Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K2Ri
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1829
    • London, UK & Germany

    E46 cabrio

    Takaluukun "kahva" lopetti yllättäen toiminnan.
    Avaimen takaluukun avausnapista se kylläkin aukeaa normaalisti, samoin avaimella lukosta kääntämällä aukeaa.

    Kahvasta sormenpäillä painelemalla kuulee, että mikrokytkin ei ole ainakaan jumiutunut pohjaan. Nyt kun luukun avaa avaimella ja painaa sen jälkeen kahvasta, niin ei kuulu sitä lukon laukaisuääntäkään. Eli kahvassa ei tunnu olevan eloa.

    Auto on seisonut nyt pari viikkoa vesi ja lumisateessa. Voiko tuo vika johtua kosteudesta, koska ainakin ennen näitä paskakelejä luukku aukesi normaalisti? Vai mikrokytkin? Onko se miten herkkä hajoamaan näissä?
    Minkä värisiä johtoja tuolle kahvalle menee ja monta kpl? Sen haitarikumin luota kannattaa varmaan myös tsekata johtojen kunto?
    sigpic
    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

    Comment

    • Kaimann
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1214
      • Karigasniemi

      Originally posted by K2Ri View Post
      Takaluukun "kahva" lopetti yllättäen toiminnan.
      Avaimen takaluukun avausnapista se kylläkin aukeaa normaalisti, samoin avaimella lukosta kääntämällä aukeaa.

      Kahvasta sormenpäillä painelemalla kuulee, että mikrokytkin ei ole ainakaan jumiutunut pohjaan. Nyt kun luukun avaa avaimella ja painaa sen jälkeen kahvasta, niin ei kuulu sitä lukon laukaisuääntäkään. Eli kahvassa ei tunnu olevan eloa.

      Auto on seisonut nyt pari viikkoa vesi ja lumisateessa. Voiko tuo vika johtua kosteudesta, koska ainakin ennen näitä paskakelejä luukku aukesi normaalisti? Vai mikrokytkin? Onko se miten herkkä hajoamaan näissä?
      Minkä värisiä johtoja tuolle kahvalle menee ja monta kpl? Sen haitarikumin luota kannattaa varmaan myös tsekata johtojen kunto?
      Itselläni on sedanissa samoja ongelmia, toimii se luukun nappi satunnaisesti mutta avaimesta skulaa nätisti. Mulla kyllä tuo lista johon ne on kiinnitettynä kivasti halki ja juurikin tuosta keskeltä missä se avauspainike sijaitsee. Eli omalla kohdallani veikkaan kosteutta mutta sulla se vois johtua jopa johtosarjoista. Voipi murtua siitä mistä johdot siirtyy luukusta itse autoon.
      Oliko hyvin selitetty?
      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

      Comment

      • alpine3
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2010
        • 1265
        • Kajjjaani

        Originally posted by ///Jone View Post
        no onhanse märkä prkl. tuulilasia ei ole edes vaihdettu lähiaikoina. nyt kuivasin auton. pitänee lorruutella tuulilasille vettä ja kattoo tuleeko sisålle
        takajalkatila vänkärin puolelta on sitten varmaan kanssa märkä
        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

        Comment

        • K2Ri
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1829
          • London, UK & Germany

          Originally posted by Kaimann View Post
          Itselläni on sedanissa samoja ongelmia, toimii se luukun nappi satunnaisesti mutta avaimesta skulaa nätisti. Mulla kyllä tuo lista johon ne on kiinnitettynä kivasti halki ja juurikin tuosta keskeltä missä se avauspainike sijaitsee. Eli omalla kohdallani veikkaan kosteutta mutta sulla se vois johtua jopa johtosarjoista. Voipi murtua siitä mistä johdot siirtyy luukusta itse autoon.
          Oliko hyvin selitetty?
          Ymmärsin kyllä mitä tarkoitat. Tsekkasin juuri johdot ja siellä ei ainakaan mitään nirhautumia ole missään.

          Yksi asia mikä tuli mieleen, että laitettiin pari viikkoa sitten kovakatto paikoilleen. Sitä ennen siis ainakin luukku toimi, mutta nyt taisin ekaa kertaa kokeilla avata luukkua sen jälkeen. Toissakesänä meni tuo takaluukunkahva hetkeksi mykäksi, kun kaveri avasi kontin samaan aikaan kun oli katon avaus vielä meneillään. Vittu kun ei tulisi tuota räntäpaskaa taivaalta niin ottaisin kovakaton hetkeksi pois ja kokeilisin muutaman kerran avata soft topin ylös-alas ja kattoo mitä se sen jälkeen sanoo.. Ei anna (oma) luonto periks jättää tämän vian tutkimista ens kevään hommiks.
          sigpic
          BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

          Comment

          • Ackbar
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 253
            • Espoo

            Originally posted by Dani View Post
            Sulake #51 pois, löytyy hanskalokeron sulakeboksista.
            Kiitän!

            Comment

            • K2Ri
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1829
              • London, UK & Germany

              Nyt sain lukon naksahtamaan muutaman kerran kahvasta painamalla, kun oli kontti auki. Ilo oli tosin noin 10s/yhden kontin aukaisun pituinen.. Meni samantien mykäksi kun laittoi kontin kiinni ja yritti kokeilla aukeaako se kontti nyt vihdoin ja viimein. Eikä herännyt enää sen jälkeen vaikka miten paineli.

