E46 ruoste ja koritakuu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ainoa pysyvä korjaus on hakea romikselta paljon ajetusta Suomiautosta virheetön korjailematon luukku ja enään se ei sitten tule kukkimaankaan.
    Aiheutti "lievän" naurukohtauksen... taidat omistaa purkaamon


    Lisäksi oli täysin uutta ettei pesusta/puhtaudesta/vahauksista ole mitään hyötyä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Furior View Post
    Niinpä, ihme kyllä en ole löytänyt mistään muualta ruostetta. Toki kyllähän nuo ajovalojen ja puskurin tiivisteet syö maalipintaa, mutta kyllä tuossa on varmasti puhdistushommia laiminlyöty. En itsekään mikään himohinkkaaja ole, vaikkakin tuli pesurit, lancet ja kintaat taloon bemarin myötä .
    Ei tähän ongelmaan mitkään pesut ja kuivaukset auta, koska ongelma tulee rakenteesta sisältäpäin, ei ulkoa.
    Eli e46:ssa ei esim.farkussa takaluukut kopli juuri lainkaan, vaikka ne ovat paljon kovemmalla ulkoa tulemmalla rasituksella kuin useinkin kuprulla olevat konepeitot.
    e39:sä taas toisinpäin, eli takaluukut kukkii, mutta nokkapellit harvemmin jne.
    Pointti on siis siinä että tälle ongelmalle ei oikeasti voi yhtään mitään, vaan se tulee jos on tullakseen(ei koske lähellekkään kaikkia e46:ia lainkaan).
    Eli tuolla liikkuu +450tkm ajettuja -98 e46 Suomidieseleitä joiden Titansliber luukut ovat edelleen ihan virheettömiä, kun taas Etelä-Italiantuonnissa kaikki ovet ja konepeitto kukkii joka reunasta.
    Lisäksi, koska se varsinainen ongelma tulee siitä luukun pinnan ja rungon välisestä käännetystä puristesaumasta, on pelkät pintakorjaukset pääosin varsin lyhytaikaisia, ehkä 1-4-vuotta ja taas kukkii.
    Ainoa pysyvä korjaus on hakea romikselta paljon ajetusta Suomiautosta virheetön korjailematon luukku ja enään se ei sitten tule kukkimaankaan.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Kun kattoo noita kuvia, miettii miten auton koria hoidettu= pesty ja vahailtu. Tuollaiset ruostepukamat kun ei muutamassa kuukaudessa synny.
    Niinpä, ihme kyllä en ole löytänyt mistään muualta ruostetta. Toki kyllähän nuo ajovalojen ja puskurin tiivisteet syö maalipintaa, mutta kyllä tuossa on varmasti puhdistushommia laiminlyöty. En itsekään mikään himohinkkaaja ole, vaikkakin tuli pesurit, lancet ja kintaat taloon bemarin myötä .

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Furior View Post
    Näyttäminen ei maksa mitään ja sinulla koritakuu kuitenkin on voimassa.

    Itselle vaihdettiin konepelti takuuna pari kuukautta sitten, Keravan Autosalpa hoiti homman. Täällä kuvia tapauksesta. Missään vaiheessa ei kysytty huoltokirjaa, kilometrejä, rekisteriotetta, eikä mitään muutakaan ja itselläkin saksantuonti.
    Kun kattoo noita kuvia, miettii miten auton koria hoidettu= pesty ja vahailtu. Tuollaiset ruostepukamat kun ei muutamassa kuukaudessa synny.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Originally posted by jerepe View Post
    Itellä 11/04 farkku, kuskin oven sisäpuolella tuntuu maalin alla alkavaa ruotetta sekä konepellin tiivistepinta pellin ja etupuskurin välistä ihan metallipinnalla ja ruosteessa. Kannattaako käydä kysymässä josko saisi vielä takuun piikkiin? Samalla saisi noita pikku koloja pois konepellistä Onko porukka ouln wetterillä käynyt / miten suhtautuu? Kilsoja 250k juuri tuli täyteen ja huoltokirjat löytyy, saksan tuonti mikäli on väliä sillä. Eikai siinä sinänsä voi hävitä mitään että käy kysymässä ja eikös täällä joku ollut juuri sellaisen konepellin ruosteen saanut korjautettua?
    Näyttäminen ei maksa mitään ja sinulla koritakuu kuitenkin on voimassa.

    Itselle vaihdettiin konepelti takuuna pari kuukautta sitten, Keravan Autosalpa hoiti homman. Täällä kuvia tapauksesta. Missään vaiheessa ei kysytty huoltokirjaa, kilometrejä, rekisteriotetta, eikä mitään muutakaan ja itselläkin saksantuonti.

