Originally posted by Hemi
View Post
E46 ruoste ja koritakuu
Collapse
X
-
Ei, ehkä jopa nopeuttaa kukkasten syntymistä, mikäli niitä on yleensäkkään tullakseen.Originally posted by huTsu View PostVoiko asialle tehdä mitään ehkäisy toimenpiteitä kun on uusi ovi kyseessä. Auttaako kotelosuoja tai vastaava ruostesuoja yhtään mitään.
Ok, johonkin Kiinalaiseen sinkkaamattomaan tarvikeosaan se auttaa, mutta ei missään tapauksessa orggisosaan.
Salama ei kuitenkaan useinkaan iske kahta kertaa samaan puuhun.
Leave a comment:
-
Voiko asialle tehdä mitään ehkäisy toimenpiteitä kun on uusi ovi kyseessä. Auttaako kotelosuoja tai vastaava ruostesuoja yhtään mitään.Originally posted by Hemi View PostIhan tarkasti ottaen kyse ei ole perinteisestä ruostumisesta lainkaan(eli raudan hapettumisesta), vaan nimenomaan rakenteen pinnalla olevan epäjalon sinkin luopumisesta, joka toki maallikon silmissä toki näyttää "ruostumiselta".
Leave a comment:
-
Kyllä mä olin eroittavinani sieltä pölyn alta tuon LMB:n sävyn.Originally posted by Furior View PostMeinaatko le manssin osalta vai heinäpölyn?

Jees, oma auto on tänään valmis, pika puoliin sitä noutamaan. Koritakuun kanssa kävi nyt niin, että pelkästään konepelti vaihdetaan. Muut vauriot on tulleet ulkoisesta vaikutuksesta.
Takaluukussa tosiaan ainakin yksi kiveniskemä on, sen näkee myös noista kuvista, mutta ilmeisesti sillä perusteella tyrmäsivät sitten koko luukun korjaamisen. En oikein saanut luukusta muutenkaan hyvää kuvaa. Konepeltiä ilmeisesti kyselivät valmistajalta asti, koska sen korjauspäätöstä jouduttiin odottamaan pidempään. Nämä eivät muuten ole samoja kuvia mitkä maahantuojalle lähetettiin, eli itse otettuja.
IMG_6310 -nimistä kuvaa ei lähetetty ollenkaan. En muistanut tuon vaurion olemassa oloa ennenkuin pesin auton ja kuvat oli jo lähetetty. Kävin kuitenkin vielä kyselemässä olisko tuolla vaikutusta korjauspäätökseen ja Käyttöautolla meinattiin että ei - eli kuvaa ei ikinä lähetetty maahantuojalle.
TÄSSÄ linkki itse ottamiini kuviin auton ruostevaurioista.
Noh, nyt on edes tuo keula suht kuosissa, konepelti ja tuulilasi uutta, A-pilareissa uusi maali. Seuraavaksi puskuri ja lokasuojat!
Leave a comment:
-
Oman auton konepelti on kuin Furior'n kuvissa, myös väriltään.
Lisäksi kuskinpuolen takaoven kynnyslistan alta pyrkii kuprua ja takaluukussa muutamia kuplia.
Kävin tänään näyttämässä Vaasan Käyttöautolle samalla kun kävin varaamassa ajan tuulilasin vaihtoon ja A-pilareiden maalaukseen. Kuvat tuli vaurioista, huoltokirjasta, mittarilukemasta ja runkonumerosta.
Saa nähdä mikä on tuomio...
Voisin koittaa muistaa kuvailla nuo auton vikakohdat vaikka tännekin näytille, viimeistään silloin kun tietää mitä minkäkin vaurion kohdalla ollaan mieltä.
Leave a comment:
-
Ihan tarkasti ottaen kyse ei ole perinteisestä ruostumisesta lainkaan(eli raudan hapettumisesta), vaan nimenomaan rakenteen pinnalla olevan epäjalon sinkin luopumisesta, joka toki maallikon silmissä toki näyttää "ruostumiselta".Originally posted by eeneljäkutonen View PostOk, varmasti teillä parempaa tietoa tästä ruostumisen syystä.
Tein tuon siis vain kuskinpuolen alareunaan, jota ei nyt niin hyvin näe. Mutta mielestäni tuosta tuli silti hyvän näköinen, samanlainen kuin monissa autoissa, joissa tuota sauma-ainetta ei ole lainkaan näkyvillä. Mutta pääasia, että ruosteet ovat poissa näkyvistä paikoista ja sauman ruoste on pysäytetty. Ja muuten tuo öljy hikoili saumasta vain muutaman viikon, nyt pinta on öljytön ja siisti.
