E46 ruoste ja koritakuu

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Eihän näitä nyt sentään jokaisesta nuppineulankärjen kokoisesta pilkusta laiteta korjaukseen, vaan alkavat vauriot kirjataan ylös ja seraavassa tsekataan pysähtyykö siihen vai jatkuuko vaurion eteneminen.
    Näissä nykyisissä sinkkikoreissa ei mitään tapahdu hetkessä, eikä varsinkaan mikään mikä heikentäisi lujuutta.
    ootko tosissas? Jos joku kori tarkstuksessa huomataan (ok, ei bmw mut vw) ei siinä odoteta että leviääkö vaiko ei, menee korjattavaksi se pienikin jälki(syystä että ei tule isommaksi).. Ok e46 kohalla voi varmaan vielä sen verran viivytellä ettei tarvii takuuseen mennä, joten ei korjatakkaan, mut noin niinku esim 7v "autojen" kohalla niitä menee aika suoraan takuuseen. Toki jos ei merkillä huollettu niin joka asiassa hankalampi saada takuuseen(miksi pitäis?). Monesti 200tkm ajettu ketjukin menee jos alle 6v niin takuuseen suurimmaks osaks, jos käyttää muita niin miksi pitäs olla vastuussa? Vaikka se nykypäivänä onkin sallittua, mutta en näe järkeä. Ja oon merkillä töissä ja ei sinänsä ihteeni vaikuta miten menee mikäkin, mut noin niinku ajatus tasolla:huollatat muualla, huollatat jatkossakin omalla kustannuksella , huollata merkillä, saat mahdollisesti paremman vastaan tulon vanhemmassakin tehtaalta. Näin se ois ok, mut ku on näitä "o se huollettu pertin pajalla, ei kyllä oo laitettu huoltovihkoon ja kuitenki voin hommata parin pvn päästä" seuraavaksi tulee kuitti jossa lukee öljyn ja suodattimen vaihto öljyllä x, ei muuta edes sitä auton rekkaria ei lue ja näillekö pitäa antaa täya takuu/vastaan tulo takuun jälkeen. EI.


    Ja siun moni moni juttu hemi on ihan kuuneltava ja asiaakin kerrot, mut joka asiasta et voi olla oikeassa tai edes tosissas Ja os e39 jos ei ruostu ja se on sinkin värjäymää, niin sama mitä se on mut näyttää ainaki omassa autossa ruosteelle ja joka pohjassa jopa puhki asti. Ja ps et edes viittinny vastata vuos sit privaan, vaikka asiallista neuvoa kysyin, mistä oletin että tiedät jotakin, ilmeisesti et.
    Last edited by [Snowboarder]; 02-09-2016, 23:46.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Miksi niistä vain raportoidaan ja silmäillään? Mitä se asiakasta hyödyttää? Eikö ne pitäisi korjata koritakuuseen? Vai miten tämä koritakuu pitää ymmärtää?
    Eihän näitä nyt sentään jokaisesta nuppineulankärjen kokoisesta pilkusta laiteta korjaukseen, vaan alkavat vauriot kirjataan ylös ja seraavassa tsekataan pysähtyykö siihen vai jatkuuko vaurion eteneminen.
    Näissä nykyisissä sinkkikoreissa ei mitään tapahdu hetkessä, eikä varsinkaan mikään mikä heikentäisi lujuutta.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    E46:n kohdalla valmistajan laatiman huolto-ohjelman Inspection I ja Inspection II huoltoihin mielstäni sisältyy korroosion silmämääräinen tarkistus. Havaitut ongelmakohdat raportoidaan asiakkaalle huoltojen yhteydessä. Ontelotiloja näissä huolloissa ei tarkasteta. Vastaavasti Oil Service -huoltoon ei kuulu korroosion tarkistus.


    Miksi niistä vain raportoidaan ja silmäillään? Mitä se asiakasta hyödyttää? Eikö ne pitäisi korjata koritakuuseen? Vai miten tämä koritakuu pitää ymmärtää?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    Kysynkin nyt että mihin huolto-ohjelmaan nuo koriasiat esim ruosteeseen liittyen on kuulunut? Omasta huoltokirjasta en kyllä löydä mitään merkintöjä edes niistä leimoista jotka merkin edustaja tehnyt.
    E46:n kohdalla valmistajan laatiman huolto-ohjelman Inspection I ja Inspection II huoltoihin mielstäni sisältyy korroosion silmämääräinen tarkistus. Havaitut ongelmakohdat raportoidaan asiakkaalle huoltojen yhteydessä. Ontelotiloja näissä huolloissa ei tarkasteta. Vastaavasti Oil Service -huoltoon ei kuulu korroosion tarkistus.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Käytin eilen omaa E46:sta tuomiolla paikallisessa, liittyen koritakuuseen. Auto on niitä viimeisiä ko korilla tehtyjä.

