana olikohan kuusi torx kantaista ruuvia.

                Se suojamuovin päällä, takana oleva ei ole ainut ruuvi, siellä on toinenkin vielä taaempana, tulipellin ja koneen välissä. Kandee hommata magneetti kuusiokolo siihen hommaan, on meinaan todella ahtaassa paikassa.

                Comment

                • Pete83
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 120
                  • Raahe

                  #38
                  Ilmeisesti puhe on juurikin siitä takimmaisesta ruuvista. Muut taisinki jo löytää/saada irti. Ainakin kotelon kansi heilu siihen malliin. Sen takimmaisen ruuvin "syvennyksen" juuri näkee, mutta ei itse ruuvia. "Näppituntumalla" tietää siellä sellaisen olevan
                  Toyota Avensis (=huoleton)
                  ex: E46 320D Touring

                  Comment

                  • 535SD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1068
                    • Lahti

                    #39
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Otitko sen koko kotelon (4 kuusiokoloa) irti? Siinä kantikkaan osan sisällä on öljynerotin, pyöreässä osassa löytämäsi kalvoventtiili. Tuossa näkyy vanhempi huoparulla. KLIK Uudempi "Vortex" on musta muovinen kanavahässäkkä, joka on vain painettu paikalleen.
                    joo otin koko hässäkän irti. ei siellä tullaista huoparullaa ainakaan ollut
                    eli oikeaa paikkaa olin ronkkimassa.
                    Olleita ja menneitä
                    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                    Comment

                    • Jisv
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 461
                      • Pori

                      #40
                      Originally posted by Pete83 View Post
                      Ilmeisesti puhe on juurikin siitä takimmaisesta ruuvista. Muut taisinki jo löytää/saada irti. Ainakin kotelon kansi heilu siihen malliin. Sen takimmaisen ruuvin "syvennyksen" juuri näkee, mutta ei itse ruuvia. "Näppituntumalla" tietää siellä sellaisen olevan
                      Näppituntumalla sen ruuvin saa auki normaalillakin peruskuuskololla, mutta suosittelen ehdottomasti hankkimaan t-kahvalla olevan pitemmän avaimen, jossa on pyöristetty pää. Pyöristyksen ansiosta ei tartte olla avaimen ihan suorassa suhteessa ruuviin. Helpottaa elämää kummasti!
                      e46 non m-sport touring
                      Dieselin kulutus

                      Comment

                      • voima@hell
                        Newbiemmer
                        • Sep 2008
                        • 12
                        • Ristiina

                        #41
                        Originally posted by Sampza View Post
                        Saanko tähän vastausta Voima@hell:ltä??
                        olen ollut reissussa pitkään ja ei ole tullut luettua palstaa laisinkaan vähään aikaan. öljyn kulutus oli nollatasoa eli vaihtojen välillä ei tarvinnut lisäillä öljyä laisinkaan. vika itselleni ilmeni kuin salama kirkkaalta taivaalta. eikä ollut oireillut oiken millään tavalla aikaisemmin!!!

                        Comment

                        • @ntti
                          Newbiemmer
                          • May 2008
                          • 7

                          #42
                          Originally posted by Pete83 View Post
                          Ilmeisesti puhe on juurikin siitä takimmaisesta ruuvista. Muut taisinki jo löytää/saada irti. Ainakin kotelon kansi heilu siihen malliin. Sen takimmaisen ruuvin "syvennyksen" juuri näkee, mutta ei itse ruuvia. "Näppituntumalla" tietää siellä sellaisen olevan

                          Jos en nyt sekoile, niin sen ruuvin, jonka syvennys näkyy, niin takanakin oli vielä yksi ruuvi. Ruuvi ei ole suojamuovin yläpinnan tasolla, vaan koneen ja tulipellin välissä, alempana. Ainakin 330d:ssä, mutta muistelen vahvasti, että edellisessä 320d:ssä oli samanlain...Että jos ei meinaa irrota muuten, niin ota suosiolla raitisilmaputsarin kotelo irti ja kato sen alle koneen taakse.

                          Comment

                          • Sampza
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1398
                            • Rovaniemi

                            #43
                            Originally posted by voima@hell View Post
                            olen ollut reissussa pitkään ja ei ole tullut luettua palstaa laisinkaan vähään aikaan. öljyn kulutus oli nollatasoa eli vaihtojen välillä ei tarvinnut lisäillä öljyä laisinkaan. vika itselleni ilmeni kuin salama kirkkaalta taivaalta. eikä ollut oireillut oiken millään tavalla aikaisemmin!!!
                            Niin tosiaan en tarkoittanut öljynmenekkiä, ei itselläkään kuluta öljyä mutta polttoainetta menee ainakin 1.5L/100 liikaa. Nytkin nätillä ajolla kulutukset huitelee 7L pinnassa..

                            Kuluttiko sulla sillon enemmän??
                            320d touring M-sport -09
                            320d -02
                            1250 Bandit S

                            Comment

                            • 535SD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1068
                              • Lahti

                              #44
                              Originally posted by Sampza View Post
                              Niin tosiaan en tarkoittanut öljynmenekkiä, ei itselläkään kuluta öljyä mutta polttoainetta menee ainakin 1.5L/100 liikaa. Nytkin nätillä ajolla kulutukset huitelee 7L pinnassa..

                              Kuluttiko sulla sillon enemmän??
                              paljon Sampzalla imee diisseliä kaupunkiajossa? omalla touringilla matka-ajossa menee ihan normaalisti siihen 5-5.5l mutta kaupungissa tuntuis menevän reilusti enemmän n. 8-9l tuo kaupunkiajo on kyllä sellaista ettei kone edes ehdi lämmetä. varmaankin johtuu siitä + rengastus on 225/40 ja 255/35 18
                              Last edited by 535SD; 05-12-2008, 18:42.
                              Olleita ja menneitä
                              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                              Comment

                              • Sampza
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2006
                                • 1398
                                • Rovaniemi

                                #45
                                Originally posted by Pekka84 View Post
                                paljon Sampzalla imee diisseliä kaupunkiajossa?

                                En ole koskaan pystynyt mittaamaan mutta arvelisin että ainakin 9L luokkaa se on. "jännä" homma että OBC näyttää AINA 2.0-2.1L liianvähän sadalle kilometrille (koskien nyt yhdistettyä ajoa).


                                Mutta voimahellin kommenttia odotellessa...
                                Last edited by Sampza; 06-12-2008, 01:07.
                                320d touring M-sport -09
                                320d -02
                                1250 Bandit S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