Leave a comment:
-
Ok, varmasti teillä parempaa tietoa tästä ruostumisen syystä.
Tein tuon siis vain kuskinpuolen alareunaan, jota ei nyt niin hyvin näe. Mutta mielestäni tuosta tuli silti hyvän näköinen, samanlainen kuin monissa autoissa, joissa tuota sauma-ainetta ei ole lainkaan näkyvillä. Mutta pääasia, että ruosteet ovat poissa näkyvistä paikoista ja sauman ruoste on pysäytetty. Ja muuten tuo öljy hikoili saumasta vain muutaman viikon, nyt pinta on öljytön ja siisti.
Leave a comment:
-
"Hienon" näköiset ja varmasti jälleenmyyntiarvoa kohottavat luukunreunat kun puskevat PU-saumattomista ruskettunutta öljyä saumoista?Originally posted by eeneljäkutonen View PostOmiin kokemuksiini perustuen väittäisin e46 saumojen kukkivan siitä syystä, että tuolla peltien välissä ei ole sauma-ainetta juuri lainkaan, vaan se on vedetty noroksi päälle siihen sauman ulkopuolelle.
Korjasin viime kesänä kuskin oven alaosan ruostealut repimällä liimanjämät pois ja poistamalla ruosteet teräsharjalaikan ja annitrolin/tapettiliisterin yhdistelmällä. Maalaamisen jälkeen tukin vedenpoistoreiät teipillä ja laitoin litran verran hydrauliöljyä oven sisälle. Sauman liimattomuuden puolesta puhui se, että öljyä rupesi heti hikoilemaan läpi koko sauman matkalta. Ruostettahan siis varmasti on tuolla peltien välissä, mutta se on nyt toivottavasti pysäytetty öljyllä.
Ei varmasti paras ja oikeaoppisin/kaikille kelpaava menetelmä,mutta jo suht monen auton ovien alareunojen kanssa painittuani olen tämän menetelmän kestäväksi havainnut.
Ja ei, ongelma EI johdu mistään muusta kuin siitä että luukut ovat huuhdeltu tehtaalla paskaisilla liemillä ja siellä sinkityssä puristesaumassa sinkki alkaa luopumaan liemijäämien "happohyökkäyksessä".
Leave a comment:
-
Ei, en omista purkaamoa mutta autojen peltitöitä olen kyllä tehnyt jo yliOriginally posted by ritariässä View PostAiheutti "lievän" naurukohtauksen... taidat omistaa purkaamon
Lisäksi oli täysin uutta ettei pesusta/puhtaudesta/vahauksista ole mitään hyötyä.
25-vuotta ja käyttänyt saman verran myös purkuosia, joten jonkinlainen kuva tässä matkan varrella on ihan ammatin puolesta kehittynyt mm.juuri tästä ongelmasta(tai sanotaan niin, että minulle tässä ei ole mitään epäselvää).
Totta tosiaan, tähän nyt esillä olevaan ongelmaan ei pesulla/vahauksella ole käytännössä mitään vaikutusta, koska ongelma on rakenteen sisällä, Ei pinnasta lähtevä.
Kyse on pintaosan ja runko-osan puristesaumoissa olevista epäpuhtauksista jotka aikaansaavat sinkin luopumisen ko.saumassa(PU-saumapalon alla).
Ongelma syntyy siis siitä että ko.osien pinnoitus ja niiden pinnoitusliemien huuhteluaineiden epäpuhtauksia jää puristesaumojen sisälle, jolloin oleellista on aina se missä kohtaa prosessia mikäkin luukku on kulkenut.
Ne luukut jotka ovat saaneet huuhtelun uusilla puhtailla liemillä, ei tule koskaan mitään ongelmaa ja ne mitkä ovat joutuneet paskaaisten huuhteluliemien kylpyyn, ovat pahimmillaan kukkasilla vuodessa/kahdessa ihan Etelä-Italiassakin.
Eli vain aika näyttää mikä luukku kukkii ja mikä ei, jolloin jo elää nähneet 6-10-vuotiaat vielä täysin ehjät Suomiluukut ovat 100% varma valinta silloin kun halutaan varmasti kukkimaton luukku myös tulevaisuudessa.
Se uusi orggiskin kun voi olla huonosta sarjasta, jolloin nuo uudetkin luukut joskus ovat "kukassa" jo muutamassa vuodessa ja täysin puhtaudesta riippumatta.
