Originally posted by nekholm
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itse kanssa pähkäillyt öljyvalinnan kanssa. Tähän mennessä koneessa käytetty ohjekirjan mukaista Mobil 0W-40 New Lifea (LL 01), mutta huollon pojat sanoivat että Mobil 5W-30 ESP (LL 04) olisi kova sana. Vaihdan öljyt huoltovaloista piittaamatta reilun kymppitonnin välein. Kumpaa öljyä laittaisitte ja miksi? :thinkOriginally posted by Laku View PostItse olen käyttänyt Mobilin 5W-30 ja nyt viime vaihdot 0W-40 öljyä koneessa. Hyvin on toiminut ja ei kuluta öljyä. Mittarissa 144tkm.
Ja auto on siis -03 316i N42.
Comment
-
Noin tiuhalla vaihtovälillä se on aika se ja sama mitä laittaa.Originally posted by Muikee View PostItse kanssa pähkäillyt öljyvalinnan kanssa. Tähän mennessä koneessa käytetty ohjekirjan mukaista Mobil 0W-40 New Lifea (LL 01), mutta huollon pojat sanoivat että Mobil 5W-30 ESP (LL 04) olisi kova sana. Vaihdan öljyt huoltovaloista piittaamatta reilun kymppitonnin välein. Kumpaa öljyä laittaisitte ja miksi? :think
Ja auto on siis -03 316i N42.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Sama. Laita vaihtoehdoista 0W-40, säästät rahaa.Originally posted by petrolhead View PostNoin tiuhalla vaihtovälillä se on aika se ja sama mitä laittaa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
e46, 316, vm 2005, valojen pleksit ja kattotelineen kiinnitys
Tervehdys...
1. viesti tälle foorumille. Toivottavasti menee nyt kaikkien sääntöjen mukaan. Yritin haulla ja luin tämän ketjun läpi, mutta en löytänyt vastausta, joten kysästän suoraan.
Elikäs kattelin tuollaista otsikon mukaista käytettyä vajaa 100 000 ajettua 316i:tä. Vaikutti nätiltä, mutta pari vikaa löytyi.
Lamppujen edustalla olevat akryyliset (?) suojat olivat pienehköltä alueelta harmaantuneet, halkeilleet ja kovasti muuttuneet vanhan näköisiksi. Nämä voinee vaihtaa, hajoituskuvan perusteella ei näyttänyt edes hirmu vaikealta. Mutta paljonkohan uudet pleksit maksavat?
Kattotelineiden kiinnityskohtien päällä olevat suojat olivat hajonneet. Normaaalistihan nämä käsittääkseni taittuvat jonkinlaisen saranasysteemin varassa. Näytti siltä, että kaikista neljästä suojasta olisi katkennut toisesta tai molemmista päistä se nipukka, mikä pitää osasen paikallaan. Nämäkin saanee vaihdettua, mutta onko homma hankala tai työläs? Entä uudet lipareet, sattuuko hinnasta olemaan kenelläkään tietoa.
Comment
-
Itse olen käyttänyt aina vaihtaessani GM:n 5w-30 longlife-öljyä, viiden litran kannu n. 30 euroa Opel-liikkeessä. Ilmeisesti Delphin valmistamaa öljyä ja luokitukset ok. Tiedä sitten, mutta joku tiesi kertoa että olisi samaa tavaraa kuin BMW:hen suositeltu Castrol. Noita kun ostaa kolme, siitä saa kaksi kertaa vaihdettua (ja kun öljy edullista, niin voi vaihtaakin vähän useammin). Hyvin on toiminut, eikä öljyä pahemmin kulu.Originally posted by parjan_fin View PostKiinnostaisi tietää mitä öljyä porukka on käyttänyt M57 koneissaan (330d)? Olen lueskellut että joillain merkeillä voipi saada pöllytys sekä öljynkulutus ongelmia aikaiseksi. Onkohan mitään totuusperää moisilla puheilla?
Last edited by tabasco; 21-02-2010, 15:15.
Comment
-
Hyvin onnistui viestiOriginally posted by pappabemari View PostTervehdys...
1. viesti tälle foorumille. Toivottavasti menee nyt kaikkien sääntöjen mukaan. Yritin haulla ja luin tämän ketjun läpi, mutta en löytänyt vastausta, joten kysästän suoraan.
Elikäs kattelin tuollaista otsikon mukaista käytettyä vajaa 100 000 ajettua 316i:tä. Vaikutti nätiltä, mutta pari vikaa löytyi.
Lamppujen edustalla olevat akryyliset (?) suojat olivat pienehköltä alueelta harmaantuneet, halkeilleet ja kovasti muuttuneet vanhan näköisiksi. Nämä voinee vaihtaa, hajoituskuvan perusteella ei näyttänyt edes hirmu vaikealta. Mutta paljonkohan uudet pleksit maksavat?