    "Huoltopäällikkö" oli heti kiinnostunut huoltokirjasta ja leimoista. Tuumasi katsottuaan että mitenkähän käy.... Leimoja on, muttei kaikki merkin omia. Tuumasin siihen että eikö nykyään saa huollattaa missä vaan? Huoltopäällikkö vastasi että saa toki, mutta onko huollettu merkin huolto-ohjelman mukaisesti....

    Hän ei kuulema päätä, vaan lähettää ottamansa kuvat tehtaalle...

    Kysynkin nyt että mihin huolto-ohjelmaan nuo koriasiat esim ruosteeseen liittyen on kuulunut? Omasta huoltokirjasta en kyllä löydä mitään merkintöjä edes niistä leimoista jotka merkin edustaja tehnyt.

    2-3 viikkoa nyt roikutaan löysässä hirressä, odotellen tuomiota....

    Lisäarvona käynnille oli se että autoon on edelleen voimassa airbagin vaihtokampanja. Sinne sitten joskus...

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Minulle taas E46:n ovista pyydeltiin pajan mukaan lupaa ruotsin takuukäsittelystä. Mene ja tiedä näistä sitten. Sen verran vitkuttelua yhteydenotoissa oli että muistaakseni kuudennen viikon kohdalla lupa vihdoin heltisi.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by billie View Post
    Mistä tiiät, että lähetettin Saksaan asti lupaa pyydellen.
    Pakko kai se on suomalaisen miehen sanaan luottaa?:think

    Leave a comment:


  • billie
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ok. Minulla E61:n kohdalla lähetettiin kuvat Saksaan ja sieltä tuli lupa korjata.
    Mistä tiiät, että lähetettin Saksaan asti lupaa pyydellen. Toki valmistaja kait nämä viulut lopulta maksaa. En usko, että 'bmw saksa'
    kattoo kaikki pikkuviat, kunhan tilastoivat riitävällä tarkkuudella.
    Last edited by billie; 25-08-2016, 14:55.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by billie View Post
    Nyt en oikein ymmärrä kysymystä?

    Siis BMW Suomi sen luvan takuukorjaamiselle antoi ja Laakkonen teki työt ja hoiti suhteet maahantuojaan.
    Ok. Minulla E61:n kohdalla lähetettiin kuvat Saksaan ja sieltä tuli lupa korjata.

    Leave a comment:


  • billie
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Oletko kontaktoinut BMW Suomea asiassa?
    Nyt en oikein ymmärrä kysymystä?

    Siis BMW Suomi sen luvan takuukorjaamiselle antoi ja Laakkonen teki työt ja hoiti suhteet maahantuojaan.
    Last edited by billie; 24-08-2016, 14:15.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by billie View Post
    Mulle vaihdettiin takaovet ja paikattiin vähän muutakin takuuseen. BMW Suomi toimi hienosti ja Laakkonen teki hyvän työn.
    Oletko kontaktoinut BMW Suomea asiassa?

    Leave a comment:


  • billie
    replied
    E46 takuu

    Mulle vaihdettiin takaovet ja paikattiin vähän muutakin takuuseen. BMW Suomi toimi hienosti ja Laakkonen teki hyvän työn.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Kreivi Albert View Post
    Tere! Missäköhän kannattaa turussa käydä näyttämässä? Itellä 05/2005 tourinki... oisko jollain tietoa? Kiitos!:think
    Autokeskus tai metro auto mutta kokemusten perusteella ei uskalla suositella, keskuksella oma maalaamo ja metro käyttää hellmania runosmäestä

    Leave a comment:


  • Kreivi Albert
    replied
    Tere! Missäköhän kannattaa turussa käydä näyttämässä? Itellä 05/2005 tourinki... oisko jollain tietoa? Kiitos!:think

    Leave a comment:


  • stalinthecat
    replied
    Originally posted by Hemi View Post

    Ei, sinkityksessä ei ole mitään vikaa, vaan se toimii juuri niin kuin sen on suunniteltukin toimivan.
    Kyseessä EI OLE perinteinen ”ruostuminen”, vaan ongelma tosiaan on sisäsyntyinen johon sinkki reagoi saumaan jääneisiin epäpuhtauksiin luopumalla teräksen puolesta, jolloin auton sijainnilla tai käytöllä ei ole mitään merkitystä ko.ongelman syntymiselle.
    Eli näiden kunto on ihan siitä kiinni missä kohtaa ne ovat aikoinaan alihankkijan linjastolla kulkeneet, eli kuinka paskaiset huuhteluliemet on kohdalle sattunut ja sitä kautta kuinka ”suolapitoiset”/epäpuhtaat liemet ovat oven puristesaumaan PU-sauman alle sulkeutuneet.
    Jokaisen e46:n ko.saumassa on jonkin verran ”sinkkipölyä” ja värjäytymää jos ne avaa nyt vuonna -2016, mutta kyllä näitä todellakin löytyy aivan virheettömässä ulkoisessa kunnossa olevia ja aika helpostikkin.
    Kiitos selvennyksestä. Tuota tarkoitinkin. Eli nyt vain laajentaa hakua etelään päin ja etsimään ulkoisesti hyviä ovia.

    Leave a comment:

Working...
X