Jos ongelma olisi "pesussa/vahauksessa" niin siinä tapauksessa samassa autossa olisi kaikki luukut kukkasilla, mutta näinhän ei ole, vaan ongelma on AINA luukkukohtaista.
mm.Ne e46touringin takaluukuthan tulee alihankintana ihan eri paikasta kuin esim.konepeitot ja ne takaluukuthan eivät kuki oikeastaan ikinä, mutta konepeitot tosi usein.
Kuitenkin "paskarasitus" on takaluukussa paljon suurempi kuin konepeitossa.
Toisaalta, nämä ensimmäiset luukkuongelmathan havaittiin aikoinaan jo vuoden vanhoissa autoissa, eli niitähän meni paljon jo takuuaikoina vaihtoon ja nämä vuoden vanhat e46:et kyllä pidettiin puhtaina ja vahoissa.
Sitten tuolta löytyy "miljoonia" ajettuja Suomidieseleitä jotka ovat olleet suolavedestä paskaisia jo vuosikausia ja niissä on ihan virheettömät luukut.Last edited by Hemi; 19-12-2013, 17:34.
Leave a comment:
-
Omiin kokemuksiini perustuen väittäisin e46 saumojen kukkivan siitä syystä, että tuolla peltien välissä ei ole sauma-ainetta juuri lainkaan, vaan se on vedetty noroksi päälle siihen sauman ulkopuolelle.
Korjasin viime kesänä kuskin oven alaosan ruostealut repimällä liimanjämät pois ja poistamalla ruosteet teräsharjalaikan ja annitrolin/tapettiliisterin yhdistelmällä. Maalaamisen jälkeen tukin vedenpoistoreiät teipillä ja laitoin litran verran hydrauliöljyä oven sisälle. Sauman liimattomuuden puolesta puhui se, että öljyä rupesi heti hikoilemaan läpi koko sauman matkalta. Ruostettahan siis varmasti on tuolla peltien välissä, mutta se on nyt toivottavasti pysäytetty öljyllä.
Ei varmasti paras ja oikeaoppisin/kaikille kelpaava menetelmä,mutta jo suht monen auton ovien alareunojen kanssa painittuani olen tämän menetelmän kestäväksi havainnut.
Leave a comment:
-
Eihän se rupi tule sillon kun maalikalvo on yhtenäinen..Originally posted by ritariässä View PostPitää seuraavan kerran kun omiin tötteröihin tulee johonkin peltien taitoskohtaan pientä maaliruven alkua, jättää ko kohta pesemättä, heittää suolakuraa päälle jne...
Jos sittenkin pesis ja laittas vahaa välillä päälle, ehkäpä ei sittenkään maalirupi laajenis niin vauhdilla eteenpäin.
Noita kittisaumavikoja on aika useallakin merkillä ollut kun vaihtoivat ympäristöystävällisiin kemikaaleihin tehtaalla.
Ja jos se patti on jo semmonen "ronkittavan näkönen" ni siin vaiheessa ne vahailut kannattaa unohtaa kokonaan.
Leave a comment:
-
Mitäs kun sitä rupea ei ilmestykkää, kunhan sauma-aineet ovat kunnossa?Originally posted by ritariässä View PostPitää seuraavan kerran kun omiin tötteröihin tulee johonkin peltien taitoskohtaan pientä maaliruven alkua, jättää ko kohta pesemättä, heittää suolakuraa päälle jne...
Jos sittenkin pesis ja laittas vahaa välillä päälle, ehkäpä ei sittenkään maalirupi laajenis niin vauhdilla eteenpäin.
Leave a comment:
-
Pitää seuraavan kerran kun omiin tötteröihin tulee johonkin peltien taitoskohtaan pientä maaliruven alkua, jättää ko kohta pesemättä, heittää suolakuraa päälle jne...
Jos sittenkin pesis ja laittas vahaa välillä päälle, ehkäpä ei sittenkään maalirupi laajenis niin vauhdilla eteenpäin.
Leave a comment:
-
Ei varmastikaan, mikäli (kun) ongelma johtuu liima-aineesta kahden pellin välissä (sauma).Originally posted by ritariässä View PostAiheutti "lievän" naurukohtauksen... taidat omistaa purkaamon
Lisäksi oli täysin uutta ettei pesusta/puhtaudesta/vahauksista ole mitään hyötyä.
Leave a comment:
Leave a comment: