E46 ruoste ja koritakuu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Antti O
    replied
    Originally posted by Nikke- View Post
    Onko kukaan omaan piikkiin teettäny ovien vaihtoa
    Omassa pitäs molemmat etuovet uusia jos hyvän haluaa, mitähän tuommonen maalauksineen ja töineen vois nuin suurinpiirtein maksaa?
    2002 oma auto, tuskin enää takuuseen menee? :think
    Ovia saa mm. Pielmeieriltä melko kohtuuhintaan. Kannattaa kysyä sieltä tarjous. Purkamista ja kasaamista siinä melko paljon riittää.. käytettyjä ovia minä ensin katsosin.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Kuten todettu aiemminkin, 12v koritakuu on 1.1.2004 alkaen ensirekisteröidyillä pirsseillä.

    Leave a comment:


  • Enliz
    replied
    Originally posted by Nikke- View Post
    Onko kukaan omaan piikkiin teettäny ovien vaihtoa
    Omassa pitäs molemmat etuovet uusia jos hyvän haluaa, mitähän tuommonen maalauksineen ja töineen vois nuin suurinpiirtein maksaa?
    2002 oma auto, tuskin enää takuuseen menee? :think
    Ei mene tosiaan takuuseen, nim. itellä etuovien saumojen fiksaus jossain vaiheessa.
    Harmittaa ettei ole enää koritakuu voimassa, (juuri maalautin etu ja takalokarit )

    Hintoja en lähde spekuloimaan, suosittelen ainakin kaiken turhan työn tekemään itse, purkamiset jne.. säästöä tulee rutkasti.

    Leave a comment:


  • Nikke-
    replied
    Onko kukaan omaan piikkiin teettäny ovien vaihtoa
    Omassa pitäs molemmat etuovet uusia jos hyvän haluaa, mitähän tuommonen maalauksineen ja töineen vois nuin suurinpiirtein maksaa?
    2002 oma auto, tuskin enää takuuseen menee? :think

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Lue heikki aiemmat postaukset
    Multa ei ainakaan kysytty autokeskus airportilla
    Juu koko topicci lueskeltu läpi.

    Täytyy varmaan käydä sit seuraavaksi tuolla kokeilemassa.
    Last edited by spottti; 30-07-2015, 21:03.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by spottti View Post
    Ei e46, mutta kokemusta sigun e53 kanssa.
    Nyt on sekä treen että hml autokeskuksella kyselty bmwn leimoilla varustettua täydellistä huoltokirjaa. Sanoi ettei usko menevän saksassa läpi ilman sitä.
    Hämeenlinnassa kuvasi sentään ruosteet muttei lähettänyt mihinkään, koska huoltokirja. Viittasi juurikin noihin koritarkastuksiin.
    Ihmettelen sinänsä asiaa, koska olishan se jokatapauksessa mennyt tehtaan piikkiin. Ei ne tarkastukset ruosteen ilmaantumista estä.

    Vinkkejä otan vastaan missä ei kyseltäis, tai vois sanoa ettei huoltokirjaa ole...
    Lue heikki aiemmat postaukset
    Multa ei ainakaan kysytty autokeskus airportilla

    Leave a comment:


  • spottti
    replied
    Ei e46, mutta kokemusta sigun e53 kanssa.
    Nyt on sekä treen että hml autokeskuksella kyselty bmwn leimoilla varustettua täydellistä huoltokirjaa. Sanoi ettei usko menevän saksassa läpi ilman sitä.
    Hämeenlinnassa kuvasi sentään ruosteet muttei lähettänyt mihinkään, koska huoltokirja. Viittasi juurikin noihin koritarkastuksiin.
    Ihmettelen sinänsä asiaa, koska olishan se jokatapauksessa mennyt tehtaan piikkiin. Ei ne tarkastukset ruosteen ilmaantumista estä.

    Vinkkejä otan vastaan missä ei kyseltäis, tai vois sanoa ettei huoltokirjaa ole...

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Expire View Post
    Vein tänään oman touringin nyt käyttöautolle näytille. Kuvat otettiin ja lähtevät eteenpäin maahantuojalle ilmeisesti. Huoltokirjaa oli kans vailla mutta saksassa on ilmeisesti huoltokirja johonkin hukkunut. Vähän oli käyttiksen äijä epäilevä että siitä saattaa jäädä kiinni kun ei kirjaa ole mutta jää nähtäväksi. Toiveikkaita ollaan. Tulee etulokareille ja etuoville melkonen savotta jos niitä pitää alkaa ite fiksailemaa ja saako niistä ikää semmosta ettei ruostepeikko tuu uudestaan kylään.

    Rek. otteessa on ulkomainen rekkari. Onko saksassa olemassa "eniroa" tai muuta millä sais ton rekkarin perusteella entisen omistajan kiinni. Jos olis pirusti tuuria ja innokkuutta ettiä niin jos sais entisen omistajan kiinni? vaikeaa voi olla?
    ei se mitään auta kin ei oo kontrollia tehty. runko numerolla näkyy järjestelmässä jos on käytetty merkkiliikettä.

    sinällään Sirkiä ku otella on ns. hyvä huoltokirja mutta ei oo kysytty vielä.

    Leave a comment:


  • Expire
    replied
    Vein tänään oman touringin nyt käyttöautolle näytille. Kuvat otettiin ja lähtevät eteenpäin maahantuojalle ilmeisesti. Huoltokirjaa oli kans vailla mutta saksassa on ilmeisesti huoltokirja johonkin hukkunut. Vähän oli käyttiksen äijä epäilevä että siitä saattaa jäädä kiinni kun ei kirjaa ole mutta jää nähtäväksi. Toiveikkaita ollaan. Tulee etulokareille ja etuoville melkonen savotta jos niitä pitää alkaa ite fiksailemaa ja saako niistä ikää semmosta ettei ruostepeikko tuu uudestaan kylään.

    Rek. otteessa on ulkomainen rekkari. Onko saksassa olemassa "eniroa" tai muuta millä sais ton rekkarin perusteella entisen omistajan kiinni. Jos olis pirusti tuuria ja innokkuutta ettiä niin jos sais entisen omistajan kiinni? vaikeaa voi olla?

    Leave a comment:


  • ministeri_
    replied
    Sama virsi kuului Autokeskus Airportilta, autoa näkemättä kysyi jo huoltokirjaa skannaukseen. Otti kyllä kuvat ja lähetti bemarille, mutta vastaus sama, koritarkastuksia ei ole tehty, joten ei korvata.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Huoltokirjaa lähinnä sentakia kysytään että olis koritarkistukset tehty, mutta merkkiliikkeen leimoja ei kyllä pitäisi tarvita, mutta ota näistä selvää, riippuu varmaan ihan siitä kuka / millä mielellä siellä tiskintakana ollaan. Jos ei ekassa liikkeessä saa palvelua niin vaihda putkaa.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by ministeri_ View Post
    Kävin kuukausi sitten näyttämässä Herttoniemessä BMW:llä oman -04 320d:n oven alareunoja, joissa saumat paukkuu irti ja ruostetta pukkaa. Tänään tuli päätös ettei korjata takuun piikkiin. Viimeisin bemarin leima huoltokirjasta löytyy vuodelta 2008, joka oli syynä takuun raukeamiseen.

    Onko muilla, jotka olette saaneet takuuseen ovet korjattua, otettu huoltokirjasta tiedot ylös?
    Vitut oo mitään huoltokirjoja kysytty, eipä öljynvaihtovälillä pitäs mitää tekemistä olla korin ruostumisen kanssa.

    Itse puunasin auton sisältä ja ulkoonta vimpanpäälle ja ajoin autokeskus airportiin. Koripuolen työnjohtaja nappas kuvat ja lähetti saksaan, ne näytti vihreetä valoa ja sain korjausajan seuraavalle viikolle.

    Tehdasuusi ovi maalattuna ja asennettuna, takuun piikkiin.

    Leave a comment:


  • ministeri_
    replied
    Kävin kuukausi sitten näyttämässä Herttoniemessä BMW:llä oman -04 320d:n oven alareunoja, joissa saumat paukkuu irti ja ruostetta pukkaa. Tänään tuli päätös ettei korjata takuun piikkiin. Viimeisin bemarin leima huoltokirjasta löytyy vuodelta 2008, joka oli syynä takuun raukeamiseen.

    Onko muilla, jotka olette saaneet takuuseen ovet korjattua, otettu huoltokirjasta tiedot ylös?

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Originally posted by Expire View Post
    Se mun vaan tuli mieleen kun omassa pukkaa laihiankromia ja pahasti jo 176tkm kilsoilla. Käyttöautolle soitin ja suopeasti sanovat että tuu näyttämään et on näitä osia vaihdeltu takuuseen. Kysymys vaan että pitääkö täs itte maksaa mitään? Esim se vaihtotyö? Vai meneekö firman piikkiin kaikki?
    Kaikki firman piikkii

    Leave a comment:


  • Expire
    replied
    Se mun vaan tuli mieleen kun omassa pukkaa laihiankromia ja pahasti jo 176tkm kilsoilla. Käyttöautolle soitin ja suopeasti sanovat että tuu näyttämään et on näitä osia vaihdeltu takuuseen. Kysymys vaan että pitääkö täs itte maksaa mitään? Esim se vaihtotyö? Vai meneekö firman piikkiin kaikki?

    Leave a comment:

Working...
X