Mistäs tuollaiselle vaihdekepin nupille on järkevin ottaa virta jossa on valo?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Emppu85 View PostMistäs tuollaiselle vaihdekepin nupille on järkevin ottaa virta jossa on valo?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Jukka_ View PostOnko kukaan käyttäny teboilin diamond diesel 5w-40 öljyä ?
Kaippa nuo kakki hyvä on mutta pakkohan näitä on aina kysellä...Ahneella on kehno loppu
Comment
-
-
Originally posted by Ristoreipas View PostTuossa sumarin ympärillä on tuo musta kehys. Saako niitä järkevimmin mistä ja paljonko kustantaa? Myydään ilmeisesti pareittain.
Marmoritiski? KL-varaosa?
Soittamalla tai käymällä selviää, mutta kysyn ensiksi täältä, jos joku omaa jo tietoa.
Originally posted by pappabemari View PostVm on myyjän mukaan 2005, kuten kysymysviestini otsikkoon laitoinkin. Valitettavasti unohdin alittaa viestiinkin. Jossain tiedoissa tosin sanottiin, että seuraava korimalli korvasi tuon vuonna 2005, eli voinee yhtä hyvin olla 2005 rekisteröity 2004 korimallinen tai 2004 syksyllä rekisteröity tms. En tutkaillut auton papereita vielä sen tarkemmin, sillä piti jatkaa kiertämään muita kauppoja.
Korimalli on siis sedan. Tarkoitan niitä mustia pieniä (noin 2x10 cm kokoisia) kansia tai läppiä, jotka ovat kattolistassa, joiden alta löytyy paikat, joihin ruuvataan kattotelineet. Olivat kaikki 4 rikki jostain syystä.
Kiitokset vastauksista lamppujen akryylisuojien osalta. Tarkastan hinnat paikallisesta varaosaputiikista, jahka ehdin. Tuo suuruusluokka riittää toistaiseksi.
Juu tiedän ne peitelevyt. Ajattelin, että jos sulla olisi ollut touring, niin olisi ollut kaikista helpoin kun ostaa ne alkuperäiset kattokaiteet, jotka tulee noiden päälle ja kiinni niistä samoista paikoista. Se voi olla, että ne peitelevyt jumittuu ajastaan ja sitte joku menee sorkkimaan niitä ruuvarilla auki, niin rikkoutuu. Tiskiltä kannattaa käydä suosiolla kyselemässä noita levyjä, kun niitä huonommin mistään saa ellei käytettynä sitten.
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostTarkistin Saksasta hinnat ja siellä maksaa 33€/puoli+postit noi lasit. Noin niinkuin hintavertailua varten..
Se voi olla, että ne peitelevyt jumittuu ajastaan ja sitte joku menee sorkkimaan niitä ruuvarilla auki, niin rikkoutuu. Tiskiltä kannattaa käydä suosiolla kyselemässä noita levyjä, kun niitä huonommin mistään saa ellei käytettynä sitten.
Hyvä tietää noista tourinkien kattokaarista tuo. Tällä kertaa autoa kateltiin appiukolle, joka sen sitten ostikin. Ittelleni se tourinki olisi parempi.
Soittelin niistä katon lipareista paikalliseen valtuutettuun huoltoon. Ei myydä erikseen, vaan koko kattokiskot pitää vaihtaa. Hinta vajaan satkun per sivu ja työt päälle. Täytyy yrittää pitää puhtaina ja kunnossa ne lipareet, sillä niiden uusiminen tai korjailu ei kovin fiksulta hommalta vaikuta. Jos vaikka kuran poistaminen, kunnon putsaus ja öljyäminen silloin tällöin pidentäis noitten ikää.
Viimeiseksi ongelmaksi on jäänyt paikalleen jumiutunut Kovilin irrotettava koukku. En vielä ehtinyt sitä kattella, että olisko jäätynyt, liian kurassa vai kiinni ruostunut. Millähän moista koittais irrotella? Lämmin talli on niin täynnä, että lämpö ja vesi ei oikein onnistu, mutta pitäiskö vain yrittää puhdistaa se ja ruiskia perään wd-40:aa tai vastaavaa ja toivoa parasta?
Comment
-
-
Originally posted by Emppu85 View PostOn kyllä jumalauta tiukkaan kiinni. Sieltä alkaa kohta tulla keppi vaihdelaatikkoineen, kuuluu meinaa sellainen rutina...
mites automaatista saa nupin pois?
tällästä kattelin:
ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
Pitäisi valita taakkateline suksiboksia varten. BMW:n oma vai Thulen vai joku muu? Thulella oli vm 2004 316i sedaniin kahta mallia. Oviaukkoihin puristettavaa ja suoraan kiinnityspisteisiin ruuvattavaa. Olettaisin jälkinmäisen kiinnitysvaihtoehdon paremmaksi.
BMW:n tarjoaman hinta on käsittääkseni 187 €, Thulen hinnaksi tulisi 210 € (neliönmallisilla putkilla) tai 245 € (aeroputkilla).
Thulen häkkyrä vaikuttaa hyvältä, mutta BMW:n omaa en ole nähnyt, enkä siitä ole kokemuksia kuullut, joten valinta on hiukka hankala.
Sattuukos jolta kulta löytymään omia kokemuksia näistä jommasta kummasta, tai peräti molemmista? Olisin kiitollinen avusta.
P.S. Hmm. Olisikohan tämä kysymys pitänyt yrittää laittaa jonnekin muualle kuin E46 spesifiseen säikeeseen? Noh en tiedä.
Comment
-
-
Originally posted by nekholm View PostIkkunat sisäpuolelta enemmän jäässä kuin ulkopuolelta, mistä johtuu?
Comment
-
Comment