    Leave a comment:


  • jerepe
    replied
    Itellä 11/04 farkku, kuskin oven sisäpuolella tuntuu maalin alla alkavaa ruotetta sekä konepellin tiivistepinta pellin ja etupuskurin välistä ihan metallipinnalla ja ruosteessa. Kannattaako käydä kysymässä josko saisi vielä takuun piikkiin? Samalla saisi noita pikku koloja pois konepellistä Onko porukka ouln wetterillä käynyt / miten suhtautuu? Kilsoja 250k juuri tuli täyteen ja huoltokirjat löytyy, saksan tuonti mikäli on väliä sillä. Eikai siinä sinänsä voi hävitä mitään että käy kysymässä ja eikös täällä joku ollut juuri sellaisen konepellin ruosteen saanut korjautettua?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Eipä sitää ruosteesta vielä päästy

    Edelliset korjaukset saatu kuntoon niin nyt tuota pintaa hinkatessa jollin tarkat silmät huomas kupruja kuskin puoleisesta takaovesta.
    Takuuta kun on jäljellä niin taidan tuon vaihdon ensi kesälle

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Oikein tyypilliset E46:n konepellin jäljet. Puskurin keskellä kumitiiviste ja valojen tiivistehuulet syö ajan kanssa maalin rikki. Siitäkin olisi selvinnyt jos tehtaalla olisi laitettu suojamuovin palaset strategisiin kohtiin. Ei paljoa tarvitsisi.
    Asiaa auttaa myös, jos autoa välillä pestään ja pesun jälkeen kuivatessa putsaa samalla nuo luukkujen saumat. Ei paljoa tarvitsisi.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Tampereella kyselty 330d sedanin takapyörän koteloissa olleista ruostejäljistä, tarkastusaukon (tjsp) kumitulpan vierestä alkanut levitä --> ei korjata BMW:n piikkiin, ovat ulkoisesta vaikutuksesta tulleita eli suomeksi kiveniskemistä.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Oikein tyypilliset E46:n konepellin jäljet. Puskurin keskellä kumitiiviste ja valojen tiivistehuulet syö ajan kanssa maalin rikki. Siitäkin olisi selvinnyt jos tehtaalla olisi laitettu suojamuovin palaset strategisiin kohtiin. Ei paljoa tarvitsisi.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Originally posted by Furior View Post
    Kävin juuri Autokeskus Airportissa Vantaalla ja sanoivat näkemättä, ettei konepelti mene takuuseen tuon ikäisessä autossa (10/04), vaikka takuu onkin 12v. Hieman ihmettelin vastausta, mutten alkanut sen kummemmin asiasta väittelemään.

    Käväisin sitten vielä Keravan Autosalpassa ja siellä sanoivat, että aina tapauskohtaisia juttuja ja ottivat kuvia, jotka lähettävät eteenpäin. Saa nähdä mikä on tuomio.
    Maanantaina soittelivat, että vaihdetaan konepelti (ja tietty maalataan) bemarin piikkiin, vaihtoaikakin järjestyi jo 9.10. . Räpsin muutaman kuvan tuosta pellistä. Hinkannut puskuriinkin kivat jäljet tuohon keskelle, en kuitenkaan viitsinyt alkaa vaatia tuon maalausta, koska edellinen omistaja on kolhinut puskurin alareunan johonkin.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Auto kunnossa ja maalattuna.
    Kk odotellaan lakan kovettumista, sitten poistetaan roskat maalaamossa.

    Leave a comment:


  • Furior
    replied
    Kävin juuri Autokeskus Airportissa Vantaalla ja sanoivat näkemättä, ettei konepelti mene takuuseen tuon ikäisessä autossa (10/04), vaikka takuu onkin 12v. Hieman ihmettelin vastausta, mutten alkanut sen kummemmin asiasta väittelemään.

    Käväisin sitten vielä Keravan Autosalpassa ja siellä sanoivat, että aina tapauskohtaisia juttuja ja ottivat kuvia, jotka lähettävät eteenpäin. Saa nähdä mikä on tuomio.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Sit kun tää tonton tulee maalarilta niin vedetääs pieni pinnoite siihen päälle.
    Ens viikolla maalataan.

    Sit Pitää oikasta pari parkkipaikka lommoa vielä ennen pinnoitusta

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Sit kun tää tonton tulee maalarilta niin vedetääs pieni pinnoite siihen päälle.

    Leave a comment:

Working...
X