              Mikrokytkin maksaisi 25 euron luokkaa, mutta eniten pelottaa kun cabriossa (hiilikuituisen) BMW -merkin alla on yksi niistä torx ruuveista, millä se takaluukunlista lähtee irti. Se merkki kun tuli aikoinaan laitettua niin kiinni, ettei pääse itestään varmasti tippumaan ja ehjänä tuskin saa enää irti. Ja jos vika ei olekaan siinä + hiilarimerkit joutuu rikkomaan päreiksi, niin veikkaan että sen jälkeen otetaan oikeasti selvää voiko vitutukseen kuolla.
              sigpic
              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

              Comment

              • JHo
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 297
                • Vihanti

                Onnistuuko tuon ohjauskulma anturin kalibrointi/nollaus inpalla. Versio 5.0.2. Ei ainakaan äkkiseltään löytynyt mistään valikosta?
                F87&E28

                Comment

                • Kaimann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1214
                  • Karigasniemi

                  Originally posted by K2Ri View Post
                  Nyt sain lukon naksahtamaan muutaman kerran kahvasta painamalla, kun oli kontti auki. Ilo oli tosin noin 10s/yhden kontin aukaisun pituinen.. Meni samantien mykäksi kun laittoi kontin kiinni ja yritti kokeilla aukeaako se kontti nyt vihdoin ja viimein. Eikä herännyt enää sen jälkeen vaikka miten paineli.

                  Mikrokytkin maksaisi 25 euron luokkaa, mutta eniten pelottaa kun cabriossa (hiilikuituisen) BMW -merkin alla on yksi niistä torx ruuveista, millä se takaluukunlista lähtee irti. Se merkki kun tuli aikoinaan laitettua niin kiinni, ettei pääse itestään varmasti tippumaan ja ehjänä tuskin saa enää irti. Ja jos vika ei olekaan siinä + hiilarimerkit joutuu rikkomaan päreiksi, niin veikkaan että sen jälkeen otetaan oikeasti selvää voiko vitutukseen kuolla.
                  Myyt sen cabrion poies ja haet saksasta samalla rahalla vähän uudemman
                  "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    Onko kokemuksia E46 mallista miten paljon sedanissa auttaa alkuperäiset roiskeläpät edessä tuohon kuran heittämiseen kylkiin.

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Originally posted by JHo View Post
                      Onnistuuko tuon ohjauskulma anturin kalibrointi/nollaus inpalla. Versio 5.0.2. Ei ainakaan äkkiseltään löytynyt mistään valikosta?
                      Mites tuo on tommoseen kuntoon mennyt että pitää kalibroida/nollata?
                      Ainakin Volkkareissa menee niin että kun merkkivalo syttyy mittaristoon niin rattia kääntämällä laidasta toiseen niin että kaikki löysä on kääntäessä pois. Pari kertaa tällä menetelmällä anturi löytää keskipisteen.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        Originally posted by Antti O View Post
                        Onko kokemuksia E46 mallista miten paljon sedanissa auttaa alkuperäiset roiskeläpät edessä tuohon kuran heittämiseen kylkiin.
                        Kyllähän se helmoja suojaa mutta kyllä se rapa roiskuu väkisin oviin yms. Ja toisekseen ei kauheen pitkä ikäisiä eli menee todella helposti rikki. Mulla kesti alle kuukauden ja kaverilla touringissa pari viikkoa kauemmin.
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • alpine3
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2010
                          • 1265
                          • Kajjjaani

                          Originally posted by Bouma View Post
                          Ja toisekseen ei kauheen pitkä ikäisiä eli menee todella helposti rikki. Mulla kesti alle kuukauden ja kaverilla touringissa pari viikkoa kauemmin.
                          Itse meinasin kanssa äskettäin laittaa eteen OEM roiskeläpät. Autossa on vaan H&R:n 55/35 madaltava setti niin totesin että ensimmäisen kerran kun ajan korjaamopukille tulisi roiskeläpistä entiset, en sitten laittanu paikoilleen ollenkaan. Että multa saa halvalla jos haluaa
                          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            Originally posted by BMWjunkie View Post
                            Itse meinasin kanssa äskettäin laittaa eteen OEM roiskeläpät. Autossa on vaan H&R:n 55/35 madaltava setti niin totesin että ensimmäisen kerran kun ajan korjaamopukille tulisi roiskeläpistä entiset, en sitten laittanu paikoilleen ollenkaan. Että multa saa halvalla jos haluaa
                            Itsellä M-Sport alusta/madallus ja nuo läpät otti kiinni melkein jokaiseen vähänkin korkeampaan reunakivetykseen mitä tuolla tienvarsilla nyt sattuu olemaan. Alle kuukauden kesti.
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • Jisv
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 461
                              • Pori

                              Mulla ollu läpät pian puoltoista vuotta alla, ja ovat vielä ehjät. Kyllähän ne kiinni ottaa toisinaan, mutta hyvin tuntuu kestävän. Sigun kuvista näkee madalluksen.
                              Suojaavat kyllä helmoja, kuran lentäminen vähenee, muttei lopu. Ts. kunnon kurakelillä kyljet on edelleen paskaset.
                              e46 non m-sport touring
                              Dieselin kulutus

                              Comment

                              • JHo
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 297
                                • Vihanti

                                Originally posted by Dani View Post
                                Mites tuo on tommoseen kuntoon mennyt että pitää kalibroida/nollata?
                                Ainakin Volkkareissa menee niin että kun merkkivalo syttyy mittaristoon niin rattia kääntämällä laidasta toiseen niin että kaikki löysä on kääntäessä pois. Pari kertaa tällä menetelmällä anturi löytää keskipisteen.
                                Kulma-anturi vaihdettu... Eli pystyykö vai ei, ei taida toimia tuo ratin käänteleminen tässä
                                F87&E28

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