Kattotelineiden kiinnityskohtien päällä olevat suojat olivat hajonneet. Normaaalistihan nämä käsittääkseni taittuvat jonkinlaisen saranasysteemin varassa. Näytti siltä, että kaikista neljästä suojasta olisi katkennut toisesta tai molemmista päistä se nipukka, mikä pitää osasen paikallaan. Nämäkin saanee vaihdettua, mutta onko homma hankala tai työläs? Entä uudet lipareet, sattuuko hinnasta olemaan kenelläkään tietoa.
Akryyliset suojat kustantavat suomessa n.80-100eur / kpl ja ~15eur / kpl tiivisteet, eli yhteishintana parisen sataa
Tuosta kattotelineiden suojista en osaa sanoa että saako irrallisena, ainut jota itse löysin oli koko kattoteline-setti. Jos on heittää osanumeroa niin sillä varmaan pääsisi jäljilleJolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Oisko #38Originally posted by CRK View Post-01 E46 etusumuvalojen sulakkeen numero? Ohjekirja Italiaa, niin ei oikeen saa selvää.
Kyllä niitä ajovalojen laseja saa ja maksaa about 30-50€/puoli riippuen auton vuosimallista.Originally posted by pappabemari View PostTervehdys...
1. viesti tälle foorumille. Toivottavasti menee nyt kaikkien sääntöjen mukaan. Yritin haulla ja luin tämän ketjun läpi, mutta en löytänyt vastausta, joten kysästän suoraan.
Elikäs kattelin tuollaista otsikon mukaista käytettyä vajaa 100 000 ajettua 316i:tä. Vaikutti nätiltä, mutta pari vikaa löytyi.
Lamppujen edustalla olevat akryyliset (?) suojat olivat pienehköltä alueelta harmaantuneet, halkeilleet ja kovasti muuttuneet vanhan näköisiksi. Nämä voinee vaihtaa, hajoituskuvan perusteella ei näyttänyt edes hirmu vaikealta. Mutta paljonkohan uudet pleksit maksavat?
Kattotelineiden kiinnityskohtien päällä olevat suojat olivat hajonneet. Normaaalistihan nämä käsittääkseni taittuvat jonkinlaisen saranasysteemin varassa. Näytti siltä, että kaikista neljästä suojasta olisi katkennut toisesta tai molemmista päistä se nipukka, mikä pitää osasen paikallaan. Nämäkin saanee vaihdettua, mutta onko homma hankala tai työläs? Entä uudet lipareet, sattuuko hinnasta olemaan kenelläkään tietoa.
Eiköhän niitä suojalevyjäkin saa ja jos korimalli on Touring, niin tilaa suosiolla ne kattokaiteet..
Comment
-
Eipä käy xd:hen takavedon alusta. Verotuksesta ei tietoa, mut miten neliveto vaikuttais yleensäkkään verotukseen? Viisaammat kertokoon..Originally posted by Jpää View Postmitenkäs on e46 alustan laita.... käykö 330xd:n sama alusta kuin 330d:n?
epäilen että ei käy mutta varmistetaan vielä tietävemmiltä tahoilta....
E: ja miten verotuksen laita? verotetaanko xd:tä enempi kuin d:tä?330xd -01
Comment
-
Edgeähän (normi 5W-30 tai Sport 0W-40) castrol siihen itse suosittelee. Itse käytän Magnatecciä ja vaihdan n. 10tkm välein, eikä ole ollut valittamista (ja autossakin on mittarissa jo 360tkm).Originally posted by Brasco View PostMitä öljyä kannataisi käyttää e46 320d moottorissa?
Olisiko castrol 0W-40 sport edge hyvä?sigpic
Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Comment
-
-
Vm on myyjän mukaan 2005, kuten kysymysviestini otsikkoon laitoinkin. Valitettavasti unohdin alittaa viestiinkin. Jossain tiedoissa tosin sanottiin, että seuraava korimalli korvasi tuon vuonna 2005, eli voinee yhtä hyvin olla 2005 rekisteröity 2004 korimallinen tai 2004 syksyllä rekisteröity tms. En tutkaillut auton papereita vielä sen tarkemmin, sillä piti jatkaa kiertämään muita kauppoja.Originally posted by Esko View PostKyllä niitä ajovalojen laseja saa ja maksaa about 30-50€/puoli riippuen auton vuosimallista.
Eiköhän niitä suojalevyjäkin saa ja jos korimalli on Touring, niin tilaa suosiolla ne kattokaiteet..
Korimalli on siis sedan. Tarkoitan niitä mustia pieniä (noin 2x10 cm kokoisia) kansia tai läppiä, jotka ovat kattolistassa, joiden alta löytyy paikat, joihin ruuvataan kattotelineet. Olivat kaikki 4 rikki jostain syystä.
Kiitokset vastauksista lamppujen akryylisuojien osalta. Tarkastan hinnat paikallisesta varaosaputiikista, jahka ehdin. Tuo suuruusluokka riittää toistaiseksi.
Comment
-

Comment