Meinasin taas ostella sikaa säkissä, mutta onneksi löysin tän keskustelun.
Auto on coupe ja alustana M-sport II vakio.
Kesäksi on tarkoitus hankkia 18 tuuman vanteet ja näitä varten tallissa odottaa Falken 452 -renkaat, eteen 235/40 ja taakse 245/40.
Tähän asti renkaina on ollut eteen 225/45/17, vanteen leveys 7,5 ja ET 41. Takana 245/45/17, vanteen leveys 8,5 ja ET 50. ET-luvuista en tosin ole ihan varma...
Ajattelin eteen 8" leveetä ja taakse 8,5" leveetä vannetta, mutta mikä olisi sopiva ET?
Mitenköhän mahtaa istua e46 toukkaan eteen 18x9,5" et 25 ja taakse 10"5 et22? Alustaksi on tulossa bc racingin coilit.
Olisko jollain laittaa kuvia e46 toukasta 19" vanteilla? 19" olis saatavan eteen vähän kapeempana..
Mitenköhän mahtaa istua e46 toukkaan eteen 18x9,5" et 25 ja taakse 10"5 et22? Alustaksi on tulossa bc racingin coilit.
Olisko jollain laittaa kuvia e46 toukasta 19" vanteilla? 19" olis saatavan eteen vähän kapeempana..
Mitenköhän mahtaa istua e46 toukkaan eteen 18x9,5" et 25 ja taakse 10"5 et22? Alustaksi on tulossa bc racingin coilit.
Olisko jollain laittaa kuvia e46 toukasta 19" vanteilla? 19" olis saatavan eteen vähän kapeempana..
Meinasin taas ostella sikaa säkissä, mutta onneksi löysin tän keskustelun.
Auto on coupe ja alustana M-sport II vakio.
Kesäksi on tarkoitus hankkia 18 tuuman vanteet ja näitä varten tallissa odottaa Falken 452 -renkaat, eteen 235/40 ja taakse 245/40.
Tähän asti renkaina on ollut eteen 225/45/17, vanteen leveys 7,5 ja ET 41. Takana 245/45/17, vanteen leveys 8,5 ja ET 50. ET-luvuista en tosin ole ihan varma...
Ajattelin eteen 8" leveetä ja taakse 8,5" leveetä vannetta, mutta mikä olisi sopiva ET?
Renkaat täysin väärää kokoa. 235/40-18 on vähän liian korkea E46:een ja 245/40-18 on ihan helvetisti liian iso
Renkaat täysin väärää kokoa. 235/40-18 on vähän liian korkea E46:een ja 245/40-18 on ihan helvetisti liian iso
245/40-18 on halkaisiljaltaan vain noin kolme milliä isompi kuin 245/45-17. Mutta olisiko parempi olla lähempänä noita alkuperäissettien rengastuksia eli eteen 225/40-18 ja taakse 255/35-18? ET-luvut olisi eteen yli 40 ja taakse 50.
245/40-18 on halkaisiljaltaan vain noin kolme milliä isompi kuin 245/45-17. Mutta olisiko parempi olla lähempänä noita alkuperäissettien rengastuksia eli eteen 225/40-18 ja taakse 255/35-18? ET-luvut olisi eteen yli 40 ja taakse 50.
245/40-18 on halkaisijaltaan 20mm isompi kuin alkuperäiskoko!
Ensiasennuskoko:
195/65-15 jonka halkaisija on 634mm
225/45-17 jonka halkaisija on 634mm
245/40-18 jonka halkaisija on 653mm
255/35-18 jonka halkaisija on 635mm
Coupen kaaret ovat vakiona jo leveämmät kuin toukan tai sedanin, eli aika turhaa antaa liian ruusuista kuvaa mahtumisesta.. Paljonko muuten on takana camberia kuvissa?
245/40-18 on halkaisijaltaan 20mm isompi kuin alkuperäiskoko!
Ensiasennuskoko:
195/65-15 jonka halkaisija on 634mm
225/45-17 jonka halkaisija on 634mm
245/40-18 jonka halkaisija on 653mm
255/35-18 jonka halkaisija on 635mm
Ensiasennuskokoon verrattuna ero on kyllä 20mm, mutta viime kesän takana pyöri raapimatta 245/45-17 Michelin Pilot Sport 3. Ja tuohon verrattuna 245/40-18 halkaisija on millin isompi. Eturenkaiksi taidan tilata kapeammat, mutta takarenkaat ei mielestäni ole liian isot.
Ensiasennuskokoon verrattuna ero on kyllä 20mm, mutta viime kesän takana pyöri raapimatta 245/45-17 Michelin Pilot Sport 3. Ja tuohon verrattuna 245/40-18 halkaisija on millin isompi. Eturenkaiksi taidan tilata kapeammat, mutta takarenkaat ei mielestäni ole liian isot.
245/45-17 : 652mm
245/40-18 : 653mm
Jokainen tyylillään.. Mittarivirhe alkaa olemaan jo mielenkiintoinen ja vieläpä väärään suuntaan. Laki kait kieltää senkin, että todellinen nopeus on suurempi kuin mittarin osoittama?
Mutta niin tai näin, hanki myös samalla halkaisijalla olevat eturenkaat, voi ABS tai ASC/DSC tykätä kyttyrää eri halkaisijalla olevista renkaista etu- ja takapään välillä. Automaatti on myös suht tarkka tästä.
Coupen kaaret ovat vakiona jo leveämmät kuin toukan tai sedanin, eli aika turhaa antaa liian ruusuista kuvaa mahtumisesta.. Paljonko muuten on takana camberia kuvissa?
Ei ole camberia mitattu asteina. Pakkaselle tuota ei ole säädetty, mutta luonnollisesti menee, kun madalletaan.
Ja totta tämä, mutta melkoisen pieni tuo ero kuitenkin Coupen ja Sedanin välillä. Nimimerkillä testannut samoja vanteita myös sedanin alla, jotka ovat nyt Cabriossa.
Jokainen tyylillään.. Mittarivirhe alkaa olemaan jo mielenkiintoinen ja vieläpä väärään suuntaan. Laki kait kieltää senkin, että todellinen nopeus on suurempi kuin mittarin osoittama?
Mutta niin tai näin, hanki myös samalla halkaisijalla olevat eturenkaat, voi ABS tai ASC/DSC tykätä kyttyrää eri halkaisijalla olevista renkaista etu- ja takapään välillä. Automaatti on myös suht tarkka tästä.
Valitsen järkevämmän vaihtoehdon eli Falkenit lähtee myyntiin ja ostan tilalle BMW:n normikoot (225/40-18 ja 255/35-18). Pysyy halkaisija oikeana ja mittarilukema laillisena.
Comment